Új hozzászólás Aktív témák
-
Lassú Víz
őstag
válasz trlala #93025 üzenetére
Jól. A saját kis vakuja kell hozzá, mert nem radio, hanem remote az r benne. Fény impulzusokkal vezérel. Újabban van FC-WR és FL-700 WR páros, ami már rádiós. Viszont töredék áron van a teljesen jól működő Godox X1T-O és bármelyik godox vaku páros.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Bármilyen hihetetlen, a végtelenen túl van a fókuszgyűrű végállása. Visszább kell egy kicsit tekerni. Live View Boost kell hozzá, hogy legyen esélyed valamit látni az LCD-n, de nem lehetetlen. A pára(lecsapódás) sem a barátod ilyenkor.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz anorche1 #93247 üzenetére
Mi keves az egyenletben?
Hosszú expozíciós zajszűrés. Lényegében egy második 60 sec-es kép csukott redőnnyel. Azon csak zaj van. Az eredetiből kivonva a zajt, a hasznos jel marad. Elméletileg, mert a zaj soha nem egyforma két képen. Valamelyik beállításban meg fogod találni, nekem Olympusom van, az 4 sec felett alapból csinálja, ha csak nincs letiltva a user által.
Egyébként pontszerű csillagokhoz a 60 sec sok.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
-
Lassú Víz
őstag
válasz lugosi #93292 üzenetére
Boldog Karácsonyt neked is! Képzelem mit szólnál egy TTL és HSS képes távvezérelhető vakuhoz ! Azért még utána kellene olvasnod pár dolognak a vakus fényképezés terén. Pl. mit jelent a vakuszinkron idő, mire hat a rekesz, a zársebesség és az érzékenység? Hogyan változik meg normál és HSS mód között? Számít-e a reciprok szabály és ha igen, milyen együttállás esetén? Oké, ha van egy ilyen vakud nem kell kidobni, de ajánlottnak nem nevezném ehhez a rendszerhez.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Mercutio_ #93356 üzenetére
Adaptert csak egyszer kell megvenni. Sigma 19 f2.8 is van azon a környéken. A 25-ösből inkább 1.7 az az 1.8.
anorche1: Mi a téma, hogy az ISO emelés jöhet csak szóba? Ajánlatok a fentieken túl: hoszabb záridő, állvány, több kép kiátlagolása, go FF.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
-
Lassú Víz
őstag
válasz Throme #93629 üzenetére
Nem, de az ára arányban van a minőségével. Játszós halszem. Ha komolyabban érdekel a halszem képi világa, akkor Samyang 7.5 f3.5, ha nagy látószög kell, akkor Laowa 7 f2, a korábban emlegetettek mellé.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Throme #93704 üzenetére
Volt már itt róla szó, a megoldás, hogy valamilyen előnézetet be kell kapcsolni, hogy azon a rekeszértéken történjen az élességállítás, amin a kép is készülni fog.
Az én olvasatomban ez objektív tervezési hiba. Olcsó obi, valami nyűgjének kell lennie, különben a többi eladhatatlan lenne.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz hibavissza #93791 üzenetére
Azért, mert mindenki kihagyja felbontást és ezen keresztül a pixel méretet. Ha 10 Mpixeles MFT szenzort hasonlítanánk 40 Mpixeles FF szenzorhoz ugyanott lennének zajban és nem azt mondanánk, hogy 2FÉ hátránya van a kis szenzornak, hanem azt, hogy negyed annyi pixelből alkot képet és nem lehet belőle akkorát nagyítani.
Ha egy Nikon D5-öst DX módban használsz, és ezzel kivágod a kép közepét, zajosabbak lesznek azok a pixelek? Ugye, hogy nem.Vagy másik irányból közelítve az FF 4x akkora apertúráján keresztül beáramló fotonok 4x akkora területen oszlanak szét. Akkor hol a 2 FÉ hátrány? Hát a Mpixel háború miatti kisebb pixel területben, és az amiatt alkalmazott nagyobb erősítésben.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz FEDman #93808 üzenetére
Ha valaki a kezedbe nyom két szenzort, hogy mérd meg a jel/zaj viszonyát, akkor nem hozhatod azonos felbontásra azokat. Tény, hogy a fotósokat ez nem érdekli. Ők egy FHD, 4k, 8k, nk monitoron vagy n*m méretű nyomtatásban akarnak jól kinéző vagy eladható, kiállítható képet készíteni. Akkor viszont tegyük mellé az összes paramétert is, ne csak a szenzor méretét.
Egy időben gondolkodtam FF beszerzésén. A7 II és egy f4-es zoom volt akkoriban megfizethető számomra. Csakhogy itt az MFT és az f1.8-as fixek. Ezért egy topiktárs jóvoltából azonos helyen időben és képkivágással készítettem tesztképeket. Ott f4 - itt f2, ott ISO - itt ISO/4, záridő azonos. Ahogy vártam, legfeljebb a birtoklási vágyamat elégítette volna ki a vásárlás. Ettől függetlenül tény, hogy van f4-nél fényerősebb objektív FF rendszerre is, meg olyan helyzet, ahol én már elcsomagolom az MFT rendszert, míg más értékelhető képet tud készíteni FF rendszerrel. Tehát a végeredmény szempontjából van előnye az FF rendszernek. Az igazi kérdés az, hogy valóban szükségem van-e azokra a plusz képességekre amit a másik rendszer nyújt, és megéri-e az extra költség; beleértve méretet, súlyt, boltokban hagyott pénzt. Ezt viszont mindenkinek magának kell eldöntenie.
(#93831) Mirman: "a nap végen ha az átlag paraszt szeretne két teljesen egyforma képet lőni,"
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
"Amúgy a 12-32 képét sem mondanám annyira átlagosnak. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy mekkora házba rakták bele, és mennyibe kerül."
Ha elégedett vagy a képével, semmi baj. Ha nem, akkor hiába ideologizálod meg magadnak, hogy kicsi és olcsó. Mindig fintorogni fogsz amikor megnézed a vele készült képet. Erről szólt a poszt.
- nem tetsző rajzolat = kidobott pénz
- tetsző rajzolat, olcsó obi = örülünk Vincent
- tetsző rajzolat, drága obi = spórolunk, transzplantációs klinikák után érdeklődünk.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz aginor #94217 üzenetére
Az összefűzés a jobb. Akkor valós képinformáció van, míg a másik esetben sok kép analízise alapján annak kellene ott lenni behelyettesítés. Mégis lehet, hogy nem lehet észrevenni a különbséget szemmel. Vagy az utóbbi tetszetősebb, hiszen találkozni fog az elvárásainkkal.
Az említett 20 képes módszer szerintem túl fáradtságos. A vázakban lévő pixel shift sokkal jobb, vagy ha már több kép, akkor részletek kifotózása és panoráma, ha a téma engedi.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
"Azt kéne már csak megfejteni, hogy miért maximalizálták az érzékenységet ISO1600-ban."
Mert ott már res is alig van, nem hogy high . A zajcsökkentés meg működik pixel shift nélkül is sima sorozatból átlagolva.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz totálkezdő #94701 üzenetére
Pedig úgy van, hogy amíg villog, addig írja a kártyára a képet. De hol olvastál olyat, hogy közben nem használható? Arra van a buffer. Ha az megtelik, akkor fog megnőni a két expozíció közötti várakozási idő. Normál használat során ilyen lényegében nincs. Ha valakit ez korlátoz, vegye meg az UHS-II foglalatos zászlós hajókat vagy készítsen videót, ha már annyi képe van egy másodpercre .
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz forceberg #94705 üzenetére
Volt idő amikor több nap alatt hívták elő és nagyították a képeket. Ha megismételhetetlen a fotózott esemény, akkor meg úgyis mindegy.
Jártam egyszer egy esküvőfotós workshopon "megfigyelőként". A résztvevők a csokordobás fotózását gyakorolták. Felkészülés, beállás, csokor repült, elkészült az X képes sorozat és mindenki belebújt az LCD-be, hogy sikerült-e jó képet csinálnia. Majd megkérdezte a gyakorlatvezető, hogy ki fotózta le azt a lányt is, aki elkapta a csokrot? Hát, őt senki...
Szerintem a visszanézés hasznos, de nincs akkora jelentősége, mint amennyire szeretik használni az azonnali sikerélmény reményében.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz MrChris #94708 üzenetére
De azt sem a kamera LCD-jén Egy háttérember (maga a fotós vacsora közben vagy helyett) kártyacserénél megkapja a telit, minimális módosításokat elvégez, ha egyáltalán, aztán mehet a vetítőbe. Akkor és ott alig lesz valaki, aki felismeri, pláne szóváteszi a képi hibákat.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Throme #95029 üzenetére
Szerintem lesz. A nagyobban (TT685o) van egy 1/4''-os fém menet a műanyag talpban.
A világítás egy külön móka. Sokan kis géphez kicsi, könnyű vakut keresnek, pedig a téma és az általa elvárt fény(formálók) mit sem tudnak arról, hogy mi van a kezünkben.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Ubulhun #95056 üzenetére
Én gyakorlat nélkül a hülyebiztos handycam-et választanám. Minél kevesebbet kell törődni a technikával annál jobb lesz a végeredmény. Úgyis lesz olyan szűlő, aki a telefonjával jobb videót csinál. Mindig van.
Szerk: Ugyanaz jött ki mint MrChrisnek, csak tovább tököltem a válasszal
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Azt hiszem Scott Kelby írta, hogy ha még nem tudod a választ akkor egyiket sem.
A 14-150 majdnem ugyanazt fogja tudni mint a meglévő két kit obid, csak nem kell cserélgetned.
Városban az a 2 mm jól fog jönni a 12-45 esetén.
A 25-öst nem értem. Nekem pl. egy Sigma 56 f1.4 vagy az egyik makró inkább kívánkozik a fotós táskába.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Tin_Shield #95071 üzenetére
Oly 12-50? Videóhoz szerintem kell az elektromos zoom képesség, ha már zoomolni kell. Napokban láttam az indexes adok-veszekben hirdetni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
A két gép teljesen más. Mind a kettőnek vannak előnyei a másikkal szemben. Neked kell tudni, hogy mire van jobban szükséged, helyetted nem tudjuk eldönteni. Javaslom az Olympus teddprobara lehetőségét, utána el tudod dönteni, hogy ilyen lovat akarsz-e.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz lugosi #95190 üzenetére
Igazad van. Másrészt meg amilyen szerviz árak vannak az Olynál egy meghibásodás felért egy gazdasági totál kárral. Tehát, ha úgy tudsz rá tekinteni mint egy csúcskompaktra (aminél sok esetben jobb), akkor vettél valamit, amit használsz amíg tönkre nem megy.
Ami biztos, hogy ilyen kiépített rendszerem másik soha nem lesz. (Ennek a másik olvasata, hogy egy csomó pénzt elb***m olyasmire amit nem igazán használok ) Viszont a mostani még sokáig le fogja fedni az igényeimet, ha nem megy tönkre. A jövőről meg majd gondolokdom amikor muszáj lesz az akkori lehetőségek szerint.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz philoxenia #95344 üzenetére
Szét kell választani a szegmenseket. Aki vesz egy belépő szettet egy telefon árának feléért, eldobja ha elromlik. De mondjuk egy 4 millió+ -os 600/f4 tele már nem ez a kategória. Ott joggal várja el bárki, hogy legyen mire felcsavarni az objektívet évek múltán is. Mondjuk én elvárom ugyanezt az Oly pro sornál is, mert szerintem az sem olcsó.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz philoxenia #95346 üzenetére
Az akkori profi gépek mai mércével már nem profik. De a használtan vett 50-200-at ma is megelégedéssel használom. Pedig az is használtan vette akitől én vettem, szóval lassan nagykorú lesz. Vajon lesz ilyen életútja a friss 12-100-asomnak is?
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz lugosi #95378 üzenetére
Én csak ezt az oldalt ismerem, de anno az E-M1 Mk I szolgáltatások terén agyonverte a 6D-t. Nem minden a szenzor méret. Előtted többen írták, hogy FF felől jöttek erre vagy épp vissza.
Számomra sokkal fontosabb, hogy milyen egy gépet (rendszert) használni, mert a végeredmény bőven jó ebben a rendszerben is. Persze, ha úgy gondolod, hogy a boldogság odaát van, akkor menni kell.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz lugosi #95400 üzenetére
Vegyél már valamit vagy várj türelemmel az MFT jövőjére, csak ne terhelj minket a hezitálásoddal. Helyetted nem dönthetünk. Van gépválasztós topik is, ha egyedül nem megy.
Két lehetőséget látok: az első egy azonnali rendszerváltás, a második, hogy most bevásárolsz az elérhető cuccokból kb. 5 évre, technózás helyett fotózol és addigra eldől, hogy mi lesz. Lehet sokallni az árat, de egy RX100 VII is 400 ezer, egy jobb telefon amit a fényképező ad el bőven 200 felett van. Tök mindegy mi mennyibe kerül, egy rendes hobbista úgyis annyit fog elb*szni fotós cuccra (hw, sw, modell óradíj, műterem), amennyit válás nélkül a családi kasszából ki tud szakítani.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
-
Lassú Víz
őstag
A 14-140 első generációját kerülném, mert eléggé sok panaszt lehetett rá olvasni a shutter shock miatt. A 14-150-ből is inkább a II-es, a jobb porvédelem miatt. Viszont nagylátó oldalon az a 2 mm eléggé sokat tud érni. Teszteld le a 12-32-vel, hogy mennyire zavarna a hiánya.
Ami a 14-150-et illeti (nekem az I-es van de elviekben optikailag nincs változás) eléggé CA-zik a végpontok felé. Nyilván kompromisszumot kell kötni a nagy átfogásért cserébe.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Tényleg van ilyen. Az egyik fényvillamos fotózás alkalmával - állványon az E-M1 valamelyik fix obival -, elsétált előttem egy suhanc mélyen lenéző tekintettel. Utána elővette a 2000D-t kitobival.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz mpierre #95693 üzenetére
Mivel használod az 50-200-at? E-M1-en nem volt lassú.
A 12-60 gyorsan veszti a fényerejét, hamar ott van f4 közelében. A mai szenzorok mellett nem biztos, hogy ez baj, de pár évvel ezelőtt ezért nem váltottam. Egy időben sokat lehetett olvasni szalagkábel hibákról is.
Előnye a nagyobb átfogás, az SWD fókusz, és ha jól emlékszem optikailag is eléggé rendben van.
A 14-54 + 50-200 kettős helyett a jelenleg a 12-100-ast használom. Ahhoz nem elég régen, hogy rábeszéljelek, és persze te tudod, hogy mennyire hiányozna a 100-200 közti tartomány.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
-
Lassú Víz
őstag
válasz Lassú Víz #95767 üzenetére
Nem biztos, hogy butítás, az Mk I-es zászlóshajó se tudta még.
Ettől függetlenül nekem is gombon van az ISO állítás, az expo korrekció jobb helyette a tárcsán.(#95768) totálkezdő: Valószínűleg nem gondoltak rá, vagy nem tartották fontosnak. Kíváncsi vagyok, vajon az E-M10 Mk III tudja-e. Ha jól gondolom pár hónappal az E-M1 MkII után jött ki.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Projektor topic
- Motoros topic
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- DIGI internet
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- OLED TV topic
- OTP Bank topic
- További aktív témák...
- Godox MF-R76 Makróvaku féláron!
- LEGJOBB ÁR! Feiyutech AK4500 Gimbal + follow focus + hyperlink (standard kit)
- Nikon P1000 szuperzoom szörnyeteg eladó, 50 ezer Ft extrával, 1 év TriPont garival
- Canon Legria HF G25 Full Hd kamera videókamera +Nagy Patona aksi + külön töltő
- GOPRO Hero 11 BLACK Creator Edition - 5.3k akciókamera - vadonatúj, bontatlan
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs