-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
szőröscica
addikt
-
-
szőröscica
addikt
Más fogalmaink lehetnek a meglepően nyomatékosról, mert nekem volt balszerencsém ilyen 1.2 8V mk2-höz, és kevés annál döglöttebb, lomhább autóban ültem. Egyedül a 750 ezer km-t futott, két tonnával pakolt Transitot tudnám emlegetni, mint lassabbat. Meg a 2T Trabantot, de annak legalább feelingje volt.
-
szőröscica
addikt
Üdv!
No, most én kérnék egy kis segítséget.
Költözöm hamarosan Budapestre. Naponta 2*1.5 km-t kell megtennem a rákoscsabai vasútállomásig.
Ennyire nem indítanám be a normális dízel autómat, mert igazából a jelenlegi napi 2*5km-en is sajnálom sokszor.Kellene valami jármű, mert nem mindig lesz kedvem gyalogolni reggel és este ennyit. Először robogóra, vagy mopedre gondoltam, de elvetetettem, mert öltönyt hordok, és esőben nem lenne nyerő összecsapni. Szóval mi az a hoki autó, aminek a fenntartási költsége közel zérus, ára közel zérus, és ezt a 2*1.5km-t megteszi velem, ha kell -10 fokban indulva? Ennél hosszabb távra max. a benzinkútig mennék vele.
Tudom, BMW M5, Audi S8, vagy egy jó 6-7 literes amerikai dög lenne ideális. Esetleg a Ford Scorpio V6.
De ezeken kívül?
-
szőröscica
addikt
válasz
mokus1 #73382 üzenetére
Egy Suzuki Ekoval ([link]) simán eljárnék, csak az időjárásnak lennék kitéve. Ősszel nyálkás időben összecsapom magam és összecsapnak az autók.
Meg a másik, hogy gyakran vidékre kell utaznom több napra, de bérautóval, viszont odáig ugyanúgy kell eljutnom mint a munkahelyre, tehát ez a 1.5km nem elkerülhető. És ilyenkor ha esetleg néhány éjszakát a parkolóban kellene töltenie, akkor szerintem egy motornak hamar lába kélne. Bár nem tudom ki lop mopedet, de semmin nem lepődnék meg.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
De ha ezt úgy hagyom a nyilvános parkolóban, kb. két óra múlva már nem lesz rajta a cucc, nemhogy egy nap után...
Hidd el, nekem is a motor volt az első gondolatom. Jó időben fasza is lenne, de jó időben épp el is sétálok, ha kilépek 15 perc alatt ott vagyok. Viszont szakadó esőben, hóban....
-
szőröscica
addikt
Nem fals adatot kap, hanem csak 3 vonal látszik rajta, mintha nem mérne semmit. Ilyen olcsót nem vennék, ha blokkoló, akkor laser interceptor, vagy blinder. Azok nem csak hamis biztonságérzetet adnak, hanem megbízhatóan blokkolnak minden eszközt.
Nekem volt interceptorom, csak ellopták a fejeket a kocsiról, pedig használnám most is, és több ismerősöm is használja mióta tilos. Annyi a trükk, ha gyorsan mész, jelez-blokkol, lefékezel, kikapcsolod és hagyod, hogy megmérjenek.
-
szőröscica
addikt
válasz
Kornel #73454 üzenetére
Nem és nekem sem, pedig használtam a betiltás után is. Viszont tényleg csak az általam említett kettőt érdemes venni, elöl-hátul 2 fejjel. A legjobb a laser interceptor, de a blinder is komoly.
A többit kiszúrhatja a radar és kijelzi, hogy blokkolod, vagy esetleg egy pillanatra nem blokkol, és egyből megmér. Csináltak blokkolóteszteket külföldön és itthon is, a kiyo és társai gagyeszok elvéreztek a komoly rendszerek mellett.
Én fáma2 lézerrel mérhettem a saját autómat és közvetlen elhaladáskor sem tudta megmérni se elölről, se hátulról.
-
szőröscica
addikt
válasz
!Overdose! #73729 üzenetére
Így van. Nekem a hátsó tárcsám Brembo, a betét meg gyári Nissan, visít is, hogy rohadna meg.
-
szőröscica
addikt
Alapvetően ne a motort nézd, hanem az állapotot. Ennyi pénzért sokkal nagyobb eséllyel kapsz egy leharcolt dízelt, mint egy benzinest. Ha találsz egy szép benzinest, aminek nem lóg a futóműve, nincs lelakva a belseje, akkor meg kell venni. Arra a heti 150 km-re teljesen mindegy lesz, hogy 6 litert eszik, vagy 9-et.
Egyáltalán buszozással összehasonlítani az autót nonszensz, biztosítás, adó, műszaki, stb. egy csomó költség felmerül vele kapcsolatban.
-
szőröscica
addikt
válasz
zsolt19900 #73832 üzenetére
Alkatrészáraknak nézz utána, az én Nissanomnál néha vannak meglepetések. Pl. ABS szenzor listaáron 45 ezer, ugyanazon gyártótól egy ötös BMW-hez 25 ezer...
-
szőröscica
addikt
válasz
bitpork #73844 üzenetére
Így van, ha eldöntötte, hogy A4-et akar, akkor azt akar. Abban kér segítséget, hogy melyiket vegye, esetleg benzines vagy dízel A4-est vegyen...
Ha úgy jött volna, hogy van 600 ezrem autóra, erre és erre használnám, akkor ajánlhat neki mindenki hondát, megánt, allroadot belátása szerint. De ha A4 kell, akkor ezt tartsuk tiszteletben.
Egyébként én A4 helyett inkább B5-ös benzines Passatot néznék ennyiért, ha már írta, hogy az is tetszik. Egy 1.8 szívó 125 lovas tökéletes lehet arra, amire használja, és 600 ezer táján sok szépnek tűnő autó van.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz
grabber #73855 üzenetére
Azért az szerintem fontos, hogyha mész boltba, vagy megállsz a szomszéddal beszélgetni, ne nézzenek egy ruppótlan senkinek, ezért a Suzukit, Daewoot és társait rögtön elfelejteném.
Duruzsoljon szépen a nagy motor, süppedj a bőr kanapéban, a szomszédnak még otthon sincsen olyan, mint ami a te kocsidban lesz.
[link]
Ez ráadásul összkerékhajtású, nyugodtan odaadhatod az asszonynak is télen, ha le kell szaladni a sarokra tejért a hóban.[link]
Picit drágább, de fiatalabb és nagyon biztonságos. 2 tonna acél óv miközben a kenyérrel tartasz haza a pékségből.[link]
Az Opelekről tudjuk, hogy olcsón fenntarthatóak, baráti áron van hozzájuk az alkatrész. Ijesztőnek tűnhet a hátsókerékhajtás, de van benne kipörgésgátló, így ha felszereled prémium Nankang abroncsokkal, csúszós útviszonyok közepette sem lehet akadály leszaladni a körzeti orvoshoz egy kis algopyrinért. -
szőröscica
addikt
100k-t költöttem a futómű rendberakására, elbaszták az ABS-em és továbbra is kopog. De legalább már nem ráz fékezéskor. Mondjuk új tárcsát nem kaptam, nem engedte a Nissan cserélni, hiába csak 4 ezret futott az augusztusi csere óta, és hiába hullámos. Egy felszabályozást álltak.
Meg elég meggyőző voltam, hogy az eltépett ABS szenzort cseréljék ki saját költségen....
De soha többet nem viszem oda az autót (már most is csak a féktárcsa garancia miatt vittem oda), és Nissant soha többet nem veszek. Ilyen alkatrészárak mellett Audit vagy BMW-t is fenn tudnék tartani. -
szőröscica
addikt
Szerintem autófüggő is a dolog, de ismerek olyat, aki komplett tetőt cserélt az E39-es BMW-jén, hogy legyen benne napfénytető. Mindent gyári leírás alapján, gyári alkatrészekkel az utolsó csavarig. Király lett, és nem nyöszörgött utána sem az autó.
Nyilván, az a tetőcsere nem sérülés miatt volt.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz
runner 125 #74071 üzenetére
Simán lehet, hogy elfelejtették bepipálni rendelésnél. Az értékesítő elfelejtette erre felhívni a figyelmét a vevőnek, vagy a gyár cseszte el. Ismerek olyat, akinek radaros tempomatos, full memóriás, motoros bőrbelsős 535d-je van, és nincs benne pohártartó....
-
szőröscica
addikt
válasz
zsolt19900 #74341 üzenetére
Én is keresek ugyanilyen autót, csak nekem 2*1.5km-re kellene. A konklúzió az volt, hogy mindegy, csak legyen rajta 2 év műszaki.
-
szőröscica
addikt
válasz
bitpork #74364 üzenetére
Mivel alapból büdös van, észre sem veszed, hogy a saját autód milyen büdöset tud csinálni. Javaslom, hogy tegyél egy kirándulást valahol a hegyekben, ahol tényleg tiszta a levegő. Ha 1-2 percenként elmegy majd egy autó, bedugott füllel is tudni fogod, melyik volt a dízel. Egyszerűen a legújabbak is rettentő büdösek, fojtogató kipufogógázuk van. Vagy csak szagolj bele a garázs levegőjébe, mikor reggel kiállsz 15 másodperc alatt onnan.
Mondom ezt dízel autó tulajdonosként.
-
szőröscica
addikt
válasz
MunezXBK #74705 üzenetére
Az elég húzós kiadás lehetett, de azért azt mindig szem előtt kell tartani, hogy az autó piaci értéke nem azonos a használati értékével.
Tegyük fel, van egy egy autód, ami most 1 millió forintot ér. Kezdenek kijönni rajta kisebb-nagyobb hibák, mondjuk 300 ezret rá kellene költeni. Ez az autó piaci értékének 30%-a.
Úgy döntesz, eladod az autót, veszel egy fiatalabbat 3 millióért, amire semmit nem kell költeni. Ez az autó évente minimum 10%-ot fog veszteni az értékéből, ha nem többet. Az évi 300 ezer forint. Annyiból vígan karban tartottad volna a régit minőségi alkatrészekkel. És az új biztos nem jobb háromszor mint a régi volt. És biztosan kell majd költeni is rá.
Anyagi szempontból szvsz sokáig érdemes tartani egy autót, ha már megvetted. Persze érzelmi szempontból mindig vágyik az ember egy újabbra, szebbre, jobbra, de végig kell gondolni, hogy vagyok-e olyan anyagi helyzetben, hogy milliókat kiszórjak azért az ablakon, hogy 1 másodperccel jobban gyorsuljon, vagy picit halkabb legyen. Persze ezt úgy értve, hogy azért az alapvető extrák a jelenlegiben is benne vannak: klíma, tempomat, stb. kinek mi igény szerint.
-
szőröscica
addikt
válasz
bitpork #74719 üzenetére
Ha az allroadod ér 2 milliót, de lecseréled egy Q7-re, amit 6 millióért veszel, az háromszor olyan jó lesz? Az allroad is fűt, hűt, csendben suhan, megbízhatóan elvisz a-ból b-be, tele van pakolva extrákkal. Jobb lesz a Q7 biztos, mint a régebbi konstrukciójú allroad, de a használati értéke nem annyival több, mint amennyivel a piaci értéke magasabb. Erre akartam célozni ezzel a nem jobb háromszor, mint a régi kijelentéssel.
Az olyan esetektől tekintsünk el, hogy eddig nem volt gyerek, kupével jártam, most ikreket szül az asszony, kell egy egyterű.
[ Szerkesztve ]