Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tibi970307

    tag

    Sziasztok!

    Egyetemistaként szeretnék autót venni, természetesen úgy, hogy dolgozom is, tehát a fenntartási költségeket is én fogom fizetni. Árban elvileg 3-6 havi fizetést érdemes autóra szánni, ezért én 600-900 eFt-ot szeretnék autóra költeni. Amire használnám az a folyamatos ingázás 2 város között egyetem miatt, heti 5x, akár egy nap kétszer is. 20 km a távolság a két város között, van autópálya is, tehát akár pályán is mennék.

    Mivel 22 éves vagyok, ezért szeretnék egy olyan autót, ami nem egy családi kombi, és ad némi vezetési élményt is.
    Amit eddig néztem az elég széles spektrumot lefed.

    Tetszenek a BMW-k. Néztem E36-os, E39-es, E46-os szedánt. Még az 1.6-os motor is elég lenne talán, de inkább 1.8, vagy 2.0 (a 6 hengeres tipikusan jó széria). Az E39 fenntartási költsége szerintem elég magas lehet, talán a legmegbízhatóbb konstrukció az E36-os. Ezeket 600-800 környékén már meglehet kapni. Van a családban egy 316i Compact, de a 750.000 Ft-os vételár 2 év alatt rá lett költve, pedig szép állapotban volt és csak kopó alkatrészek voltak cserélve, illetve lakatos munka volt szükséges.

    A másik lehetőség, ami tetszik az az Audi A3 - VW Passat 1.9 PD TDI. Ezek a 131 LE-s motorok biztosan elég nyomatékosak, ami előny lehet úgy, hogy elég dinamikusan vezetek. Tudtommal ezek meglehetősen megbízható motorok is és a megfelelő karbantartással a világból is kimennek. Sajnos tapasztalataim alapján a szép és jó állapotú Passat inkább 1.000.000 Ft környékén van (B5.5), de Audi A3-asból vannak 700-850.000 környékén is. Ezekről nem sokat tudok. Mennyire jók ezek az A3-as Audik?

    Illetve ha van bármilyen tanács ilyen használatra, akkor szívesen fogadok még egyéb lehetőségeket.

  • tibi970307

    tag

    válasz LuckyL #172008 üzenetére

    A családban van egy 1.6-os benzines Ford Focus is, ami viszont nagyon igénytelen, egyedül a lakatos munka volt, ami egy nagyobb összegbe került.
    Persze ha rá kell költeni, ráköltöm, csak olyan konstrukciót szeretnék elkerülni, aminek tipikusan magas a fenntartási költsége. A másik véglet sem opció, egy fapados autóban nem érezném magam jól.

  • tibi970307

    tag

    válasz LuckyL #172012 üzenetére

    Ami otthon elvégezhető szerelőakna és csápos emelő nélkül azt megcsinálom én is. Fenntartási költség esetén az sem gond, ha 50 eFt havonta, mert annyit rá tudok költeni, de nyilván boldogabb vagyok, ha esetleg a szerelési idő és alkatrész költség is megmarad.

    E39-et akkor nem is néznék, ahol biztos, hogy 700 eFt évente, azt már nem vállalnám be. Ha egyszer kellene rákölteni és lenne egy jó autóm 2-3 évig, akkor más lenne a helyzet.

    Egyébként a Passat esetén azt tudom, hogy a dupla tűzfal miatt elég csendes belülről a motorhang, Audi esetén mi a helyzet? Megtalálhatóak ezek a motorok Golf IV-ben is, de gondolom ott jóval magasabb a menetzaj.

    Molnarpeter:
    Köszönöm, akkor nagyon nem nyúltam mellé a kereséssel. Egyedül a plusz teljesítmény miatt néztem a 131 lovas PD-t, de a 110 lovas még belefér, a 90 lovas már gyenge lenne.

    Hobizoll:
    Van Alfás ismerősöm, ő is nagyon Alfára akar rábeszélni. Az tény, hogy olcsó pénzből ilyen sportos és szép formát nem tud az ember venni. A JTD motorok kifejezetten jók, úgy tudom. Viszont az olaszok elektronikájával nem vagyok kibékülve. Szerelők sem ajánlják, meg ha otthon akarok szerelni, akkor szerintem jóval több lenne a káromkodás a kevésbé hozzáférhető szerelhetőség miatt.

  • tibi970307

    tag

    válasz tboy93 #172018 üzenetére

    Nem mindegy, hogy megveszed az autót, ráköltesz 600 ezer forintot és utána van egy megbízható autód, amiben csak a kopó alkatrészeket cseréled, vagy pedig évente ráköltesz 700 ezer forintot, ami viszont biztos, hogy szükséges is.

    Molnarpeter: köszönöm, akkor nagyon nem lőttem mellé.

    Az olasz autók pedig magyon megosztóak. Valaki csak azt venne, valaki meg inkább elkerüli. Én az utóbbi kasztba tartozom rossz tapasztalatok miatt. Nem mondom, hogy rossz autó, de nekem valami más kell.

    Tuningolgatni meg nem szeretnék. Nem véletlenül van gyárilag úgy méretezve minden alkatrész, ahogy.

    [ Szerkesztve ]

  • tibi970307

    tag

    válasz hobizoli #172014 üzenetére

    Végül még is Alfa lett. :C
    Féltem tőle, hogy majd jó sok hibája lesz, mert hallottam a sok olajfogyasztásos, meg a vezérlésmódosító, futómű hibáról, de a JTD-kről viszonylag sok jót hallottam, különösen a 8 szelepesekről. Végül az is lett, egy 2002-es 1.9 JTD 8V, tele extrával (4 elektromos ablak, automata klíma, ülésfűtés, Connect Nav+ fejegység, bőrbelső).

    Június óta használom, eddig még apróságok jöttek elő csak, ami otthon is orvosolható 5-10 ezer forintból. Hozzá tartozik az igazsághoz, hogy februártól kerestem autókat folyamatosan, de eljutottam odáig, hogy semmi más nem tetszett a kategóriában már, csak az Alfa. Ezután a felismerés után jött még kemény 3 hónap, mire megtaláltam a megfelelőt.

    Dél-Olaszországból származik, karosszéria törve biztosan volt, mert van egy-két árnyalat eltérés a jobb első sárvédőnél és a bal hátsó ajtónál, de egy 17 éves autó. Motorikusan, esztétikára, beltérre egyébként abszolút rendben van, 800-ért vettem meg. Sajnos meg is lett az első karosszériás javítás, főúton elém ugrott egy kutya, így egy új lökhárítót kap. Tetőről elkezdett pattogni a lakk, így azt majd le kell fújni, ezeken kívül semmi gond nincs vele egyelőre. Jó a fogyasztása, megy is ha szeretném, és kényelmes is.

    Köszönöm az ajánlásokat!

  • tibi970307

    tag

    Sziasztok!

    Hamarosan új autót szeretnék vásárolni. Eddig egy 147-es 1.9 JTD Alfám volt, amit imádtam a megjelenése, kormányzása és teljesítménye miatt. Azonban elég sokat is költöttem rá, szinte mindig jött elő valami gond. Valószínűleg nem sikerült kiválasztani a legszerencsésebb darabot.

    Most azonban külföldre költözés miatt új autót szeretnék venni, mivel megváltoztak az igényeim is.

    -Fontos, hogy benzines legyen a magas útadó miatt.
    -Ha lehet, ne legyen túl összetett, bonyolult, sok hibaforrás.
    -A nagy motor nem feltétlenül szempont, reggel 6-19-ig csak 100-al lehet menni az autópályán is. Persze annak örülök, ha dinamikus, de nem elsődleges szempont.
    -Egyedül vagyok, nem kell, hogy nagy legyen (elég egy 5 ajtós kivitel is).
    -Költségkeret 4000 euró (kb 1.500.000 Ft).

    Ilyen kritériumokkal mit tudnátok ajánlani?

  • tibi970307

    tag

    válasz Ádám16 #202168 üzenetére

    Köszönöm!
    Egyik kollégám pont most vett egy Aurist, majd megkérem, hogy hadd nézzem meg milyen. Kicsit unalmas autóknak tartom őket, de viszont pont ez az előnye, egyszerű, nem sok minden romlik el benne. Szétnézek majd a kínálatban.

    molnarpeter:
    Igen, Hollandia. Ismerem az oldalt, illetve az Autowereld.nl-ot is folyamatosan nézem.
    Mivel hosszú távra tervezek és csak a műszaki miatt nem szeretnék hazamenni, így kinti rendszámmal tervezem a vásárlást.

  • tibi970307

    tag

    Sziasztok!

    Hollandiában élek, és úgy adódott, hogy valószínűleg naponta 60 km-t kellene ingáznom oda-vissza. Végig autópályán kell mennem, és csak 100-al lehet menni, tehát amire gondoltam, az egy kis tömegű (maximum 1050 kg), kicsi méretű, benzines autó. Mellette egy Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 megmaradna hétvégi autónak, tehát a mérete egyáltalán nem lényeg.

    Árban körülbelül 2000-2500 euróra gondoltam. Dízelt nem szeretnék, mert arra az útadó már kétszer annyi, és nem érné meg még évi 30000 km-nél sem.

    Mit tudnátok ajánlani? Amit eddig néztem az egy Fiat Grande Punto, 1.4-es szívómotorral. Ezeket jónak mondják, a beltér csúnyán öregszik, de nekem ez most nem fontos.

Új hozzászólás Aktív témák