Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz MPowerPH #211527 üzenetére

    - régi szalagot leveszed, felnit belül alaposan megtörlöd
    - új szalagot felrakod, mindenhol szépen rásimogatod a felnire, rendesen ragadjon rá, szelepnél kezded és a végén kb. 10cm átfedéssel fejezed be
    - a szelep hegyével szúrsz lyukat rajta és azon nyomod át a szelepet, vagy ha nem megy, próbálj valami vékonnyal lyukat fúrni, pl. egy tűvel, a lényeg, hogy a lyuk kisebb legyen, mint a szelep átmérője
    - felrakod a gumit, a végén amikor a peremnél már csak 10cm van hátra beleöntöd a 120ml tejet, vagy teljesen felrakod, kicsavarod a szelepmagot és a szelepen át öntöd bele
    - felpumpálod annyira, hogy a helyére pattanjon mindenhol a perem, de 2.5-2.7 bar-nál magasabb nyomásra semmiképp ne pumpáld, mert esélyes, hogy fel fog robbanni. Én 2 bar-ra szoktam, bőven elég, de ehhez nem árt pontos nyomásmérő :D . Lehet, hogy kompresszor vagy booster nélkül nem fog menni.
    - tekersz vele legalább 10-15km-t, hogy összeálljon a rendszer

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • Hasaggymeg

    Topikgazda

    válasz MPowerPH #211527 üzenetére

    Bár jjeahh kollégának nemcsak korábban volt olyan, hanem még azok közé is tartozik akik végül meggyőztek engem is, hogy belsőnékülivé váljak, egy ponton mégis eltérnék az általa javasolt menetrendtől, ugyanis én felfújnám (felfújtam) szárazon is, még mielőtt bármit beletöltenék, mert ha egyszer felpattant a külső a helyére utána a walk in the park lesz az egész tyúkbelesítés. Természetesen így már a betöltős módszer nem műxik, felpattant szélekkel már csak fecskendővel lehet bejuttatni a tejet a szelepmag helyén, de így pl. biztosabb az is, hogy nem fújja ki neked sehol a tejet. Ha elég gyorsan fújod, faxán van összeállítva és a felni is tökéletes, szépen fel fog pattanni és még a levegőt is tartani fogja minden tej nélkül...legalábbis ideig-óráig. Így már ez elején, még trutyi nélkül megbizonyosodhatsz, hogy jól összeraktad a rendszert, nagy szelelések nincsenek...aztán leengeded, mehet bele (szerintem elsőre 100ml elég, de írja a flakonon is) a tej, szelepmag vissza és újra felfújhatod. Első, tej nélküli felfújást akár szelepmag nélkül is megcsinálhatod, ha jó a pumpa (pláne ha esetleg kompresszor is van a kéznél) úgy még hamarabb felpattan. :)

    [ Szerkesztve ]

    "Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

  • varsam

    őstag

    válasz MPowerPH #211527 üzenetére

    A két kolléga mindent elmondott. Most 2 kerék után én is úgy csinálnám, hogy elsőre felfújom szárazon és a szelepmagon át nyomom bele a tejet. Az új maxxis gumik annyira lágyak, hogy hiába hagytam a végén 10 centit ahova a tejet töltsem, 2-3-szor visszabontotta magát a felni közepéig... Amúgy a gumik könnyen felmentek a felnire és sima Aldis állópumpával minden gond nélkül fel tudtam fújni. Én úgy csináltam, hogy fújásnál a szelep felül legyen, és akkor kézzel kicsit rá lehet szorítani a gumit, így talán még hamarabb felpattan.

    Más:
    Pár napja elkezdtem legózni és szétbontottam a bringát, cserélek minden csapágyat a forgáspontoknál, hátsó kerékben, illetve középcsapágyat is. Először azt hittem, hogy elég lesz egy kis átmozgatás meg plusz zsírzás nekik, de a legtöbbjük már rágott ahogy forgattam.
    [kép] [kép]
    Kis melegítés és ütögetés után az összes csapágy szépen kijött, kivéve ott ahol duplán vannak, mindkét oldalról. Na azok jól megszivatnak.
    Itt látszik, nem lehet egyik oldalról sem megütni, illetve közéjük ütni sem: [kép] [kép]
    Tegnap elvittem egy szombathelyi bringaboltba, de ott sem tudtak vele mit kezdeni, nincs hozzá szerszám... úgyhogy rendeltem ilyet, remélem ezzel már sikerülni fog.
    Csapágy behúzásnak a menetes szár + különféle méretű alátétek és crova fejek jó megoldásnak bizonyulnak.
    Az egyik videóból lestem egy jó trükköt, a zsírt egy orvosi feskendőbe töltve nagyon szépen, pontosan lehet vele oda nyomni és annyit amennyit kell, nem kell drága zsirzó pisztoly.
    Most még fóliát kell szeretnem, mert a hátsó támvilláról mindent lekapartam, már csúnya volt.

  • goldnarmz

    aktív tag

    válasz MPowerPH #211527 üzenetére

    Annak azért nézz utána, hogy milyen széles 29" gumiba kell 120 ml, mert nyilván "balonosság-függő" is a dolog.
    Nálam a 2.8"-as 27,5-be kellett 130 vagy 140 ml. Pontosan nem emlékszem. Ami azért jóval a 27,5"-ba ajánlott lötyimennyiség felett volt.
    Egyébként a tubeless-esítés nem egy ördöngős dolog. Ha nekem ment, bárkinek menni fog.
    Az első kicsit szenvedés lesz, mert új dolgot csinálsz, de a második keréknél már rutinosabb leszel. :K

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák