Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hasaggymeg

    Topikgazda

    válasz jjeahh #268556 üzenetére

    A darabos mozgás nem a rugós villák sajátossága, az más tényezőkön múlik. Voltak (és biztos vannak is) olyan felső kategóriás rugós villák melyek oda-vissza verik még a jobb levegősöket is, csak hát azok csak macerásan, leginkább rugócserével állíthatók súlyodhoz, míg a levegőst úgy fújod ahogy akarod. Rugósok nagy előnye a levegősökkel szemben, hogy egyenletesen (lineárisan) csillapítanak, végig szinte ugyanazzal az erővel és nem progresszívek, mint a magukban a levegőt végül kőkeményre sűrítő levegősök, melyek a rugóút vége felé egyre keményebbek, majd kőkemények lesznek. Bár én ahhoz, hogy ezt kitapasztaljam kevés vagyok mint elefántnak a közepes tampon, ezt írja róluk a szakirodalom.
    Az persze már más tál tészta, hogy a rugós, melynek belső kialakítása a legegyszerűbb és amelyből boldog-boldogtalan gyártja halomra a teszkóbájkokba való xarokat, mára már a gagyi szinonimájává vált.

    #268558
    ZolkoW...úgy van, az egy teljesen más "csillapítás" amit leginkább rossz úton (mondjuk macskakövön) ereszkedve, fékezve az első fékkel lehet megfigyelni, és ami leginkább az úttal párhuzamos irányú elmozdulásokbó áll. Legelső komolyabb kerékpárommal (egy használt országúti Colnago-Champion alkatrészekkel szerelt versenygép, valami fantasztikusan rugalmas acél (alu? :F ) villával) figyelgettem ezt a rugózást itt lejtőzve a '80-'90-es évek határán ezerrel, munkából hazafelé. :D (akkor még végig macskakő volt)

    [ Szerkesztve ]

    "Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

Új hozzászólás Aktív témák