-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
Jövő héten kényeztetem kicsit az autóm, lecserélem az olajat erre, illetve kap egy teletank maxxmotion 100-at is, megnézem milyen
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz neduddki #31351 üzenetére
szerintem jobban járok a sustina 5w30-al, mintha veszek bele egy szintetikus 0w20-at, nem?
mondjuk így télen biztos jó lehet a 0w20, főleg hidegindításkor.(#31353) tomcsi23: érdekesen fogalmaz a gépkönyv... ajánlott olajok: 0w20 szintetkius, viszont megjegyzi, hogy főleg hideg hőmérséklet mellett, de egyébként általánosan is ajánlott. emellett 5w30, 5w40 szintetkius, és 10w40 félszintetkius is használható... na de mindegy, mert eddig 15 ezrenként és évenként lecserélték benne a 10w40-et, szóval ezalatt a 68k km alatt nem sok baja lehet tőle, főleg, hogy a gyár szerint még az éppen megfelelő olajról van szó.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
válasz #25954560 #31362 üzenetére
oké, értem, amit mondasz, de:
-az ábrán, amit belinkeltem, látszik, hogy az 5w30-as is ajánlott már -30 foktól is, tehát ezzel nem lehet gond.
-a szerviz egyébként 10w40-et használ, mert mo-i felhasználás esetén az is megfelel. (szerintem ez fillérb***ás)
-szívem szerint beletenném a 0w20-at, de jelenleg csak 5w30 van sustina-ban.szóval maradok annál.
-
Kornel
veterán
válasz Typhoon47 #31393 üzenetére
szóval szerinted a biztonság egyenlő azzal, hogy prémium, és felső kategória.
10 év alatt annyit fejlődött a biztonságtechnika, hogy bizony már a kisatutóknak is 5 csillagos a töréstesztje.
Emellett egy tizenéves A6-nak 3 csillag a töréstesztje.
Nyilván ezzel nem azt mondom, hogy egy mai tömegre és méretre is nagyobb autó ellen több esélye van egy 5 csillagos kisautónak, de egy tizenéves bármilyen kocsinál még nem voltak a helyzet magaslatán biztonságtechnika szempontjából, és most lehet megkövezni, de a tények azok tények. -
Kornel
veterán
így van, a súly nagyon fontos egy karambolnál, ezt mindenki tudja általános iskolából.
de az általad linkelt Q7 nem egy tizenéves konstrukció, még ha 4 csillagot is kapott, itt már olyanok miatt is vonnak le csillagot, mert nem jó a gyalogosgázolási eredménye, etc.
2195kg vs. 930kg, nem is kérdés.
de pl. egy általam előbb belinkelt 98-as A6-osnál már nem lenne ennyire egyértelmű a helyzet, ott még sokkal kevésbé volt fontos szempont az utasbiztonság, és nem is olyan nehéz (1400 kg), lassan ennyit nyom egy focus is, ami nem is felsőkategóriás, nem is prémium, mégis biztonságos, és nem kerül egy vagyonba a fenntartása se.
szóval egy szónak is száz a vége, értem én, amit mondasz, de a kép azért árnyaltabb, mint prémium vs. gagyi -
Kornel
veterán
ha már példa, itt egy super mini car, 5 csillag, 1100 kg, ebbe már bele mernék ülni.
nyilván egy kamaz ellen nem véd, de az ellen nem sok minden -
Kornel
veterán
felhívom a szervizt, mondom adjanak mára időpontot olajcserére, olajat viszem én.
erre: de van akciós olaj, cserével mindennel 8k HUF.
mondom nem kell.
de-de akciós!
harmadszorra csak felfogta, hogy a nem az nem -
Kornel
veterán
ez kéne, hybridben
szűrőt már csak tudnak beletenni normálisat, viszont az olajcserét nézni fogom, ha már 12k-t adok csak az olajért
[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
ja, itt is van shell 95-ös 396-ért, de ugyanúgy mol-tól van, én most egy hónapig ráállok majd a maxxmotion 100-ra, tesztelem egy kicsit, ha olyan jó, mint a cikkben írták, akkor nem sok az a 30 Ft plusz érte.
(#31529) m3tr0:sima omv bixxoilt nyomnak bele, semmi extra, mert olcsó, de ezt direkt kihangsúlyozzák.
egy m13a swiftbe simán beleraknák egy jobb 10w40-et is, de már ott is ajánlott a fullszintetikus 5w30, de ebbe már k12b motor van, aminél már a 0w20-at ajánlja a gyár is.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz zoo8800 #31543 üzenetére
ha nem is 50%, de én is tapasztaltam...
ezres swift, átlag 5,7 liter benzinből, max. 6,5 volt. kivéve egy tele tank auchanos benzinnel, amiből sikerült 7,5 litert lenyelnie, és ráadásul még nem is ment a kocsi, hiába nyomtam volna neki.
110k km alatt ez volt a legnagyobb átlagfogyasztásom vele, soha nem tankolok ott többet, ha egyszeri baki volt, akkor se.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
escort témához egy kicsit hozzá tudok szólni, tesóm ilyet vett első autónak, 98-as 1.6-os.
az alap, hogy ez a motor mindenképp kell bele, ezzel jól megy, 1.4 kevés lenne neki.
a kocsi garázsban volt 12 évig, megvétel után nem, de szokásos helyen rohad, ami egyre rosszabb lett, kasznizás lett belőle. szumma 400k ráment még az autóra 2 év alatt, és ugyanennyibe is került. én mondtam neki, hogy ennyiből vett volna egy swift2-t, de neki az nem kocsi, vagy csak szeret sok pénzt hagyni a szerelőnél
visszatérve egy F astra szerintem sokkal olcsóbban fenntartható, az is van ismerősi körben. -
Kornel
veterán
válasz bitpork #31719 üzenetére
suzuki topicban pont most értekeztem róla, hogy 5 misi alatt már megéri, ha esetleg nagyobb kocsira lesz szükségem, akár még ez is szóba jöhet. újan viszont tényleg elnézték az árcéduláját. egyik fórumtárs valami játék során nyert egy hétvégi kizashi tesztelést, nagyon meg volt vele elégedve.
-
-
-
Kornel
veterán
válasz neduddki #31955 üzenetére
GOODYEAR Vector 5+ 7k-val drágább, de még beleférne, és van is 185/65 r14 méretben.
elvileg /60 esetében alacsonyabbra kerülne a kocsi súlypontja, /65 esetén pedig magasabbra, nem éreznék a kettő között stabilitásban különbséget?
adac teszt alapján egyébként a sava is elég jó, ráadásul a HP még jobb is, itt csak a simát tesztelték. Itt tesztelik a HP-t is. Így is a good yeart választanád? -
Kornel
veterán
válasz neduddki #31957 üzenetére
a lényeg, hogy nyári gumi mindenképp kellene, és a télinek is az utolsó szezonja, a mostani. tehát 2 garnitúra gumit kellene vennem rövid időn belül, ami azért elég sok pénz.
a másik ok, ami miatt négy évszakosban gondolkozok, hogy ha úgy alakulnak a dolgok, ahogy tervezem, akkor szükségem lesz egy hosszabb utakra jobban alkalmas kocsira, és nem akarok feleslegesen sok pénzt "kidobni".
szóval a minimál megoldás egy sava adapto hp 185/60 r14 lenne, 13k/db áron, a 185/65r14 is drágább 3k-val... a good year pedig 7k-val. ez ugye garnitúra esetén +12 illetve 28k.
ezeket összegezve van olyan ok, ami miatt többet költenél a projektre, mint a minimális 52k?[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
kizárt, hogy elmész vele 8 literrel... kivéve országúton 90-el, hosszú távon, ha minden klappol az autóval.
másik: tényleg jobban rohadnak, úgyhogy erre figyelj, utcában volt egy embernek, garázsban tartva, kímélve, és mégis rohadt. szóval érdemes olyat venni, amit már megcsináltak, legalább nem te költöd rá azt a pénzt
de ilyen futással egyébként nem az a 2 liter különbség fog földhöz vágni.(#31965) neduddki: vágom... szóval azt akarod mondani, hogy vegyek nyárra pl. egy ilyet, télen meg majd meglátom mi lesz
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
sokat dob. nekem nyáron hosszú táv 5liter, most télen volt sok rövid távom, 5-5 km hideg indítással, így 7 liter... a fizika az fizika.
gyári ajánlás szerint cserélj gyertyát, de milyen kocsi az, amiben 15k km után javasolt a gyertya cseréje???
vegyél suzukit, ott 105k km a gyertyacsere periódus -
Kornel
veterán
válasz Integra #31981 üzenetére
így van, ez egy rossz beidegződés, a járatás hosszú távon kárt tesz a motorba. indítás után várok 10 mp-et, utána elindulok, és 2000-2500 körül elváltok, így sokkal hamarabb bemelegszik a motor, ami hosszú távon sokkal hasznosabb, mintha alapjáraton ketyeg 5 percet és közben kapja a benzint az olaj, az nagyon "hasznos" ám. utána is lehet olvasni, ki is lehet próbálni, hogy melyik módszerrel mennyi idő alatt éri el a motor az üzemi hőfokot.
amit ilyenkor tudsz tenni, hogy egy alacsonyabb hidegoldali viszkozitású olajat raksz bele, pl. 10w40 helyett 5w40-et, ezzel sokat tehetsz a motorodért. én pl. eneos sustina 5w30-at tettem bele, teljesen más a motor járása hidegen, mint a szerviz által erőltetett gagyi 10w40-el. -
Kornel
veterán
Hogyan indítsunk kemény mínuszban?
Ha benzines autónk van, akkor indítsuk be, 20 másodpercig ne nyúljunk a gázpedálhoz, ez után induljunk el az autóval. Ezalatt a 20 másodperc alatt a kenőolaj megfelelően „összetörik”, az olajnyomás felépül és a szóróolajzással kent alkatrészek is megfelelő olajfürdőt kapnak, hiába sűrű és hideg az olaj. Elindulás után ne nyomjunk nagy gázokat és folyamatosan 2000-es fordulat környékén utazzunk, ne alatta, de semmiképpen ne 3000 fordulat felett. Az álló helyzetben melegítés azért nem jó, mert a motor lassabban melegszik, több savas víz gyűlik össze az olajban és úgy szennyezünk, hogy közben még csak nem is haladunk egy métert sem.
Ha alacsony, közepes terhelésen terheljük a motort, akkor hamarabb melegszik, hamarabb melegszik az olaj is, elpárolog a belekerült kondenzvíz és közben haladunk is. Mivel az olajnyomás már felépült, a csapágykopás nem jelentős mértékben nagyobb, mintha üresjáratban járatnánk, viszont a melegedés és az üzemmeleg állapot elérése így sokkal gyorsabb. A cél pedig ez, mielőbb üzemmeleg motorral haladni.
A dízelmotor csak egy kicsit más. Itt beindítás után kb. egy percig ne adjunk gázt, ne csináljunk semmit, hagyjuk ketyegni, majd azután induljunk el. Ennek az a műszaki magyarázata, hogy a hengerfej ilyenkor nagyon hideg és amennyiben azonnal terhelni kezdjük a motort, akkor relatíve kis területeken intenzíven melegszik, az égéstereknél kezd viszonylag gyorsan melegedni, így hőfeszültségek keletkeznek benne. Ezért jobb, ha alapjáraton egy-két percet járatjuk, így a hengerfej nem mínusz 20 fokos, amikor elindulunk, van ideje elvezetni azt a kis termelődött hőt, megadni az egész alaphangulatát és egyenletesebb hőfokát.
-
Kornel
veterán
Illetve ha egy kis fogyasztású autóban ül hajlamosabb többet menni vele az ember mivel az keveset fogyaszt.
Ebben teljesen egyetértünk, ez elég nagy veszély. gázos swiftemmel mentem ha kellett, ha nem, 7-8000 Ft-ból elmentem 500 km-t, olyan mindegy volt, hogy mennyit megyek -
Kornel
veterán
válasz neduddki #32048 üzenetére
40 hónapig volt nálam az ezres swift, 12k km-el vettem, 120k-val adtam el, átlag havi 2700 km, éves átlag 32,4k km. kényelmes nem volt, de k**** sokat spóroltam vele, mivel csak kopó alkatrészek mentek bele, az se sok, az is csak azért, mert általában maximalista vagyok, elment volna 1 pár fékbetéttel is, de féken, gumin, olajon, és egyéb fontos dolgokon nem spórolunk
-
Kornel
veterán
válasz neduddki #32079 üzenetére
+1
jó felhívni arra a figyelmet, hogy nem minden a méret, az ár, és a fogyasztás, hanem a megbízhatóságra/szervizigényre is figyelni kell, különben elég hamar besokallhat az ember, ha nem számít rá.(#32080) [rvilike] : ha ebbe tényleg ennyi van, akkor azonnal menjen megvenni
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
ez volt már?
más: új kocsi vs régi, frontális karambol. szerintem egy bömös? és egy új corolla.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
ilyenkor mondom azt, hogy inkább ülök újabb kocsiban, mint régi prémiumban.
1,9M-ért pl. már van ilyen corolla, ami egész jól hangzik, ha van olyan megbízható a motorja, mint az M16A, akkor későbbi cserénél ez is alternatíva lesz nekem az sx4 sedan helyett. bár ha jól gondolom, ennek sokkal jobb a töréstesztje, mint a suzukinak neduddki, vélemény?[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz KonzolKartel #32651 üzenetére
nekem 2. tankom a MM100-al, szerintem halkabb tőle a motor (bár amúgy se nagyon hallani a k12b-t), emellett alacsonyabb fordulaton jobban húz, és gyorsabban reagál a gázadásokra, fogyasztásba nálam nem jelentkezett különbség, de azt betudom annak is, hogy a jobb gázpedál reakció azért ösztönző hatással van a dinamikusabb vezetésre. még pár tankoláson keresztül biztosan ezt fogom tankolni, és akkor majd belinkelem a fogyasztási adatokat is, abból már lehet majd következtetéseket levonni. Egyébként ha 5% fogyasztáscsökkenés elérhető lenne vele, akkor már nagyjából egy áron lenne a sima 95-el, érzés szerint ez benne van, mert minden teletanknál nullázom az átlagfogyasztás mérőt, tegnap tankolás után mentem 160 km-t országúton 90-el (mert csúszott az út), és 5 litert evett, annyit kb., mint nyáron a sima 95-ből. az a baj, hogy most sem fogom megállni, hogy ne ökörködjek egy kicsit a hóban, szóval ez az átlagom se lesz 5 liter alatt
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #32704 üzenetére
remélem benő végre a fejed lágya, mert nem vagy te hülyegyerek, csak annak gondolod magad
én egy hasonló szitu óta nem nyomom neki, mint egy elmebeteg, nem mentem ennyivel, de legalább ilyen veszélyes volt, majdnem egy patakmederben álltam meg
azóta nem keresem a határokat, és egy-egy nem számolt szitu után még óvatosabb vagyok, mondhatni már nagypapásan vezetek.Ezennel is kívánok mindenkinek Boldog Karácsonyt, és mindenki érjen haza épségben!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest