Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jaanoo89 #93960 üzenetére

    Pontosan ezeket a köröket akarom elkerülni, vagy inkább bele sem menni. Nekem még annyival bonyolultabb a helyzet, hogy cégre vettem az objektívet és a webes rendelés elállási joga csak természetes személyekre áll (a kereskedő persze ettől még lehet jófej), de nem is teszteltem le decenterességre az elállási időn belül (tudom ezt már én tosztam el, ezentúl minden újonnan vásárolt objektívet már az első 3 napban letesztelek amennyire csak tudok, akkor a kereskedő sem szívózik a minőségi kifogáson, csak cserél azonnal).

    Végső soron azt megcsinálhatom, hogy valamiképpen kicsikarok a szervizből egy papírt, hogy a hibát elhárítani nem tudják és azzal a kereskedőnél kérek kicserélést, de a fórumos tapasztalat az, hogy a Pana 25mm f/1.7 (az előbb rosszul írtam f/1.8-nak) alapvetően ilyen, semmi garancia arra, hogy a következő már jó lesz. Ráadásul a poén, hogy ennél az objektívnél is csak akkor látványos a hiba, ha a Constant Preview be van kapcsolva, amúgy a szférikus aberráció (focus shift) nagyjából el is fedi.

    Ráadásul a decenter hiba bármelyik gyártó, bármilyen árkategóriájú üvegével megeshet (kivéve azt, ahol minden objektív nagyon szigorú hitelesítési procedúrán esik át a gyártás alatt, de azok már high-end cuccok és több ez sima minőségellenőrzésnél). Ha jól emlékszem Mazsi szívott a Fuji 56mm f/1.2-vel emiatt (vagy valami hasonló minőségi kifogása volt). Egy abszolút belépő szintű üvegnél, mint ez a Pana 25mm f/1.7 valószínűleg a szerviznek többe kerül munkaóradíjban tényleges javítást végezni, mint adni egy újat (már ha éppen nem kekeckedős a szervizes).

Új hozzászólás Aktív témák