Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz hexameter93 #30746 üzenetére
Kymco Agility. Akkor nincsenek ilyen kérdések.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz hexameter93 #30843 üzenetére
A képen egy Morini Di-Tech látható. Itt még sok a gyerekbetegség, és a blokk maga sem egy kiválló szerkezet. Tehát én őt nem ajánlom, kivéve ha találsz egy nagyon megbízhatót .De egy Piaggio blokkos PureJet-el nem lehet megszívni, én azt vennék, ezek 30-40 ezer km-eket bontás nélkül simán elmennek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #30846 üzenetére
Suzuki Burgman 650 Executive van ismerősömnek, városba nagy, túrázni jó. Olaszba már többször volt vele, de Bp.-i forgalomban leizzadt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SzlobiG #31368 üzenetére
Nagyon jó vétel, főleg hogy PJ és alig eszik, egy gondos gazdánál (ki rendszeresen takarítja a levegőszűrőt és jó minőségű olajat önt bele) még nagyon sok km-t elmegy úgy hogy hozzá se kell nyúlni. Viszont PJ-nél lehet üzemórát nézni, szóval a km könnyen leinformálható.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz csongi #31395 üzenetére
Olvas vissza. Bele volt nyúlva, gondolom könnyebb görgőket és erősebb kontrasztrugót kapott, ezért fog olyan magasan. Az enyém (befecsis Pigi víz) 4,5-5k körül megindul, 7-8k körül már rendesen dolgozik, olyan 9k-ig pörög el, nagyon kihúzatva lehet megvan a 10k, arra már nem emlékszem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz hexameter93 #31406 üzenetére
Megszakítós vagy tirisztoros gyújtás?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
A Loobeltmotor nem rossz, de Aeroxot onnan se ennék. Van egy Mátészalki srác, ő újrafesti az ilyen gépeket (Aerox/Nitro), tőle van mind, őt kell felkeresned. Alkatrészeket cserélnek, törött idomokat javítanak, ezt-azt rendbe tesznek bennük. Csak a srác rendesen megcsinálja, és a valós évjárattal hirdeti, míg mások nem, hanem pl. jó pár évet letagadnak.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #31435 üzenetére
Télen én leengedtem a benzint belőle, viszont az olajjal mi van? Azt hagytam benne, mondjuk hogy tele van a kis tartálya, az a viszkozitásból nem veszít? Használható még tavasszal, esetleg keverjem "friss" (flakonból kitöltött) olajjal?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz hexameter93 #31449 üzenetére
Nem lehet hogy az állítódik el, és azért nem ad szikrát? Mondjuk én helyből tirisztorosra alakítanám, és örülnék hogy sohasem lesz vele gond.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #31453 üzenetére
Itthon tényleg horror árak vannak. Külföldről érdemes beszerezni, pl. Di-Tech-re injektor 139 fontért. Vicc hogy szinte karbi áron megy, itthon meg minden ilyen alkatrész a duplája.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz perge666 #31476 üzenetére
Ugyan az a blokk. akkor miért válassza azt? Persze szép, csak ahogy SymbianOS is írta, néprobogó, és épp ezért van belőle annyi szedett-vetett állapotú, és egy törötthöz is könnyű alakrészt találni, úgy hogy sohasem jössz rá hogy esetleg karikára volt hajtogatva.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz perge666 #31479 üzenetére
Talán azért mert nagyobb testű,meg lehet hogy újabb is? - Az F15-től nagyobb testű az Aerox? Újabb az Aerox? Hmmm, szerintem majdhogynem ugyan akkora csak az Aeroxnál a nyakamba kell venni a lábam, míg pl. F12-F15-nél elfértem lazán. Hát, 1997-től az Aerox nagyjából változatlan formában kapható 2012-ig, azt hiszem a kis Malákat is ekörül gyártották, de a kolléga 01/02-es gépeket keresett.
Ne mondd már nekem hogy más robogóval nem tudják ugyanezt megcsinálni? - Milyen robogóval?
Az miért baj hogy néprobogó,legalább kap hozzá alkatrészt. - Nem baj, de F12-F15-höz is van alkatrész, akkor mi a probléma?
Ha valaki úgy megcsinál egy totálkáros motort hogy nem mondja meg róla senki,hogy törött volt,akkor mi a gond belőle? - Akkor ajánlom egyszer próbálj ki egy olyat, esetleg nyugodt szívvel vedd is meg. Persze később fog kiderülni hogy esetleg a váz több helyen van javítva-hegesztve, és baleset esetén, netán egy nagyobb gödörnél úgy széttörik hogy öröm nézni. Továbbá toldott-foltot részek, hegesztett, újramázolt idomok nem az én ízlésemet tükrözik. Első hsz.-ben megnézheted a motor, pedig én is Aeroxot akartam, de lement e kedvem tőle miután megnéztem jó párat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz perge666 #31482 üzenetére
A 31479.-es számú hsz.-ben, amit te írtál, nem épp úgy szerepel mint ha tippet akartál volna adni. A korábban tárgyalt hsz.-t nekem írtad, az az előttit meg egy nyilvános fórumba tetted be. Érted az összefüggést? A második kérdésed nem is értem, azért kérdeztem vissza. De lehet más robogó is, viszont mivel Aeroxból tele van a piac, ezért manapság tipikus "hülyegyerekrobogó" lett, ezért mint írtam nagyon válogatni kell hogy jót fogjon ki az ember. A harmadik "kérdésed" jobban megfigyelve igazából nem is kérdés volt.
Az F12-es nem jóval kisebb az Aeroxnál, sőt a lábtere normálisan meg van oldva, így 183-4cm-emmel simán elfértem, míg az Aeroxnál mindig bevertem a térdem. Bár az SR50R/Factory-nál is hozzá-hozzá ütődött az idomhoz, tehát az általam próbáltak közül az NRG Power, GP1, Grand Drink, B&W és Runner az 50-esek között kényelmesnek mondható.
"Köszönöm a megtisztelő hozzászólásodat. Ja azt elfelejtettem hogy nem kérek választ." - Szívesen. Sajnos már válaszoltam, ha zavar, egy modival töröltesd. Mentalitáson kissé változtass, akkor talán tárt karokkal várnak a topicban is. Puszillak.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz skylinelaca #31491 üzenetére
Látom nézegetsz F12-ket, abból érdeme megfogni egy vizeset, lehetőleg újabb szériát. 186cm-el nem mondom hogy szuper kényelmes lesz, de el fogsz férni rajta, ennyi pénzért meg jobbat nem igazán tudok neked mondani. F12-höz minden van, vaterán/ebay-en nézd meg, bár pont az hogy ezekhez a robogókhoz általában kapható minden, mert nem távol keleti csodák, hanem olasz, minőségi gépek. Innen a szürke és a fekete egész vállalható. Illetve ez (pont a lakhelyemnél) igen csak korrekt kis dög. Mondjuk azt hogy Karsai nem kicsit ért hozzá, nagyon ügyesek, anno ők kezdtél először Nyh-n a hengerfúrást/javítást és un. motorszerelés alapjait. Aerox lábtere elvérzik 180cm fölött, még az F12 is kényelmesebb, pedig testre kisebb.
#31501 perge666: Semmi gond, ha ezt élvezed.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz perge666 #31740 üzenetére
Csak alkatrész nem lesz hozzá olyan amilyen. Itt vagy megveszed a gyárit, horror áron, vagy megveszed az utángyártottat, ami pár hét/hónap után bemondja az unalmast. használt, normális állapotú Simsont pedig 100k felett kell nézni, alatta újrabarmolt gépeket látok.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Kolondrum #31762 üzenetére
A hengerszett ára, mid-race-nél 40-50k körül kihozható. Pl.: [link]
Hozzá való főtengely 20-30k. Pl.: [link]
Nagy karbi (21mm DellOrto) 25-30k. Pl.: [link]
Csapágyak 3-4k.
Vízpumpa felújító szett 3,5-4k.Ha jól számolom ennyiből meg is áll, de akkor egy ideig tuti nem kell rá költeni, talán csak egy komolyabb variátorra, meg aztán fékbetétre .
Ui.: Ma voltam idén először motozni, szépen bemelegítettem, mentem vele vagy 3-4 km-t. Második indításra indult is, elsővel nem kínoztam, csak párat tekert a főtengelyen, másodikra volt elég benzin (bár kevert volt, had legyen egy kis plusz kenése, majd hígítok rajta) befecskendezve hogy első tekerésre indítsa is. Szépen beállt 2000rpm-re, és ott is maradt, 5 percig úgy hagytam, azután kis gázzal mentem egy kört, persze hazafelé volt egy kergetős szakasz is, ahol megcsíptem a 80km/h-t, és most szaladt bele a km számláló a 16801km-be.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SzlobiG #31774 üzenetére
Meg lehet úgy is csinálni hogy soha többet nem k4ell hozzá nyúlni, meg úgy is hogy kompromisszumokkal ideig-óráig jó lesz. Akkor én már az előbbit választanám, költsek többet, de igazán legyen jó. Gyári főtengővel és karbival hajtani egy komolyabb 70-est hengert... hát... tökös legénynek kell lenni hozzá, mert egy óvatlan pillanatban egy elszabadult alkatrész, vagy megszorult dugó viheti a megspórolt összeget.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #31800 üzenetére
Elég egy 180-as 2T is . Amúgy konditerem előtt mindig áll egy 180-as Runner, majd lefényképezem, nagyon patent állapotú, ha elkapom a gazdiját, kifaggatom .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ma láttam/tapiztam új Aeroxot... hát szép-szép, de a hátulja olyan Benellis, mint ha koppintották volna.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
125-ös 2T vizesek között az old Runner van ami igazán vállalható (alkatrész árak, költésgek, fenntartás, stb.), nincs más hasonlóan vállalható gépecske? Vagy inkább újabb 4T-t érdemesebb venni? 4T motorom még nem volt, 2T-ből viszont befecsis lenne az igazi. Mert gondolom egy 25-ös robesz beszerzésén.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Bitpalace #31934 üzenetére
Azért én tudnék vitatkozni, 50ccm-ben is van elég komoly 4T hang.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ez a Phantomax 250 kukkantásra mennyire vállalható?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Kolondrum #32327 üzenetére
UK-ból ebay-en vedd meg (Pl.: új itt vagy itt), olcsóbban kijössz. Anno bontókban én is nézegettem, de lemondtam róla, Pj-t nem akarom hozzá hangolni, bár ennyi előnye van hogy jóval könnyebb tőle a motor, mivel nem egy katalizátoros, agyonfojtott pufót kell cipelni.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Kolondrum #32339 üzenetére
Szívesen .
#32342 SymbianOS: ...értelme van, mégis csak könnyebb a motornak, bár nagyobb fúvókát szoktak mellé varázsolni, egy gyári motornál, a tiédnél meg szerintem majd eldől, de lehet úgy passzolna hozzá ahogy van, mindenféle utánaállítás nélkül.
#32338 runner 125: Ne okoskodjunk kedves kolléga, ez nem az a topik .
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Vadorzó kis Runner... talán szorítanék helyet neki az NRG mellett .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz máyköl #32486 üzenetére
Nekem NRG Power PJ-van, ugyan az a blokk (és szinte minden) mint a Runnerben, szóval nem tudom miért kevesled a 95km/h-t egy gyári Runnertől, ami szerintem kamu, mert olyan 80-85km/h-ig tolják a mutatót. Az új, PJ 94km/h-ig megy, mint az enyém, ez GPS szerint 85 körül van. Az hogy brutálisan megy-e, az már részletkérdés, igen, nedves-vizes-sáros talajon szereti dobálni a hátulját, és meg-meg kapar, de egy komolyabb, nagy ccm-es robogóval nem ér fel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #32499 üzenetére
Michelin Pilot Sport-tól ne várj csodát. Lassan 7 éves motoron olyan mint az új, a K62-es Hidenau meg kb. 2 év alatta kopott annyit.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #32525 üzenetére
Az enyémen nem .
#32526 SzlobiG: Ezért került ez rá előre. Ha a hátsó lemegy, hátra is felteszek egy olyat.
#32527 Mosquito34: Lassan 17 ezer km.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #32529 üzenetére
Khm, ez még ősszel volt, most 16820-30km körül jár, ha jól rémlik. Amúgy nem sok időm van menni vele, talán maximum hetente egy-egy 20-30km-es forduló, de ősszel amúgy se nagyon használtam, utána még végképp. Most tavasszal került elő, hétvégén még -7C-ban is gurultam vele hajnalban, szépen indult, jól megy, legalább évekig kiszolgál még.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #32534 üzenetére
Jó, most nekem is állt három hónapot (tél*). De azért ősz óta
az a ~150 km, az megint csak nagyjából nulla használat... - Egyértelmű, ha alig vagyok otthon, hogy használjam, illetve az időjárás közbeszól, most hogy elővettem, rossz idő lett. Szóval ha majd ténylegesen tavasz lesz, akkor használgatva is lesz (persze csak mértékkel).Csak amikor tapasztalatokról beszélsz, hogy mi, mennyit bír hosszú távon, és saját példát
idézel, akkor egy kicsit vicces ezeket az állításokat olvasni... - Azért jó pár ezer km-t beletoltam már, csak most olyan időszakom van hogy nincs időm motorozni, mivel ez nekem jelenleg nem mindennapi használati tárgy, hanem móka és kacagás.2015-ben majd beírod, hogy már legalább 16950 km van benne, és még mindig fickós... - Kötsög . Amúgy idén nyáron tutit meglesz a 17,5k.
#32536 SymbianOS: Tudod, ilyen ez az aktív használat . Én jó ha évi 1000-2000km-t futok vele .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #32544 üzenetére
Azért hogy ha úgy akad, akkor legyen mivel menni, meg hát 2-2,5 lityi/100km.
Jawa Babettát (210-es) vettem én 30k-ért is, és kaka volt. Alkatrséz többe kerül hozzá mint maga a motor, ergo olyan nincs már hogy olcsó moped, mert drágába lesz. Falusi szaki meg ha hozzányúl, abból jó nem sül ki, és egy karburátor állításért, (oh pardon, tekergetésért) 5k-t elkér, mikor két napig volt oda egyszer egy ilyen kis motorkám, 15k-val húztak le, és hozzá sem nyúlt.
Hogy injektoros és hogy az első teleszkóp zsíros, az nem igazán zavar, mert még nem éreztem hátrányát. Egy Vespa LX50-es cserére gondoltam, de az is felesleges lenne, műszakilag meg visszalépés, tehát marad. Eladni szintén nem érdemes, mert ennyit nem kapok érte amennyit nekem ér, amennyiért feltettem hirdetni az röhej! Bár nyáron majdnem eladtam, de megbántam volna, így maradt a kis zümi, attól hogy ott áll, az nem kér enni, elvan, évi kötelező meg 3k körül megáll.
#32543 DigitXT: Tisztában vagyok vele, jövőre szerintem mindenképp ledobom a hátsót.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #32691 üzenetére
"...én special nem engednék minden gyökeret B jogsi után 125-ösre ülni, csak, ha elvégez valamiféle tanfolyamot." - Teljes mértékben egyetértek. Viszont annyit hozzáfűznék hogy itthon szeretik lehúzni az embert, így a kresz + vezetés már nem olcsó árkategória tartozik, pedig anno úgy volt hogy csak pár órát kell venni, nem ilyen "nagy költségekbe" verik az embert, persze ha nem bukik akkor a motor árához/fenntartásához képest egész jól jön ki, de mint tudjuk, szeretne ok nélkül is elhúzni embereket, és hopp 100k körüli összeg már el is úszott B125-re, ami nem vicc, mert kicsit pótol az ember és korlátlant teszi le.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #32693 üzenetére
Akkor nem érte meg, ezért anno (ahogy emlékszem) 16-17 éves kölykök csinálgatták, senki más, most meg talán elgondolkodik rajta az ember.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SzlobiG #32780 üzenetére
Ez nagyon pofás kis PJ. Szerintem bealkudás is necces lehet. Ilyet nem minden sarkon kapni.
#32790 runner 125: Akkor a kereskedő szépen rendbe tette. Vedd hozzá hogy régi modell, az újat levegősbe már 200k körül megkapni, lehet el akarja adni. Bár tényleg nagyon jó áron van, és 200 alatt akkor se adnám, de bízom benne hogy nem csak átverés.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz róland #33070 üzenetére
Itt azért esett, már egy hete nem is ültem motoron .
#33073 runner 125 Busszal . Igaz ami igaz, heti pár km-től többet nem megy, ha én hatom akkor 2-3, ha fater akkor 10, mert melóba ezzel megy olykor. Fater volt vele utoljára munkába, én meg csak hétvégén látom a kis gépet, mert 70km-re vagyok tőle hétköznap.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen