Új hozzászólás Aktív témák
-
Archer
őstag
Fikázni könnyű a MÁV-ot, de ennyi erővel minden mást is lehet fikázni mivel minden más is sz*r az országban.. Az, hogy a kocsik úgy néznek ki, ahogy, köszönhető a sok paraszt embernek, aki minden ok nélkül szétkapja a berendezést, ha pedig esetleg a MÁV felújít egy-két kocsit pár héten belül ugyan úgy néz ki, mint azelőtt. Vajon miért? Késni sajnos tényleg sokat késnek a vonatok, de a 40 éves mozdonyoktól mit lehet várni. A menetrend tényleg nagyon gagyin van összerakva, sokszor 5-10 perceken múlik, hogy nem lehet elérni a busz csatlakozást.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Nekem nyáron volt nagyon elegem a MÁV-ból. Az egy dolog, hogy szinte mindig késett(legtöbbször nem is keveset), de a menetrend olyan sz*rul van megcsinálva, hogy minden állomáson kb. 15 percet kellett várni a csatlakozásra, annyi idő alatt meg simán átért volna a követkeő állomásra. Szóval a kb. 20km-es távot 45 perc alatt tette meg. Meg azt bírom még amikor bemondják, hogy az x vágányról induló vontra még nincs felszállás, miközben a vonat még valamelyik másik állomáson rostokol.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Jester01 #289 üzenetére
Jól tudod, valóban kivonták az egész NOHAB szériát a forgalomból. Ha jól tudom, még 6 üzemképes van, ebből egyet, a 2761017 pályaszámút pályafenntartási célokra használják, azt láthattad, bár nem hiszem, hogy tehervonatokat vinne, főleg nem egy villamosított vonalon. Pedig ezek voltak a jó gépek, nem rohadtak le 100 méterenként.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Üdv! Na kicsit azért védeném a mozdonyvezetőket, mivel mozdonyvezető rokonom és elhihetitek azért annyira nem fenékig tejfel a dolog. Igen, 100k fölött kap csak azért azt hozzá kell tenni hogy ~25 éve dolgozik a MÁV-nál. Meg amikor karácsonykor meg szilveszterkor is be kell menni dolgozni, persze mindíg kocsival mert máshogy nem lehet eljutni a telephelyre ami cirka 20km és persze a saját költségen, meg a mozdony úton-útfélen lerohad, meg a sok öngyilkos hajlamú ember kiugrik elé és kötelezsége megnézni a kettévágott holttestet amire még a rendőr is azt mondja, hogy ő aztán oda nem megy meg az akár milliárd! forintot is érő mozdonyért meg a több száz emberért Ő egyedül felel stb. Szóval azért nem kéne lemocskolni őket, nem ők tehetnek róla, hogy szarul van megszerkesztve a menetrend, meg a műszaki színvonal sehol sincs. A sztrájk meg a munkavállalók alkotmányos joga, bár tény, hogy ezzel baromi sok emberrel kicsesztek(velem is).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Csak már nem egyszer volt olyan, hogy a volán is mondta, hogy nekik sem gazdaságos úgyhogy szépen ők is megszüntetik a járataikat. Akkor mivel járjon az egyszerű földi halandó? Biciklivel? Vagy minden nap autózzon? Meg ha egy vonalat bezárnak akkor annak annyi, ellopják a sineket meg mindent ami nincs lebetonozva szóval ott többet vonat már nem fog járni.
Oliverda: nyílván nagy eséllyel az ott dolgozók tehetnek róla, de ha mondjuk egy vonat késik, késik az összes...Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
-
Archer
őstag
Miért ne érteném? Csak nem értek vele egyet. Érdekes, más országokban meg tudták oldani, hogy az ilyen veszteséges vonalakat nyereséges vonalakká fejlesszék, csak nálunk áll a reform abból, hogy mindent eladnak meg bezárnak. Na de részemről is ennyi.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz philoxenia #603 üzenetére
Most már nekem is kezd tele lenni a tököm Gaskóval meg az értelmetlen sztrájkjával. Ha legalább valami olyanért sztrájkolnának amire azt lehet mondani, hogy ez igen, ennek van értelme de így... Megszívatják a fél országot(megint) és kb. ennyi meg termelnek egy csomó veszteséget az amúgy is szar helyzetben lévő MÁV-nak.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Bár még nem egyértelmű, hogy mi is okozta a tragédiát de attól még, hogy a biztosítóberendezés nem működött a vonatnak bőven nem szabadott annyival mennie (100-110 km/h-t írnak) mint amennyivel ment. Ha az ilyenkor engedélyezett 15 km/h-s sebességgel ment volna gondolom elképzelhető, hogy ha a mozdonyvezető nem is veszi észre időben a vonatot, egy nagyobb koccanáson kívül komolyabb baj nem történt volna. Vagy pedig kikapcsolta a vonatbefolyásoló berendezést. Mind a kettő emberi mulasztás.
Az ütközésről: a mozgási energiát valaminek el kell nyelnie és ez bizony ekkora tömegnél már óriási. Ha másmilyen a kocsik felépítése és nem felszalad a tetejére akkor nagy valószínűséggel a vezérlőkocsi és szerintem még az IC utolsó kocsija is összepréselődött volna mint egy harmonika.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz peterszky #675 üzenetére
Nem ismerem a vonalat de ha a Teloc (regisztráló sebességmérő, gyak. ez a "feketedoboz") az rögzítette, hogy az ütközés előtt ekkora sebességről kezdett fékezni a szerelvény akkor így is volt.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
Új hozzászólás Aktív témák
- Iceriver KS0 Pro Special Edition 200-320GH hűtéssel, hűtőbordákkal szerelve + 240W táp kaspa miner
- LG OLED65B39LA 3 GYÁRI GARANCIA
- Acer Predator Orion 3000 - RTX 3070 (NON LHR) i7 10th 16GB RAM 1TB SSD
- DJI Osmo Action 3 akciókamera +tartozékok - újszerű állapotban, garanciával, biztosítással
- ALKALMI VÉTEL! Vadonatúj(2027.06-ig Garancia!)Asus X15,OLED kijelző,Core i7 1360p,16GB RAM/1TB SSD