Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    nagyúr

    válasz FingR86 #25230 üzenetére

    A visszatöltés idejéből kapacitást becsülni nagyon pontatlan módszer.:D
    Eleve kérdés, hogy csutkára volt-e merítve egyáltalán? Másrészt a töltő
    hatásfoka se mindegy, meg annak a (CV) szakasznak a pontos lefutása,
    amikor már nem állandó a 2A. Ja és a 85W konnektorból? Mikor? A CC
    szakaszban a leadott teljesítmény folyamatosan emelkedik... ha 85W az
    elején, az a végén sokkal több lesz. Ha végén annyi, az elején kevesebb.
    A hatásfok jó esetben nem változik. HA tényleg pontosan 2A-es a töltőd,
    ezt is meg lehet mérni, akkor 30V*2A=60W teljesítménnyel indul a töltés:
    ehhez képest a konnektorból 85W az csak 70% hatásfok... Lehetséges!
    A magam részéről 85%-ot mértem: konnektorból 420W, akkuba 357W.*
    (Mindezt értelemszerűen nem folyamatosan, csak egy adott pillanatban.)

    Nem kell túlbonyolítani. Új akku, kínai cellás. Tud 30 km hatótávolságot a
    jól láthatóan kínai klón rollerben. Ez valakinek kevés, valakinek elég. Meg
    kell próbálni eladni 60K-ért, aztán ahogy/ha nem viszik, lehet csökkenteni.

    A magam részéről nem vennék (mérési eredmények nélkül) "teszteletlen",
    kínai akkut, maximum ha nagyon nyomott áron van (és pont kell valamire).
    Van egy 36V10Ah akkum a polcon. Teszteltem. Tudja a 10Ah-t, viszont az
    alattam csak 22 km-re volt elég, ezért nem fogom használni, elpasszolom
    olcsón, ismerősnek, mivel ő még tudja használni (hirdethetném drágán is).

    *: végül még egy kérdés, hogy a felvett teljesítménynek mekkora része is
    alakul eltárolt kémiai energiává, és mekkora része további veszteség, ami
    közvetlenül pl. a cellák melegedésén figyelhető meg.:D Maga a BMS sem
    veszteség nélküli megoldás, bár kicsi az ellenállása a FET-eknek, nem 0...
    Szóval visszakanyarodva az elejére, ez minden, csak nem pontos: fordítva
    kell mérni, feltölteni teljesen, majd egy műterhelésen kisütni, kikapcsolásig.

    [ Szerkesztve ]

    https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html

Új hozzászólás Aktív témák