-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
Esetemben nehezebb összeszámolni a fogyasztást, mivel a tompított és távolsági egyenként 35W (felváltva világítanak. A hátsó fék és helyzetjelző gyárilag led, műszerfal világítás szintén, tehát összességében egy tompított és a ledek pár W-os fogyasztása számolható.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
vtechun #71973 üzenetére
Elvileg igen, valójában nem. Ahogy már említették 35W-os izzó való bele, amit meg vennél az szerintem 55W-ra van hitelesítve, másrészt a Led-nek állandó feszültség kell, és adott motoron a tápfeszültség ingadozik. Utolsó bejegyzésként pedig ezek a Led-ek nem rendelkeznek E jelzéssel, tehát nem használhatóak közúton.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Mókány kis gép, bár én a frissebb, 2007-ben megjelenő példányra gondoltam. Olyat tavaly próbáltam, az sem akart 55km/h-nál többet pöfögni. Bár elvileg ezek fojtások nélkül 70km/h-t meg kellene hogy fussák. Viszont jobban beleásva, képek alapján ahogy látom ez a hirdetett darab lehetett. Mivel még a "régi" Pigi blokkos, és a két gen.-el ezelőtti műszerfallal szerelt, ezért inkább 90-es években gyártott. A futott km biztosan ámítás, anno a majdnem 20ezer km-t futott NRG-m teleszkópja nem hagyott ennyi koszt a becsúszószáron.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Akkor nincs baj, levegős gyári blokk ennyit tud. Esetleg egy hosszabb röppályával lévő variátorral, görgőkkel lehet kísérletezni, hogy kissé rugalmasabb legyen a robesz.
#71994 macilaci78: Akkor azzal még jól jár valaki, ha eladósorba kerül. Bár én teleszkópok becsúszószárait mindig áttöröltem, már csak maratonversenyek miatti áthatást követően.
#71996 lbence: Zsíros villában nem olyan gyakori hogy kiszáradna.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
maxiszalai12 #72288 üzenetére
Az Aerox Minarelli blokkal szerelt, az SR pedig Piaggio-val. Előbbihez olcsóbbak az alkatrészek, viszont picit talán gyengébb, de a vízpumpát is könnyű cserélni. A másiknál viszont egy vízpumpa cseréhez szét kell húzni a blokkot, de kissé tartósabb darab. Bár több robogószaki inkább arra esküszik. A Speedfight-t Morini, azt kizárnám, körülményesebb az alkatrész beszerzés hozzá, ráadásul láttam már 12 ezer km-nél lötyögő főtengelycsapágyat.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
sityupityu #72291 üzenetére
Dehogyis, az olajmeghajtó szíj. Az nálam mindig kiveri a biztosítékot. Pedig jóval tartósabb lenn, ugye eleve főtengely is 12mm-es, míg a másiknál 10mm. Nekem volt már mindkettő, szívem szerint én is a Minarelli- preferálom, és inkább levegős hengerrel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
sityupityu #72293 üzenetére
Látom leesett, az olajmeghajtó szíj, amit egyszerűen em értek. Bár több helyen meg sem említik hogy érdemes cserélni. Nekem Piaggio blokkos volt az NRG Power-em, és abba vettem utólag egy tuning variátort, ezáltal lényegesen jobban lépett, csak kb. 500rpm-el magasabb fordulaton "üzemelt". Bár még lényeges előnye hogy 17,5mm-es torkú karburátort, vagy kb. 18mm-es injektort kap, és a levegőszűrőt egyszerűbb cserélni.
Nekem a levegő hűtéses is megtette, bár tartósabban vizest használtam.#72294 KTMHobby3: Karburátoros 2T 49ccm-es robogó kb. 3,5l-t fogyaszt, befecskendezős kb. 2,5l-t. Levegős hosszú blokkok végsebessége 70/km/h körül alakul, a vizes inkább 80-85km/h. Anno a kis NRG-m 94-97km/h között vágtázott, bár ebben a variátor (görgők, szíj és társai) nem gyári volt.
Ui.: Runner 125 3 liter? Erősen kétlem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
sityupityu #72300 üzenetére
Nem tudom, több videót láttam ahol cserélik Multivar-ra, akkor ez egy felesleges "upgrade" lenne. Bár szerintem NRG/Runner variátor nem az, mivel amikor én cseréltem, érezhetően jobban lőtt a kisgép. Bár az emlékek fakulnak, pontosan már nem tudom felidézni pontosan milyet vettem bele, hány grammos görgőkkel.
#72301 KTMHobby3: Egy mopeden olyan tempóval becsokiznék a gatyámba. Még robogón is sok a 70-80km/h, és ott általában élhető futómű és tárcsafék is akad.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
Tamás9x #72346 üzenetére
Leginkább a mpedszerű csőváz, dobfékek, vékonyka (talán 28mm) becsúszárak ami miatt nem túl bizalomgerjesztő, erre a katalógus 45km/h-t ír. A 110-es pedig inkább 107ccm-es, itt pedig 70km/h-t határoznak meg végsebességnek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Érdekes jelenségre lettem figyelmes, a mai napon. MBK Ovetto/Yamha Neos robogóm műszerfala a mai naptól megszűnt létezni. Nem jelez vissza semmilyen információt, kivéve a távolsági fényszóró (kék) visszajelzője ég. Akkumulátor teljesen lemerült. Valakinek van tanácsa, amivel kezdjem a mókát?
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz
sityupityu #72405 üzenetére
Jó pár évet használtam Purejet befecskendezős (Piaggio NRG Power PJ) robogót. A befecskendező rendszerével soha nem volt gond. Bár én is vallom hogy nem mindegy milyen állapotút fognak ki. Ha megkímélt, gyárias, csavarok nincsenek kókányolva/elnyalva rajta, akkor ajánlott.
#72407 nyogo83: Alkatrész árak nem is olyan vészesek, inkább az ezermesterek és mindenféle szakik, akik el tudják cseszni a rendszert. A Pigi blokk tényleg frankó, bár gyermekbetegségei is vannak, de összességében az egyik legtartósabb mechanika.
#72413 energy4ever: Általában JDM robogókon gyakori, általában 35km/h fölött villan fel, pusztán azért hogy a vadászrepülő pilóta ne hajszolja magát gyorshajtásba.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
energy4ever #72415 üzenetére
Bár elég vakmerőségre vall, akinek egy ilyen Choi Nori original végsebessége nem elég. Elvileg elektronikus fojtás van benne, de én nem piszkálnám.
#72416 nyogo83: Azért a Morini Di-Tech és Piaggio Purejet nem említhető egy lapon. Előbbivel egyáltalán nem foglalkoznék, még a karburátoros verziójával sem. Utóbbi viszont kiforrott technika. Bontószökevények alapján nem érdemes konklúziót vonni, a köznyelv pedig a kintről behozott leütött Di-Tech-et azonosítja bármelyik injektorossal. Hozzászólásod utolsó részével részben egyetértek, vagy keresni kell gyárias, megkímélt darabot, vagy el kell felejteni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
sityupityu #72421 üzenetére
Az, hogy nem nyúltak hozzá és nincs szétkókányolva a csavar rajta sehol, az még nem garancia semmire sem. - Ha nem szervizelték megfelelően, és gyenge minőségű üzemanyagot kapott, akkor lehetséges. Bár attól még előfordulhatnak hibák, mindennél bele lehet futni.
De rengetegen vannak azok is akikről nyogo83 beszél. - Az már inkább az olcsó húsnak, híg a leve kategória. Egyértelműen ebből megvigyázottat kell kutatni, ami bizony ritka, és meg is kérik az árát.
De végső soron veled értek egyet, egy karburátoros, faék egyszerűségű levegős Minarelli vagy Piaggio blokk erősen ajánlott darab.Ui.: Minarelli blokknál akad valami széria hiba a sztendernél? Alánézve semmi hiba, látszólag elhajolva nincsen. Mégis letámasztásnál elkókad balra a motor.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
macilaci78 #72440 üzenetére
Akkor a Crivit sisak épp aktuális, szerintem ez a kategória már megfelelő egy kismotorra.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
dragonfx #72483 üzenetére
Biztosan nem vennék annyiért újat, mivel akkor csak távol keleti robogót kapsz (részletkérdés hogy van akinek hibátlanul üzemel). Szerintem pár éves olasz/japán (ami olasz) robogót ki lehet fogni, Minarelli, Piaggio blokkhoz ragaszkodnék, én levegőhűtésest részesítem előnyben (bolondbiztos), de egy vízhűtéses (ideális esetben) tartósabb konstrukció.
Ilyesmikre vetnék egy pár pillantást: Malaguti F15
, Aprilia Scarabeo, Yamaha Aerox/MBK Nitro, Aprilia SR."A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Bejáratásnál nem a sebesség a lényeg, hanem a fordulatszám. Tehát kerülni kell a tartós, emelt fordulatszámú, forszírozott üzemet, de alacsony fordulaton sem kell terhelni a csapagyakat. Öblögetéssel kell járatni, tehát időnként gázfröccsöt érdemes adni, óvatos gyorsulással, kb. 500km-ig.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Adott a korábban említett MBK Ovetto/Yamaha Neos robogó, ami reggel olyan hibajelenséget produkált, hogy hidegen húzott, majd ahogy leértem a kapufeljárón, már meg is torpant, és alapjáraton pöfékelt tovább. Gázadásra ekkor olyan mint ha nem kapna üzemanyagot, de levegőt igen. Így ha óvatosan tornázom fel a fordulatot, akkor egy ideig szépen felpörög, majd megint torpan. Automata szívatós a gép, teljesen gyári állapotban. Nem távgyógyítás lenne a cél, pusztán érdeklődés, hogy akadt-e hasonló jelenség valakinek. Levegőszűrőt átnéztem, gyújtás rendben.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
energy4ever #72621 üzenetére
2 literből 135km-t? Az hogy jött ki?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
energy4ever #72623 üzenetére
Juhj, és tényleg. Bár az már akkora kis gyösz hogy el se férnék rajta, de imádnám ha állna itt egy.
lbence #72606: Kiderült a hiba, pusztán a főfúvóka közepében volt egy kis piszok, kitisztítva megszűnt a hiba. Azóta szépen pörög, végsebességig húz, nem torpan.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
lbence #72626 üzenetére
Nem gondoltam volna hogy ilyen piti hiba, pedig szét lett bombázva a motort. Talán mint ha picit alacsonyra lenne állítva az alapjárat, még egy kis finomítás ráférne.
#72627 energy4ever: Elég hosszú végtagjaim vannak, nekem még az NRG Power is kicsike, néha hátra kellett ülnöm az ülésen, a Neos pedig még picit kisebbnek is érződik. Így a Scoopy SH 50-re azt mondani hogy "batár nagy", viccesen hangzik. Tehát nem igazán tudok olyan új fotelrobogót ami 50ccm-es motorral szerelt, dinamikus, és el lehet rajta férni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
Armahun #72650 üzenetére
Két lehetőségre tudok tippelni. Első: Érintkezési probléma. Második: Gyenge indítóáramú akkumulátor. Az első lehetőség egy törtöt kábel, vagy oxidáció miatt gyakori, de akár az indítómotorban lévő csapágy is megszorulhatott, vagy kopott a szénkefe. Másodiknál lesd meg milyen akkut vettél (belevaló-e), és mérj rá.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ezt határozottan ellenezném, mivel a variátor a főtengelyen van, terhelés alatt pedig 8-9 ezret is fordulhat percenként. Már más-más súlyú görgőknél is kiegyensúlyozatlan lehet, hát még ha az user belekokányol. Ilyen esetben venni kell egy komolyabb variátort, akár szettben (Multivar, Sport Pro, Racing V2, stb.)
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
Chereiose #72752 üzenetére
Ha mindenképp újat szeretnél, akkor Motowell Magnet RS 50 lesd meg, nem vészes árban sem, és ez fekvő vizes Minarelli. Azt nem tudom hogy a körítés és az idomok mennyire strapabíróak, de pár éves használt olasz robogó árában van. Bár ha ezt az összeget rá szánod, egy is keresést bevállalsz, szép kis robogókat lehet találni pár évesen (bár mint írtad, be is lehet fürödni vele).
A forgalom tempója és költségek minimalizálása miatt én a 4T-t nem erőltetném. Hiába tisztább üzemű, és takarékosabb, felújítása költségesebb, és végsebessége is csekélyebb mint 2T társának. Ezekből viszont Minarelli vagy Piaggio blokkosak bátran nézhetőek, és iszonyú tartós eszközök.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
nyogo83 #72755 üzenetére
A Minarelli blokk koppintása. A szabadonfutója például erősebb mint a gyári, és pár apróságban eltér, de nagyrészt ami jó a többi Minába ebbe is megfelel. Az adott példánynál műszerfalra és összeszerelés minőségére panaszkodtak páran, de ennyi pénzért kategóriatársak kevesebbet adnak.
#72757 Chereiose: Szerintem egy kutya a Keeway-el, és meg merem kockáztatni hogy ha robogó versenyt is toltak vele, akkor olyan vészes nem lehet. Bár szívem szerint mondanék valami használt közlekedőedényt, de tapasztalat nélkül nagyon be lehet vele fürödni, sőt még tapasztalattal is. A szokásos fojtások eltávolítása után original állapotban 70-80km/h-s sebességet lehet velük tartani, az mellékutakra pont megfelelő.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz
Vismajor01 #72785 üzenetére
Érdemes, egy variátor tuninggal kezdeni, kipufogó, karburátor és hengerszett. Ebben a sorrendben módosítanám, anyagi keret, és igény függvényében.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
macilaci78 #72789 üzenetére
Ez így nem teljesen igaz, részben mégis az. Mindennek kell passzolnia a többi részegységhez. Fordulatszámhoz méretezik főképp, a teljesítmény növekedése magasabb fordulaton nagyobb végsebességet fog eredményezni. A variátor tuningnál már magasabbra lövik be a fordulatszámot, így e mellé érdemes hozzá való kipufogót választani.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Délután nagyon ráértem, kitakarítottam a variátort, illetve meglestem a görgőket (Malossi 4,8gr) van benne, kicsit könnyűnek éreztem, a Mitsuboshi ékszíj még lényegyesen nem kopott, kevés kopadéka van a házban. Igazából nincs panaszom a kis Neos-ra, gyári, levegős Minarelli-hez képest elég szépen megy, lendületesen lehet vele poroszkálni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
Chereiose #73006 üzenetére
A Zip egy nagyon strapabíró konstrukció (Piaggio Hi-Per rövid blokk), és az ára is kétszerese a távol keleti robogóknak. Azt hiszem ezeknek 65km/h körül van a végsebessége (ezt már egy tuning variátorral is tudod növelni). Szervizelése egyszerű, olajat meg akár te is le tudod benne cserélni 2000 kilométerenként. Futóműve tartós, Paioli teleszkópok, első tárcsa, hátsó dobfék elegendő lesz a kis test alá.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
Chereiose #73008 üzenetére
Már ha így leszűkítetted a kört, akkor érdemes ezekre a típuskora szűkíteni a keresési kört. Még erre ránéznék, ha holnap körútra indulsz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
Vismajor01 #73077 üzenetére
Köszönöm, de pár harci sérülés azért látható rajta (kisebb karcok, horzsolások), mivel egyszer buktak vele a bal oldalára. Műszakilag patent, lép ahogy egy gyári Minarelli blokknak kell, illetve az első gumiban van egy kis hiba, azt cserélni fogom. De összességében jó vétel volt, tartós darab.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz
Tamás9x #73127 üzenetére
Több helyen nézegettem én is, ahogy látom a "Honda blokk" koppintás szinte minden hasonló távol keleti 4T motorkában szerepel, erről panaszt nem halottam még. A felfüggesztésre, vázra, és körítésre olvastam negatív véleményt. Bár gondolom gondozásmentesebbé téve, gyakori átnézéssel nem lehet nagy probléma. Végsebességet én több helyen 65km/h-t látok, bár ez lehet "ahogy sikerül" szabvány.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
mokus1 #73230 üzenetére
Ha az első zsíros villával meg tudsz barátkozni, akkor megfelelő. Piaggio hosszú vizes blokkal szereltek, nagyon megbízható darabok, bár vízpumpát a blokk széthúzásával lehet cserélni, és az olajmeghajtó szíjra érdemes kétezer km-enként ránézni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
mokus1 #73264 üzenetére
Azért arra a 95km/h-ra mérj rá GPS-el, garantálom hogy elég brutálisan csal a sebességmérő.
#73266 energy4ever: Letöltesz egy alkalmazást, ami képes log-olni, telefont beállítod, és a szokásos útvonalat letudod. Még mértem Garmin Fenix-el is, az kicsit pontosabb talán, mint a telefonok érzékelője.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Autós topik
- PlayStation 5
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...