Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #140369 üzenetére

    Pont az lenne a lényeg, hogy most ne kelljen féket bontani, jó lesz az úgy szigetelő szalaggal is, és hosszába kettévágva.

    Igen, ez a rejtett kábelezés sajnos tényleg sok szívást rejt magában. Kb bárminek szívesebben nekiállok, mint a rejtett kábelezés szerelésének. Ráadásul egy elektromos kerékpáron a középmotort is ki kell venni, különben esélyed nincs, hogy hozzáférj rendesen.
    Az elektromos váltók már régóta piacon vannak, csak sajnos elég drágák. Olyan kevés áramot fogyasztanak, hogy felesleges ezt emberi erővel táplálni, inkább az a probléma, hogy még nagyon drágák. A csúcs ebben most a Sram AXS, ahol kábel sincs, és a váltót, illetve a droppert is így vezérled. De egy ilyen szett egy elég komoly kerékpár ára. Nagyjából 1000 euro a Hátsó váltó és a váltókar. [link]
    A nyeregcső meg még 670 euro, plusz még egy váltókar 190 euro.
    És akkor ha pl Shimano rendszerről állnál át, akkor még lánc, sor és egy Sram XD kompatibilis hátsó agy is kelleni fog. Ami szintén nem kevés pénz. De így csak a fékkábel maradna.
    Shimano XT Di2-re viszonylag olcsóbban át tudnék állni, csak egy hátsó váltó és egy váltókar kéne.
    [link]
    [link]
    A Shimano E8000-es rendszernek meg amúgy is Di2 kijelzője van, arra rá tudom csatlakoztatni az elektromos Shimano váltást, tehát az sem kéne. Ez már tényleg megfordult a fejemben, hogy Di2 lesz ebből.
    A rejtett bovdenes váltással az a probléma, hogy nagyjából végig házban fut a bovden, túl nagy a súrlódás, kanyarog a bovdenház össze vissza, itt bemegy, ott kibújik, ráadásul nekem 3 rész van összetoldva, középen egy nokon házzal. Szerintem ez még rosszabb mintha végig egybe lenne az egész, ezt szerintem ki is cserélem egy új házra. Amikor bekapcsolom a kuplungot az XT váltón, kifejezetten nehéz a váltókart nyomni. Sajnos valóban el lehet felejteni a finom, puha, és nagyon pontos váltásokat amikor ennyire rejtve megy a kábelezés, főleg MTB-on. Igazán itt jön be a létjogosultsága az elektromos váltásnak, bár kábele a Di2-nek is van, de vékony, nem zörög, nem karcol, nem koptat semmit, váltás minőséget nem befolyásolja, míg a normál bovdenházról ezt nem lehet elmondani. Vettem egy XT váltókart is az SLX helyett, de azzal még nehezebb volt a váltót kezelni, mint az SLX-el. Megnézem az új kábelezéssel, ha nem javul, valószínűleg kénytelen leszek elektromos váltásra átállni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák