- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Xbox Series X|S
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- PlayStation 5
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Marvel Snap
- Diablo IV
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
válasz Gyufaaa #5764 üzenetére
Én sem értem, miért nem világít, a mai ledes világban 2×1 wattból meg lehet oldani a hátsó helyzetjelzőt...
Én fixre kötöttem az egyik pár hátsó lámpám, gyújtásra világít. Így tényleg csak sötétben kell kapcsolgatni a lámpát, mikor már nem látok és/vagy vakít az első menetfény. -
Moleman
addikt
válasz Gyufaaa #5791 üzenetére
Persze, hogy elfogadott, napközben a menetfény sokkal jobban látszik messziről, mint a tompított, mert csak szórt fénye van, nem az útfelületet világítja feleslegesen, pontosan ezért találták ki. Ha megfigyeled, sötétben majdnem úgy vakít a menetfény, mintha reflektorral jönnének szembe. Észak-Amerikában már 30+ éve használják, vagy a távolsági fényszórót kisebb fényerővel, vagy külön 13-21 wattos izzókat, mint menetfény.
Itt csak a hátsó helyzetjelző hiányával van probléma, de azzal is csak korlátozott látási viszonyoknál. Meg azokkal, akik felkapcsolják a helyzetjelzőt, hogy "legyen világítás", amitől kialszik a menetfény, és elöl-hátul helyzetjelzővel mennek mindenhol, amit viszont kifejezetten tilt a KRESZ. Volt olyan ismerősöm, aki elkezdett vezetni, és 1.5 év után derült ki, hogy folyamatosan így közlekedett. És még erősködtek a munkatársai is, hogy persze, ők is így mennek, mert ez így jó, ha nem kapcsolod fel, szabálytalan. A legtöbb embernek fogalma sincs, hogy mikor mi világít.
-
Moleman
addikt
válasz Gyufaaa #5796 üzenetére
Sok ledesnél a menetfény fényforrása világít töredék fényerővel, ha helyzetjelzőre kapcsolod, tompított mellett is ugyanúgy csak halványan világít, a legtöbb ledes Mazdánál is így van. Nincs olyan autó, ahol a menetfény teljes fényerővel világítana a tompított mellett, szabálytalan is lenne, és vakítana is.
-
Moleman
addikt
válasz gyuri81 #5815 üzenetére
Egy ilyen szilikon tok nem lehet megoldás a problémádra? Én nagyon szeretem, minden kocsikulcsnál használok ilyet.
-
Moleman
addikt
válasz mgoogyi #5826 üzenetére
18-assal szerintem lehet probléma a műszakin, mert nem hivatalos gyári méret, hiába közel váltóméret (mondjuk 225/50R18).
A kompatibilis felnik is elég ritkák itthon, legalábbis az volt pár éve, mikor én kerestem. A gyári 18-asok kicsivel keskenyebbek (3, CX-3, régi 6), bár azokra valószínű rámenne a 225/50.Én végül gyári 17-est vettem a CX-5-re, szerpentinen sem nagyon nyúlós, cserébe rossz úton is lehet nyomni a gázt (235/65 Pilot Sport 4).
Viszont a 2.5-öshöz jár a 19-es kerék, én szerintem elhasználnám, amíg tart a gyári gumi, aztán meglátod.
-
Moleman
addikt
válasz anonymus89 #5852 üzenetére
A gyári Mazda olaj átcímkézett Total, én ezt szoktam használni.
Akksiban Exide-hívő vagyok, olcsó is, és eddig be is vált minden autóban/motorban.
A startstopot nem használom, régen mindig kikapcsoltam, 2.5 éve pedig végleg le van tiltva a motorháztető-kapcsolós módszerrel. De hibátlanul működött az Exide akksival is, mikor kipróbáltam.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Az amerikai modelleken még a többi ajtón is van kétirányú nyomógomb a központi zárnak, Európában úgy voltak vele, hogy anélkül is meg tudjuk oldani.
Nálunk a kilincsben a zárvisszajelző elfordításával működik a központi zár, legalábbis a sofőrnél biztosan.
#5857 anonymus89
Régen én is mindig a lehető legnagyobb kapacitású akksit vettem, nem is volt gond vele, de valahol olvastam, hogy árthat a generátornak, ha túl nagy az akku. Nem tudom, mennyi valóságalapja lehet, nem mélyültem el a tudományában.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
1185 kiló 100 ló 150 Nm.
Az előző autóm egy Almera volt, 1180 kiló, 1.5 98 ló 136 Nm. Előzni lendületből kellett, főleg önérzetes dízelek ellen, akik rád gyorsítanak, mikor előznéd, de ezt leszámítva teljesen élhető volt. Bármivel lehet lendületesen közlekedni, városban meg 100 lóerő is bőven sok.
Kérdés hogy honnan jössz, mit vársz tőle. Én most 165 lóról szeretnék fentebb lépni, mert ahol ez is kevés, oda még sokkal több kéne, de közben városon belül végtelenül boldog vagyok az asszony 94 lovas Swiftjével is.
Mindezek ellenére én is a 120 lovas 2.0-t ajánlanám inkább, igaz drágább, de később is mindig többet fog érni, és csak minimálisan fogyaszt többet.
Ha pedig mégis azt választnád, az 1.5-ös motor is elektronikusan van lefojtva 100 lóerőre, jó eséllyel elő lehet belőle csalni 130 lovat szoftveresen (ahogy a 2.0-ból is 180-at).
-
Moleman
addikt
Igen, szerintem is elég fura most a piac, kb 2 és 4.5 millió között nem látok semmit, ami megéri az árát. De a Mazda 3 nekem is a szívem csücske, 3-4 milliós kerettel én is azt vennék, a keretet kibővítve.
Vagy vennék 2 millió alatt egy 2010 körüli Focust átmenetileg, amíg rendeződik a helyzet.
-
Moleman
addikt
Ilyenre gondoltam. Ez sem olcsó, 4 éve olcsóbban vett ugyanilyet egy munkatársam, de legalább most sem sokkal drágább, mint akkor volt.
Attól, hogy kisebb autó, nem feltétlen kényelmetlen, a Swiftet kifejezetten szeretem, nekem még kényelmesebb is, mint a CX-5-ben a kakasülő. De ez valószínű az én hibám, nem vagyok konfekcióméret, magasan ülni sem szeretek, kár belém a SUV.
Bár a deréktámasz mindkettőből nagyon hiányzik, 200 km után már mindkettőben érzem a derekam. -
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #5972 üzenetére
Az 1.5 is szoftveresen van butítva, azok 130 ló körül tudnak optimalizálva.
De én is a 2.0-ra szavazok, nem tudom, honnan szedte a kereskedő, hogy sok baj van vele, semmi típushibája nincs.
-
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
10 éves CX-5, műszaki vizsga, a szerelő alámegy, nézelődik, csodálkozik: "ez biztos nem osztrák import, ezen nincs rozsda".
-
Moleman
addikt
Mostanában már némelyik márkaszerviz is cseréli 60 ezrenként önszorgalomból, gondolom a bevételért, de amúgy se árt, én 80-120 ezer között már mindenképp cserélném.
Az előző autómban 167 ezernél hullott szét az összes csapágy a váltóban, zsebbenyúlós volt, azóta inkább nem bízom a véletlenre. A Suzuki Swiftben már 41 ezernél cseréltettem, mert a korábbi generációk hajlamosak voltak már 60 ezer előtt széthullani.
-
Moleman
addikt
válasz troland26 #6042 üzenetére
A tükörindexben nem tudok segíteni, a többiben igen.
Én Bosch gyertyát vettem, akkoriban belevaló NGK-t nem is lehetett kapni, márkaszervizben pedig 1 db többe került volna, mint a 4 db Bosch. Azóta eltelt 4 év, nem volt gond vele.
Próbáltam mindenféle H11 fényforrást, nekem magasan a xenon volt a kedvencem, de a trafót nem kímélte a generátor, rövid időn belül megölte, több pénzt ezért nem akartam rászánni. Utána évekig Osram Night Breaker Lasert használtam, de most télen meguntam, hogy alig látok vele.
Ezért újra beraktam a Novsight F03 ledet, amit még jóval korábban vettem. Nem szeretem, hogy hideg fehér a fénye, de sokkal jobban látni vele.Engem sose zargattak a xenon/led miatt, de oda is figyelek, hogy ne vakítson, bukkanók előtt pl direkt lentebb szoktam állítani. Műszakira nyilván halogénnel kell vinni.
-
Moleman
addikt
Engem is nagyon zavar. Főleg autópályán, azt vettem észre, hogy osztott pályás úton az "intelligens" automata mátrix-távfények figyelmen kívül hagyják a szembejövőket, telibe tolnak a reflektorral. Meg persze van pár márka, pl Tesla, Hyundai, Suzuki, amik gyárilag úgy vannak beállítva, hogy megvakulj a tompítottól is.
-
Moleman
addikt
Én már így is végtelenül hálás vagyok, hogy a fejegység "elavult" módon a mappaszerkezetnek megfelelően ABC sorrendben játssza a zenéket.
Az újabb mp3 lejátszókon és telefonos alkalmazásokban folyton külön playlistet kellett összeállítani, hogy úgy következzenek egymás után, ami amúgy a leglogikusabb dolog lenne a világon.
De biztos én vagyok a dinoszaurusz, hogy a saját adatban hiszek a felhő/streaming helyett. -
Moleman
addikt
válasz buresz8 #6190 üzenetére
A Michelin kicsit túllóg a kereten, de a többi nagy márka belefér, Bridgestone, Dunlop, Conti, Goodyear, egyikkel sem nyúlsz mellé.
Én Michelin hívő vagyok, jól tapad, de alig kopik és nagyon tartós a keverék is (saját - nem követendő - tapasztalat, csak 9 év után kezdett rohamosan gyengülni ).
-
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #6194 üzenetére
Végre 2 autó, aminél stimmel a leírás, tényleg Revo és tényleg Challenge.
-
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #6198 üzenetére
Nem nagyon volt átjárhatóság a felszereltségek között, kb csak a navigáció.
A tolatóradar nem tudom pontosan, hogy melyikben volt, de elég egyszerű megállapítani, melyik melyik:
- Emotion a ködlámpa nélküli
- Challenge a ködlámpás halogén
- Attraction a xenonos fekete ködlámpakeretes, analóg km órával
- Revolution a xenonos króm ködlámpakeretes, analóg fordulatszámmérővel, 18" felnivel
A revo top részleteit nem tudom fejből, sajnos most nem találtam meg a korabeli prospektust sem.
Az Attraction xenonja nem adaptív, csak a revo tud oldalra nézelődni, felkapcsoláskor lehet látni, ahogy kalibrálja magát. -
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #6200 üzenetére
A Challenge is fekete ködlámpakeretes, a Revolution viszont mindig króm, és mindig analóg fordulatszámmérős. Amelyik nem krómkeretes és nem analóg fordulatszámmérős, az nem revo (a hirdetések 85%-a rosszul van kiírva, egyszer csináltam statisztikát ).
A xenont is könnyű ellenőrizni, ha ránézésre nem is tudod megállapítani a lámpatestről: amelyiknél van a műszerfalon fényszórómagasságállítás, az halogén.A ledes lámpás faceliftnél annyi a különbség, hogy a ködlámpakeret mindnél fekete, ott muszáj a fordulaszámmérőre hagyatkozni.
-
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #6205 üzenetére
27. oldal, "Parkolást segítő rendszer elöl és hátul", csak a felszereltséges táblázatban valószínűleg elfelejtették feltüntetni.
Amúgy érdekes, ez a katalógus csak a revo tophoz írja a kanyarxenont (AFS), a sima revohoz nem. Most már én is elbizonytalanodtam.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #6220 üzenetére
1-2: Ne nyomd a kuplungot, akkor lesz ACC-IGN-OFF ciklus. Kuplunggal mindig azonnal indul.
4: Nálam (2013 CX-5) mindig sípol, ennek megfelelően leállítva is ég a tompított. Nézd meg, hogy a tiéd hogy működik. -
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #6222 üzenetére
Ezt mexikói gyártáshoz dobta fel, de a váltószoknya valószínűleg ugyanaz. Talán a cikkszám segít. Ha nem, akkor én lehet valami helyi kormánybőrözővel csináltatnék újat.
-
Moleman
addikt
válasz DessertFox #6239 üzenetére
Bizony, nagyon szeretik. Általában garázsban állok, de egy nyaralás alkalmával a nyest mindkét oldalon szétrágta az első dobbetétekben lévő félméteres tömör szivacsot, és egy darabját bedugta a nívópálca fogantyújába.
-
Moleman
addikt
válasz KoVee84 #6267 üzenetére
A beérkező fény szöge alapján szűr a polarizált lencse. Tehát ha a szemüveg lencséje vagy a HUD kijelző polarizáló rétege 90 fokkal el lenne forgatva, látnád a tükrözött képet is.
Azt nem tudom, hogy milyen ipari szabvány alapján gyártják a kijelzők polarizáló rétegeit és a napszemüvegeket, de pl ugyanabban a napszemüvegben az előző telefonom IPS kijelzőjét tökéletesen láttam, a mostani OLED-et alig. Az autó műszerfalán se nagyon látom a monokróm kijelzőt napszemüvegben, forgatni kell a fejem.
-
Moleman
addikt
A G165 és a G120 az utolsó csavarig ugyanaz a motor, csak a szoftver más, egy "optimalizált" 120 ugyanolyan tartós lesz. A biztosítás a 120-asra valószínűleg olcsóbb.
A lényegi különbség a kettő között a váltóáttétel, a 165-ösnek kb 21.5%-kal rövidebb a végáttétele, ezért jobban gyorsul, rugalmasabb, cserébe autópályatempónál is 21.5%-kal többet forog (130-nál 2600 helyett 3150 körül), tehát kicsit hangosabb és többet fogyaszt.
Amúgy több helyen is olvastam, hogy a 165-ös padon mérve csak 150 ló körül szokott lenni, a 120-as viszont 130-140, tehát a váltón kívül tényleg minimális a különbség köztük. Viszont ennek tudatában talán a 165-öst is érdemes lehet optimalizálni.
-
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #6325 üzenetére
Ügyes!
Régen én is szerettem volna android autot, gondolkodtam is, hogy egy öregebb CX-5 helyett új S-Cross-t vegyek, mert abban volt minden finomság (papíron). De azóta már használtam S-Cross-t android autoval, és nem voltam lenyűgözve.
Azóta végtelenül boldog vagyok a saját telefonommal, még jobban is tetszik ott a Waze. -
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #6374 üzenetére
Nekem a 2013-as CX-5 pittyeg olyankor, de csak bent, kívülről nem hallani.
-
Moleman
addikt
Total Quartz 9000 Future GF6/GF5 0W-20.
Én mindig ezt használom, egyszer láttam valami leírást, hogy nem halálpontosan ugyanaz, mint a gyári "Supra 0W-20", de elég jó helyettesítő. Egy ismerősöm dolgozott márkaszervizben, ők is ezt használták, mert olcsóbb mint a gyári.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Semmiképp nem extrémen gyűjtik.
Van egy beépített gondozásmentes olajlecsapató megoldás ezeken a motorokon gyárilag, hasonló, mint amit mások utólag szoktak beépíteni a kokszosodás csökkentésére.Az enyémben 170 ezer van, lassan már kíváncsi lennék, milyen állapotban van, de nem akarom megbontani a szívósort sem, amíg nincs baja.
#6433 focvis
Jesszus, már 150+ a diózás? 80k volt az utolsó emlékem. -
Moleman
addikt
válasz anonymus89 #6467 üzenetére
Az, hogy fekete, önmagában nem probléma, csak azt jelenti, hogy lebegteti a kormot. De ilyen sok várossal nem biztos, hogy érdemes megvárni a 20 ezres periódust és az 1 évet.
Eleinte én is Mazda olajat használtam, aztán váltottam Totalra (ők gyártják a Supra X-et is), viszonylag nagyon olcsó, és szinte majdnem ugyanaz.
-
Moleman
addikt
válasz anonymus89 #6469 üzenetére
Ártani nem árt az emelt fényerejű izzó, de csak minimálisan lesz jobb a gyárinál, itt írtam róla. A nappali menetfény mellett az élettartama miatt amúgy nem aggódnék, én legalábbis keveset megyek sötétben, alig ég a tompított.
-
Moleman
addikt
Huh, ezek a videók mindig meglepnek, azt gondolnám, hogy a projektor cutoffja kőbe van vésve, a szutyok ledek mégis képesek afölé világítani és vakítani.
A H7 tesztet amúgy nem venném készpénznek, egyrészt a 4-es Golf lámpa sokkal jobb állapotúnak tűnik, másrészt a valóságban abban minden vakít, ami nem a gyári halogén H7. A Kuga lámpát pedig nem is értem, hogy lehet H7, mivel csak a xenonos volt projektoros. Lehet, hogy csak illusztráció, és amúgy tök más lámpatestek szerepeltek a tesztben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen