Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz gordonfreemN #228 üzenetére

    A 192kHz, 96kHz,44.1kHz a kártya mintavételezési frekvenciái. Minél magasabbat tud a kártya, annál tökéletesebben tudja leképezni az analóg jelet. A 44.1kHz a CD mintavételezési frekvenciájának felel meg. A hangfalhoz ezeknek a számoknak semmi köze nincs.

    Az ESI kártya, amit kinéztél teljesen más kategóriába tartozik, mint az Creatív Audigy kártyái. Utóbbiakat kifejezetten egyszerű zenehallgatásra találták ki(köztük játékra és filmnézésre), előbbit pedig például zeneszerkesztéshez. Kérdés persze az, hogy milyen szinten szeretnéd űzni a zeneszerkesztést. Ha profi szinten, akkor szerintem nem kérdés, hogy melyiket kell választanod az említett kettő közül. Azonban had ajánljam figyelmedbe a www.absolute.hu oldalt, ahol profi hangkártyákat találhatsz a neked megfelelő célra.

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz fero02 #239 üzenetére

    fero02 írta:
    Viszont amiket írtam az nem hülység, max összefüggést levonni volt hülyeség, azért meg sorry.

    Szándékosan nem szólítottalak meg, mert nem azt tartottam fontosnak, hogy a te hozzászólásod kritizáljam, hanem hogy az illetőnek némileg segítsek. De ha már beszélgetünk, el kell mondjam valóban nem hülyeség, amit írtál, csak szakmailag helytelen és pontatlan is. Gondolok itt a ''tüdőrengetés''-re például a 20 Hz-nél. Hogy triviális módon cáfoljam: Aki hallja a 20 Hz-et, az fejhallgatóban is hallja, pedig ott szó sincs tüdőrengetésről. Egy picit szerintem olvass utána a témának, mielőtt nyilatkozol benne, akkor hitelesebb leszel és nem fognak megszólni azért se, amit írsz. ;)

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz gordonfreemN #241 üzenetére

    Nagyon hosszú lenne most belemenni abba, hogy mit számít a mintavételezési frekvencia a végső hangzásban, ezért inkább csak a lényeget írom le(linket nem tudok, nagyon szerteágazó téma). A ma kapható számítógépes hangkártyák(Audigy, Terratec stb.) már megfelelő minőséget nyújtanak. Nem tartom valószínűnek, hogy sok ember meg tudná mondani azt, hogy alaplapi hangkártyáról hallja a hangokat, vagy esetleg egy Audigy-ről. Abból, amit elmondtál, számodra megfelelő minőséget nyújt az Audigy is, bár én inkább Terratec-et vennék de ez izlés kérdése. Főleg, hogy én az alaplapi hangkártyával is meg vagyok elégedve. Természetesen alaplapi és alaplapi hangkártya között is van különbség.


    [Szerkesztve]

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz gordonfreemN #243 üzenetére

    gordonfreemN írta:
    ha kész egy zeném, akkor azt meg merjem mutatni, kicsit jártasabb embereknek is, ne hallják benne az otthoni szerkesztést minőségi szinten.

    Nem a hangkártyád minősége fogja elárulni, hogy otthon csináltad, hanem a hangmintáid. Ez a kérdéskör teljesen független a hangkártyádtól.

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz gordonfreemN #251 üzenetére

    Már mondtam, természetesen jobb a nagyobb mintavételezésű kártya, mert pontosabban képes leképezni a magasabb frekvenicájú analóg jeleket is. De fontos dolog az is, hogy hány bitesen mintavételez. D/A-ban már a legtöbb hangkártya tudja a 96, illetve 192 kHz-et 20, vagy 24 bites felbontással. A legjobban azzal lehetne érzékeltetni a különbséget hangkártyák között, ha megnéznéd a kimeneti jelalakjukat. Ha nagyon bele akarsz mélyedni a témába, akkor keress rá a google-ban pl.: [link]
    A nagyobb tudású kártya közgazdasági okokból is drágább, mint a kisebb. Mivel te programmal szerzkesztesz zenét és nem külső jelforrásból, így teljesen lényegtelen, hogy a végén mi adja az adott jelet ki. Ez olyan, mintha audio CD-t játszanál le különböző minőségű hangfalakon. Attól, mert a kiadott jel némileg másképpen szól, maga a CD minősége nem változik.

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz gordonfreemN #255 üzenetére

    gordonfreemN írta:
    Erre voltam kiváncsi, csak lehet nehezen tudom kifejezni magam! Még annyit hozzátennék, hogy ez mind rendben van, de mi van akkor, ha rosszabb minőségben hallom a hangokat, mikor szerkesztek?
    Ha nem azt hallom ami kell, nem is tudom azt összerakni, amit szeretnék belőle! Természetesen, nem tudnám ugy összebarkácsolni a zenét ahogy kell.
    Nyilván érne meglepő dolog, ha egy jobb minőségű cuccon később meghallgatnám! Na ezért kellene nekem valami, amivel kifele is ugy szólnak a hangok, ahogyan kell!


    Mint írtad, mintákból dolgozol. A minta minősége adott, azt nem befolyásolja az, hogy most jó, vagy g*ci jó hangkártyán hallgatod meg. Akkor lenne lényeges, hogy min hallgatod, ha valami Szokol rádió és mondjuk egy E-MU1818-as hangkari + egy Genelec hangfalpár között kéne választanod. Ráadásul az egészet lényegesen befolyásolhatja a terem akusztikája is, ahol hallgatod. Igaz a minta minőségét ezek szintén nem módosítják. Úgyhogy véleményem szerint semmivel nem fogsz rosszabb zenét kreálni azáltal, ha egy Audigy, Terratec hangkártyát veszel és valami(akár az általad kiválasztott Logitech) hangfalat veszel mellé, mintha milliókat költenél a hangtechnikára. Amúgy meg felesleges 5.1 a zeneszerkesztéshez.

    gordonfreemN írta:
    Egyébként zeneszerkesztés ugy néz ki nálam, hogy vannak wave mintáim, meg magában a reason-ban vannak beépitett midik. Ezeket összeillesztgetem a megfelelő helyre, van mikor átkonvertálom reason-ben egy kész darabot wave-nek (mert amikor itt mentek, ugye saját formátumába menti, ezért kell konvertálnom), és magixben rakom készre a zenét! Persze ez csak röviden, nagyon hosszu folyamat ez.
    Egyébiránt köszönöm fáradozásod, amint próbálod megértetni velem a lényeget!


    A létrehozott zenét az alapanyagok(hangminták, midik) határozzák meg. Ha ezek pocsék minőségűek, akkor nincs az a hangtechnika, amitől javulást várhatnál.

Új hozzászólás Aktív témák