Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz RockHaRD #12201 üzenetére
Valoszinuleg semmi koze a dolognak az akkuhoz, inkabb valamelyik csatlakozonal lesz erintkezesi hiba, vagy a nyomogomb megnyomasaval van gond, mivel elegge tre az a gumiszeru gomb, baratnom is nehezen tudja megnyomni sokszor.
Amit hazilag meg tudsz tenni az az, hogy lecsavarozod a kormanyrudrol fent a vezerlos egyseget(ket oldalt ket-ket csavar fogja), ott van egy csatlakozoja, azt szethuzod, es kimered multimeterrel, hogy a 42V megjelenik-e. Emlekeim szerint a kor alaku az egyik szelen levo pin es az utana kovetkezo kell, csak azt nem tudom, hogy jobb vagy bal oldalon, de az csak 2 meres.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz RockHaRD #12208 üzenetére
Azert van, mert a tolto csak azt nezi, hogy folyik-e aram rajta. Ha nem folyik, akkor zold, ha folyik, akkor piros. Mas kommunikacio nincs az akku pontos allapotat igy nem ismeri a tolto.
Sajnos en is jartam ugy, hogy az egyik rollernek a csatlakozojat hibasan gyartottak le es emiatt gondok voltak vele.
[ Szerkesztve ]
-
RockHaRD
addikt
válasz RockHaRD #12212 üzenetére
Közben megtaláltam, a lenti kettőben ott a 42 volt. Fejét ripityára szét szedtem, a fék oldalon volt egy csatlakozó, amelyikben az egyik pin furcsán kint állt, helyre raktam, de nem javult meg a probléma. Nekem eddig terjedt a tudományom, annyit remélem sikerül a gyártóval megbeszélni, hogy ne az egész rollert kelljen vissza postázni, hanem küldjenek egy új fejet, ami 2 csavar + 1 csatlakozó, és máris a helyén van.
-
Reggie0
félisten
válasz RockHaRD #12212 üzenetére
Igen, az az, ott kell meglennie a 42V-nak. Ha mar szetszedted, akkor probald meg azt, hogy a jobb oldali karrol leszeded a kulso reszet es kezzel nyomd meg kozvetlenul a mikrokapcsolot, hogy kizarjuk a mechanikai meghibasodast a karon levo gumirozott cucc es a mikrokapcsolo kozott.
-
Reggie0
félisten
válasz RockHaRD #12239 üzenetére
Igen.
Emlekeim szerint minden nelkul bekapcsol, en labortaprol megtaplalva is kapcsoltam mar be. Csak a GND es a +30...+42V kell neki, meg a nyomogomb.
#12257 st6969: Tegyuk hozza, hogy auton is igen nagy az igeny a levegomentes gumira, csak eppen meg nem talaltak megoldast ra.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz RockHaRD #20690 üzenetére
De, hidd el, az pont így csinál: a 3p mondjuk marad 1p, valamennyit
még tud menni, a töltő viszont azonnal zöldre vált, amint a BMS tilt,
hiszen onnantól nem folyik áram, és csak ennyit jelent a zöld LED.Ha kint van az akku, akkor ki lehet zárni mindenféle csatlakozó hibát
(direktben rákötni a töltőt). Feszültséget is kéne mérni az XT60-on...
Aztán ha a gyanú beigazolódott, akkor bontás/feszmérés cellánként.
(De általában, ha nincs rajta a műanyag burkolat, látszik, ha törött...)Ha fizikai sérülés nem látszik, még mindig lehet halott cellacsoport...
Ezek viszont megbuknak a feszültség mérésen. Ha viszont semmi se
mutatja a hibát, akkor bizony megmurdelhetett maga a BMS is.Én ilyen sorrendben csinálnám... Kivéve, ha garis, mert akkor gari.
Ui: természetesen a töltőt is ki kellene mérni, kijön-e belőle a delej...
[ Szerkesztve ]
-
polo493
tag
válasz RockHaRD #20690 üzenetére
ki kell venni az aksit és kimérni ahogy mondták,cella hiba lehet vagy törés a pakkban nekem is volt ilyen 3db cella volt szar benne azt cseréltem.
DigitXTaz még esetleg lehetséges hogy túl alacsonyra megy a fesz over discarged és a töltő azért tilt le ilyenkor szokták nagyobb voltos töltővel bikázni kicsit?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz RockHaRD #20714 üzenetére
Ez a hiba egyik fele lesz csak. 34V-nál ugyanis még bőven be
kéne kapcsolnia, sőt nagyjából 30V-ig még hajtana a motor...
Mindenesetre ha feltöltött, mérj feszültséget. (42V a vége, de
ha elkezd zuhanni 40-re, közvetlenül a töltő lehúzása után, az
bizony törés. mert akkor nem ment végig a töltés valójában...)