- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
(#31439) ati3x
"Nagylátószögü zoom van. És igen igazad van, drága. De a többiben?"
Akkor nézzük csak szépen végig egyesével:
Canon 10-18mm: 77 ezer. A Panasonic 360 ezerért ad egy 7-14mm-est, az Oly 380 ezerért tud ilyen átfogást kínálni. Durván 300 ezer forinttal drágább egy hasonló obi MFT-n...
Canon 85mm f1.8: 101 ezer. Az Oly 75mm f1.8 297 ezerbe kerül. Ez is közel 200 ezer forinttal drágább.
Canon 50mm f1.4: 94 ezer. Nincs is igazán hasonló, ami a legközelebb áll hozzá, az a Pana 25mm f1.4 180 ezerért. Persze az meg nem kifejezetten portéobjektív, szóval... Nézzük meg esetleg a Pana 42.5mm f/1.2 obit 1600 dolláros árcédulával?
Szóval nem véletlenül adaptereznek ám obikat. Egy olcsó, de jó Canikon obi a Sonyn sokszor értelmesebb látószöget is ad, mint általában MFT-n (hiszen hasonló szenzorméretre tervezték), így duplán is érdemes.
-
#31733248
törölt tag
válasz madgie #31449 üzenetére
(#31449) madgie
Asszem nem őriztünk együtt libát... Akkor maradjunk ennyiben.
(#31451) jjeahh
Jobbak a felsorolt obik Sony megfelelői is, de ettől függetlenül sajnos igaz, hogy - ugyanúgy, ahogyan az Oly és Pana obik - többszörös a bekerülési költségük. És olcsóbb, natív alternatíva nincs sem MFT-re, sem Sonyra. Ilyenkor jön képbe az adapterezés. Én például amatőr felhasználó vagyok, kedvtelésből fotózom és az említett obik ritkán jönnének jól, legalábbis annyira nem kellenek, hogy darabonként 300 ezret adjak értük. 100 ezer körüli összegért viszont meggondolom. Tükrös vázat meg eddig sem akartam, elég egyet vinni.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz schawo #31461 üzenetére
"Tényleg nincs ezeknek ilyen olcsó alternatívája. Csak nagyon jó, de drága cuccok vannak abban a tartományokban, amiket említettél."
Ez a lényeg a Sonynál is és ez gyakorlatilag az összes hasonló MILC-rendszerre igaz. Egyben magyarázat arra, miért váltják ki a nagyon jó, de sajnos drága obikat adapterezett tükrösökkel. Kompromisszum, persze. De még mindig jobb, ha az embernek van egy kompromisszumos obija, mintha nem lenne egy nagyon jó.
-
#31733248
törölt tag
válasz #40935168 #31473 üzenetére
Elég sok a kis méretű, de fényerős fix obi APS-C-n, vagy FF-en is. A legkönnyebbeket a Samsung gyártja, a 16mm F2.4 90 gramm, a 30mm F2 85 gramm, de még a 45mm F1.8 is csak 115 gramm. FF MILC-re itt van a Sony 28mm F2 200 grammal, vagy az 55mm F1.8 281 grammal - egyik sem igazán nehéz...
A zoom már más téma, van egy-két kisebb kitobi, jellemzően kompromisszumos, amely nagy felbontású szenzorra jellemzően csak rekeszelést követően rajzol jól, de a minőségi, fényerős darabok már akkorák, hogy nemigen volna kedvem magammal vinni őket...
-
#31733248
törölt tag
válasz huliganboy #31484 üzenetére
Sony A65-öt 90-100 körül már kaphatsz, rá egy f4 fényerejű Minolta Beercan kb. 25 ezer körüli áron. Ennyiből ezt javaslom.
-
#31733248
törölt tag
válasz huliganboy #31496 üzenetére
Időközben sajnos elvitték az A65-öt, amit sajnálok... Amit javaslok ebből a keretösszegből: Sony A58, Nikon 3200, 3300, 5100. Az teleobjektív nehezebb ügy, hiszen fényerősebb kevés van. A Sony gépekhez a Minolta 70-210mm F4 (Beercan) népszerű, olcsó és fényerős választás, ár-érték arányban nehezn verhető, ha valaki hasonló objektívet akar. Vele készült képeket itt találsz. Előnye, hogy 200mm környékén is F4 fényerőt tud (szemben a kategóriára jellemző F5.6-tal), így alacsonyabb érzékenységgel, tehát kevesebb zajjal fotózhatsz vele. Hátránya viszont, hogy lassabb az autofókusza, mint a korszerűbb obiknak, így több jelenetről maradsz le, mintha pl. a Sony 55-200mm-esét választottad volna.
Segítség a választáshoz (a tesztek olvasásán túlmenően):
1. http://www.dxomark.com/Lenses
2. Kiválasztod a hirdetési oldalakon szereplő obit és a megvásárolni kívánt gépet a felhozatalból, itt van például ez.
3. Neked az lesz fontos, hogy az obi nyitott rekesszel is értékelhető felbontású képet adjon, a gyújtótávolság tartomány közepén és hosszabbik végén is. Ezért Measurements fül - Sharpness - Field map, majd az "Aperture" értékét a lehető legalacsonyabban tartva kattingasd végig a "Focal" mező értékeit és figyeld a kép színének változását. Értelemszerűen minél zöldebb, annál jobb. A kép szélei számodra kevésbé lesznek fontosak, jellemzően elég lesz a közepét kivágni, így főleg ezt figyeld. Egy 24 megapixeles szenzorral már elegendően nagy felbontású képet fogsz kapni és ezek a szenzorok már korszerűbbek is.Utolsó tanácsként: ekkora keretösszegből maradj a tükrösöknél, ha cserélhető obisban gondolkodsz.
Akit érdekel: feltöltöttem ide néhány Sony A6000-rel, ISO 3200-6400 körüli érzékenységgel, kézből készült, éjszakai képet. Vázból kiesett jpg-k, kézben tartott esti móddal készültek 1/60 záridővel, stabilizálatlan Sigma 30mm f2.8 obival. Ilyen minőségű képeket lőhet a legkevesebb állítgatással egy RAW-fájlkokkal bíbelődni nem akaró ember.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz GyureX #31518 üzenetére
(#31518) GyureX
200-300 ezer forint szerencsére már van annyi, hogy még válogathatsz is a keresős gépek között. Először is el kell döntened, mennyire lesz fontos a gép és az objektív(ek) mérete,vagy inkább kérdezhetném úgy is, hogy biztosan magaddal fogod vinni, vagy többször éreznéd nyűgnek? A fotósok gyakran emlegetik a régi bölcsességet: az a legjobb fényképezőgép, ami Nálad van... Könnyen lehet, hogy a nagyobb, tükrös gépet nem viszed magaddal... Itt a többség MILC-párti - én is az vagyok (Sony A6000-et vettem). Ezek a vázak és az obik jellemzően kisebbek, könnyebbek, jobbak és sajnos drágábbak, mint a tükrös gépek obijai.
A saját javaslatom a Sony A6000: 195 ezerbe kerül kitobival jelenleg, ebben az árkategóriában és szegmensben csúcsragadozónak számít. Ebben van a legjobb szenzor (ráadásul nagy, 24 megapixeles felbontású), ez a leggyorsabb, kitűnő az autofókusza és ez nyújtja a gépvázon belül a legtöbb extrát. Nagyon jó a videója, a képminőségét az összes tesztben lelkesen dicsérik. A kitobija kicsi és könnyű, 16mm-ről (ekv. 24mm) indul (szemben az általánosan elterjedt ekv. 27-28mm-rel), ami főleg a beltéri használatban jelent előnyt. Nagylátó tartományban azonban szűkebb rekesszel kell használni, hogy a képszélek élesek legyenek és a szokásosnál jobban meghálálja a rekeszelést. Felette egy 55-210mm-es zoom van, ez átlagos tudású, használtan 70 ezerbe kerül. Ennél fontos lehet, hogy 4 FÉ-t bárkinél simán megfog az obiba szerelt stabilizátor, ami rosszabb fényviszonyok között sokat jelenthet.
Javasolt az f2.8 fényerejű Sigmák megvétele (19, 30, 60mm), ezek (főleg az általános célú 30-as és a portréobiként használt 60-as) remek képminőséget biztosítanak és könnyűek. Használtan 30-35 ezerbe, újan 51 ezerbe kerülnek. A gyártó saját fix obijai közül ajánlható a kicsi és könnyű 20mm f2.8, a 35mm f1.8 és az 50mm f1.8 is. A 35mm-es és az 50-esek remek minőségűek és gyönyörűen mossák a hátteret. A 20-as és az 50-es jellemzően picivel 100 alatt érhető el, használtan 65-70 ezer kornyékén. A 35-ös 130 környékén kapható újan, de érdemes az akciókat figyelni, most például éppen egy 25%-os kedvezmény van az obikra.
Vakuból végszükség esetére van egy beépített, külső vakuként egy Yongnuo YN-560 IV-et használok. Ez újan, kioldóval együtt kijön 40 ezerből.
Tesztek:
A képminőségek összehasonlítása: http://www.imaging-resource.com/PRODS/sony-a6000/sony-a6000-image-quality.htm
A szenzorok teljesítményének összehasonlítása: http://www.dxomark.com/Cameras/Sony/A6000
http://www.dpreview.com/reviews/sony-alpha-A6000
http://www.photographyblog.com/reviews/sony_a6000_review/
http://www.imaging-resource.com/PRODS/sony-a6000/sony-a6000A.HTM -
#31733248
törölt tag
válasz tvamos #31529 üzenetére
Javaslom, ezt nézd meg. Alapesetben 85mm-en és f1.4-en van FF szenzorú géppen "lefényképezve" a szőke lány. Ha átváltod a szenzort micro 4/3-ra és a gyújtótávolságot a FF-nek az MFT platformon megfelelő 42,5mm-re állítod, ugyanazt a látószöget kapod, mint a nagy gépen. Ebben az esetben azt is láthatod, hogy sokkal erősebb a háttérmosás a nagyobb szenzorral, jobban leválasztható lesz a háttér, mint a kisebb szenzorral szerelt géppel.
-
#31733248
törölt tag
válasz tvamos #31536 üzenetére
Szenzormérettől függő szorzók vannak. Ha ugyanazt a lászószöget szeretnéd megkapni, amit egy FF gép 60mm-es objektívje nyújt, akkor az MFT szenzorméretű gépnél 30mm-es obira van szükséged (mivel kétszeres a szorzó), Sony (Nikon, Fuji, Samsung) APS-C szenzor esetén 40-esre (mivel ezeknél másfélszeres a szorzó). Ekkor kapod ugyanazt a látószöget.
Tehát ha van egy-egy
- 30mm-es MFT szenzorral használt obid f1.4 fényerővel
- 40mm-es APS-C-szenzorral használt obid f1.4 fényerővel
- 60mm-es full-frame szenzorral használt obid f1.4 fényerővelakkor ugyanazt a látószöget kapod, de minél nagyobb a szenzor mérete, annál nagyobb lesz a háttérmosás, annál jobban leválaszthatod a témát a háttérről.
Így már érthető?
-
#31733248
törölt tag
válasz jjeahh #31541 üzenetére
"Amúgy a brutál dof-buzulást szerintem minden kezdő kinövi egyszer, olyan ez, mint a virág meg naplementefotózás "
Ööö, nem Neked írták tavaly decemberben a kezdő fotósok topicjában, hogy "Ne erőltesd rá a saját stílusodat, nem mindenki dofmániás"? Azért ez most "bagoly mondja verébnek" című alapeset ám.
-
#31733248
törölt tag
válasz jjeahh #31571 üzenetére
(#31571) jjeahh
Nem kell a körítés, inkább mondd azt, semmi szégyen nincs abban, ha valaki DOF-mániás. Viccen kívül: látom a fotóidon, hogy már nem akarod felismerhetetlenné mosni a hátteret. Ez nyilván ízlésfüggő, de nekem így jobban is tetszik. Sőt, mondok még valamit: a portéid időnként jobban bejönnek, mint Martin Kühn egyébként remekül kivitelezett képei. A te fotóid bensőségesebb, melegebb hangulatúak, az övét pedig inkább a hűvös tökéletesség jellemzi.
-
#31733248
törölt tag
válasz jjeahh #31599 üzenetére
Én is így vagyok vele, de már volt olyan fotója a múltkor ezzel a modellel, hogy először feltette, aztán röviddel később le is szedte a fotót. Meggyőződésem szerint azért, mert műnőnek nézett ki a lány. Ehhez képest az Edináról lőtt képek közül több (például ez) sokkal melegebb hangulatú és az ellenfényt is legalább annyira jól használtad, mint M.K., plusz a kötött pulcsi színe és anyaga is telitalálat. Számomra a Te felfogásod sokkal szimpatikusabb. Persze ez ízlés dolga. Látom én, mi a jó a "hideg" címlaplányokról lőtt fotóban, de az érzelemdúsabb, természetesebb fényképeket jobban szeretem.
-
#31733248
törölt tag
(#31580) ati3x
Javaslom, nézd meg ezt, írtam az A6000-ről és a javasolt olcsó, de jó kiegészítőkről.
(#31588) gunex
Én a helyedben Nikon D5200-at vennék, ha mindenképpen tükröst akarsz. Egy jól kezelhető, középkategóriás DSLR-t kapsz jelenleg ennyiért, ami - szerintem - egyértelműen jobb a Canon 700d-nél.
(#31609) Zola8046
Javaslom, nézd meg a Sony A5000-et is. Nekem volt már, bátran ajánlom. Kicsi, de jó fogású váz, a feleségednek sem lesz gondja vele. Hogy könnyebb legyen a méreteket viszonyítani, nézd meg ezt.
Itt vannak a tesztjei:
http://www.photographyblog.com/reviews/sony_a5000_review/
Ez pedig azért lehet talán érdekesebb, mert összehasonlították a képminőségét a Nikon D3300-zal:
http://www.cameralabs.com/reviews/Sony_Alpha_A5000/index.shtml
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz huliganboy #31650 üzenetére
Abból a keretből az A58 talán a legütőképesebb alternatíva erre a célra. A Pana FZ200-at egyáltalán nem javaslom, gyakorlatilag nem lőnél egyetlen értékelhető közeli képest sem vele... Érdemes ezt a képet megnézni, mindössze néhány méterről készült.
-
#31733248
törölt tag
(#31691) dwiss
A SAL-50F18 a tükrös Sonyk objektívje (A-Mount), a SEL jelűek a MILC gépekhez valók (E-Mount). Nekem mindkettő van (adapterrel tudom a tükrös változatot használni), az E-s változat jobban bánik a színekkel és kevésbé hajlamos a becsillanásokra. Olyannyira, hogy a Helios objektívem eladása után néznem kell valami régebbi manuál obit, mert több fotómról szinte hiányzik...
"Adapter meg gondolom ront a fényerőn 1 értéket."
Nem ront, az obi úgy viselkedik adapterezve, mintha egy tükrös gépre tennéd. Éppen akkora lesz a hátsó lencsetag távolsága is a szenzortól, mint egy tükrös gépen.
(#31695) Tin_Shield
"APS-C-n az ekv. 90mm sokkal szerencsésebb gyutáv mint az ekv. 75mm"
Ez nyilván ízlés klérdése, de nálam is így van. Annyi előnye egyébként ebben az esetben is van a nagy felbontású (24 megapixeles) szenzornak, hogy a modellt a 60mm-es obi számára ideális távolságból fényképezve még mindig kivágható a képből egy akkora, mintha 16 megapixelessel géppel és 60mm-es obival lőttem volna ugyanonnan. Így a kép perspektívája is ugyanaz marad, pl. nem nő meg a modell orra.
-
#31733248
törölt tag
válasz ANDROID??? #31697 üzenetére
Igen. Kézzel be tudod állítani a helyes fókuszt, de a tükrösök némelyike hajlamos picivel mellélőni. Ez például gyakran ilyen, érdemes megnézni az orvoslás folyamatát. Ebben az esetben természetesen az obi a hibás.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Tin_Shield #31699 üzenetére
(#31699) Tin_Shield
"APS-C Nikonon volt 50-esem, sosem tudtam igazán megbarátkozni a látószöggel."
A fotós még csak-csak megszokja, de van, amikor a modell érzi úgy, hogy túlságosan is a képébe mászik a kamera. Aztán vége is a fényképezésnek...
"Most van ekv. 90 és 120 is, itt meg két éve nem tudok dönteni "
Ezt a tartományt én is szeretem, APS-C-n f4-es rekesszel már nagyon szépen le tudom választani a szabadtéri hátteret.
(#31700) HagaNRG
"A lényeg az, hogy az ember megtalálja az neki való objektívet, szerintem egy átlag felhasználónak nem kell 3 objektívnél több."
Ritkán használ az ember 3-4 obinál többet. Persze néhanapján pl. madarászáshoz nekem is jól jönne egy komolyabb tele, vagy alkalomadtán egy hosszabb portréobi (pl. 85mm F1.8, vagy f2.8), de ezek nélkül már nem nehéz kibírni.
(#31705) m3ss
"de ami nekem a nagyobb problemam, h miert nem fejleszt yn pl sonyra vagy m43-ra, ennyire nincs piaca? 1 sony vaku arabol veszek canikonra 2-3 ttl,hss kinai vakut tavvezerlessel egyutt "
Ez így van sajnos...
(#31711) dwiss
"Hát nekem egy olyan kéne amivel fél és egész alakos portékat lehetne lőni kis mélységélességgel. Ha van ilyen ami mindkettőre jó, nagy fényerővel..."
Ízlés kérdése, melyiket veszed, ha azonban fontos a nagy fényerő, akkor a kérdés eldőlt: a Sonyt kell venni. Használtan 60-ért már ki lehet fogni garanciális darabokat is.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz jörgson #31765 üzenetére
(#31765) jörgson
Az említett feladatra egyértelműen az A6000-et javaslom én is. Fontos tudni, mert a legtöbb tesztben ez még nem szerepel: a legutóbbi firmware frissítés XAVCS-támogatást hozott.
(#31768) Borg76
Az A58-nál a backfocus gond szerintem ritka probléma, legalábbis nincs miért azt gondolnom, hogy gyakoribb, mint más tükrös gépeknél. Az EVF pedig egyenesen vonzerőt jelent, ha megtapasztalja az ember, milyen jó.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Dolphine #31907 üzenetére
Javaslom, ne vegyél nagy átfogású obit, mert megsínyli a képminőség és még csak anyagilag sem jársz jobban. A géphez kapott SAL-1855-2 mellé a Sony SAL-55200-2 obit javaslom használtan megvenni (kb. 20-30 ezer forintért kapod meg). Nagyon jó obi, nem sötétedik korán (100mm-ig f4-et, 135-ig f4.5-öt tud), 9 lamellája van (nem szögletesedik a bokeh), még portrézni is tudsz vele.
Az A6000-hez én is ezt használom egy adapterrel, ami gyakorlatilag SLT-ként működik.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Dolphine #31909 üzenetére
A bridge gépek korszakát valóban érdemes fejben is magad mögött hagyni. Az ember idővel megszokja az obik cserélgetését és élvezi az előnyöket.
"Gondolok itt pl. erdőre. Ott hova teszed le az objektívet, míg a másikat felteszed?"
Például így:
Vagy így:
De ha a kupakot lecsavarod és az obit a táskában tartod, amíg a másikat leveszed a vázról és melléteszed, úgy is jó. Kinek hogy kényelmesebb. Egyszer-kétszer gyakorlod otthon és máris menni fog az erdőben is.
-
#31733248
törölt tag
válasz darvak #31914 üzenetére
(#31914) darvak
"Haaj,
100E körül milyen MILC-et érdemes általános célra? Lehető legkisebb méretű kéne."Sony A5000-et. Kicsi, jó a képminősége, jó a szenzora, jó a videója, van beépített vakuja, jók a szolgáltatásai és ekv. 24mm-ről induló kitobija van Ha érdekel, itt a képminőségbeli összehasonlítása a Nikon D3300-zal.
Esetleg használtam, de olcsón NEX-5N, NEX-3N is javasolt, ezekről is szép számmal találsz teszteket.
-
#31733248
törölt tag
válasz muranyig #31970 üzenetére
Persze, a menüben van egy Egyéni gomb, itt 12 képmódból választhatsz és 7-7 fokozatban állíthatod ezeknél az élességet, a kontrasztot és a szaturációt. Néhány példa itt: https://flic.kr/s/aHsk9WBZMK
Ezekhez hasonló eredményekre lehet számítani. Ha azt akarod, az Olyéhoz hasonló meleg és túlszaturált színekkel dolgozhatsz.
Megváltoztató a fehéregyensúly is, akár ilyen módon is elérhető a meleg színvilág.
[ Szerkesztve ]
-
-
#31733248
törölt tag
válasz muranyig #31987 üzenetére
(#31987) muranyig
Ezen én csodálkozom, de ha így van és ennyivel jobban tetszik, akkor azt kell megvenni.
(#31988) Ear001
"amit a feldolgozó elektronika, a JPEG motor csinál, azt ezzel nem kevered ki"
"Ugyanazt a színvilágot nyilván nem fogod megkapni (mivel gyártóként eltér a JPG-motor), de melegebbé és erősebb szaturációjúvá teheted a képeidet és így jobban hasonlíthat az Olyhoz."
Számodra ebben mi nem volt érthető?
-
#31733248
törölt tag
válasz #31733248 #31973 üzenetére
Még annyit ehhez, hogy a nagy dimanikatartományú jeleneteknél különösen érdemes - bármilyen gépet is veszel - RAW-ban fotózni, így több tartalékod és lehetőséged lesz a képek feldolgozásánál. A tűző nyári napsütésben jó szolgálatot tesznek a szűrők, segítenek a színeket élővé varázsolni, a képet kontrasztosabbá tenni, a kiégett és/vagy tükröződő területeken a fényeket megszelidíteni.
(#31995) 80hun
Így van, a Sigmának jobb a képe.
(#32005) Ipadipad
Én is A6000-et vettem, azt javaslom neked is. Egy Sony adaptert is használok hozzá (LA-EA2), azon a tükrös Sony obiját, amivel gyakorlatilag úgy viselkedik, mint egy Sony SLT. Gyors a autofókusza is ezzel, a hétvégén például motorcsónakosokat fényképezgettem az objektívet csutkára kitekerve és alig volt rosszul fókuszált fotóm.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Lassú Víz #32097 üzenetére
(#32097) Lassú Víz
Én azért inkább azt választom, hogy fényt csinálok a fényképezéshez. De komolyan: nagyon jól hangzik ez a "nagy fényerejű obi kell" dolog, de a hétvégén még a 19mm-es obit is többször rekeszelnem kellet f5-re f5.6-ra, hogy ne legyen 5 emberből 4 életlen a szűk DOF miatt... Szóval inkább a vaku.
(#32105) muranyig
"Köszi, kérdés már csak, hogy 40000ft pluszt ér-e a sony....?"
Inkább vedd meg használtan 60-ért.
"Minolta obikat hogy tudok feltenni a gépre, milyen adaptert kell vennem?'
Nekem két adapterem van:
LA-EA3: full-frame vázakhoz (és obikhoz). Ezt inkább statikus témákhoz javaslom, lassabban, de pontosan fókuszál. Ez az olcsóbb változat használtan, de garanciával már 35-40 körül megvehető.
LA-EA2: félig áteresztő tükröt tartalmaz, gyorsan fókuszál, de csak APS-C obikhoz alkalmas. Ritkán van használtan. Az A6000 gyakorlatilag tükrös Sonyként viselkedik vele.
Gyakori még az LA-EA4: ugyanaz, mint az LA-EA2, de full-frame gépekhez is jó. 80 ezres irányáron árulnak belőle gyakorlatilag újat, de használtan. Fontos tudni, hogy képstabilizálás egyikkel sincs, így érdemes a reciprok szabály figyelembe vételével fotózni.
Adapterezett Minoltából számomra a két legérdekesebb darab a portrézásra használható 50mm f1.7 és az állandó f4 fényerőt tudó Minolta (Beercan) 70-210mm. Az előbbi 20 ezer, az utóbbi 25 ezer körüli áron érhető el.
-
#31733248
törölt tag
Többen vettek mostanában innen Sony A6000-et, A gép a SEL-50F18 obival így dolgozott a tegnap esti koncerten. Élmény volt a használata, komolyan.
-
#31733248
törölt tag
válasz Champ1on #32182 üzenetére
Vegyél esetleg egy Sony A5000-et, az sokkal kisebb, így szívesebben viszed magaddal.
(#32187) schawo
Az is igaz.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Itt azért több ténybeli tévedés is van. Sokkal több tükrös gépet adnak el még most is, mint MILC-et, a Canon és a Nikon magasan vezet. A MILC-ek mezőnyében pedig a Sony a legnépszerűbb, a piac 40 százalékát birtokolja, főleg az A6000, az A7 és annak második generációja fogy nagyon jól. Hosszabb távon a MILC lassacskán ki fogja szorítani a tükrösöket - persze a fogyasztói szokások lassan változnak és sokan a meglévő obijaik miatt maradnak meg a Canikonnál.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Vedd az A5000-et. Mellette szól a remek APS-C szenzor, a jó videó, a beépített vaku is. Belefér egy kicsi Lowepro Dashpoint 20 tokba is, így simán magaddal viszed övre fűzve.
(#32385) jaktib
Ezek szerint nem tudott valamiért fókuszálni. Az Olympus 45mm-es fixe is csinál ilyeneket időnként a távolabbi céloknál, annál sajnos gyári hiba.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Falconer #32491 üzenetére
#32491 Falconer
Nem ugyanaz a két gép, de abban igazad van, hogy ár-érték arányban jobb egy használt NEX-3N kit 50 ezerért, mint egy új A5000 100-ért.
#32492 jjeahh
"Nem itt írta valaki anno, hogy a 2014 előtti sony modellek videóra felejtősek?"
Bárki írta, jó nagy hülyeség volt. Nézz meg pl. egy NEX-5N videót például...
#32493 Gabor901127
A helyedben a NEX-et venném. Többször lesz kedved magaddal vinni, mint egy tükröst...
"Szóval az ezekhez lévő obikkal nem érek semmit egy kicsit haladóbb géppel?"
Dehogynem. Persze nem egy kitobjektív adja a legjobb képminőséget, hanem elsősorban a fixek.
#32497 Permet Elek
Nem tudom, mire használod majd a gépet? Ha nem akarsz rákölteni, lehet, hogy az RX-100-zal jársz jobban. Vagy egy használt, kitobis NEX-szel 50-60 ezerért...
#32501 BigBlackDog
Itt is a Sony NEX-3N + 16-50 a javaslatom. Külön előny, hogy a kitobi ekv. 24mm--ről indul, míg a legtöbb konkurensé ekv. 27-28mm-ről. Ez már önmagában is elég sokat számíthat. És még a videója is nagyon jó a hasonló árú gépek között.
-
#31733248
törölt tag
válasz silmatauki #32510 üzenetére
#32510 silmatauki
A 2014-es Sonyk videója jobb, mint mondjuk a 2010-eseké, nem túl meglepő. Az eoshd.com véleménye meg hát olyan, mintha a NEX-ek tesztjét valamelyik MFT fórumról ollóznád ki.
-
#31733248
törölt tag
A vásárlók számára nem jelennek meg azok a hátrányok, amikről itt néhány MFT-s kolléga előszeretettel értekezik. A vázak jók, az objektív kínálatban pedig a komolyabb közérdeklődésre számot tartó objektívek jó áron megtalálhatóak.
Az NX300 és az A6000 között nem csak ennyi a különbség, arról meg nem érdemes vitázni, hogy az ártöbblet sok, vagy kevés, hiszen erősen szubjektív, hogy kinek mennyit ér az értéktöbblet. Nekem például fontos volt, hogy ne csak fotózásban legyen jó a gépem, hanem videóban is, így én gyakorlatilag két gépet kaptam egy áráért.
-
#31733248
törölt tag
válasz jjeahh #32628 üzenetére
(#32628) jjeahh
"Britney is m*rha népszerű, ettől még soha nem lesz jó énekesnő "
A párhuzam rossz, ugyanis míg Britney zenei tehetségét nagyon sokan vitatják, addig azt, hogy pl. az A6000 jó gép lenne, nem szokás. Másrészt a popzenében magunk mögött kellene hagyni végre az elavult gondolkodást. Itt már régen nem csak egy énekhangot adnak el, hanem egy egész csomagot, amiben benne volt az is, hogy Britney egészen jól táncolt, jól nézett ki és alkalmas volt arra, hogy a mögöttes profi marketinggel világhírű tinibálványt (azaz egy értékes terméket) csináljon belőle. Mondom ezt úgy, hogy a zenéjét kicsit sem szerettem.
(#32629) madgie
Nézd végig a Sonyra elérhető objektív kínálatot és rájössz.
-
#31733248
törölt tag
válasz MrChris #32640 üzenetére
(#32640) MrChris
Ezt, meg az előzőt betudhatjuk a kötelező Sony savazásnak, haladjunk. Kijött azóta több firmware frissítés és az összes tesztoldal fülig dicsérte az A6000 videóját, de ha Neked úgy könnyebb, akkor legyen videóban is gyenge - én Téged nem akarlak meggyőzni semmiről.
(#32642) jjeahh
Számomra nyilvánvaló, hogy a hasonló műfajokban nem csak hangokat adnak el és a világ tele van meg nem értett zenészekkel és popmenedzserekkel, akik ennek megértéséig még nem jutottak el.
"Sony apsc vonalon az a6000 tényleg állat, de a többi váz semmi extra... "
Szerintem ezt nem gontoltad át: az A5100 tényleg semmi extra?
"Megfizethető igazán jó minőségű E bajonettes üveget konkrétan egyet tudok: 50/1.8. A többi vagy túlárazott, vagy prémium üveg vagy gyenge."
Ez kb. annyira igaz, mint az előző pont, persze "jól" hangzik. De ha könnyebb egy MFT-fanboy élete ettől, akkor gondolja azt, szerencsére mi nem tudunk erről.
-
#31733248
törölt tag
(#32648) plgr
Az A6000 nagyon jó gép, bátran ajánlom. A 16-50 óriási előnye, hogy ekv. 24mm-ről indul (szemben a legtöbb ekv. 27-28mm-ről induló kitobival), nagyon pici (rövid és mindössze 116 gramm), optikailag átlagos. Itt láthatod, hogyan vizsgázik a gyakorlatban a Nikon 18-55mm-es, szintén átlagos tudású kitobija ellen ( saját a hetiből). Az 55-210 kitobi optikailag szintén átlagos tudású, fontos lehet, hogy a stabilizátora kimagaslóan jó a MILC-mezőnyben.
Ajánlott az olcsó (51 ezer/db, használtan 30-35)) és nagyon jó Sigma-sor (19-30-60mm), ezek APS-C-n sokkal használhatóbb látószöget adnak, mint MFT-n. Nekem a két kicsi van meg, a 60-as helyett a Sony 50mm-esét használom, nagyon elégedetten. A 30mm-es makró obi használtan 30-40 körül elérhető, 1:1 leképzést tud és ilyen a képe. Szóval jó.
Nálam az Olympus E-M10-zel szemben előny a nagyobb tudású váz, a sokkal jobb AF, az össze sem hasonlítható videó, az ekv 24mm-ről induló kitobi (Oly: ekv. 28mm), az értelmes látószöget adó, jó minőségű olcsó fix sor.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
(#32661) grigo
Mivel érdeklődsz a gép iránt, csak tesztkép jelleggel: így néz ki a Sony sokat szapult 16-50-es kitobijának vázból kieső JPG-je.
(#32662) rebbag
Ha APS-C marad, akkor a Canonban nem is gondolkodnék, számomra ebben szimpatikusabb a Nikon. A 18-105 és a 18-140 is tisztességes teljesítményt nyújtanak az átfogásukhoz képest. Vázban a Nikonnál szerintem a D5200 jelenleg a legjobb ár-érték arányú, bár a Nikon topicban nagyon leszólták a 3xxx és 5xxx vázakat - szerintem ez túlzás volt.
A Sony A77 II. számomra szimpatikus a féligáteresztő tükör és az új fókuszrendszer miatt, de meggondolandó, érdemes-e egy talán halódó platformba pénzt tolni... A Sony 50-es portréobija kellemes darab (éppen árulom), de a 85-ös csak f2.8, míg a Nikoné f1.8 és alig kerül többe...
A Sony A6000-et és az Oly E-M10-et is érdemes lenne megnézned, mindkét váz nagyon jó és a portréobik is azok. A Sony előnye, hogy távoli célokra történő fókuszálásnál sincsenek problémái, az Oly 45-ösének ezzel időnként meggyűlik a baja. Az Oly viszont kicsit hosszabb, nekem az ekv. 90 jobban feküdne, mint az ekv. 75. Szintén előny a Sonynál a jobb háttérmosás. Mindkét gépnél előny a tükrösökhöz képest a kis méret és a jó hordozhatóság. A jobb átfogású, korrekt zoomok a Nikonhoz képest sajnos kifejezetten drágák.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Újra kiadták a Redmi Pad Prót
- Samsung LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen