-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz focvis #259598 üzenetére
Egy jó dízel EOS.
Anno úgy indult a keresés, hogy csak teteje ne legyen, nem? Tudom, hogy ég-és föld az említettekhez képest, de egy ilyen nem jöhet szóba, ha csak a tarkósüttetés a fontos? [link] Direkt a fehéret linkeltem. Ez már az a motor, ami a tiédben van, vagy még valami rossz fajta?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
-
válasz focvis #259660 üzenetére
Több Porsche hirdetés után én is rájöttem, hogy egy szimpla rutin szerviz sem piskóta vele. Oké, örömautónál ezzel számolni szinte kötelező, de jobb a szájíz, ha nem az autó árának a felét kell otthagyni egy-egy nagyobb szerviz alkalmával. Személyes konklúzió, arany középút: 370Z kabrió
-
Hachiko95
aktív tag
válasz focvis #259660 üzenetére
E89 Z4 inkább GT-s ahogy írod, első generációs E85 könnyebb, sportosabb autó, bár sperr szerintem ott is csak a Z4M-ben lesz.
Én egy 1985-os Alfa Romeo Spidert [kép] vettem tavaly.
Hátsókerék, sperrdifi, könnyű (1040kg teletankolva), dupla ikerkarburátor, 4 henger 4 pillangószelep, rendes gázreakció, pininfarina dizájn.
Alfa Twin Cam (Busso) motor, 2 liter, 4 henger, 8 szelep, 128 lóerő. 80 fokos szelepszög, félgömb (hemispherical) alakú égéstér, dupla soros lánc, alu blokk és hengerfej.
Az egyik, ha nem a legkarakteresebb 4 hengeres motor, lehet rá tütéket rakni és olyan hörgő szívó hangja lesz, hogy megőrülsz.
Elől-hátul tárcsafék van 2 dugattyús nyergekkel, a váltó 5 sebességes.
Szervókormány nincs, elektromos ablak és klíma nem is volt csak az amerikai verziókban. Az egész autó nagyon nyers, érzed a sebességet, az utat. Már beindítás előtt különleges, utána pedig főleg. A motor járáskutúrája, rezgések, illata mind olyanok, ami egy modern autóban nincs meg. Sportos (nem kicsavart olasz) üléspozició, a pedálok kb. egy vonalban vannak az üléslappal.
Az alkatrészeket az utolsó csavarig 1 helyről meg lehet rendelni jó áron. -
Hachiko95
aktív tag
válasz focvis #259698 üzenetére
Ez volt az első amit élőben megnéztem, úgyhogy nehéz megmondani, hogy milyen állapotot kapsz a külöböző árszinteken. 10.000-35.000€ között mozognak a 2. és 3. generációs spiderek. Szerintem 15-20.000€ között biztos lehet jót kapni, 30-ért a restauráltak mennek.
Ez 3. generációs facelift előtti, tehát a kívánatosabb modell a szép műszerekkel, igazi fa kormánnyal, váltókarral, króm tükörrel, rövid ideig 83-85 között gyártották csak. Elég jó áron, 11.500-ért sikerült elhozni. Egy 75 év körüli bácsié volt az utóbbi 15 évben.
Rozsdamentes, gyári állapotú. Soknak kicserélték a gyári spoilert zender spoilerre és a lökhárítókat is előszeretettel színre fújkálták. Úgyhogy karosszéria munka nem kell, Csíknek a speedzone-nál elég durva mit kell csinálni.
Igazából rendben van az egész kocsi, tető mintha új lenne, ülések nagyon szépek, 20-30000€-ért láttam olyanokat amikben sokkal csúnyábbak voltak. Belsejében nincs hiba, műszerfal nem repedt.
Az egész futóművet újraszilenteztük, mert Mátra-Bükk-Tátra-Alpok a cél vele. Kardán függesztő szilent, csapágy és 1db kereszt kellett még. Az összes (6db) kormány gömbfejet kicseréltük, hogy az is feszes legyen. A gyári rugó és lengécsillapító maradt, ami nem folyik és a porvédő is hibátlan. Tömítések közül szelepfedél, difi, és 1db karburátor tömítés kellett. Egyébként a szilentek között is volt, ami teljesen jónak nézett ki, sokkal különb volt, mint Csík legutóbbi videójában, amiket kiszedtek.
Régi motorsarat letakarítottam, amiből volt rajta rendesen, de alatta nagyon szép a blokk.Féktárcsa, betét, nyereg mintha új lenne. Motortartót, karburátortartót cseréltek.
Gyári alfa kipufogó rendszer van alatta 3 dobbal, katalizátor nincs.
Motornak szép hangja van, nincs tikkelős szelephang, valószinűleg rendszeresen cseréltek olajat, mert a szelepfedél alatt és a láncházban nincs olaj lerakódás.
Minden elektronika működik, az összes világítás, műszerek, rádió. Pár apróság, optikai dolog kell még és megy OT-re.
Összeségében én nem csak dísz OT-s autót akartam, hanem ami mechanikusan top és vezetni jó.A gyári lemezfelnik (5db) a gyári dísztárcsákkal megvannak.
-
macilaci78
nagyúr
válasz focvis #259686 üzenetére
Hát én nem...
90k Ft-ert nem tudtak diagnosztizálni egy 1.9 PDTDI anomáliát. Annyit mondtak, ha a hiba újra előjön, soron kívül fogadnak. A hiba jelentkezésekor megáll az autó, gázpedálra nem reagál, fix 1200 rpm-et tart a motor.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Hachiko95
aktív tag
válasz focvis #259710 üzenetére
Néztem én is a Nissan 350/370Z, BMW Z3, Z4 (E85, E89), Porsche Boxster, Cayman (986, 987), Mazda MX-5, Subaru BRZ/GT86 vonalat. Illetve BMW E36 328i, M3 és E46 M3 volt még képben.
A gázreakció nekem 1. számú priorítás volt, az elektromos gázpedálokon sajnos érzem a szabályzást. Legtöbbnél vagy késleltetés van, vagy túl aggresszív a mappolás. Lenyomásra késleltetve nyitja a pillangót pár tized másodperccel (akár 0.5-1mp is lehet), de utána túl hirtelen a pedál álláshoz képest. Illetve ha a nyitás jó is, de az emelésnél túl sokat simít, és nem lassul úgy az autó egyből motorféken. A mappolást még talán meg is lehetne írni, de a késleltetés ahogy én tudom kiírhatatlan, csak egy külön motorvezérlővel lehet megoldani, amit versenyautókba szoktak rakni.
A legtöbb autóra ha rákeresel(amiben elektromos a gázpedál), az autó nevére és hozzáírod, hogy throttle delay, vagy throttle response lesz ilyen thread a saját fórumjában.
Ferrariknál és Lamborghiniknél is jelen lévő probléma. Utánanéztem olyanoknak is, hogy idővel maga a pillangó kis motorja is lassul, illetve ha több hengersor van és egymáshoz képest lassulnak a pillangók, akkor az ecu nyilván a lassabbhoz fog szabályozni. [link]
Nagyon sok autóban hirtelen le tudod nyomni úgy a gázpedált és felengedni, hogy semmi nem fog történni a késleltetés miatt. A gázfröccs visszaváltásnál így nem valami könnyű és nem is szórakoztató, nincs jutalom.
Pl.: Ugyan a 360-as ferrari az első elektromos gázpedálos ferrari, de mégis jobb mint a 458, valahogy tovább butultak. [link]
A 458 gázpedáljára nagyon sokat panaszkodnak a fórumokon, V8-as középmotors ferrariknál a 348 és a F355 2.7 motorvezérlővel a top gázreakció a bowdenes közül is.Illetve sok fórumon összetévesztik a gázreakciónál a reagálásig eltelt időt a reagálás mértékével. Nekem a reagálásig eltelt idő a legfontosabb a jó szabályozhatóság érdekében.
Legtöbb esetben előkerül a sprintbooster, amitől jobb lesz valamennyivel, de valójában nem oldaja meg a problémát és sosem lesz olyan mint egy bowdenes gázpedál.Ezért sok kiesett.
350Z/370Z elég nehéz, motor rendben van, elektromos gázpedál.
Z4 E89 szintén nehéz, GT-s stílus, N52-vel nem rossz, elektromos gázpedál.
E85-ös Z4 már sportosabb, könnyebb, az nem rossz egy M54-es vagy N52-es motorral, elektromos gázpedál.
Porschék IMS csapágy problémásak és hengerfal karcolósak, viszont a 986 Boxster a kicsi 2.5-os motorral még bowdenes gázpedálos, és direkt olvastam ezzel kapcsolatban, hogy annak van a legjobban szabályozható gázpedálja, különben ugye 987.2 2.9-es motor a biztos, de ott meg azt vettem észre, hogy nincs olyan jó hangja, karaktere mint a 987 2.7-nek.
MX-5 NB bowdenes gázpedálos, jó reakció, könnyű, NC már elektromos gázpedálos.
Subaru BRZ, Toyota GT86-nál minden jó kivéve a "flatspot" középfordulatszám tartományban és a gázpedál , az új GR86-nál flatspot nem jelentős, de elektromos gázpedál probléma megvan [link] .
E46 M3 már szintén elektromos gázpedál és GT-sebb stílus hosszú váltóval.
Próbáltam E36 328i-t és M3-at, az M3 mintha más világ lenne, abban durva a motor. Az utolsó hengerenkénti pillagós bowdenes M3, nyersebb is az E46-nál.
E36 M3 3.0 euro 1-s, a 3.2-es már euro 2., én a 3.0-ás verziót próbáltam.
Ez a E36 M3 lenne amit még szívesen megvennék valamikor.A legújabb autóknál már bejön a drive by wire fék és kormányzás is, az összes elektronikával együtt. A legújabb M3-asban már ilyen a fék, gondolkodás nélkül egy E30-at vagy E36-ot választanék autózni, közlekedni jó az új is.
Én ezekre jutottam a fenti autókkal, hátha segít, vagy tovább bonyolítja a dolgot.----------------------------------------------
Többieknek mind köszönöm! -
barnam_
nagyúr
válasz focvis #259934 üzenetére
Meggyőztetek, marad a 8 lyukú felni, a többi nagy méretben nézne ki jól, 15-ben inkább wannabe
Újat akarok: a német ebay-en lepusztult állapotban adják több száz €-ért, akkor már inkább új. A szép használt szettek ára is 600€-tól indul, a felújított annyiba kerül mint a gyártótól az új.
Ez a kb. 200€/db annyira nem is tragikus, egyszer ki lehet adni rá, utána sokáig jó lesz.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz focvis #259952 üzenetére
Az sok bukó. Az utóbbi hónapok inflációja 15-25% között mozgott.
Elég gyors volt az ügymenet, pár napja még a döntéshozásnál tartottál.
ugyanannyit kaptam, mint amit fizettem - így nem csoda, hogy a kereskedés is békésnek élte meg a szitut.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
simonjoe
őstag
válasz focvis #259952 üzenetére
...na! Hova megyünk kocsmázni??
#259937tboldi:
Feleségemet a Yorki típusú óriás medveölő zárta ki a kocsiból.
Találkozott ismerőssel, kiszállt beszélgetni, a kulcs benne a kutyával 1ütt. Önérzetes kutyánk belülről rátappancsolt a zárra, így a kutya bent, a Zasszony kint. Az volt a szerencse, h a zsebében a telefon, így tudott hívni, h vigyem a pótkulcsot.Joe
-
Gergőke88
addikt
válasz focvis #259987 üzenetére
Gyengébbik 96kw-os 1.5 tsi.
Jól mozgatja ez is, alig fogyaszt (jobban fogyaszt mint a hybrid Mondeo igaz kicsit kisebb).
Távolságtartó tempomat király benne. Állóra is fékezi, csak kuplungolni kell, de megjegyzi a sebességet egy gyorsít is vissza.
Várhatóan 1 hétig lesz nálam…Dkj:Én is abban tartom a gubát. Hétköznap 4-ig kivehető, illetve péntek 4-hétfő reggel között nem férsz hozzá.
-
veterán
válasz focvis #259991 üzenetére
emlekeim szerint ehhez a felszereltseghez nincs vezeteknelkuli opcio. ahol mar nincs tekeros gomb az infotainmenten, ott van, az enyemben legalabbis volt, a volt csajomnak meg nem, es o is a tekeroset kapta.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Politika
- OpenWRT topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Computex 2024: az Akasa mágneses burkolatot ad, az SSD-t te rakhatod bele
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Filmvilág
- Konteó topic
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs