Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Vasinger! #6280 üzenetére

    Nincs kategorikusan kijelentve, hogy csak ez vagy csak az lenne jó.
    Nincs gyártói ajánlás se, mint mondjuk a gépjárművek esetén.
    Azt használsz, amit jónak látsz. A széleskörben használsz láncok esetén jó, ha egyáltalán lát kenőanyagok szerencsétlen alkatrész, nem hogy elvárjuk még a felhasználó hozzáértését.
    Viszont vannak a feladatra jó anyagok és kevésbé jók. Az összes hígfolyós olajat alkalmatlannak tartom, a sűrűbbeket meg azért nem gondolnám jónak, mert pont a sűrűségéből adódóan nehéz bejuttatni oda ahova kell.
    Bár való igaz, hogy vannak egész jó penetrációs képességű olajok - kicsi kohéziós erőkkel, így szinte beszippantja a rés az olajat -, amelyek mindemellett viszkózusabbak is az átlagnál (ne kérdezd konkrétan mely márkák, nem ismerem őket...).

    Ha ilyen húdejó a zsír, akkor miért nem használja azt mindenki?
    Egyszerű, mert nem ismeretes széles körben. Nem tartozik bele az általános műveltségbe.
    Hogy gondolkozik egy laikus? Meglátja a polcon "láncolaj" és már ugrik is a kosárba; szted mennyien vásárolnak tudatosan? Nem az itteniekre célzok. Bár az itteni emberek se első kézből szerzik az információt, hanem mások tanácsaira hagyatkoznak, elvégre erre való a fórum, vagy mi.

    Miért jött szóba egyáltalán az olaj használata a kerékpár iparban?
    Honnan kéne tudnom, nem voltam ott. :D
    De gyanítom köze lehet ahhoz, hogy egy Rohloff elkér 1700 pénzt 50 ml-es kis flaskáért, míg ennyi pénzt jóval okosabban is el lehet költeni, ha kellően tájékozott az ember. Fura módon a legjobb általános használatra szánt kenőanyagok nem törvényszerűen drágák.

    De kevésbé tudományos hozzáállással: 400+ km-ert megyek a Berner-rel a legelső szignifikáns üzemi zajokig, szerinted? :P

    (#6279) Reno7
    Berner nekem eléggé bevált.
    Előtte volt TF2, volt motorosfűrész láncra való olaj, volt közönséges műszerolaj, próbáltam igazán finom gépolajat, szerelőm egyszer bekente Rohloff-al is.
    Egyik se tetszett, pár tíz km után legkorábban, vagy még 100 km alatt (TF2 és Rohloff), de általánosan az első esőig voltak csak jók. Cserébe a legtöbb lepergett a láncomról és tiszta gané lettem állandóan.
    Műszerolajat és társait hetente kentem ill. minden esőzés után, ha kellett, akkor naponta.
    Berner-rel jó két hónapra megoldódott a kérdés, bár a vizet az kerültem vele. Esőben pár napig jó csak, a felverődő víz azért lehozza egy 20-30 km alatt. Ezek a városi bringára értendők.
    Az XC gépen az XT láncot minden porosabb menet után újrakenem kérdés nélkül.

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Vasinger! #6280 üzenetére

    Kerékpár ipar nagyjából a marketingről szól, lásd a mostani 29-27,5 vonalat. Ezért a gyártóknak nem feltétlen azt kell nézni, hogy mi ami tényleg jó, mert megfelelő nyomással úgyis azt veszik az emberek. Innentől kezdve, ha te lennél a gyártó, milyen terméket reklámoznál? Amiből 100km-en elfogy 1ml, vagy amiből 400km alatt fogy el 1ml? (miközben neked az előállítási költség lényegében ugyanannyi... )
    Továbbá az iparág elég teljesítményszemléletű (lásd gramm mánia), ami szép és jó dolog, de az átlagembert nem nagyon érinti (gyakorlatban). Szóval lehet, hogy az olajjal 50km-en nyersz 1 másodperc előnyt, ami a profi sportban számít(hat) (cserébe 150km-enként újra kell kenni). És mivel a profik ezt használják, könnyebb marketingelni, ezt tolja mindenki.
    De jó eséllyel még lehetne ilyen érveket sorolni... népszerű nem feltétlenül jelent jobbat, főleg nem minden felhasználásra :)

    (#6249) Toomy:
    "4000Ft -ért egy rozzant mountit amivel már mindenféle komolyabb edzettség nélkül nekimentem az országnak össze vissza"
    Pontosan erre gondoltam :) Korábbi hsz-eidből ha jól emlékszek már ekkor is 100-200km-es túrákat is mentél. Nyilván ez nagyon más alapot jelent ahhoz képest, hogy ha valaki gimis tesiórákon mozgott utoljára "komolyabban" a mostani kezdés előtt (én :B)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák