-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
brumi1024
veterán
válasz
BigBlackDog #292960 üzenetére
Ugyanaz a kulcs oldalról, oldalra kerültek rá a gombok. Elöl biztos nem fért el.
Egyébként sehova nem tudod rakni/semmit nem tudsz csinálni vele az autóban, ülésérzékelő alapján van “gyujtás”, beülsz és simán rakod D-be/R-be, nincs indítás, nincs leállítás.
Nem szórakoztak amúgy, a Performance változatot adták, 300 kW, két motor, 80 kWh környéki akksi. 390-es rangeről indultunk, 20 fölötti kicsivel a fogyasztás, annak ellenére, hogy 60 fölött nem igazán megyünk.
-
brumi1024
veterán
Polestar rövid vélemény:
Kereshetőség érdekében Polestar 2 Long Range AWD, az extra Performance pack nélkül (tehát nincs Brembo fék, Öhlins lengéscsillapító), 300 kW, 740 Nm, 82kWh akku.
Összességében tök jó autó. Igényes, “Ikeás” beltér, 23000 bérbeadott km után sem zörög/nyikorog sehol semmi, kompakt kategóriában pedig az anyaghasználatra sem lehet panaszkodni, sőt. Menni biztos jól megy, de ezt kipróbálni nem a sarkköri norvég utak a legalkalmasabbak. Regeneratív fékrendszere pillanatok alatt megszokható, első perctől fogva nem használtam az üzemi féket. Játékosnak nem mondanám, kanyarban/kiforduláskor forszírozva minimálisan, de hirtelen indul meg a fara, majd elöl ráhúz, és elég direkten helyre rántja (bekapcsolt ESP mellett, van egy sport állás is, nem próbáltam). Körforgalmak “visszafordító” része általában nem takarított, így ort tükörjég van, ott meg-megmozdul, és cukin jelzi a műszerfalon, hogy éppen csúszik.AWD-je jól működik, nagyobb havas parkolókból is különösebb erőlködés nélkül kijött, bár ez jó részben a zseniális VikingContact gumik érdeme.
Belső rendszer gyors, könnyen használható, Android alapú, navija Google Maps. Műszerfal viszonylag egyszerű, de Google Maps térkép ott is kint van.CarPlay van, Android Auto nincs (miért?), előbbi csak vezetékes. Egy apró probléma volt a rendszerrel: talán a második órában elsötétedett a kijelző, resetre nem reagált, 15 km vezetés után egyszer csak működött. Nem lenne baj, de ilyenkor klíma marad azon amin volt, ülésfűtés/kormányfűtés szintén, illetve navigáció célpontot sem lehet állítani (de a korábbi útvonalat mutatja a vezető előtt). Ilyen esetekre a 12 voltos akksi lehúzását javasolják, csomagtartóban kárpitot kell bontani hozzá.
Méretben az XC40 platform korlátozza, csomagtartó nem nagy, az autó maga is rövid, szóval 100%-ig nem Model 3 ellenfél. De csomagtartó legalább hatchbackesen nyílik. Hátra csak lőrés jutott, nagyjából semmit nem lehet látni ott, így kell a kamera a parkoláshoz. -
brumi1024
veterán
válasz
bandus #293034 üzenetére
Biztosítás/assistance, tudd kit kell hívni és kb ennyi, pláne egy új autónál és nyáron. Gyors debugra népszerűbb típusoknál az típusfórumok tudnak segíteni.
Télen kicsit más, de ha nem mész nagyon északra ritkán találkozni durva téli útviszonyokkal, osztrákok/szlovákok jellemzően takarítanak rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
-
brumi1024
veterán
Érdekesség: villanyautó bérlés, Avis, norvégoknál. A belsőégésűeknél ismert full-to-full policy villanyautónál 70%-kal működik. 70% feletti visszaadás esetén díjmentes, 11-69% közt 231 nok (~7600 Ft) fix töltési költség van, 0-11 közt pedig 411. Random plugsurfinges gyorstöltésnél előbbiből 25 kWh jött ki, szóval érdemes 11% körül visszaadni, de ha közel van a 70-hez akkor beütemezhető egy töltés.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
-
brumi1024
veterán
válasz
kisza25 #293147 üzenetére
Erdemes kiprobalni szerintem. Elvezetes vezetesre eg es fold a kulonbseg, nem veletlenul ternek vissza hozza a gyartok villanynal. Meg hat az hajt jo helyen.
Es az MX5 kifejezetten alkalmas palyanapra, konnyu, jol kezelheto, nem draga alkatreszek teren.
Szerintem egyebkent sokkal jobban kezelheto hatarhelyzetben/palyan egy jol belott tulkormanyzottsag RWD eseten, mint az orrtolas meg az eros hot hatchek hajtasi befolyasa.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
-
brumi1024
veterán
válasz
kisza25 #293165 üzenetére
Utoljára 2022 decemberében mentem szakadó hóesésben Nassfeldre és utána pár napig -8 volt, este még a hókotrót követtük az autópályán, reggelre a 2000 fölé menő hágó is le volt takarítva, hiába kerestem a havat. Következő alkalom 2023 január vége Innsbruck, ott is havazott (1600-on laktunk), de ott sem volt sokáig az úton hó. Pedig a parkolóban volt rendesen:
Itt a 80 ezres városban jégréteg van az úton/járdán. Nekem pont az a tapasztalatom, hogy egyáltalán nem ugyanaz a kettő.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz
kisza25 #293192 üzenetére
Hat itt a foutak/varosok jeggel boritottak, a mellekutakat meg nem latod.
Szoval oda nem indulsz el, helyiek nem kedvelik ha jonni kell menteni a tapasztalatlan turistakat. Es a partkozelben meg viszonylag szerencses a helyzet, enyhe az idojaras, belefele haladva jellemzo a -30-40 fokos tel (es ember/infrastruktura sincs), mi csak -20-at kaptunk minimumnak, de volt -8-10 is.
Durva belegondolni amugy, hogy Magyarorszagrol kozelebb van menetidoben Oslo, mint eszak Norvegiabol.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz
BigBlackDog #293225 üzenetére
Ínyenceknek slick és szöges is mehet.
-
brumi1024
veterán
Nem csak a tavolkeleti gyartok szeretnek ezen sporolni, nekem sincs, pedig ossze sem hasonlithato a fenyereje a mostani LED-nek az A3 Xenonjaval. 2000 lumen a szabaly szerint a limit (nem tudom mennyire aktualis meg a szabalyozas, lattam errol vitat forumokban) a tompitottra nezve (szerencsere, laser miatt szivas lenne ellenkezo esetben). En kifejezetten orulok neki, hogy nincs: soha nem lattam meg hasznat, vagy csak hogy minimalisan segitett volna, de cserebe merhetetlenul pazarolja a lottyot es osszekoszolja az auto orrat.
LED-eknel jellemzoen ket dolog miatt nincs: sokkal egyszerubb szabalyozni a tompitott elem fenykibocsajtasat, illetve lumenben hataroztak meg a limitet, ami ugye kandela * szteradian terszog. Ha csokkenti a gyarto a terszoget (LED-nel ez ismet egyszerubb mint Xenonnal), akkor novelheti a fenyerosseget es jobban is fog latni a user, mint egy Xenonnal. Vagy szimplan csak elsporoljak es csokkentik a fenyerosseget.
[ Szerkesztve ]
-
-
brumi1024
veterán
válasz
BigBlackDog #293327 üzenetére
Felnek tole, hogy megserul gondolom.
-
brumi1024
veterán
Elektromos Macan. Nem nez ki rosszul (hatulrol szokatlan), 100 kWh-s akku, 400 illetve 635 loero. Arban eleg kompetitivnek nez ki, szepen belottek a ket modellt a 40-es es az 50-es iX ala, teljesitmenyben, hatotavban pedig tobbet ad.
-
brumi1024
veterán
válasz
szőröscica #293430 üzenetére
A városok rossz levegője a sok belsőégésű motor miatt egy probléma, amit kezelni kell.
Egyebkent erre nagyon jo demostracio nagyjabol barmelyik norveg varos. Varosokban jobban koncentralodnak a villanyautok, erezheto kulonbseg van zajban es szagban. Dugo mellett elsetalva sincs budos, csendben allnak az autok, eleg eles a kontraszt.
-
brumi1024
veterán
válasz
szőröscica #293555 üzenetére
Az oktav kint allt szeliranyban?
-
brumi1024
veterán
-
brumi1024
veterán
Ket (+1 raadas) kep meg a kinti berautorol. Ottani "szinekhez" abszolut illit a szurke 50 arnyalata szinpaletta.
-
brumi1024
veterán
válasz
Hachiko95 #293588 üzenetére
Ez szándékos, a belsőégésűektől jövő gyártók csinálják, hogy kevésbé legyen szokatlan, illetve az utasaid ne legyenek rosszul. Teslakon pl nincs késlekedés, ott ésszel kell gázt adni (utasoknak meg kifejezetten kellemetlen érzés), pláne a potensebbeknél, különben lesz meglepetés.
sutszi: Nyáron volt egy hosszabb roadtrip, és annyira bejött, hogy megnéztük az általunk jobban kedvelt évszakban is.
Csak most a sarkkörön bőven túl.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz
Petyyyyy #293592 üzenetére
Igen.
Megálltunk fotózni (meg mert 20 perce elsötétült a kijelző a Polestarban és boldog lettem volna ha ki tudtam volna kapcsolni az automata ülésfűtést
szóval restartban reménykedtem), az útfele fordultam, és néztem, hogy egy autó épp kerül ki két gyalogost. Másodszorra odanézve azok nem gyalogosok.
Az út szélén sétáltak szépen sorban, határozottan, nem foglalkozva sem velünk, sem az autókkal.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz
Hachiko95 #293600 üzenetére
Azaz érdekes a videón, hogy nem fokozatosan engedi rá, hanem van egy kis késedelem és utána ráengedi egyből az erőt a kerekekre
Igen, egy sima offset van. Ez ismert dolog, szinte minden tesztben felhoztak a cikkirok, amikor elkezdtek szelesebb korben kijonni villany modellekkel a korabbi gyartok. De nuanszokrol beszelunk, ezekhez kepest barmennyire lehet kozvetlen meg gyorsan reagalo a belsoegesu motor, lassu lesz.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz
radi8tor #293607 üzenetére
Amugy pont volt errol szo a Lucid Air Sapphirenel: ugye ez 3 motoros lett, 1234 loerovel, de hatul van ket 600 (!) loeros motor. Addig modelleztek, amig kijott, hogy hatul meg mindig nincsenek tapadashataron a gumik, ugyhogy beraktak egy masikat az optimalis indulas erdekeben.
Eredmeny: 3.84 masodperc. A 0-160.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz
Hachiko95 #293609 üzenetére
Ólom puhább, nagyobb védelmet ad és így kisebb az esély főtengely és blokk cserére.
Meg par tiz ev alatt 824 millio IQ pont veszteseget okozott az emberisegnek (rengeteg egyeb problema mellett), amikor a ket, emberiseg altal okozott legnagyobb kornyezeti katasztrofa alkotojanak sikerult atnyomni, hogy rakjanak az uzemanyagba olmot. Szoval ez nem olcsositas, ez mindenkinek kozos erdeke, hogy ne hasznaljanak olmot.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz
macilaci78 #293613 üzenetére
A lokalis viszonyok nem mindig tukrozik a globalis trendeket.
-
brumi1024
veterán
válasz
Hachiko95 #293616 üzenetére
Szerencsere errol kutatasok voltak, es nem hasrautesszeruen kitalaltak, hogy nem okoz gondot az a "minimalis olom". Okoz, ezert le is lett valtva. Az olomakkuval egyebkent ugyanannyi problema van, es bar nagyobb reszben hasznositjak ujra (egy akkut azert ritkan dobsz ki a kukaba), meg is 40000 tonna olom jut az autoipar miatt szemetlerakokba. De egyszeruen annyira olcso, hogy nincs jelenleg alternativaja.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
+1. Meg mernem kockaztatni, hogy a vasarlok 0.01%-a keresi ezt, es ok sem minden alkalommal amikor autoba ulnek. Reggel almosan, vagy ejjel egy hosszu nap utan, vizes, havas, jeges uton nem megkuzdeni szeretnek az autoval, hanem biztonsagosan es kenyelmesen hazaerni. Ilyenkor egy cseppet sem erdekelnek a rezgesek.
Amikor meg igen arra van eleg sok alternativa ujonnan is, a kozepesen dragatol a nagyon dragaig. Sajnos ez egy ilyen hobbi.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz
Hachiko95 #293677 üzenetére
Megnézném azt a kutatást, hogy hol okoz egy rátüsszentett ólom réteg gondot egy motor csapágyában, ami ha minden jól megy az életben nem látsz többet összeszerelés után.
Mert az autók örökéletűek, és nem kötnek ki szegényebb országokban roncsként.
amin már rajta sem lesz a rátüsszentett ólom réteg.
Hát pont ez a probléma, az eltűnt rátüsszentett ólomréteg szerinted hova kerül abból a 1.5 milliárd autóból a világon? [link]
Mint ahogy írtam, akkuból is keresik az ólommentes alternatívát, de drága. Viszont egy akkut jó eséllyel nem dob ki a felhasználó, hanem leadja valahol, ellentétben a csapággyal.És nem, nem ugyanaz a téma, az ólmozott csapágy ugyanis jó eséllyel olcsóbb, mint az alternatívák. De a gonosz gyártók ezt is azért csinálják, mert olcsóbb, többet kereshetnek rajta, elronthatják az autókedvelő szórakozását és a gázreakciót.
-
brumi1024
veterán
válasz
Hachiko95 #293686 üzenetére
A mai trendek szerint eldobható tárgyak az autók és az első tulajnak készülnek.
Ez túlzás, valahogy nem látni pár éves autókat tömegesen szeméttelepeken. Egyébként erre van adat is: J.D. Power 2020-as adatai szerint az autónként átlagosan legtöbb problémát produkáló márka (Land Rover) a 2003-ban az eredménylistában top 10 legmegbízhatóbban lenne.
A pár autóba rakásnál hol húzod meg a határt, mibe számít előnyösebbnek? Az ólom kis mennyiségben sem játék, kinek lesz joga szennyezni vele? A fejlődés nem így működik, addig nem fogjak alternatívát keresni, amíg nincs ok rá. Itt a betiltás volt az.
Egyébként vizsgálták az alternatívákat, nem azt látom, hogy egyértelműen az ólom bevonat lenne az egyetlen megoldás. [link]
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz
Hachiko95 #293680 üzenetére
En ezt ertem, de egy 18 eves belepo sportautobol (aminek a motorjaban a gyarto eleg sok ujdonsagot probalt ki eloszor, tehat kiforrottnak sem mondhato) vontal le kovetkeztetest egy teljes technologiarol. Leteznek ma is elvezheto sportautok, meg ugy is, hogy nem "madzaggal mozgatunk egy femlapkat".
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz
Hachiko95 #293705 üzenetére
Nem jutunk el odáig, legalábbis Európában, mert EV-k lesznek helyette. Jött egy műszakilag jóval egyszerűbb és sokkal hatékonyabb technológia. (Abba ne menjünk bele, hogy miért öregszik a magyar autópark, az politika. Ne a lokális minimumot extrapoláljuk.
)
Ezeknél konkrétan az ólom volt az egyik rétege a korábbi csapágyaknak, majd később kaptak egy új fajta csapágyat, amiben már nem volt ólom.
A korábbi csapágyaknál kevesebb esély volt, hogy pl. kuka legyen a főtengely, nem mart bele olyan könnyen. Ez volt a lényeg.
De mutass egy ilyesmi jellegű technológia változást, ami kívülről volt indukálva, előre felkészültek rá a gyártók, és az első generáció tökéletes lett? Egyszerűen nem így működünk, szinte semmilyen területen, a határidő a legjobb motiváció. Ma már nem jellemző ez a probléma.
Új hozzászólás Aktív témák
- Spanyolországban kezd a Vivo V40 5G és V40 Lite 5G
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Cyberpunk 2077
- Mobilhasználat külföldön
- Milyen légkondit a lakásba?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Tidal
- Házimozi belépő szinten
- Akciófigyelő 2024: PlayStation év közepi leárazások
- További aktív témák...