- Call of Duty: Black Ops 6
- Diablo IV
- Xbox Series X|S
- EAFC 24
- Battlefield 2042
- XGS24 - Bemutatkozott a DOOM - The Dark Ages
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- XGS24 - Sztori trailert kapott a Call of Duty: Black Ops 6
- World of Tanks - MMO
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
válasz phanzetomox #4057 üzenetére
Pontosan, azért olcsó, mert dízel, nem problémamentes ez a motor, főleg, ha rosszak a felhasználási körülmények.
Ha sok autópályázásra, napi sokszáz km-re vennéd, akkor így is megérheti a dízel, de minden más esetben a 2 literes benzines a tuti tipp. -
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
válasz tobias40 #4084 üzenetére
Olvass utána a kerekek anatómiájának, mert amíg nem érted az adatokat, nem tudsz jó felnit választani, mert nagyon fontos mind.
Top tipp bármilyen gyári 6-os vagy CX-5-ös felni, azok biztos jók rá. A 3-as, CX-3, CX-30 18-as felnijei nem jók, mert túl keskenyek. Gyári 18-asból csak a CX-7 és a 6-os MPS jut eszembe, amivel lehetne próbálkozni.
Nem értem, hogy lehet 18-as a kézikönyvében, a 2014-es GJ-khez csak 17-es és 19-es volt gyárilag, felszereltségtől függően.
-
Moleman
addikt
válasz ZeroX92P #4089 üzenetére
Országa is válogatja, hogy mit fogadnak el egy autón. Ausztriában a CX-5-re például tehetsz 225/65R17 helyett 235/65R17-et hivatalosan, hiába nagyobb, viszont az ugyanakkora 235/60R18 már nem elfogadott. Itthon nem tudom, mi a helyzet, belekötnek-e a 235-ösbe műszakin. Májusban kiderül, vagy addig fent hagyom a 225-ös télit.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz tobias40 #4092 üzenetére
Külső átmérőre majdnem ugyanakkora, csak 1.1%-kal nagyobb a 19-es, viszont súlyban jelentős a különbség, a 19-es kerék sokkal (azt hiszem, több mint 5 kilóval) nehezebb. A kisebb oldalfal miatt nagyobb kanyarsebességet tudhat, viszont pont emiatt jobban rázhat, plusz a nagyobb rugózatlan tömeg is a komfort rovására mehet, a futóműelemeket is jobban megviseli rossz úton, amúgy is kicsit rázósnak tartják a 6-os futóművét. Ha sűrűn jársz rossz utakon, inkább a 17-est javaslom, 19-es jobb utakra, dinamikusabb vezetéshez lehet megfontolandó.
De szerintem a gumi számít a legtöbbet, a hatalmas oldalfalú 235/65-ös Pilot Sportokkal is meglepően tud kanyarodni a CX-5, minden dülöngélés ellenére. A rugózatlan tömeg csökkenése is érezhető volt a csillapításon, pedig a 17-es alufelni csak pár kilóval könnyebb a 17-es acélnál.
-
Moleman
addikt
válasz tobias40 #4094 üzenetére
Ha nem számít a pénz, akkor szerintem Pilot Sport 4. Nem annyira végtelen a kopástűrése, mint a gazdaságos Michelineknek, de brutálisan jól tapad minden körülmények között.
A Conti Premium Contactoknak is jó híre van, de személyes tapasztalatom nincs velük.Mikor a Michelint vettem, egy barátom ajánlotta még a Nokiant, van Powerproof és Wetproof kb egyforma áron (az egyik sportosabb, a másik kényelmesebb mintázat), jóval olcsóbb, mint a Michelin.
Ha nem tervezel nagyon sportosan közlekedni, talán a Wetproof lehet a legjobb vétel, a marketinganyagában azt mondják, hogy kifejezetten a kelet-európai rosszabb utakra tervezték.
-
Moleman
addikt
válasz Gustavson #4104 üzenetére
Nem feltétlenül kell mindent cserélni, majd bontás után kiderül.
Nekem (valós) 160 ezernél lett csapágyas a váltó, és a szerelőt is meglepte, hogy a gyári kuplungszerkezet teljesen újszerű volt, nem cserélt a csapágyakon kívül semmit. Azóta már 210 ezer van benne, a kuplung még mindig hibátlan. -
Moleman
addikt
válasz tobias40 #4152 üzenetére
Az előző autóm a Groupamánál volt, azon nem volt casco, de a Mazdával ott megfizethetetlen lett volna valamiért, ezért átmentem az Allianzhoz, úgyis ott volt már az összes motorom.
Évi 105 ezret fizetek, 100.000-10%.
Egyelőre nem volt rá szükség, de ad egy kis nyugalmat.
Viszont ha sikerülne végre kiköltözni, és honosítanom kéne Ausztriában az autót, ott már nem lennék hajlandó 2500-3000 eurót fizetni évente.Ami a szélvédőt illeti, ha szerencséd van, rá se néznek az autóra, nekem úgy kötötték meg, hogy soha senki nem látta a kocsit.
-
Moleman
addikt
válasz gabigyerek #4185 üzenetére
Nekem már 5 éve is felületi rozsdásak voltak a futóműelemek a 2013-as CX-5-ön, de a kasztni maga rozsdamentes, így nem foglalkoztat különösebben.
A már említett ajánlott váltóolajcserét (automatánál 80 ezernél, de manuálisnál is illik 120-nál) leszámítva valószínűleg hibátlan lesz az autó.
-
Moleman
addikt
válasz Uyuarasy #4190 üzenetére
Benzinesnél is kéne üzemanyagszűrőt cserélni? Eddig sose cseréltem, az előző kocsimon se, mert csak komplett szivattyúval együtt adták volna soktízezerért, most 210 ezer van abban.
Nagy kockázatot nem érzek benne, mindig jó helyen tankolok (az utóbbi időben csak 100-ast, mert 3-4 hónapig kitart egy tank), és ritkán apasztom le teljesen a tankot. -
Moleman
addikt
2008-2010 körüli Mazda 2-vel (DE) van valakinek közelebbi tapasztalata? Típushibákról nem találtam semmi infót, mit kéne alaposabban szemügyre venni?
Mindenképp 1.3-ast keresnék, mert jó hosszú a váltója, de nem tudom mi a különbség a 75 és a 84 lóerős verzió között.
Köszi!#4203 expander
Ha rendeltetésszerűen használod, ahogy írtad, hosszú utakon, szerintem nem kevésbé megbízható, mint bármilyen más dízel, persze közel sem annyira garantáltan problémamentes, mint egy benzines.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz #37910784 #4217 üzenetére
+1, elég autópályázni, 160-nál kb 3200-at forog hatosban, és ahogy előttem is írták, 4000 fölött van csak butítva a nyomaték, hogy teljesítményfennsíkja legyen 120-nál.
Szerintem sokkal megbízhatóbb egy Mazda, mint bármilyen VAG autó. Az enyém 8 éves, a kasztnin semmi rozsda, a futóműelemek felszíni rozsdája meg nem zavar.
A tükörrel nálam nincs gond, de én kézzel hajtogatom.
-
Moleman
addikt
válasz snorbi82 #4222 üzenetére
+1.
GH-ból én inkább csak a 2.5-ösöket nézegetném, a 2.0 motornál gyakran előforduló hiba az örvénycsappantyúk fáradása.
Vagy ha van rá lehetőség, érdemes lehet 4 millióig bővíteni a keretet, abba már beleférhet egy újabb fajta Skyactiv.
-
Moleman
addikt
válasz #21346560 #4225 üzenetére
93k még semmi ezeknek, ha nagyon meg akarsz előzni bármi lutrit, előre lehet hozni a 120 ezernél esedékes gyertyacserét (én 142-nél cseréltem, még szépek voltak), lecserélni a váltóolajat, a fékfolyadékot és legközelebb csak 11 évesen kell hűtőfolyadékot cserélned.
A fékfolyadék vicces dolog, nemrég lapoztam át az összes márkaszervizes munkalapom, kiderült, hogy a 8 éves autóban még a gyári fékfolyadék van... Ezek szerint nem szeretik cserélni. Ezzel elég rossz emlékeim vannak, az előző kocsimban szintén 8 évesen forrt el a fékfolyadék, 2200 méteren lefelé a Großglocknerről.
-
Moleman
addikt
válasz KoVee84 #4268 üzenetére
A gyári motorolaj átcímkézett Total Quartz 9000 Future GF5 0W-20, a gyári automata váltóolaj Total Fluidmatic MV LV.
A gyári gyertya NGK ILKAR7L11, itthon kb beszerezhetetlen volt 2 éve (most pont találtam pár helyen, darabja 8 ezer), ha a Mazdánál vennéd, 60 ezret is elkérnek 4 darabért, ezért én Bosch VR7NII33X-et használok, az csak 2500 ft és semmi változást nem tapasztaltam a gyárihoz képest.A vezérlés láncos, csak akkor kell cserélni, ha már hangja van vagy csekkendzsinel, 2-300 ezer km előtt kétlem, hogy bármelyik bekövetkezne.
-
Moleman
addikt
Simán lehet, hogy csak olyan helyen lett nagyon meleg, ahol eddig nem volt, és ráégett a lerakódott kosz/rácsöppent olaj. Mikor új autót kezdek használni, először nekem is mindig büdös, mert az előző tulajok általában nem forgatják ennyire, aztán megszokja. Füst mondjuk még sose volt.
-
Moleman
addikt
Na, most már én is tudok olajcserés árat írni, maszek szervizben átvizsgálás, gyári motorolaj, gyári váltóolaj, fékfolyadék csere, olajszűrő, pollenszűrő 43k.
Az már kevésbé vidám, hogy szakadozik az első lengőkarok hátsó szilentje, zsebbenyúlós lesz.
-
Moleman
addikt
válasz SzaboZE #4327 üzenetére
Valóban, a Mazda motorokat használta a Ford, nem fordítva, de a lényegen nem változtat, ugyanaz a motor van mindben.
#4328 Újgyerek
Az SCi a közvetlen befecskendezésű változat, Mondeoban biztos volt, Mazdában szerintem nem. A Mazdákba kerülő motorokat valószínűleg kivétel nélkül Japánban gyártották, mert ott szerelték össze a hozzánk érkező autókat. -
Moleman
addikt
válasz SzaboZE #4347 üzenetére
Még mindig nem a fojtószelepről beszélgetünk, hanem az örvénycsappantyúról.
A kiiktatás tökéletesen működik (itt se volt szó ledugózásról, simán csak kiveszed a műanyag flepniket tengelyestől), a károsanyagkibocsátás nem hiszem, hogy romlana, csak alacsony fordulaton lesz kevesebb a nyomaték.
-
Moleman
addikt
AA először a 70-es FW-ben volt, lehet az 56-os a baj, hogy hiába telepíted fel utólag, valamiért nem megy.
Az említett kábelköteg is lehet ludas, de elvileg AA-t lehet hekkelni a gyári csatlakozóval is, a Carplay-hez kell mindenképp az új csatlakozó.
Ha biztosra akarsz menni, akkor új kábelköteg és 70-es verzió is kell.
-
Moleman
addikt
válasz Gustavson #4391 üzenetére
Persze, van olcsóbb is, de a kolléga szerintem ezt nézte ki.
#4392 fasyrt
Ha hosszú távra vennéd, én is azt javasolnám, hogy sikítva menekülj, de 6000 km alatt nem fog meghalni alattad egy szinte új autó. Ha jobban szereted a dízeleket, ebben az esetben minimális kockázattal jár, főleg ha sok autópálya lesz abban a 6000 km-ben.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Alig drágábban akár 2019-es benzines is van már. Egy ilyen akár a nyakamon is maradhatna.
-
Moleman
addikt
Ha 10 alá esik, akkor már nehéz hosszan tartó életet lehelni bele, a robogóakksimmal már eljátszottam. A lidlis töltő már nem tudott mit kezdeni vele, a generátor még fel tudja nyomni, pár km után hibátlanul indítózik, de pár óra állás után minden töltést elenged.
Az a régi Exide amúgy belevalónak tűnik, nekem is EL604 van most benne (60Ah 520A), 2.5 éve cseréltem. Sokszor állt több hétig mozdulatlanul, azután picit hosszabban tekert, valóban nem szereti a hosszú állást, de sose volt komoly gond vele. Mióta minden héten fut 280 km-t autópályán, sosem hezitál.
Nagyon idős nem lehetett, nálam a gyári akksi szűk 6 évet és 138 ezer km-t bírt. -
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen