Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
Jól néz ki, markolattal egész komoly és még retósabbak lettek a tekerők, jó nagyok!
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #67858 üzenetére
Erre én is kiváncsi vagyok, hányas ver.tól van ez?
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #67861 üzenetére
Lr-ra értettem.
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #67869 üzenetére
Tavaly próbáltam a DXO-t de valahogy nem sok sikerrel, aszem megette a procit reggelire, így hagytam. Abból neked jobb színek jöttek ki? G6-om van, furcsa a Lr, általában teljesen alulszaturált, de vannak ritka helyzetek mikor meg nem, de mindenképp elcsesz árnyalatokat, pl a Gardena narancssárgája kiugróan UV-zik, meg vörösbe hajlik, ha korrigálom, akkor a bőr szín hullásodik A Silky-nél meg mást csinál. Kipróbálom a Lr CC-t.
C1-t próbáltad? -
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #67873 üzenetére
Engem meg a pixel apróságok mint élesítés és zaj egyre kevésbé hat meg inkább a végleges megjelenés egy fhd vagy uhd felbontású megjelenítőn legyen megfelelően élvezetes, de HW-hez mérten jó színű.
A videót azt nehéz korrigálni... a balaton nekem egész szép színű lett, meg verőfényben az ETC is tök használható! -
MrChris
nagyúr
válasz voriae #67871 üzenetére
Ha nincs a vázon se obi se adapter se sapka semmi a bajonetten akkor sincs kép? Mert elvileg kéne lennie! Ha van, de adapterrel nincs akkor valszeg a pöcök nem ugrik ki teljesen és megütközik a legkülső peremen, vagy annyira szoros a lyuk hogy szintén megáll még mielőtt teljesen kinyomná magát. A lényeg hogy elvileg az a kis pöcök kapcsolja ki-be a képet. Ha nyomkodod akkor van kép, nincskép, nálam így müxik (G6). Simán átfúrnám az adapteren azt a fészket, lyukat, hogy tutira kijöjjön, persze vigyázz hogy feleslegesen egyáltalán ne tágítsd, mert szerepe van abban, hogy ne lötyizzen az adapter!
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #67878 üzenetére
Az első részt én is pont így látom. Kiegészítve azzal, hogy iso 640 felett még nagyobb mélyrepülésbe kezd azért lehet vele fotózni, már összebarátkoztam vele
Másik dologgal, a különböző monitorokkal kevésbé találkozom, de már láttam... félek is tőle -
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #67931 üzenetére
12-13 éve jött divatba hogy évről évre versenyt ócsítják a tüzijátékot. Lassan a falunap befelyezése színvonalasabb puffogtatással ér véget
-
MrChris
nagyúr
válasz jjeahh #67859 üzenetére
Kipróbáltad? Mert én igen, kicsit nehezen ment, de megérte, csakugyan nagyon jó. Ilyet a többi csúszkával nem tudok kihozni, csak hasonlót. El lehet tüntetni vele az egyik dolgot ami zavart a Lightroomban, egy furcsa alig észrevehető fátyolszerű szürkeséget, amit lehet csak én láttam de most így nincs . Ez nagyon sokat dobott a számomra a panám eszmei értékén Már csak a színprofilt kéne helyretenni
-
MrChris
nagyúr
válasz jjeahh #67941 üzenetére
Lespórolták. Csak a CC-n van csúszka, de magamat idézem :
"Ebbe én is belefutottam. Úgy olvasom csak a CC verzióban van csúszka. Viszont a funkció/képesség ott van a 6.1-ben is! Egy Preset segítségével elő lehet hozni a hatást. Vagy innen letöltöd: http://prolost.com/store/dehaze , vagy megírod magad.
1. csinálsz egy Presetet pl: Dehaze 0 néven úgy hogy aszem csak a ProcessVersion-nél legyen pipa, többi inaktív!
2. ezt a fájlt megkeresed egy fájlkezelővel, kb itt van: C:\Users....AppData\Roaming\Adobe\Lightroom\Develop Presets\Lr DehazeDehaze 0.lrtemplate
3. megduplázod a fájlt de már új névvel, pl: Dehaze 50 néven
4. txt szerkesztővel átírod benne az alábbi értékekre, értelemszerűen:internalName = "Dehaze 50",
title = "Dehaze 50",
type = "Develop",
value = {
settings = {
Dehaze = 50,
EnableEffects = true,
ProcessVersion = "6.7",Újraindítod a Lr-ot és ott kell lennie a Dehaze 0 és Dehaze 50 presetnek és a hatásnak is működnie kell! A navigátor képen azonnal látszik a hatás rá se kell klikkelni, csak az egeret a Preset fölé húzni. Ezen séma alapján legyárthatod pl. 5-ös lépésekben akár mínuszba is a Dehaze effektet Presetek formájában."
Azóta már megcsináltam ez irányú preseteket, bár mínuszba nem.
Másik lehetőség egy plugin beszerzése innen. Számomra a preset gyorsabban használható.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #67999 üzenetére
Szerintem amatőr felhasználásra jó a Nabula, ahol kibírható ez a kényelmetlenség, cserébe nagyon kompakt, kb túrázásra, kirándulásra is el lehet vinni. Míg egy rendes 3motoros gimbal riget elég nehéz cipelni család, barátok, szórakozás közben, steadi-ről nem is beszélve.
De erre a 'koca' használatra szerintem még jobb az Oly szenzorstabija, annál kompaktabb nincs, csak kár hogy a Pana nem veszi át, pedig ütős kombó lenne. -
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #68002 üzenetére
Ez nem gömbcsuklós. Azt nem is ajánlanám, kiegyensúlyozhatatlanok, billegnek nem véletlenül az oszlopos terjedt el. Már csináltam steadit, olyan rendszerűt mint az a Glidecam, rendes csapágyazottat, két irányba állítható platformmal ahogy kell. Ha olyat akarsz amit használni is lehet az kb 20-30.000-fttól van az anyag, attól függően milyen minőségű csapágyakat, nyersanyagokat veszel és mennyi megy pocsékba. Viszont a tervezés, elkészítés, bíbelődés, újratervezés... munkaórában rengeteg lesz ha magad készíted. Szerszámozottságról nem is beszélve. Ha meg kiadod esztergályosnak, marósnak, szakiknak abból már egy profi cuccot vehetsz. Sok mindent barkácsoltam már és eljututtam oda, hogy csak azt éri meg megcsinálni amit nem lehet kapni, különben ritka az ha megéri.
-
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
Erről beszéltem, azért írtam 'pontosító' segéd AF-nak. AF obival gyorsíthat, MF obival meg királyság. Mindent tudnak miniatürizálni, lehet megoldják mostani méretben. Gondolom stabistól kéne mozgatni vagyis a szenzor körülötti hóbelebancot is, még ha csak 1milit is... De kétlem hogy lesz. Most szerintem ez a focus braketing lesz a fő sztárficsőr. Az extra hw majd az mk3-aknak van hagyva
-
MrChris
nagyúr
válasz anaqer #68075 üzenetére
Nincs! Nyomj végig vele-nélküle pár napot és akkor rájössz, megszereted. Aps-cvel nem tudsz ennyit nyerni, kb ½, ⅔ ev-vel gyengébb a zajteljesítménye a 4/3 szenzornak, amivel nem sokkal vagy előrébb, pl 1/10s helyett 1/15s ekvivalens 100-150mm-en stabi nélkül bemozdul.
Videónál meg szinte egy steadivel ér fel amit nem kell kiegyensúlyozni, nem fordul, nem billeg magától, mindig ott van, nem kell cipelni. Jellonak, blokkosodásnak is jót tesz... -
MrChris
nagyúr
Az csak vicc volt.
Viszont az érzékelő mozgatásos AF egyáltalán nem új, már évtizedekkel ezelőtt filmes gépet is fejlesztettek, készítettek így, vákum feszítette ki a filmet biztosítva a tökéletes felfekvést a mozgatáshoz. A vákumos filmrögzítést a nikon is alkalmazta talán F3-at vagy Fm2-t lehetett ilyen hátfallal felszerelni. A mozgatásos fókusz már nemtom melyik gyár csinálta meg, persze nem lett tömegtermék
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz anaqer #68089 üzenetére
A stabi megfog 4-5 fé-t, szinte ennyit se fejlődött a digitális fotózás szenzorügyben a 2000-es évek kezdeteitől fogva. 12-13 év! Amit akkor lőttünk iso 100-on, azt a jel/zaj viszonyt most iso 3200-on kéne produkálni! Ekkora ugrást soha egyik szenzorgyártó sem dobna piacra, Olympus pótolta a maga módján. Melyik fényképelő széria az amelyik szenzora egy vagy több fényértéket javul az új modellel?
-
-
MrChris
nagyúr
Most akkor ha lassabb az e-zár, miért lesz mégis gyorsabb? Biztosan nem a 2 bitnyi csökkentés miatt arra valami más miatt lehet szükség. Szerintem fingunk nincs róla, csak az eredményeket látjuk és okoskodunk Jó lenne erről hiteles közérthető részletes leírás magyarul.
Tudtommal a mechanikus zár redőnye mindig ugyan akkora sebességgel szalad, csak a második indításával van a záridő játék. Hasonlóra tippelek az e-zárnál is.[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Talán értem, a redöny gyorsabban halad el az érzékelő előtt mint a kiolvasás sebessége a szenzoron ha jól értem.
1/10s az tényleg lassú! Viszont az egész működése érdekes lenne, pl mechanikussal hogyan van akkor az, hogy 10-15fps, vagyis 10-15X ki kell olvasni a teljes szenzort... akkor csak én nem tudom, de komolyan érdekelne! -
MrChris
nagyúr
Talán értem, a redöny gyorsabban halad el az érzékelő előtt mint a kiolvasás sebessége a szenzoron ha jól értem.
1/10s az tényleg lassú! Viszont az egész működése érdekes lenne, pl mechanikussal hogyan van akkor az, hogy 10-15fps, vagyis 10-15X ki kell olvasni a teljes szenzort... akkor csak én nem tudom, de komolyan érdekelne! -
MrChris
nagyúr
válasz theporcupine #68176 üzenetére
Nagyon jellemző mostanság hogy az ilyen 'régi' Panák gumigyűrűje kitágul, elszíneződik. Még Sigmáknál láttam sűrűbben. Érdekes mód a 30-40 éves OM obijaim gumijai patentül feszülnek, de a rengeteg matuzsálem közül csak egynél ereszkedett meg. Vékony 2 oldalas ragasztófóliával heftöltem meg mert a gumihoz nem nagyon ragadnak a ragasztók, a gyártók is ilyesmivel ragasztják a markolatgumit. Ezáltal az átmérő is hangyányit nőtt, pont eléggé kifeszítve a gumigyűrűt, nem lázszik, bontható, tökéletes lett, ajánlom!
-
MrChris
nagyúr
válasz theporcupine #68178 üzenetére
Az enyémet elég volt körbetekerni így egyenletesen növelte a tubus átmérőjét kb ½ milit, az elég volt és így nem látszott ki, mert egy vájatban van. Esetleg több réteg? Hosszában nem volt megnyúlva, az nehezebb, gyenletesen, szépen levágni a felesleget.
Újat nem lehet rá venni? -
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #68195 üzenetére
Linkelhetnéd azt a webshopot, hogy mi is ócsón vegyünk mint a nyugatiak!
-
MrChris
nagyúr
Valami nem jól sikerült a dpr tesztben, mint korábban írtam a gf6-ban a gx1 szenzora van, g6-ban meg a gh2/g5.
Az em10mk2 studió képe tényleg gáz, széttartó vonaltesztnél sokkal hamarabb majrézik és kevesebb a részlet. Ha ez az obi hibája akkor nem sok értelme van ennek, mert csak azt látjuk, hogy az a 45-ös gyenge, nem elég a feladathoz.
-
MrChris
nagyúr
válasz jjeahh #68329 üzenetére
Szerintem is javult. Viszont a színhibáját nem tudta elhagyni. Iso 640 felett nagyot esik a dinamika és kezdenek eltekeredni a színek. A szürke színkavalkádja nem bír egy szinten maradni, általában a zöld kiugrik, ha meg korrigálod a rózsa az uralkodó, míg az új gépeknél bár szintén színes ponthalmaz a szürke de kb egyensúlyban marad. Olyan mintha az rgb dinamika görbék külön életet élnének. Meg a dinamika közép-világos tartományban ahová az arcbőr is kerül ott elég vacak a kontraszt/dinamika és részlettelen, főképp hasonlítva.
Csináltam egy zaj sorozatot és nekem úgy tűnt, hogy az iso 160, 320, 640, 1280, 2500 az 'igazi' érték, mert elég lépcsős a látvány, de ezt szerkesztésnél is tapasztaltam. Arra okoskodtam, hogy nem a Pana nem adta el ezt a szenzort annak idején az Olynak hanem az nem akarta megvenni, mert hát nem lett valami túl jó fotózásra, a videó meg őket nem különösebben érdekli.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen