Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
"Wall Connector"
A Teslákban nincs AC/DC inverter ez a fali dugós kábelben van. Tehát az autó maga mindig DC-t kap. Tehát a fali dugó megoldja a 3 fázist nyilván. Teslákon nincs is külön AC plug, kivéve Kínában, ott valószínűleg raknak bele invertert(???).
Mielőtt, van benne inverter, de az a 12V-s rendszernek van és nem az aksitöltéshez.
-
Ribi
nagyúr
A Wall Connector Specs részen legalul.
-
Ribi
nagyúr
Ahh.
Lehet azért, mert az EUs tekla csatlakozó nem is így néz ki, hanem abban több a pin
Persze jöhet a kérdés, hogy hogy varázsolna ki amcsiknál 32A-ből 11.5kW-otHmm, itt a táblázatban megint 11kWot írnak. Mi a tsöcs. Bar gondolom csak bénák...
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Elnézést igazad van.
Az össze support oldaluk 11kW-t ír.
UK
HU
US másik US site is.Amúgy nem tudom a feltételeket, de 400V-t be lehet otthonra köttetni, mármint bárminemű cég nélkül?
-
bteebi
veterán
Véleményem szerint ez ettől érdemben bonyolultabb. Egy lítium akksi egyáltaláb nem csak lítiumból áll, az csak az összköltség egy része - bár talán nem a töredéke.
Meg ugye nem csak drágáBB a lítium, mint a nátrium, hanem ritkább is (nyilván azért is drágább tőle), csak ha majd gyakorlatilag elfogy, mert minden akkumulátorba az kell, akkor majd még drágább lesz. Az meg egy másik fontos kérdés, hogy az egyéb komponensek, pl. elektrolitok mennyire (nem) drágák/mérgezőek/hozzáférhetőek.
Az viszont jogos, hogy elektromos autó <> akkumulátor. Egy Tesla elsősorban nem az akkuk miatt drága, bár az is benne van. Sok szempontból fejlettebb (volt), mint egy hasonló kategóriájú "hagyományos" autó, és a hype mellett nyilván ez is feláras volt.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
A lítiumtól IS drága az akkumulátor, de nem csak lítium van benne. Meg amíg eljutsz addig, hogy legyen működő lítiumos akkumulátorod, az se olcsó. Egy autó piaci ára nyilván nem a beker. költsége, új(abb) fejlesztéseknél meg pláne nem.
Bár nem szorosan kapcsolódik, de tegyük hozzá, hogy az elektromos autók még mindig eléggé újak, és sok esetben nem csak annyival térnek el egy "hagyományos", belső égésű motoros autótól, hogy nem benyát kell beléjük tankolni (infotainment, biztonsági hülyeségek, szenzorok, önvezetés - és ezek mind felárasak; a fícsörök nem kis része persze ma már egy drágább "hagyományos" autóban is benne van).
#125: A legtöbb forrás szerint a csere 4-20 (más források szerint inkább 10-20) ezer dollárba (mai árfolyamon 1,35-3,38-6,76 millió Ft) kerül. Ebben ugye van munkadíj is, de az új autóba építésben is. És ugye akkor fixen új akkukat kapsz, cserénél nem biztos, ráadásul amikor kicserélik, akkor jó eséllyel leadod a te pakkodat (ami jobb esetben lehet olcsósító tényező), amiből ők aztán kilegózzák a jókat, amiket aztán felhasznál(hat)nak a következő cserekor. Nyilván az árak függnek a körülményektől és az akku kapacitásától is.
Szóval nem keveset dob egy új autó árán az akkumulátor (ha "csak" 10%-ot dobna, akkor is sok lenne). Ráadásul pl. a Tesla egy igen csak új, és még most is jócskán felfutó gyártó. 10-20 év múlva, pláne ha lesznek normálisabb, olcsóbb akkumulátorok (belső égésű motoros új autók viszont nem, vagy nem nagyon), és kevesebb fejlesztésre lesz szükség (mert pl. az FSD már évek óta megbízhatóan működni fog), akkor az elektromos autók fajlagosan olcsósodhatnak majd - azzal együtt is, hogy az autók (is) amúgy folyamatosan drágulnak sajnos.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs