Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
Tovább göngyölítve a Scarabeo automata szivató hibáját... Szerelő állított rajta, de most sem tökéletes. Beindítom, kegyeg, alapjárat betonstabil. Húzok egy pici gázt, befullad, és leáll. Mondta hogy manuális szivató lesz ebből. Ki mit ajánl. Érdekes, mert előző motorjaink automata szivatójával nem volt gond, ebben pedig tavaly lett cserélve Vadi új darabra
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #82313 üzenetére
Oem-parts-tól rendeltem, ennyi rémlik. Szerelő szerint pont elegendőt nyit, csak túl hamar visszazár, és "megfullad" a motor. De miután megvan a rituálé, kicsit melegszik, vagy már nem az első indítás, akkor nagyon élvezetes az egész műszer.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz mumtaz #82319 üzenetére
Őszintén szólva arra tippeltem még, mert ha jól emlékszem egy 5Ah 50A akkumulátor van benne, és talán gyárilag elég lenne a 3,5Ah. De ennek utána kell még néznem. Viszont abban igaza van a szerelőnek hogy a manuális atombiztos, azzal nem lesz ilyen gondom. Aut. szívatóhoz ellenállást (oda) tákolni nem szívesen akarok.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Zoli bácsi #82340 üzenetére
Köszönöm a dícsérő szavakat. Ezek csak mosás után készült gyors képecskék. Ez egy Scarabeo Cento. 101ccm 2T. Nyomatékos blokk, bármilyen meglepő egy kétüteműtől, és nem is pörög sokat. Képről tényleg érdekes az első lámpa (lehet kicsit párás a meleg víz miatt), de valójában víztiszta (korábbi bejegyzéseimben láthatod). Sima Ba20d izzó van benne, még a gyári. Éjszaka szinte soha nem használom, de mikor próbáltam, elég volt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #82311 üzenetére
Megoldódott. Új automata szivató (az elsőt elbarmolta a mindenki által istenített szerelő), és egy második szerelő, aki ki is tudta takarítani a karbit, és nyúlt már Scarabeo-hoz. Ennyi. Meg egy Bambi. 15 perces munka volt. Ebben az cseszett fel hogy az első mesterembernél 3 napot állt, és egy gyári csavart (ülés tartó bal oldalt) pótolt egy nem odavalóval. Kókány munka. Szóval most rendelek egy gyári csavart is. Hiszen a gyári Aprilia rozsdamentes.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz macilaci78 #82453 üzenetére
Sajnos nem tudom (hamarosan megtudakolom a nevét), fater intézte, elég sok motort hordtak hozzá, ismerősi körben is istenítve lett. De hogy az ülés tartó hatlapfejű csavart egy Phillips csavarral helyettesítette. Ránézésre sem egyezik a kettő.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #82455 üzenetére
Értsd jól, ez eddig egy szerelőt nem igazán látott. Tehát minden csavar gyári, original. Esetleg én bontottam le a deknit, vagy hasonló. Az hogy kókányol, és nem teszi vissza a helyére, mert elszórja, az mindennek az alja, szerelésnek nem nevezhető. Bár tudom, én vagyok a beteg, egy csavarról lenne szó, nem a világ vége. De ha egyszer én vigyázok rá, megőrzöm az eredetiségét, akkor elvárom mástól is, főleg ha olyan kezekbe adom, hogy megbízom benne.
Mindegy, most rendesen ki lett takarítva, úgy levegőszűrőt is kapott (azt évente cserélem), így bárhogy pöccre indul, nem áll le.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SPeti1984 #82487 üzenetére
Mindkettő jó, esetleg a Scarabeo-t is ide venném, ha találsz szebb állapotú Minarelli blokkos példányt, azt is érdemes meglesni. Frissebbek (2005-2006-tól) között már csak Piaggio blokkal szereltek vannak, általad írt gépekben is hosszú Pigi D1 blokk dolgozik. Egyik sem ciki (nézd meg az olaszokat), sőt igencsak menő motorkák, én a nagyobb kerekűek felé hajlok.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz tothferenc #82650 üzenetére
Teljesen normális. Főleg ha nincs külön hűtése. A 4VP-n szerencsére van, tegnap 37C-ban sem éreztem hogy elmelegedne, és nem tapadna be rendesen.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Sajnos a napokban tesóm alatt menetközben leállt a Scara. Semmi előjele nem volt a hibának. Azóta nem indul. Berúgókar lenyomására hüppögő hangot ad. Sajnos tanácstalan vagyok.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #82703 üzenetére
Egy vákuumcső csúszott le... nem tudni hogyan. Így kapott friss bilincset, új NGK gyertyát, és meglátjuk.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Sziasztok.
Adott egy Dellorto 16 PHVA karburátor. Alapjáratot nagyjából frankón be is állítottam, viszont a levegő/benzin keverési arány nem tökéletes. Az állító csavart miliméterenként állítom, viszont ha kifelé csavarom akkor olyan mintha fulladna magasabb gázálláson, ha befelé csavarom, akkor viszont darál. Köztes állapot nem nagyon van. Vagy a hőmérséklet ingadozás ennyire megviselné? Eredeti setup nem változott, talán csak a hőmérséklet/páratartalom.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Kicsit karburáltam. Melegen nagyon megy, húz ahogy kell. Hidegen sincs gond, stabil az alapjárat. Viszont indítás után leáll, időnként lefullad. Gázadásra vagy felpörög, vagy a másik véglet. Pár hetes szivató van benne. Járt már valaki így?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz petike576 #82921 üzenetére
Ez egy elég összetett dolog, először mérnék kompressziót, utána kuplung/variátor/szíj/görgők állapota, kopottsága alapján csere. Azért hogy nyugodt legyen a történet, én szíjat és görgőt berendelném hozzá, valószínű cserések lesznek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz seller007 #82973 üzenetére
Talán nem. Viszont 2008-ban F15 már nem volt gyártósoron, és ha jól látom, a linken lévő darab még az első szériás. Inkább 96-98 lehet legjobb esetben. A futott km lehet valós, de reálisan nézve, szerintem évi 3-5 ezerrel számolnék minimum.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Volley1224 #82981 üzenetére
Gyárilag 17,5mm-es Dellorto PHVA ED-vel szerelik, én inkább beszereznék hozzá egy olyat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz IroningHUN #83075 üzenetére
Ezeket felejtsd el. 350-ért nagyon szép Agility-t lehet kifogni, és sokáig hű társad lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Zoli bácsi #83135 üzenetére
Felesleges cserélni. 100km az nem használat.
Honda Fg315 (Gc160) kapálógépünk is évente egyszer dolgozik egy 10mx5m-es kertben. Abban is kétévente cserélem, évek órán ezzel szemben fűnyíróban, Mcculloch Edition1 XXL (Honda Gcv190), évi kétszer, mert jóval többet van használva.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz perge666 #83178 üzenetére
Az még jobbik eset, mert én néztem mát olyan Aerox YQ100-ast, ami képeken csodálatos volt, eladó istenítette, ismertem az előéletét (fiáé volt, újonnan vette). Mégis, személyesen egy marék csavar, sztender lógott, beleért a leömlőbe, minden idom külön életet ért, idom alatt mozogtak, gurultak a csavarok, fordulatszámmérő hol mért, hol nem. Viszont elég hamar meglépte a 80-at, erő volt benne, árból sem engedett, így (és amúgy is) otthagytam. Néhány hét múlva láttam aprón hogy valaki hirdeti, cserélt benne szíjat, görgőket.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Pfiucska #83207 üzenetére
Ez érdekes. Anno Nyíregyházán 2006 és 2011-ben vizsgáztam, párom vagy 2 éve. Nincs jatt, nem is lehet, egyszerűen kiölték a rendszerből. Cserében vannak szigorúbb vizsgabiztosok, akiknél híresen nehéz átmenni. Anno B. kat-ból kifogtam egyet, de elsőre átmentem, pedig próbált belekötni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Zoli bácsi #83420 üzenetére
Ha a helyedben lennék, biztos használtan keresnék párezer km-t futott motort, és a Liberty-t tavasszal/nyáron tenném fel apróba. Mert így nyomott áron lesz beszámolva, és esélyes hogy a másikba is csekély futásteljesítménnyel lesz később eladva.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz macilaci78 #83475 üzenetére
...míg nem egy 5-8 éves autót látok fehéret, kéket füstölni akár benzines, akár dízel vonalon a városban... A kis köbcentis turbós benzinesek, és a kiherélt dieselek átka.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Zoli bácsi #83686 üzenetére
Azért 1.5m körül egy korrekt szívó benzines (Astra H, Focus mk2.5, stb.) kompakt autót kapni, ami jóval autószerűbb az Ignácnál. Itt is ki lehet fogni megkímélt, gondozott darabokat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz tibbike01 #83827 üzenetére
Keveri magának, gázállástól függően, van benzin és olajtartálya. A Piaggio blokkosak ékszíjjal hajtják meg az olajpumpát, a Minarelli pedig fogaskerékkel. Mindkettő jó konstrukció, nekem volt már több is, és Mina felé húzok.
#83826 Zoli bácsi: A 4T 50-et én elengedném, ha nincs megfelelő szerelő a környéken. Lényegesen összetettebb, bonyolultabb szerkezet, és mutyiországban ahol a tákolásokat tökélyre fejlesztik, nem hiszem hogy be tudnák állítani, probléma esetén. Egy 2T lényegesen egyszerűbb, 3-3,5 liter körül eljárni vele, minden sarkon van hozzá alkatrész, és ki szerelt ár szocialista motort, az ezt is össze tudja rakni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Scarabeo előszedve. Félig volt az üzemanyagtartály, olyan 5-6.-ik rúgásra indult. Kicsit játszani kellett a gázzal, de mikor az automata szívató magára talált, már szépen ketyegett. Talán az alapjárat picit alacsony, majd finomítok rajta. Gurultam vele egy 30km-es karikát, közben tele is tankoltam a kúton. Hazaérve viszont eltört a sztender visszahúzó rugó. Esetleg valaki tud ajánlani olyan helyet ahol érdemes rendelni, illetve pontosan milyet vásároljak hozzá?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
A Scarára keresek két korrekt gumit. Milyet és honnan érdemes vadászni? Átlagos közlekedésre kell, zord időben nincs elővéve. Jelenleg Pirelli MT 15 Mandrake van rajta, tartok tőle hogy még az eredeti.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz KTMHobby3 #85964 üzenetére
Azért megnézném nálunk mit érnél az elektromossal. Egy McCulloch M56-190AWFPX-est használunk, ami Honda GCV190-es motorral van szerelve. Ennél kisebb elvérzik ekkor területen. Villanyossal egy hétig vágnám, így egy bő óra alatt megvan, takarítással együtt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz KTMHobby3 #85967 üzenetére
Komolyan mondom. Vidéken gyümölcsösben, kertben, kábelessel esélytelen, de az akkumulátoros is hamar feladná a harcot, ha beleeresztem a bozótba. Lehet hogy az NDK-s fűnyíró egy álom, de ami 42cm-t vág, és 42Ft-ot fogyaszt az nálam vicc kategória. Szegélyvágóm erősebb. Jah... nem ordít... mély hangja van, nem túl zavaró.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Steve_Brown #86074 üzenetére
A rendszámozásnak nincsenek meg a feltételei, a régi robogók új forgalomba helyezésére az emissziójuk miatt amúgy sincs lehetőség. Az újaknál pedig még nincs törvénybe foglalva (talán nem is lesz). Pár évvel ezelőtt megoldották, hogy két személyt vihessenek rajta, és leműszakiztatták (cca. 30 ezer és két évente műszaki), de manapság talán már nem járható út.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz macilaci78 #86253 üzenetére
Sokat nincs használva, így évente szoktam.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Szinte új Krups XS 600010 cappuccino set (tejhabosító) eladó ajándék Krups tisztítótablettával
- Chevrolet Captiva 2.4, Benzines,2007.-es Városi Crossover. (SUV.)
- Újszerű! Gorenje MO17MW mikrohullámú sütő, 700W, mechanikus, 17 liter, fehér
- Philips Airfryer XXL HD9650/90 Forrólevegős sütő
- Xiaomi Mi Pro 2 + ajándék Xiaomi elektromos pumpa
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen