-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
csabi94
őstag
Sziasztok! Erre keresem a választ. Kérlek, ha tudtok segíteni, tegyétek meg!
-
csabi94
őstag
Sziasztok! Az mennyire normális, hogy 1 óra alapjárat után leállítottam a kocsit, levettem a hűtővíz kupakot, és kicsit fortyogott a víz? Tegnap sikeresen túltöltöttem, de akkor kibugyogott a fölösleg, mert direkt levettem a kupakot. Ma a megengedett maximum alá töltöttem egy kicsivel, és azért járattam a kocsit, mert kíváncsi voltam, hogy beindul-e a venti, illetve, hogy keveredjen a lötyi. A venti beindult párszor, bent a kocsi azt mutatta, hogy rendben a hőfok, azonban a hűtő, a hűtés csövei így kézzel elég forróak voltak, illetve mint mondtam, miután leállítottam, és letekertem a kupakot, kicsit bugyogott a víz.
-
csabi94
őstag
válasz diablo1984 #40512 üzenetére
Nem légtelenítettem.
Érdemes lenne? -
csabi94
őstag
válasz diablo1984 #40515 üzenetére
Nem lett leengedve évek óta.
A kijelzés alapján szépen, egyenletesen melegszik a motor, és a hűtővíz 90 fok fölé nem megy. A kérdés csak az, hogy jól jelzi-e ki a 24 éves Tempra a hőfokot. Remélem igen, és csak én paráztam rá a témára.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Sziasztok!
Anyummal azon gondolkozunk, hogy le kéne cserélni a családi autót. 99-es Ford Galaxy, 1.9 TDI. A vásárláskor már sok km volt benne (óra szerint 260 ezer), sok ember ennyivel nem vesz autót annyiért, mint amennyiért mi vettük. Lényeg: nagyon meg voltunk vele a 8 év alatt elégedve, soha nem hagyott minket cserben, és bár sok extra nem működik/működött benne, az alap koncepciót nagyon jónak találtuk. Most azonban eljutott odáig az autó, hogy sok helyen ráférne egy alapos kasztnizás, küszöbök, hátsó kerékívek, csomagtér ajtó, stb. Maga az alváz is elég rozsdás. A javítás önmagában 200 ezer Ft körül lenne, ehhez jön még az, hogy van már benne majd 400 ezer km, nem működik a klíma, a tempomat, kissé le lett harcolva a belseje, adagolóshoz kéne vinni (nehezen indul), lehet, hogy porlasztócsúcsokat kéne cserélni (szintén az említett dolog miatt). Mindezeket figyelembe véve arra jutottunk, hogy le kéne cserélni.
Az új autónál nem kitétel, hogy 7 fős legyen (csak előny), viszont legyen szintén megbízható, és működjön mindene. A kérdésem leginkább az lenne, hogy ajánlott-e ilyen használatra egy hasonló, de jóval újabb autó vétele? Mondjuk ez: [link] Ajánlott-e egyáltalán ilyen autó vétele? Mennyivel kényesebb a PDTDI, mint a sima TDI? Anyum 90%-ban városban használja az autót, ezt a dízel autók nem szeretik, viszont a TDI az bírta a gyűrődést. A benzinessel az a bajom, hogy egy ekkora kasztnit mozgatni sok benzinbe kerül, illetve én nagyon szeretem a dízelek nyomatékosságát (jómagamnak egyébként egy 1.8-as benzines autója van, rendre 8-9 literes fogyasztással, 90%-ban országúti használattal, 10% várossal ). Mi a véleményetek?Én Anyumnak ilyesmit javasoltam még: [link]
Ez is 7 személyes (nyilván a 2 hátsó ülés inkább valamiféle kényszerpad, de évente 3-4 50 km-es utat ki lehet rajta a 2 kisebb gyerkőcnek bírni).Köszönöm ha eddig eljutott valaki, és még segít is.
-
csabi94
őstag
válasz Tsebacsi #45968 üzenetére
Igen, de ez nem nagyon befolyásol semmit. Ezekről az 1.8-as benzines motorokról viszont csak jót hallottam eddig. Egy 2.0 PDTDI-nél ha valami tönkremegy, jobban a zsebbe kell nyúlni. Cserébe ugye kevesebbet fogyaszt, szóval mondhatni, hogy kvittek, nem??
Amit egy benzinesnél beletankolok pluszt a dízelhez képest, azt a dízelnél ráköltöm néha a kettőstömegűre, és a társaira. -
csabi94
őstag
aero.: Leginkább Neked szól, de bárki írhatja: Toyota 1.8 benzinesből miért csak 2005/8 utánit érdemes nézni? Volt valami komolyabb változás a motorban? Most látok egy autót egész korrekt áron, viszont ez 2004-es gyártás. Illetve sok helyen az első forgalomba helyezés időpontja jóval a gyártás után van. Szembetűnő a változás? Tehát nem tud megdumálni egy kereskedő adott esetben, hogy 2006-os a kocsi, aztán közben még az előző széria?
Köszönöm a segítséget!
-
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #46313 üzenetére
Köszi! Ezt nézegettem, egész korrekt ár, főleg, ha a km is stimmel. A garis cserét motorcserére értsem, vagy ne legyek ennyire jóhiszemű, és szétbontották a motort gyűrűcsere miatt? Vajon ki lehet deríteni hogy az adott kocsiban megtörtént-e a csere, vagy ez nem a mi autónk, nézelődjek tovább? (Hosszú távra lesz, szeretnénk a legjobbat kiválasztani Anyukámnak (1.700.000-2.300.000 között).
aero.: Köszönöm az infót!
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Kärntenből behozott osztrák autó km óra állását hogyan tudom lekérdezni, illetve mi a legtöbb amit ezen a téren tehetek ha használt autót veszek? Holnap felkeresem a szervizt telefonon, ahol szervizelték az autót az elmúlt években, hogy valós-e a szervizkönyv, illetve nagyjából a km-ek, de nem tudom, hogy adnak-e választ. Esetleg van más lehetőség is, amit érdemes lenne megnézni? Valami netes nyilvántartás, ahol le lehet kérdezni alvázszám alapján? Vagy ne álmodozzak?
Csak furcsa nekem egy 80 ezer km-es autónál ez a váltógomb:
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz Jaffa75 #46789 üzenetére
Fogalmam nincs, élőben nem láttuk még. Ma egy magánszemélyét néztük meg, nem is tudtam volna szinte belekötni, de az eladó felhívatta magát valamilyen ismerősével, hogy eljátssza előttünk, hogy "éppen most is érdeklődnek a kocsiért", hátha akkor gyorsabban döntünk. Mindez nem is lett volna feltűnő, de én kiszúrtam a telefonján amikor lerakta (próbálta úgy fordítani hogy ne lássam, nem jött össze), hogy volt hívókép. Na most ismeretlen érdeklődők ha hívják az embert, akkor a telefon nem csatol hozzá hívóképet, így leszűrtem, hogy mi a szitu. A kocsi rendben lett volna, de ezzel az eladó el is játszotta a szememben a becsületét.
Még egy kérdés: Mennyire hátrány, ha az autó már több hónapja ott áll a kereskedésben? Még jó, hogy a kereskedő az orrunkra kötötte, mert így többet fogunk alkudni, de azért egy kocsinak sem tesz jót a sok állás...
kornelka: Köszönöm, lehet hogy keresni foglak! Egyébként mindenképpen lesz egy állapotfelmérés a vásárlás előtt. Csak aztán nehogy annyi szart fogjunk ki, hogy az állapotfelmérésekre menjen el a pénz.
Ufóknál mennyire jellemző a xenon meghibásodása?
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Sziasztok!
Nappali menetfényben gondolkozunk, a xenon kímélése érdekében, viszont nem szeretnénk elcsúfítani az autó elejét. Mennyire kötnek bele ha a ködlámpát alakítjuk át ledes nappali menetfénnyé? Hallottam olyat, hogy műszakin sokszor fel sem kapcsolják a világítást, viszont mivel ez egy nappali menetfény (és ennek megfelelően lenne bekötve), ezért elég szembetűnő lenne a jelenléte. Mellékelek egy képet a kocsiról, és várom a tippeket. Nem zárkózunk el a szabályos megoldástól sem, csak sajnos erre az ufó Civicre nem nagyon tudok elképzelni gyárinak tűnő megoldást.
-
csabi94
őstag
válasz MunezXBK #48306 üzenetére
Az mondjuk igaz. Sorry.
(#48308) B-L-A-C-K: Igen, még most is az lenne, csak sajnos mállik a műanyag, vagyis inkább ragad. Gondos tulaja volt (rokonom), arra is gondoltam, hogy lehet hogy a sok évi ráfújt műszerfalápoló köszön vissza ilyen ragadós formában, de az is lehet hogy a gyári festék.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Sziasztok!
Általánosságban mi mondható el a MOL EVO NEO benzinről? Van Green kártyám, és pontgyűjtő kártyám is, és azt számolgattam, hogy a kettővel együtt már akkora kedvezmény érhető el a jobb benzinre, hogy ha a kocsi egy kicsit is kevesebbet fogyaszt, akkor már megéri. Nem is beszélve a további jó dolgokról (jobb a kocsinak, környezetnek, stb.). Mit gondoltok erről? Tudom, hogy a Shell jobb, meg tudom, hogy a MOL nem annyira jó, de az a helyzet, hogy a lakóhelyem 30 km-es körzetében nem tudok Shell kútról. Van értelme ezt a jobb benzint tankolni, vagy maradjak a sima 95-nél? Egy 25 éves 1.8-as Fiat Temprába megy amúgy az üzemanyag, és már 400.000 km-nél jár az autó, kis olajfogyasztással, és átlag 8-9,5 literes üzemanyag fogyasztással.
-
csabi94
őstag
válasz Integrale #56329 üzenetére
Bocsi skacok, tuti hogy ebben a topikban a 80% nem osztja a véleményem, de undorító egy megoldás ez, ezer problémával (gondolok itt a bemelegedésre, a környezetszennyezésre, a kopásra, olajcserékre, stb.). Remélem az elektromos autók hamarabb teret nyernek, mint hinnénk.
-
csabi94
őstag
Sajnos bennem is ez az érzés van, hogy egyik kutya másik eb. De reméljük, hogy talán kevesebbet fogunk szennyezni vele. Persze naív vagyok, mindent a pénz hajt, és az fog dönteni, hogy hogyan tehetnek szert egyesek a legtöbb bevételre.
Amúgy nem jártam utána a témának, de szénerőműből nem egyre kevesebb van?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- BestBuy topik
- Android játékok topikja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Huawei Mate 20 Pro - a mindenit!
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- További aktív témák...