Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HollyBoni

    veterán

    válasz samujózsi #147001 üzenetére

    Ne félj! De tényleg. Váltó nem bonyolultabb. Többször volt már olyan, hogy a 10-es Shimano monti szettemben bowdent cseréltem, nem állítottam rajta semmit csak kicseréltem a bowdent, és tökéletesen működött. Tudom, nehéz elhinni (én sem akartam először), de nem kamuzok. :D SRAM 11-es szettemet is rém egyszerű beállítani (meg még első váltó sincs). Kb. évente bowdent és házat cserélek (az sem lenne kötelező), attól független nem kell hozzányúlni. A váltófülnek egyenesnek kell lennie, de az már szvsz 9 sebitől számít.

    Egy bowdenes tárcsa annyira bonyolult mint egy V fék. Egy hidrós tárcsa sem atomfizika, csőcserét, légtelenítést bárki meg tudja tanulni. A beállítás arról szól egy hidrónál hogy kilazítasz két csavart, behúzod a féket, aztán meghúzod a két csavart, és ha minden jól működik a pofát automatikusan állítja ahogy kopik. Pofacsere is rém egyszerű.

    Az a-head is egyszerűbb mint a menetes. Nem rohad be, nem kell egy 32-es villáskulcs meg egy 32-es kónuszkulcs, nem kell összekontrázni semmit. Csak fogsz egy imbuszt, kicsit ráhúzol, megnézed hogy kotyog e, meghúzol még két imbuszt és ennyi volt. Villaszárat lehet vágni kell néha, de az menetesnél is kellhet, és itt nincs menet amit elrontanál vágáskor (vagy akkor, amikor mondjuk egy kis "bütykös" anya elfordul, és elnyalja a menetet a villán).

    (#147002) IMIIKE1998: BP-en a 25 nagynak számít, 23mm és persze 8 bar-on természetesen. Én is 23-al kezdtem, de nekem sosem lesz már bringám 35-nél kisebb gumival (ami a 2"-hoz képest kicsi), de nem versenyzek. Mondjuk ott van a sok teszt ahol bebizonyították hogy a szélesebb guminak nem nagyobb a gördülési ellenállása, de nem vagyok elég okos hogy 100% megértsem mi is történik ott.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák