Új hozzászólás Aktív témák

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Wolverine #830 üzenetére

    Ahhoz, hogy ingajáratban működjenek a szerelvények, ingajáratban működtethető szerelvények kellenek. Ilyenek a HÉV a Metro számára gyártott szerelvények. Ezek tipikusan bár sok járatot bonyolítanak, de gyorsan fordulnak egy útvonalon. Tehát nem kell belőlük sok. A vasútnál nem 5-10-15 km ez a forduló, hanem például a Nyugati és Szolnok között 100km. Ezen a vonalon Szolnok az az állomás, esetleg Cegléd, ahonnan ezek a vonatok, /amikből olyan sok azért nincs ám/ visszafordulnak.
    Ha Te mint alkalmi utas, aki tipikusan Tevan demagógiájának célpontja vagy, aki időnként utazik egyet-egyet, nem utazol el, mert nem vagy képes másként utazni, csak ha az óra meghatározott időpontjában indul a vonat, a menetrendet meg nem vagy képes megnézni, az közel sem akkora veszteség a MÁV-nak, mintha a bérletet vásárló, keményen perkáló naponta bejáró utas szokik át más közlekedési eszközre, amiatt, hogy a hangsúlyozom korlátozott számban rendelkezésre álló kocsik-ból álló szerelvények kevesebb kocsival és esetleg ritkábban is közlekednek a csúcsidőben, amikor a MÁV utasforgalmának meghatározó része zajlik. Ha valaki gyakran utazik hétvégén, tapasztalhatja, hogy a diákok haza- és visszautazása idején, amikor gyakorlatilag az összes rendelkezésre álló kocsi fut a hálózaton, kevés az ülőhely, gyakran kell akár 100-150 km-t is állni egy utasnak, holott mindenki ülőhelyért fizet elvileg, a zsúfoltság meg kiemelten jeles napokon, vagy az utazás szempontjából kifejezetten preferált időszakaszokban még állva is szinte elviselhetetlen.
    Azonban a MÁV-nak nem áll rendelkezésre annyival több szállítási kapacitás, /kocsik, mozdonyok, személyzet/ , hogy ilyen időszakokban a forgalom lebonyolítására megnövelje a szüséges mértékben a szerelvények számát.
    Ehhez jelentős beruházás kellene, amit a folyamatosan görgetett veszteségek miatt, hangsúlyozom, ez már a '80-as évek elején is így volt, nem tud finanszírozni. Ahhoz, hogy a MÁV valódi haszonelvű vállalatként működhessen, egyszer rendbe kellene tenni az egészet, azonban ez a legracionálisabb és legoptimistább számítások szerint is rettenetes összeg lenne, még akkor is, ha minden felesleges kapacitást /állomások vonalak stb./ megszüntetnének.
    Ha ez a rendbetétel egyszer meglenne, akkor valóban volna értelme az ütemezett menetrendnek, mert a meglévő mellé még beszerzett kocsikkal, mondjuk legalább 30-50%-al több kellene szerintem ehhez, már kiválthatóak volnának a csúcs idején szükséges többletforgalom lebonyolítására beállított szerelvények.
    A karbantartásról: Nagyon jó lenne, ha minden végállomáson elvégezhető lenne, de sajnos a javítások, karbantartások, éppen a költségek csökkentése okán, egyre koncentráltabban zajlanak a vasútnál, tehát a meglévő bázisok használata egyszerűen nem teszi lehetővé, azt, hogy mondjuk az utasforgalom szempontjából frekventált állomásról forduljanak vissza egész évben a szerelvények, így is sok az üres futás, /garázsmenet, mondjuk/ , ami a szerelvények karbantartási /itt természetesen nemcsak a javításról van szó, hanem külső és belső takarításról és műszaki átvizsgálásról is/ helyre történő eljutása miatt szükséges.

    Az újságíró látásmódjáról:
    A MÁV személyforgalmának becslésem szerint 80-90 %-a a legforgalmasabb vonalakon zajlik. Az újságíró által bejárogatott /100 éve még jelentős utasforgalmat bonyolító/ szárnyvonalakon alig van utas, itt sok állomásról akkor sem lenne, ha tízpercenként indulna vonat. Itt hiába sűrítené a vasút a járatokat, az utaslétszám, /hangsúlyozom, nagyon kis számokról van szó, van ahol ez az utasszám két-három utas szerelvényenként / megtízszerezése sem tenné nyereségessé a vonalak fenntartását, annál is inkább, mert ezeken a vonalakon gyakorlatilag a teherforgalom megszűnt.
    Az ütemes menetrend nem fogja más időpontra terelni a nyugdíjasokat, a gyeses anyukákat, stb. Mindenki akkor akar utazni, amikor szeretne, mert az az időpont felel meg számára. A legutolsó szempont az időpontválasztásnál, a járatok esetleges zsúfoltsága. Ez világosan látszik, az ünnepi forgalomban, amikor az utolsó egy-két vonattal utazik mindenki, holott mondjuk az eggyel korábbi járatok félig vannak, vagy időnként konganak az ürességtől.

    Analógiákat keresve IT oldalról a könnyebb megértés végett:
    A vasútnál jelenleg, a számítógépparkkal vett párhuzamos példával élve, nemhogy Commodore gépek is léteznek a rendszerben, hanem még golyós számológépek is, /abakusz/ , a legmodernebb részek, néhány százalékban tartalmaznak Pentium 4 -es gépeket, tudunk róla, hogy a dicsért külföldi vállalatoknál, már Core/AMD 8 rendszerek vannak, olvastunk róla, hogy léteznek négymagos procik is, az utasok számon kérik rajtunk, hogy miért nem futnak zökkenőmentesen a Win98 -al kompatibilis játékprogramok, a mondott újságíró pedig az ajtóban toporzékol, a betévedő kispénzű játékosok felé kiabálva, hogy minden játékprogramunkat futtatta már többször is, rengeteg pénzt nálunk hagyott, azonnal DirectX 10-es játékokat akar, ráadásul miért nem lehet nálunk PS3 -n és XBOX 360-on játszani.
    Hiába mondjuk Neki, hogy nálunk egy játékóra csak tíz forint, hogy ez tizenöt éve még csak egy forint volt, hogy ebből nem lehet fejleszteni, nem érti meg, azt szeretné, hogy minket tehetségtelen dolgozókat rendszabályozzanak meg, akik ha sokkal többet dolgoznának, biztosan jobb lenne a rendszer, csak mi lusták vagyunk, hiszen ha a régi gépekre föltennénk a Vistát, ha egyre nem fér, akkor kettőre-háromra, akkor "eljőne a kánaán" és minden játékos boldog lenne a teremben.

    [ Szerkesztve ]

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

Új hozzászólás Aktív témák