-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Képeket nem tervezek, bemondásra kell elhinni. Köszönöm a bizalmat. Képzeld azt, hogy egy sárga 124-es Fiat. (nem az, viszont elég ritka modell, bár ma láttam egy fehéret miközben az autóért sétáltunk)
Matrica pedig azért kell, mert pénteken reggel ezzel megyek a Balatonra, Fehérvárnál vagy Zamárdinál mindenképp lejövök a pályáról. Elvileg 120-nál 3000 rpm, talán még oké...
Feleség: "Nem szeretem ha csúszkál a feneke, ezt inkább a haverjaiddal* próbálgasd."
* Tetszhet neki az autó, mert kivételesen elmaradt az ilyenkor szokásos "hülye" eposzi jelző a haverjaim elől.Jó éjt! (Tegnap keveset aludtam.)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #230504 üzenetére
Igen, tudom, hogy célszerű cserélni a szűrőt, utána fogok járni. Jelenleg 58 xxx km van benne - ezért is aktuális a vezérléscsere.
Minden is eszi a 95-öst (dízel nem eszi), és még hivatalosan is 95 kell bele.
#230511 6030D: A mai felbolydult világban a teleknél csak a GTI nagyobb tabu.
Köszi Srácok!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz pit stop #230524 üzenetére
hihi Vártam már*.
A hangja miatt tettem kivételt. Boxer6-os Porkén, V8-on innen nincs ennél állatabb**. És gyárilag ilyen. Record Monza. Igazi hülyegyerek lehetek. És sperres.**alapból recseg-ropog, sport módban időnként a kipuban durran el az elégetlen árstopos benya.
*Ez egy japán autó olasz motorral. Ha választhatnék, inkább a kasztni legyen digó és a motor japó. De a hangja is digó legyen.
hundertsiebzig péesz
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #230537 üzenetére
Mégse kell cserélni a vezérlést:
1. rosszul olvastam este, normál esetben 120 k km/ 6év (poros út / durva használat esetén van 60 k / 4 év)
2. tavaly cserélték 52 xxx km-nél.
Megnyugodtam...Viszont sebváltó olajat 75 k km/5 évnél kell cserélni - erre majd sort kerítek. Difire nem ír cserét, de akkor majd azt is.
Az olaj friss - 1 hónapos - benne. #230549 kisza25: Néztem a szintet, kb. felénél van. Azt vennem kell úgy érzem. (elvileg Selenia 5w50-et kapott, könyve szerint 5w40 kellene, jó hülye speckóval.)
Egy kis koksz - 5 db TSI-vel a hátam mögött - nem tudna megijeszteni. 🤗
@ sagesz @barnam: Egyszerűen nem tehetek be fotót, még megvernek az utcán. vilike: Ha Neked tetszik, akkor szar nem lehet.
Tényleg köszi Mindenkinek! Van azért egy kis fejfájás...
TODO list momentán:
- első fékbetét
- fékfolyadékot cserélném, szarul zár a teteje
- napellenzők ramatyok (kínai bóvli kat.)
- A oszlop egyik burkolata lóg (szélvédőt biztosan cseréltek, gondolom akkor sikerült)
- hiányzott egy csavar az alsó burkolatról, melóhelyen szereztem hasonlót
- hiányzik az 5 forintos pöcök ami a géptető kitámasztóját a helyén tartja
- kell 1 liter olaj tarcsiba
- ponyvát impregnálni kell - RB úr ígért supportot.Az autó rozsdamentes. DE: tegnap úgy vettem át, hogy nedves volt a csomagtér szövetburkolata most vagy a mosóban áztatták el (belső takarítás), vagy a gőzborotva volt túl sok neki, vagy az elmúlt 2 nap záporaitól ázott be. Tököm. Kivettem, szárítom, figyelem...
-
veterán
válasz tboldi #230541 üzenetére
Igen, ez egy MX-5 digó motorral. Az orra hosszabb - ez nem annyira előnyös.
Viszont nem nyomja a térdem, ellenben az full japóval. Talán mélyebben van az ülés? (fogynom kell hasból 10 kilót) Az ülése amúgy fasza, kényelmes. Fekete bőr - cumi. Viszont olyan kis puhácska bőr, egész finom. Sok helyen alcantara, szép és kényes.Azt lenne jó tudni, hogy van-e benne AA, eddig nem találtam, sokat nem kerestem. Asszem Bose, de szvsz majd mindegyik Bose. Navi van, de minek. Ülésfűtés van. Szerintem LED és nem xenon. 17" antracit felni, 215/45-tel, Toyo Proxes R30, gyárilag 205/45 lenne (???), van rajta még minta.
Visszatérve az eredeti kérdésedre: nekem a 180 centimmel megfelelő méret, nem lóg ki a fejem a szélvédő fölé; Neked kicsi lenne.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz barnam_ #230561 üzenetére
Volt német kollégám (volt főnököm) vett egy G320 CDI-t (asszem 320 vagy hasonló 3 literes dízel) pár éves használtan, volt rá ilyen gari. Mesélte a télen, hogy az autó árának a jelentős hányadát - 30-35 ezer eurót - térített neki eddig a Mercedes. Nem kutyaütők.
@brumi: Thx! Mentettem a linket.
@tboy: Úgy lesz.
Qru: Köszönöm, így tervezem. difi: 0,6 liter, sperr szintén 0,6 liter.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Jó tudni, hogy ott van. Egyelőre nem piszkálom, nincs casco. Talán holnap.
Ennek itt a fotón különösen faszántos a belseje. 👍Tomcsi: Jóvanna. A Golfban akár a vasig is kophatna, abban az autóban megbízom, de emezt fura népek gyártották.
bulikavagyok: Köszönöm!
(Fiat 124 ami lehetséges, hogy sárga vagy más színű, a bele fekete, a felni antracit.) Mivel a kipu a gyengém, arról vélhetően lesz fotó.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Gergőke88 #230588 üzenetére
Nem tudom. 🤷♂️ Olyasmi mint vilike fotóján. Ha az Recaro, akkor valószínűleg ez is (nem láttam rajta Recaro feliratot) és talán emiatt kényelmes, a feleségem nagyon dicsérte.
Csináltam fotót a kipuról.
#230599 barnam_: Igen, neki gyári garancia volt, de nem az új autókhoz járó jótállás, hanem valami fizetős Mercedes.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz radi8tor #230603 üzenetére
Tegnap még kormos volt a vége - puha korom, papírral lejött, nem úgy mint egy elhanyagolt TSI-n - kora este kimentem Budaörsre lemosni, utána nem lett kormos. Majd szépen kiég a belseje is pénteken, 180 km-es út vár rá.
Lemostam az alját gazdagon (Mazda), ill. alaposan a tetőt, stb.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Értem, ebben ilyen az ülés: [kép] , jött magas ember segíteni impregnálni, elfért ő is. Tehát valószínűleg az ülés lesz a nyitja, miért féltek el ebben, míg az mx-5 nyomta a térdem.
Bőrápolására nem volt időm. (Nincs ráírva, hogy Recaro, talán az alján, mint az F Astra GSi / Caravan Club esetében ott lógott egy cetlin.
Tomcsi: Sajnos csak B1 a KGFB-m, asszony néven futnak általában az autók. 🤷♂️
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz grizlisandor #230697 üzenetére
Kicsit büdös klíma esetén nem érzek különbséget az ózon és a biocid bomba hatásossága közt. Nem tudnám eldönteni, melyik hatásosabb.
-
veterán
Eljöttem a Balatonra az új vassal, a BC-vel még ismerkedem, így nem tudtam tankolás után nullázni az átlagfogyasztást. A pillanatnyi az nagyságrendileg a GTI-éhez hasonló (mondjuk az 1300 kg és 2000 cm3, emez 1060 kg és 1400 cm3). Tudom, nem a fogyi a lényeg, de azért számít.
Keszthelyen várt a feleségem, Pest és Fejér megyei matricát vettem, de beszerzem a Somogyot is, cumi keresztül menni Siófokon.
Pályán 120-150 volt, zajos de ez a tempó még tűrhető (zárt tetővel). Elég nyomatékos a motor, talán 240 Nm , nem muszáj visszaváltani 6-osból. Egyszer ellőttem ~180-ig, egész stabil, de a végét sosem fogom megnézni.
Arra már rájöttem, 29 fokban, déli napsütésben nem akkora élmény a nyitott tető, érdemes bekapcsolni mellé a klímát.
A kuplunghoz hozzászoktam; az ESP-t még nem piszkáltam, némi játékot alapból enged.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Gergőke88 #230766 üzenetére
Akartalak is kérdezni. köszönöm!
Magyarán tankolás után hosszan nyomom az info.gombot és mindent nulláz? Az "A" tripen legyen közben?A szélfogó az fix vagy állítható?
A kilónyolcvan zárt tetővel volt. Nyitottan eddig max 120-130.
# Peremvédő. Ez a Toyo Proxes R30 nem egy nagy szám, viszont peremvédőben erős. [kép] [kép] .
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz zolynet #230903 üzenetére
Köszönöm, igen kb. így néz ki (gyanúsan megegyezik) mikor kevésbé takarja a felni. Brembo felirat is van rajta
Vilike: Köszi! (Akkor valószínűleg a drágábbik fajta betét kell hozzá. 🤪🤷♂️)
Molnarpeter: A hátsó fék az a szokásos, azon egyértelműen van még kopó gazdagon, szinte újnak tűnik. Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szőröscica #230909 üzenetére
Hétköznap vagy nem nyári hétvégén elindulsz a 71-esen, elmész Keszthelyig, majd visszafelé a 77-esen, 8-ason akár Fehérvárig. Lehet cifrázni, hogy Zánka - Nagyvázsony, bemenni Köveskálra, stb.
Van egy rakat jó kajálda.
Nem vagyok nagy fagyis, a gyenesdiási strand előtt lévő mindenki véleménye szerint bajnok (tegnap arra bringáztunk, megkóstoltam a feleségem narancsos csoki, mangó kombinációját, tényleg ütős).[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szabonagyur #230946 üzenetére
Van nekem is fogyim: 7,27 l/100 km 399 km-en (150 km autópálya 120-150, többi országút 80-100, lakott, némi próbálgatás). Annyit eszik mint a GTI kábé.
Visszafelé 71-77-8-as Fehérvárig, onnan M7 végig nyitott tetővel 120-130-cal. Egyszer toltam 150-et, feleség nem hisztizett.
Autópályán nem a szélzaj a legzavaróbb, sem a huzat (120 jobb, 130 elmegy ebből a szempontból), hanem a melletted elhaladó autók gumijának a zaja. Volt VW Crafter, tök csöndes, de pl. prémium limuzinok zajosabbak. 🤷♂️Itthon beleültem 4 nap után a Golfba; a kuplung szinte beesik a lábam súlyától , az üléspozíció mintha egy teherautóban ülnék.
Csütörtökön meghozta a posta az AAWirelesst, ma est beüzemeltem (Golf), holnap tesztelem.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #230962 üzenetére
A Golfban a jobb oldali, a
MazdabanFiatban a bal oldali tud zörögni. -
veterán
válasz kisza25 #230987 üzenetére
Az olajat nézem, kell is.
Utána olvastam már; Hiroshimaban gyártja a Mazda, Torinoban a woodoot teszik bele, a váltó az MX5 NC-ből (előző generációs Miata) jön, mert az ND váltója nem bírja a turbómotor nyomatékát (250 Nm). Még a légszűrő - ami a motor tartozéka - is megegyezik a szívómotoros Mazdaéval.
-
veterán
válasz Integrale #231013 üzenetére
Gyanús, hogy nem vészesen, de csipegeti az olajat (sokszor elforgatom, echte hülyegyerek vagyok). Ezért gondoltam a leírásod alapján, hogy érdemes lehet cserélni.
Mekkora munka cserélni, fél óra vagy bonyolult dolog? Akkor egyben cserélném a Multiair szűrőt is. Olajból a Motult rendeltem, gyári olajszűrővel.
És végre tehetek/tehetnék rá Sparco Terra rallyfelnit, találtam egy 16-os szettet elfogadható áron. Egy baja van, hogy ET30, nekem gyáriba' ET45 kellene. (Tudom, fehér, porol a fék..., de ez a gyengém. )
Valakinek van infója, hogy lehet/szabad alufelni agyából esztergálni mondjuk 10 mm-t, hogy nagyobb (40-es) ET-je legyen?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz zsolti1 #231022 üzenetére
Szia!
Amit találtam picit használt garnitúrát, az ET30-as. Újból természetesen több ET-méretben létezik.nandow + tboy: Nekem gyanús, hogy 1 db öntőforma van az összes 16-osra, és utólag esztergálják az ET-t, ill. marják az osztókört bele. Persze nem biztos.
Nem sürgős / nem fontos a plusz felni.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Integrale #231038 üzenetére
Megnéztem, öntés, hőkezelés után esztergálják a felnit. Nekem az nem derült ki belőle, hogy a süllyesztési mélységet (=ET) is valóban esztergával alakítják ki.
Még nyomozok. Egyszer a JR wheels oldalán találtam arra utaló infót, hogy a nyers felniből itthon esztergálják ki a szükséges méretet. Nem volt egyértelmű 100%-ban.
-
veterán
válasz joshua7 #231060 üzenetére
Abban már R1234yf a hűtőközeg? Az enyémben (2016-os modellév) még R134a van, bezzeg a Mazda/Fiat már a drágábbikat kapta.
Mai este felfedezése, megtaláltam a csomagtér nyitógombot, nem csak kulcsról nyitható.
Esetleg valaki, például Gergőke tudja, miként lehet MP3-at telefonról lejátszani a Mazda infotainmenten? Se Bluetooth, se USB összeköttetéssel nem sikerül...
-
veterán
válasz Gergőke88 #231086 üzenetére
Igen, a Bluetooth kapcsolat el, jó a kihangosító. Furcsa, hogy nem talál meg minden névjegyet a telefonomban.
Forrást változtatni? Ilyen menüponttal még nem találkoztam, de minden nap fedezek fel új dolgokat.
Persze, örömmel!Kisza: Látom, nem akarod elhinni, hogy ez egy Mazda, csak a motor és a dizájn Fiat.
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz Gergőke88 #231112 üzenetére
Van rajta Wifi menüpont is valahol a beállításokban, esetleg azt is tudod, hogy mire jó?
- wifit csinál ha van hozzá dongle?
- wifire tudom csatlakoztatni (a garázsban is fogható időnként)?(BTW: Bose, koránt sem vagyok audiofil, de nem érzem, hogy annnnnnyira jól szólna.)
@brumi, fant0mi: Köszönöm, nem halok meg tudatlanul!
Szerk: Tegnap azt is megtaláltam, hogy be lehet állítani a komfortindexet (3 villanás), nélküle nagyon retró volt. Magyarán tud ez mindent, csak csesztetni kell a menüt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Gergőke88 #231125 üzenetére
Az ülésben lévő hangszóró viszont szuperül funkciónál telefonálás közben. 👍
Az autó átírását is megejtettem ma, gyorsan sorra kerültem (IX., Bakáts tér).#231126 ZeroX92P : Köszönöm az infót!
Fiathoz sajnos nem lehetett Android Autot rendelni (ebbe kb. minden extrát beletettek gyárilag; Alcantara műszerfal, jó ülés, sperr, elől-hátul* LED - elől kanyarkövetős, erősebb motor).
Viszont kaptam brumi1024-től infót, ill. a gugli is dobott találatot, 150 GBP-ért kapni hozzá Mazda cuccot amit be kell építeni, installálni, és lesz AA (CP).* a rendszámvilágítás és az index hagyományos, előbbi cseréjén gondolkodom. Szerinted kell hozzá CAN-bus ellenállás?
Meg esetleg tolatókamera az Aliról - nagyon hozzászoktam a másik autóban - állítólag megy a gyári kijelzőn.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs