Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz ddekany #136 üzenetére

    Az a gond a "mindent egybe" megoldásokkal, hogy csak kompromisszumos termék lehet az eredménye.
    Ha dokkolva desktop PC-ként akarod használni, akkor a teljesítménye lesz erősen korlátos, ha mobilként, akkor túl nagy, ha laptop, akkor túl kicsi, ha tablet, akkor nehéz és keveset bír az aksija, stb.
    Ettől még lehet valós piaci igény egy olyan termékre, ami egyszerre tablet, mobil, dokkolva meg desktop, de az nem a tableteket, mobilokat, laptopokat, deskotopokat leváltó eszköz lesz, hanem egy újabb termék kategória.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz ddekany #150 üzenetére

    Nézd meg mi megy egy akármilyen gamer topicban (legyen az Nintento, XBox, grafkártya, stb. )
    Ha nincs meg a 8K HDRI 300 fps, akkor már megy a sírás.
    Hiába magyarázod, hogy van olyan, hogy célközönség igény és nem csak ár / teljesítmény létezik, hanem ergonómia, hordozhatóság, aksi idő, szoftver ökoszisztéma, stb.
    Szal akármilyen termék jön is ki, a fősodor mindig a vasból kihozható maximum alapján fogja megítélni, a fejlesztők (főleg desktopon) pedig abból indulnak ki, hogy ha lassú a szoftver, akkor a user vegyen hozzá erősebb hardvert.
    Ebben a közegben nem él meg egy dokkolható mobil megoldás, legfeljebb réteg termékként.
    Ez nem a gyártók kapzsiságán múlik, hanem azon, hogy az emberek adott feladatokhoz vesznek eszközöket és egy jól specializált megoldás mindig versenyelőnyben lesz a mindent tudó, de kompromisszumos termékekhez képest.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Somatom #200 üzenetére

    "Sztem meg az ilyen vasat igénylő játék a rétegtevékenység."

    Egyetértek, de nézd meg mi a közvélekedés.
    Pl. az Apple a 256GB-os M2 Macbook Air-ekbe és Mac Mini-kbe csak egy SSD chipet rakott, amitől a szekvenciális írás / olvasás az előző M1 szériához képest 2800MBs-ről 1400MBs-re csökkent. Ez még mindig a kb. háromszorosa, amit egy átlag sata ssd tud és kb.15-szöröse egy hdd-nak, ennek ellenére az IT médiában megy a hiszti, hogy ez így elfogadhatatlan.
    És ez csak egy aktuális példa a sok közül.
    Egyszerűen a desktop és laptop szegmensben a legminimálisabb kompromisszumot sem viselik el, ha az az ár / teljesítmény rovására megy, akár kihasználja a user a teljesítményt, akár nem.

    #201 ddekany :

    "Meg van a specializált gépre való (pl. játékkonzolra), ha valakinek az fontos."

    Tehát egy konzol, ami gyakorlatilag x86-os PC és simán elfutna dual bootban vagy VM-ben egy windows vagy linux, az lehet célfeladatra specializált, egy mobiltelefon, aminél a tervezők dekáznak a mérettel, aksiidővel, teljesítménnyel, melegedéssel, stb. meg legyen mindenes eszköz?

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Rowon #218 üzenetére

    Szerintem "refurbished" akar lenni, ami az esetek többségében annyit jelent, hogy valaki már kibontotta és visszaküldte, vagy garanciában javították, de az ügyfél inkább a pénzvisszafizetést választotta. Ilyenkor minimális árengedménnyel adják "refurbished" jeligére, ugyanúgy van rá garancia meg minden, csak nem bontatlan a csomag.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz ddekany #206 üzenetére

    Látod elég volt bedobni az "Apple" varázsszót a beszélgetésbe és máris jönnek a hozzászólások (tőled is), hogy miért kevés az Apple gépek teljesítménye a ... mire is? Ezt nem tudja megmondani, csak hogy a 8GB memória nem elég, mert mert.
    Te meg desktopként használt mobilokról álmodozol... :DDD

  • #54625216

    törölt tag

    válasz aujjobba #222 üzenetére

    "Amugy a Nintendo Switch-et ismered?"

    A Nintendo Switch a tökéletes bizonyítéka, hogy a piacon a specializált megoldások működnek a "mindent bele" termékek helyett.
    A Nintendo megtehetné, hogy a Switch-et általános célú tabletként, dokkolva pedig desktopként árulja, hiszen nincsenek konkurens saját termékei ezeken a piacokon, ennek ellenére kitartanak a handheld játékkonzol funkcióknál.
    Mindezt azért, mert a table és desktop felhasználás rétegigény a célközönségükben, viszont a támogatásuk fejlesztési erőforrást kötne le és design kompromisszumokkal járna.
    Arról nem is beszélve, hogy onnantól szoftver támogatásban is külső gyártóktól függenének.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Szabi® #223 üzenetére

    A téma az volt, hogy a többségnek egy mobiltelefon is elég lenne desktop office feladatokra, ha csak a hardver teljesítményt nézzük. Erre az volt az ellenérvem, hogy a felhasználói elvárások megszállottan a kimaxolt hardver teljesítményt fetisizálják, akár van értelme, akár nincs.
    És lám, szállítod is a megerősítő érveket: szarazapple mert vááááá. :))

  • #54625216

    törölt tag

    válasz ddekany #233 üzenetére

    Ha lehetne a usereket programozni, akkor nem lennének bukott termékek és még mindig kapható lenne a Zune zenelejátszó, meg Windows Phone, meg az Apple Newton, stb.

    Ez a "programozott vevő" konteo onnan jön, hogy egyesek képtelenek megérteni, hogy más embereknek lehetnek más igényei, így a számára értéktelen termékek másnak még lehetnek hasznosak.
    Aztán amikor az általa sokadjára lefikázott termék mégis siker lesz, akkor még véletlenül sem ő tévedett, hanem átmegy az érvelése irracionálisba, hogy az embereket a sátáni marketing segítségével "beprogramozták", hogy olyan termékeket vegyenek, ami rossz nekik, hiszen ő jobban tudja mindenkinél, hogy kinek mi a jó. (A jól ismert "fanboy" érvelés.)

    Azt kellene felfogni, hogy a marketing nem agymosás, hanem javarészt piacfelmérés és kommunikáció.
    Azaz a cég feltérképezi, hogy az embereknek milyen problémáira tudnak szerintük hatékony megoldásokat javasolni és arra specializált termékeket dobnak piacra, a reklám és egyéb marketing eszközök feladata pedig, hogy az emberek tudjanak is ezekről a termékekről.
    Nyilván erre ráépülnek iparági trendek, "életérzés" és "trükkök százai", de az egésznek akkor is az az alapja, hogy mire van ténylegesen szüksége a usernek.

    És bezony az embereknek adott feladatokra specializált termékekre van szükségük lehetőleg minél kevesebb kompromisszummal.
    Ez pedig nem "programozással" dől el, hanem piaci evolúciós alapon: a haszontalan termékek (marketing ide vagy oda) kihalnak, a hasznosak megmaradnak és tovább fejlődnek.

    Tehát ha piacra dobsz egy mobiltelefont, ami kihajtogatva tablet, billentyűzetbe rakva laptop, dokkolva meg desktop, akkor az emberek csak nagyon kis százaléka fogja megvenni, mert kevesen lesznek, akik minden áron egyetlen terméktől várják ezeket a funkciókat és hajlandóak ezért kompromisszumokat is vállalni.
    Mindenki más viszont csak egy bumfordi, gyorsan lemerülő telefont, egy kényelmetlen tabletet és egy gyenge teljesítményű PC-t fog látni, aminél bőven akadnak a számukra jobb megoldások a piacon.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Hi!King #236 üzenetére

    Nagyjából egyetértek, annyi pontosítással, hogy az igényt a marketing nem teremti, hanem felismeri és definiálja. (Ami aztán vagy bejön, vagy nem.)
    A jó termék mindig az, aminek nincs szüksége marketingre, mert "lábon" elkel, pontosabban az a jó marketing, ami képes önmagukat eladó termékeket definiálni.
    (Ilyen volt pl. anno az első Atari konzol: az emberek meglátták a boltban, kipróbálták és vitték. Nem kellett rábeszélni senkit, hogy mindenáron szüksége van egy tv-re köthető játékra, pedig előtte egyáltalán nem létezett az a termékkategória.)

    A kombinált termékeknél jellemzően az a folyamat, hogy ami tegnap még önálló termék volt, az mára feature. Viszont nem egyetlen új, kombinált termékkategória funkciója lesz belőle, hanem általában véve megszűnik, mint termék és különböző más termékekbe integrálódik.
    Pl. zenehallgatás, navigáció nem csak a mobiltelefonokban van, hanem az autók informatikai rendszerében és újabban már okosórákban is, miközben a consumer kategóriás önálló zenelejátszók és gps-ek kvázi kihaltak.

    Ha tehát olyan termékről álmodunk, ami integrálja a mobilt és a desktopot, ahhoz előbb el kellene jutni arra a szintre, hogy a desktop önálló termékkategóriából feature legyen.
    Amíg ez nem megy, addig az intergrált mobil-desktop továbbra is kompromisszumos rétegtermék marad, mert mindig lesz nála jobb mobil és jobb desktop.
    (A laptop dokkolást nem venném ide, mert azzal ugyanazt az eszközt használod ugyanazokra a feladatokra, csak más ergonómiával.)

    Ami az iPhone-t illeti: érdemes megnézni az akkori iPhone 1-es teszteket. Szinte kivétel nélkül minden szakújságíró fikázta, hogy a konkurens okostelefonok mennyivel többet tudnak, hogy a fizikai billentyűzet mennyivel hatékonyabb, hogy nincs benne gps, copy-paste, flash támogatás, stb. és hogy az egész érintőképernyős koncepció csak értelmetlen parasztvakítás, hogy azzal adjanak el egy tudásban max. középszerű terméket. (Meg ugye ott van Steve Ballmer hírhedt nyilatkozata.)
    Aztán az átlag user a kezébe vette, megnyomkodta és ezzel indult el a mobil informatika új korszaka. Tehát az iPhone (és általában az érintőképernyős okostelefon) tökre nem a userek programozásával lett népszerű, hanem a userek tették népszerűvé és az programozta át az iparágat.

Új hozzászólás Aktív témák