-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #27441 üzenetére
Az a gond hogy az előző generáció használtan is tartja az árát, tehát hiába jó, de nagyon drága.
Ma egy ilyen mattra fényezett NRG-t láttam, és nézegettem meg közelebbről. Ha jól sejtem minimum 70ccm-es lehetett, mert nagy hangja volt, alapjárata egy láncfűrészéhez hasonlított, és nagyon gyorsan elhúzott.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz AMD Power #27443 üzenetére
Ilyen áron nem érdemes venni. Ezekre csak költeni kellesz, az már most biztos. 50ccm-es robogó, normális minőségben, használtan, egész jó állapotban, amit több évre vesz az ember, 150k körül árulnak. Én valami ilyesmit ajánlok, ezek elég tartósak, nem csak fiataloknak valók. 70ccm meg a közeljövőben necces lesz, ha bejön az smk. műszaki vizsga, akkor pedig már nem éri meg le műszakiztatni, az meg hogy egy 125-ös gépre két évente költsön az ember, minimum 20k-t (kb. 1,5-2 éve annyi volt), pusztán a műszaki miatt, az vicc.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #27445 üzenetére
Ehhez a hsz.-hez viszonyítsd! Szerinted ha vesz 100k körül egy125öst, az olyan megbízható, költségmentes lesz?
Értem hogy jobb helyeken, de az ember nem viszi több száz km-t jobb helyekre, hanem a közelbe lévőhöz elviszi, és hazahozza, ha kész az átnézés. 125cc egy 50cc-hez képest nem olyan nagy előrelépés, költségeit tekintve 200-250cc már jobban megéri a beruházást. 90-100km/h utazó azért necces, inkább a 80km/h, amit tartósan mennek, a végük van 100km/h körül, néhány megcsípi a 120-130km/h-t. Értem én hogy fenntartás + alkatrész több pénz, de ez kissé jogtalanul legombolt összeg, ha felére csökkentenék a műszaki költségeit, akkor többen ülnének motorra, de nem hogy csökkentik, hanem hamarosan duplájára emelik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #27451 üzenetére
Ha napi használatot nézzük, akkor korrekt, ha nem akkor viszont felesleges.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Huh... eléggé összement az eleje, a hátulja meg no comment .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
...Huh, had idézzek: "A gyári zsíros első teleszkópokat szidják mint a bokrot mert ha megragadnak javíthatatlanok. Akik értik a típust azok inkább kicserélik a T szárat a vxr szárára és az olajos lengéscsillapítóira. Nálam ilyen jellegű probléma nincs. SOHA nem egykerekeztem vagy stoppiztam vele (nem is tudok) és nem is akarok mert bunkóságnak tartom. Fura mód a teleszkópjaim így 8 év után is hibátlanul működnek és a zsír sem szivárog a szimmeringek alól. Érdekes látni, hogy ha valamit arra használunk amire való, akkor nem megy tönkre olyan hamar, mint másoknak."
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz barack1997 #27550 üzenetére
Bizony hogy kapni, de nagy részük olyan is. Egyik jó barátomnak volt egy nagyon patent RS 125-öse, még olaszból hozatta, valami 400k-t adott ki érte, 12 ezer km-rel, bontatlan blokkal, gyári lánckerékkel. Viszont sajnos ezek a 2T pörgős kis szöcskék igénylik az alkatrészeket, mondjuk dugót 10-15 ezer km-enként biztosan, míg egy 4T 40ezer km-ig gond nélkül elmegy, komolyabb beavatkozás nélkül.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Uzmany #27553 üzenetére
Azért szerintem 6-9 liter az enyhe túlzás. Egy 125-ös 2T inkább 4-5-6 liter felé alakul. A 4T persze 3,5 literrel eljár. Az a 890k nem is olyan vészes, bár én akkor is használtan vennék valami XT-t, 400k-ból, és még marad szervizre is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Az tényleg szép teljesítmény, bár 36k-t mondjuk beletolnak olaszba is egy ilyen robogóba, itthon meg visszatekerten megveszik a kereskedőtől és azt hiszik hogy vettek egy 7-12 ezer km-es gépet .
#27570 runner 125: Akkor nem vagyok egyedül . Viszont macskakőre az ember ne robogót vegyen, hanem endurót, és meg is van oldva a probléma . Tehát amire való, arra tökéletes .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Elvileg azt mondtad anno hogy azt a motort újonnan vettétek. Ahhoz képest egy év alatt belement kb. 30 ezer km, és azután visszatekerődött valahogy? Vagy annyira nem volt rá figyelve hogy a benne lévő kb. 10-15 ezer km alatt valahogy sz@rrá ment. Elég érdekes nekem az egész sztori, de ti tudjátok.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Baba kék Vespa LX 50 2T, ehhh, elfogadnám . Bár kissé gyanús, az NRG-t nem adnám érte .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Kolondrum #27731 üzenetére
Errefelé is van, bár inkább a fűnyíró a gyakori, most nyáron persze gyakori a fűrész minden formája is .
#27732 Criton: Faternak vettem 2T fűnyírót, van vagy 150-170ccm, azon besz@rnál . Olyan veszélyesen jó hangja van, hogy mindenki imádja . Bár tényleg f@szság ha valaki hétvégén és kora reggel nyír füvet, de sajnos előfordul .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Új motorhoz képest olcsó, ha belegondolsz annyiért újból jóformán csak kínait kapsz. 70km/h-t azért simán viszi, ugyan ez a blokk van a Vespa LX50/S50-ben is, és azok is mennek 70-et, azzal a dög nehéz kasztnival, talán a végük 75km/h lehet.
Igen, lehet venni, csak 10 ezerrel több km-rel, bár természetesen jobban megy.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #27816 üzenetére
Igaz, ennyiért egy veszett 450-es SMR vagy egy EXC-R simán belefér. Bár a 600-asokat eleve nem ajánlom, neki, mivel néha hosszabb távra is menne, ezért azok nem csukló és gerinckíméletükről híresek.
#27817 Uzmany: 1milla feléből egy gyönyörű XT-t hozhatnál el, használtan.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #27853 üzenetére
...én is arra gondoltam hogy vennék bele egy elektronikus fojtást, és a variátorba a gyűrűt visszatenném az NRG-be, mondjuk menne 30km/h-val, akkor az is rendszám nélkül lehetne . Persze a rendőrök pad híján nem néznék egy pár évig, szóval megint meg lehetne úszni a dolgot . Ez így megint nem jó megoldás, meg mondjuk érdekes lesz hogy egy kisnyugdíjastól is beszedik a hasisarcot egy 50-es gépre, aki mondjuk azért vette, mert évi 3-4k-s kötelezőt kellett csak pluszba fizetnie, most meg lesz műszaki, vagy 20k-ért, évente/kétévente .
Runner SP 50 - egy kis teszt is... best of !
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #27855 üzenetére
Akkor valami el van lőve benne. Mondjuk az enyém 85-87km/h körül van végre, de a telefon GPS-e szerint is 2-3km/h-t csal. Mondjuk úgy tudom hogy a befecsis jobban is megy, mert eleve 18mm-es torka van, míg a karbisnak 17,5-ös. Szóval nem tudom. De érdekes, mert itt is lép a PureJet, bezzeg az enyém még így tuti nem ment (persze még egy fojtás lehet benne).
ui.: Ez a kis Zip se semmi . Éjszaka/hajnalban biztos örülnek neki a szomszédok .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #27863 üzenetére
Ha majd 11K-ra emelik, akkor is messze lesz a 20K-tól. - Csak azt hiszed... Eddig is emelték, ezután is fogják, pár éve még a benzinárakat se jósolták 400Ft fölé.
Kisnyugdíjas nem vesz robogót, eddig se vett (a postára a bicikli is elviszi), eztán se fog. - Mutatnék én neked pár bácsit aki vett és használ, bár nagypapámnak is (73) most keresünk egy nagy kerekű, könnyű gépet (ez ütne), ami elviszi a gyógyszertárba, mezőre, postára, stb. De a híres Kymco Agility tartós tesztes bácsi is 70 év körüli volt, ha jól vágom.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #27901 üzenetére
A Monster női motor. De vicc nélkül. Ennél kisebb nagymotor jelenleg nincs a piacon.
...és a Triumph Daytona 675R ?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #28002 üzenetére
Tudsz gyárilag full fekete új kasznis 50-es Runner-ről? Mert én eddig csak piros vagy sárga dekor matricázásokat láttam.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #28008 üzenetére
Ilyen a gép... ez szerinted akkor mennyire gyári?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #28038 üzenetére
Elvileg megkímélt, legalábbis előttem nem húzta neki nagyon. Bár a tulaj kicsit érdekes, néhol össze-vissza beszélt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #28040 üzenetére
1. - Úgy értem hogy hang alapján nem pörgethette 7 ezer fölé.
2. - Sajnos én is erre jutottam. Konklúzió az lett hogy inkább maradok az NRG-nél, mert tuti egy szépen kiglancolt szarabb motorba esnék bele. Nagy valószínűséggel újra lehetett fényezve, mert nekem túl újszerűnek tűnik, illetve a kipufogó fényezése túl matt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #28042 üzenetére
Ja, persze én is mentem már az enyémmel huzamosabban 1-2km-t 80km/h fölött, de alapjában véve 70km/h-s utazóval sokat el lehet menni vele. Viszont ugye élete nagy részében nem ment ez 50km/f fölött soha, mikor vettem akkor a fojtások is benne voltak, most meg fater alatt sincs agyon nyúzva. Ehhez képest, amilyen motorokat látok, ez a Runner se lenne rossz, csak lehet "rosszabbat" vennék mint az NRG, akkor meg nem csináltam semmit. Főleg ha ráncigálták neki a gázt, és esetleg hidegen is tépték neki. Persze ez nézőpont kérdése, mert az átlag magyar 100 ezerig keres robogót, ami legyen olasz vagy japán, vizes, és kevesebb mint 10 ezer km-rel, hibátlan, új állapotban .
ui.: Texaco Motex 2T mennyire jó? Most ilyet öntöttem a varrógépbe .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #28044 üzenetére
Semmivel sem lennék előrébb, mivel ugyan az mint az NRG, pusztán jobban tetszett úgy feketében .
Akkor elég rossz, mert 3000Ft körül volt, bár majd következőnek úgy is Moto Scooter-t kap .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #28046 üzenetére
Úgy lesz, anno rendeltem én onnan, futár kihozta. Ezt fater vette, mikor szervizben volt, szóval csak úgy jött.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #28057 üzenetére
Az enyém talán el se pörög 10000-ig (na jó, épp ki lehet húzatni addig), mikor vétel előtt leteszteltem, akkor is 8000-ig ment. Persze az enyém is megvan most, bár utóbbi időben alig mentem, mert kézműtétem volt, de ma még varratos kézzel csaptam egy kis kört, 40-50km/h között szépen el lehet bandukolni vele, úgy hogy szinte alig forog. De ha beállsz egy autó után, 7000rpm fölé nem pörgetve eljárhatsz vele szépen, nyugodtan, és akkor még a két litert is alig eszi meg.
Köszönöm a megtiszteltetést, mondjuk nem tökéletes, külsőleg van rajta egy-két kis horzsolás, bár annyira nem zavar, illetve így annyira el se lopnák. De amiket hallani manapság, km. tekergetés, átmatricázások, ilyen-olyan törések, zsíros teleszkóp nyomja a zsírt egy két éves gépnél, tehát tényleg érdemesebb megtartani.
#28071 SymbianOS: Bár tegnap én is mentem annyit (sőt, 3* annyit is), lemostam a motort és mentem egy kört sityak nélkül, had járja ki a vizet. Bár a légszűrőt is kitakarítottam (kimostam, olajoztam), voltak benne virágmagok, és ilyen kis szarok, tehát érdemes. Ha a rendőr megállít, látja hogy csurom víz a motor, a másik pedig hogy a jobb kezem be van kötözve, nem hiszem hogy úgy gondolná, épp egy föld körüli motoros túráról jövök épp, tehát nálad is ugyan ez a helyzet, ergo, max. elmondja hogy mit, hogy kéne. A másik dolog viszont hogy bármikor elüthet valami, és lehet épp a sisak ment meg.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #28091 üzenetére
Általában betartom a szabályokat, de azt azért durvának tartom hogy azt lesik mikor büntethetnek meg. Szerintem te is mentél már át záró vonalon, vagy gurultál stop tábla előtt, esetleg 60-as táblánál mentél 80-al, ergo ilyen ez a bukósisakos téma is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #28101 üzenetére
Nem magyarázkodtam, pusztán egyszerűen látszik hogy nem km-ekről jössz. Természetesen ha megbüntetnek, elviselem a következményeket, tehát pontot kapok a jogsimba, ez esetben. Nem is panaszkodtam, és nem is dicsekedtem, pusztán leírtam, ha észrevesz, hát észrevesz, bár szerintem nálam is elnézte volna. A másik meg hogy inkább a tolvajokat fognák meg, akik épp pl.: fát lopnak, de nem mernek odamenni hozzájuk.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz barack1997 #28141 üzenetére
Karbon fólia minek ? Attól gyorsabb, vagy erősebb lesz, esetleg kevesebbe fogyaszt majd ?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
olasz import, papírokkal. ehh... 12000km / / sérülésmentes 2t, állítólag 2,5 litert eszik... önindító relé gondja van v mi, 240k lenne a vége.
Kamu, ahogy van. Eleve ott kezdődik hogy ezek 3,5 litert nyalnak, de szerintem te is tudod hogy egy 17,5mm-es Dell'Orto nem sz@rozik. Önindító relé elég vicces, ha olyan gondja lenne, már rég rendbe vágtam volna, tehát ott valami más a gond. 12000km-t eleve nem hinném el. Amúgy mint nagy Vespa fan, imádnám, csak nem ezt a példányt, de a színe szép.
Bár azt hittem már rég vettél valami motort, és nem tökölsz még ezen. 300k körül kapni épkézláb példányokat, vegyél egyet, oszt' kész. Bár idén már gondolom úgy se veszel!
#28145 barack1997: Én kicsit idegenkedem tőle, szerintem nem fóliázni kell, ha már viseltes.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ha komolyabb 50-estkeresel, akkor vizes Piaggio vagy Minarelli blokkal szerelt példányokat nézegess. Aprilia SR 50R vagy Factory, Gilera Runner, Piaggio NRG Power (csak DD vagy PJ) nagyon ajánlott. Ezek mind-mind Pigi blokkos. vizes blokkal vannak szerelve, papíron 6-7 lóerő körüli teljesítménnyel, persze fogyasztásban a befecskendezős 2,5 litert ehet maximum, 100km-enként, míg a karbis 3,5 litert is simán megeszi. Tartósak, megbízhatóak, én csak ajánlni tudom őket.
Az általad nézett SR egy kereskedőnél van (konkrétan szutyok Factory-k behozatalával és felújításával foglalkozik, azután 70%-ban több darabból lesz egy épkézláb járgány, de ez legyen magánvélemény), messziről kerüld el inkább a 300k-s ársávban fogj meg egy Runnert vagy NRG-t.
#28213 AndrewTdi: Nem csak te tartasz ott, mikor hirdettem a motort, abból a nyomott árból is alkudtak volna a porba. Érdekes hogy a szutyok és a jó motor között árban nem igazán van különbség, látok itt porrá törött, újratákolt Runnert 200-250k-ért is. Amúgy Derbi, i-vel írjuk.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Akkor ezt hozd el! Míg el nem viszik előled! Nekem is NRG Power van, tudom mit beszélek.
ui.: ...bár a km nem valós, olyan 20-25 ezer simán lehet benne (az aprón látható motorok 90%-nál nem az), első, és gondolom hátsó gumi se eredeti már. Az enyémen még a hátsó 16 ezer km után is nagyon patent. Attól a járgány még állapotra szép, külsőleg szebb mint az enyém, de karburátoros, és 3,5 litert eszik 100km-enként. De 250k-ért elég jó vétel, doboz nélkül elfogadnám a PJ-m mellé .
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #28217 üzenetére
2. és 3. képen mint ha tisztább lenne. Látni kéne hogy mennyire jó. Amúgy a korábban linkelt Runnert megnéztem, hát nem adnám oda érte az enyémet, az első villa se úgy jár már benne, biztos sokat kerekeztek/stoppieztak vele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #28220 üzenetére
1. igen.
2. Persze, értem. De az nem igaz hogy az enyém 06-os és nem nyomja ki a zsírt, ezek meg 1-2 évesen már tolják mint állat. Pedig a becsúszószár nem porosodik, nem koszolódik úgy hogy annyi retket bevigyen.
2. 40 literes dobozt én is rakhatok rá, előtte meg 14 éves hülye gyerek alatt is lehetett, ez nem jelent semmit, ha kereskedő lennék, én is tennék rá, anno korábbi Aeroxnál amit linkeltek, azon is volt, közbe kereskedőé. Bár az enyémen is volt doboz, tartóval együtt el lett szedve.
3. Egyébként egyetlen a szervizkönyv sem részletezi, h a zsíros villa becsúszóját mindig töröljük le. - Persze, attól még alapvető dolog hogy letörlöm, nehogy a kosz belemenjen, ezt akkor is megtenném ha nem zsíros lenne, egy 30 éves 30 ezer forintos Jawa Babettán is megcsináltam. Pusztán arról szól a séma hogy mennyire vigyáz az ember a dolgaira, mert manapság nem becsülnek semmit, minden csak úgy van. Apáin, nagyapáink meg fél éveket dolgoztak egy-egy kerékpárért, hogy megvehessék, manapság meg két-három-négy hónapnyi fizetésből van egy használt motor, amit szét lehet b@szni.
4. Az utakról ne is beszéljünk, eleve szétkúrja bármilyen jármű futóművét (kivéve úthenger) haverék Pug 407-esében is most kellett majdnem komplett futóművet cserélni, akkor én mit szólja k egy robogóval, ha az ember 70-el belecsattan egy tanknyi gödörbe.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen TV-t vegyek?
- Politika
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs