Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Járművezető Vizsgáztatási és Utánképzési Főosztály
Pesti-körzeti Járművezető Vizsgáztatási Osztály
Budai-körzeti Járművezető Vizsgáztatási Osztály
Cím:
1119 Bp., Petzvál József u. 39.
Postacím:
1507 Bp., 117. Pf. 56.
Telefon:
371-3030
Fax:
371-3033
e-mail cím:
jvufoo@nkh.gov.hu
Ügyfélfogadási idő
Hétfő
9.00-18.00; (Pénztár: 17.30-ig)
Kedd
9.00-15.00
Szerda
9.00-15.00
Csütörtök
9.00-15.00
Péntek
9.00-12.00
[ Szerkesztve ]
-
félisten
A kepen abrazolt helyen folyamatosan elsobbsege van a gyalogosnak, mivel nincs kiemelve az uttest szintjetol az a kozepso resz. Ha lenne szintbeli kulonbseg, akkor ott fent allva nem lenne elsobbsege, mert az csak az uttesten van neki.
Jol ertelmezed, csakis akkor van elsobbsege, ha legalabb egy labbal lelepett az uttestre.
-
félisten
válasz FehérHolló #495 üzenetére
Olvasd el mit irtam fentebb, pontosan azt, hogy ott elsobbsege van a gyalogosnak. Ha ki van emelve a kozepso resz, akkor ott megszakad a gyalogos elsobbsege, ujra meg kell allnia es korultekintenie.
(#497) Atapi Nem tettem eleget.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
A gyalogosnak csak az uttestre lelepve van elsobbsege es pont az idezett jogszabaly miatt nem lephet le korultekintes nelkul, fuggetlenul attol, hogy lelepve elsobbsege lesz-e, vagy sem.
Azt jo lenne alatamasztanod valamivel, hogy a jardan mitol lenne elsobbsege a gyalogosnak. En tudom, hogy nem igy van, csak kivancsi vagyok ra mibol gondolod ezt.
-
félisten
a zebrával kapcsolatban pedig nem a járdán lévő gyalogosnak van elsőbbsége, hanem annak a gyalogosnak, aki a gyalogosátkelőhelyen kíván áthaladni.
Igy van, viszont az elsobbsege csakis abban az esetben alakul ki, ha legalabb az egyik laba erinti az uttestet, ugyanis akkor tartozkodik a gyalogosatkelohelyen, egeszen addig mig ez nem tortenik meg, a jardan acsorog.
ha te akadályozod, zavarod abban, hogy a zebrára lépjen, akkor nem adod meg a jogos elsőbbségét,
Ez pontosan hol alakul ki, tehat mekkora tavolsagra a jarda szeletol?
Az at pedig az uttesten kezdodik es ott is er veget, ami pontosan az idezett szabalyban van leirva.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Mela Kehes #554 üzenetére
Ha tudsz megfelelo oldaltavolsagot tartani ugy, hogy nem erinted a zarovonalat, akkor igen.
-
félisten
válasz Mela Kehes #556 üzenetére
Akkor nem elozheted meg azon a szakaszon.
Az mas, mert a forgalom nem allhat.
-
félisten
válasz Mela Kehes #689 üzenetére
Mela Kehes, Atapi
Egyikotok sem tudja jol, pedig be is idezted a szabalyt. Akar egesz nap is parkolhatok kozvetlen a tabla utan, ha a kocsiban maradok es aruszallito jarmu erkezesekor azonnal szabadda teszem a helyet.
-
félisten
válasz gyáliSanyi #902 üzenetére
Szia!
Ugyan az a helyzet, mint ha bármi másnak az útját kereszteznéd bekanyarodáskor. Annyit emel ki a villamosnál, hogy akkor is elsőbbsége van a villamosnak, ha veled azonos irányban halad.
Amikor nyíl alakú zöldet kapsz, akkor nem fogja villamos keresztezni az utadat, ilyen esetben a gyalogosok felé még lehet elsőbbségadási kötelezettséged.
-
félisten
válasz Remington #907 üzenetére
Szia!
A balesetért anyukád a felelős, mivel nem adta meg az elsőbbséget, amire az elsőbbségadás kötelező tábla kötelezi. Azért, hogy esetlegesen szabálytalanul előzött (pl útkereszteződésben, mert korábban is van egy), azért majd a hatóság külön megbünteti a másik autóst.
-
félisten
Szia!
Egyformán kötelesek vagytok elsőbbséget adni a másiknak. Ha te húzódsz oda, akkor te vagy köteles elsőbbséget adni a másik sávban haladónak és ugyan ez vonatkozik a taxisra is. Ha egyszerre elkezdtek sávot váltani és összeütköztök, akkor mindketten hibásak lesztek. Az a jobbról lévőnek van elsőbbsége arra vonatkozik, amikor sáv/sávok szűnik/szűnnek meg és mindkét járműnek irányt kell változtatni, ekkor van az, hogy a jobbra eső sávban haladónak lesz elsőbbsége.
-
félisten
Azért nem kell nekik elsőbbséget adni, mert nem írja elő semmi. Csak akkor kellene elsőbbséget adni neki, ha azon az úttesten haladnának át, ahova érkezik a jármű.
21/(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Amit helyet említettél, ott nincs jelentősége a táblától való távolságnak amúgy, mert autóbuszöbölben tilos a megállás is. Akkor parkolhatnál ott, ha az úttestre nem lógna ki a jármű, de a kép alapján oda nem fog felférni. De még akkor is a közterületesek piszkálhatnának miatta.
Szívesen.
-
félisten
válasz Soulfly842 #947 üzenetére
Mivel elsőbbséget szabályozó tábláról volt szó, a lámpák nem működtek. Tehát nem értem hogy jön ide a zöld és a piros lámpa.
-
félisten
válasz Soulfly842 #949 üzenetére
A rendőr megmagyarázza az elgázolt kerékpárosnak, hogy ő volt a hibás.
Azt mondta a rendőr, hogy nem vette figyelembe a táblát a kerékpáros. Ha azt kellett volna figyelembe vennie, akkor nem működtek a lámpák. Olvasd már el miről van szó.
-
félisten
válasz Soulfly842 #951 üzenetére
-
félisten
válasz Soulfly842 #951 üzenetére
Igen, a facebookon általában mindig jobban értenek mindenhez, mint a rendőr, a bírók, ügyészek, orvosok. Oda írnak a leképzettebb, legvérprofibb egyének. Főleg azért érdekes a megállapításuk, mert nem ismerjük a körülményeket. Csak azt, amit a rendőr mondott. Abból pedig az következik, hogy a lámpák nem működtek.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz TazLeacher #967 üzenetére
Behúzódhatsz, mivel a másik járműnek is a menetirány szerinti jobb oldalon kell maradnia. Tulajdonképpen ha mindketten szabályosan közlekedtek, semmi problémátok nem lehet egymással. Besorolsz szépen, megadod az elsőbbségét, elkanyarodik, majd kanyarodsz te.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz TazLeacher #971 üzenetére
Kresz szerint szabályos amit csinálsz.
Megállásra; forgalmi okból állsz meg ilyenkor, tehát szabályos. Azért állsz meg, mert elsőbbséget adsz.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Lassú Víz #973 üzenetére
A forgalmi okot árnyalja a lámpás kereszteződésekre vonatkozó szabály, hogy ha nem tudsz kihajtani a zöld jelzés tartama alatt akkor nem hajthatsz be
Nem árnyalja, mivel semmi közük egymáshoz. Ilyen esetben azért nem hajthatsz be a kereszteződésbe, mert ha nem tudod elhagyni, akkor a piros időtartam alatt ragadnál ott és adott esetben akadályoznád a keresztező forgalom útját.
-
félisten
válasz gyáliSanyi #978 üzenetére
Az ad elsőbbséget, aki sávot vált. (Kresz 29. § (1))
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz gyáliSanyi #981 üzenetére
Amellett, hogy nem tudja a szabályokat, még felbuzdulva a saját tudatlanságán keménykedik is. Jó lenne, ha megtanulná az alapvető kresz-szabályokat, mielőtt meghal valaki.
-
félisten
válasz Winner_hun #984 üzenetére
A magyar kresz szerint ilyen kombináció nem létezik. Legfeljebb 20km/h-val haladhatsz a megjelölt övezetben.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz MasterDeeJay #986 üzenetére
KRESZ nem ír valami ilyesmit hogy ha nagyon lassú/álló járművet záróvonalnál megelőzhetek-e?
Nem előzheted meg a kresz szerint.
Kint felejtett táblákkal mi a helyzet?
Semmi, be kell tartani.
-
félisten
válasz MasterDeeJay #988 üzenetére
Ha pl műszaki hibás jármű áll az úttesten, azt kikerülheted záróvonalon is, de most meg nem mondom hol találod ezt meg.
Hirtelen:
A KRESZ-ben megfogalmazott szabályok között létezik egyfajta fontossági sorrend. Például egy baleset megakadályozása alapvető kötelessége minden közlekedőnek, még azon az áron is, ha ezzel egy vagy több szabályt megsértünk.
Ugyanez a helyzet olyan esetben, amikor a forgalomban valamilyen előre nem kiszámítható, rendkívüli helyzet adódik. Például műszaki hibás, vagy balesetet elszenvedett járművekkel találkozhatunk. Ebben az esetben a közlekedés folyamatosságát esetenként csak úgy lehet biztosítani, hogy közben némely paragrafust megsértünk. Például fel kell hajtanunk a járdára, vagy autópályán csak a leállósávon tudunk haladni.
És ilyen eset, amikor az úttesten záróvonal került felfestésre.Természetesen a szabály rögzíti a záróvonal átléphetetlenségét, amelyet normál közlekedési körülmények között be is kell tartani. De rendkívüli esetekben már áthágható a szabály, enélkül megállna az élet.
Ugyanakkor azt is tudni kell, hogy ha egy ilyen egyedi esetben a záróvonal átlépésével balesetet okozunk, akkor annak a felelősségét viselnünk kell.
A KRESZ-hez fűzött magyarázatban ez így szerepel:
“A záróvonal egyéb esetben csak végszükségi helyzetben (pl. elromlott jármű kikerülése, baleseti veszély elhárítása) léphető át, ilyenkor is a megfelelő biztonsági intézkedések (pl. alkalmi irányító személy állítása) mellett.”[ Szerkesztve ]
-
félisten