Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #190359 üzenetére
Tegnap az országútis setup után visszaengedtem érzésre 2 barra, de lusta voltam rádugni a pumpát. Jó volt, jó volt, aztán jött egy kő, amin az elsőt átemeltem, de úgy voltam vele, hogy ez ilyen mozgó kavics, a hátsó átmegy rajta. Hát nem kavics volt, hanem kiállt hegy , koppant is a felni. Megálltam megnézni, minden rendben volt, egy könnycseppet elmorzsoltam a belsősök miatt, hogy ők akkor most itt szerelnének, és folytattam az utam.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #190372 üzenetére
Ezt most csak benéztem, guminyomástól függetlenül. Amúgy nem is valami durva lefelén volt. Az Ezorét utáni tetőt elhagyva ahogy kezdődik a hullámvasút a balos elágazásig, na ott a kövesen.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
-
6030D
Ármester
Na pár vitaindító gondolat még (legalább felpörgött a topik, pufogni mindenki szeret).
- Legyen egy sebességhatár, ami felett kell menni. OK, de mivel méred? Nem kötelező a km óra, és ha kötelező is lesz, nem egy kalibrált eszköz, mint az autókon. GPS-est nem fog mindenki venni, de ha sima mágnesest rak fel (vagy seb.szenzort a gps-re), akkor egy nagyobb kerület megadásával máris szabályosan haladhat, hiszen az óra szerint jóazúgy. "BiztosÚr, há' mutassa az óra, hogy 40-nel megyek!"
- Szélesebb főút: mostanában elszaporodtak a lengyel dashcam videók, érdemes megnézni őket. Ott sok főúton van még oldalt 1-1 méter a fehér vonalon kívül, amire mondhatnánk, hogy tök jó, mert menekülő út/bringasávnak jó. Erre mire használják? Szemrebbenés nélkül előznek, ha jönnek szemben, mert az le tud húzódni, ütközni meg nem akar.
- Az út széli bringaúttal még az a baj, hogy minden követ/szemetet/port az autók szele oda fog söpörni, és használhatatlan lesz, főleg outival. Az aszfaltminőségtől függetlenül érdemes megnézni Dunakeszin vagy Verőcén az ilyen megoldást a városban. Én a montival is a vonalon megyek, vagy mellette, mert az 1 m-es bringasáv gyakorlatilag aknamező.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Somatom #190534 üzenetére
+peterkeT: jaaaj, gyerekek... na itt a szegmens, lehet bogarászni ki mire kíváncsi, ha tényleg kíváncsi. A PofiJani tekerésébe beleanalizáltam, talán kétszer esik le kis időre 18-19-re a sebesség, szóval akkor tényleg nem lehet megcsinálni. Végig aszfalt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #190542 üzenetére
Valószínűleg alapból gec*re erős , és az átlag bringás (értsd: hozzá képest, tehát aki csak 14-18 órát edz egy héten....) jobb napján tud olyat menni, mint ő minden nap. Nem véletlenül rohangálnak ők külföldi csapatoknál. A másik, hogy ha az első 10ben sokan ugyanazon a napon csinálták, akkor ugye bolyban mentek, az is más. De bolyozhat úgy is, hogy a többi nem rakja fel stravára... Meg van az, amikor kinézi az ember honnan fúj az orkán, és rámegy azokra a szegmensekre. Legvégső eset a busz, de az olyan, mint a pedelec...
Ezért jó az erdő, ott azért kevesebb a csalás lehetősége, viszont hónapról hónapra változik a terep, és lehet, hogy sose tudsz olyan időt menni, mint amit egyszer valaki beállított. Meg van, amikor már azt mondod nem éri meg a virtuális pacsiért, nekem ilyen a Naszály DH, amikor az Ezo alatt a fehér murván szemből megjelent a terepjáró. Nem is próbálok rá arra többet.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #190543 üzenetére
Nem értek hozzá, úgyhogy ilyen józanparasztival tudom leírni, nekem hogy mondták. Szóval a versenyen elvileg fullterhelést kap a szervezet, ami ugye nem olyan jó neki, illetve hozzá kell szoknia. Itt kezdődik, amit érzel is, hogy a 20-30. perctől kezdesz bemelegedni. Csak nem mindegy, hogy mondjuk a keringésed még nem állt be, de a 3. perctől már dől a sav az izmodba. Ezt kell berakni a rajt elé. Ha profi vagy, akkor a bemelegítés végén beállsz a rajtba, és start. Ehhez nem árt, ha bemondják a neved (beszólítanak az első két sorba), különben a végéről fogsz indulni. Tehát mi melegítünk, (pofátlanul előre kéredzkedünk), beállunk, és várunk 10 percet.
A szervezetben vannak kémiai dolgok, amiket be kell indítani, hogy hozzászokjon, például a savhoz. Az én edzéstervem szerint ez úgy néz ki, hogy 2 nappal előtte pihi, 1 nappal előtte van egy laza edzés, benne 3-5x1-2 p emelkedős sprinttel magas pulzusra, hogy meginduljon a savtermelés, de ne nyomja tele az izmot. Utána otthon pihi (amennyire lehetséges). Verseny előtt 20-30 p laza, csak rövidebb, 0,5-1 perces sprintekkel, hogy az izom megint ne a rajt után kapjon egyből savat, hanem fel legyen rá készülve. Tehát nem az a cél, hogy elfáradj előtte, hanem hogy a 20-30. percedben kezd a versenyt. A hétvégi hosszú edzéseknek is ezért kell a tervezett versenyidőnél hosszabbnak lennie, hogy ne az legyen, hogy 4 órát bírsz, ennyi a tervezett versenyidőd, de 4:15-nél már jön a kalapácsos ember.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz INTELligent #190585 üzenetére
Szerintem sem rossz ennyiért, főleg ha enged belőle. Nekem mondjuk nem kellene a használt lakat, szóval még azzal is csökkenne az ár.
Ha jól emlékszem, akkor a topikfőni pár hónapja kb 15-20%-kal olcsóbban adta el a saját bringáját, és abban nem volt egyik fancy újítás sem, szóval ez tényleg jó ár. (A jelen helyzetben. Én ennyiért vettem a karbon Meridát Rebával, X0-val).Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #190596 üzenetére
Igen, terepezni biztos ekkora vastéglával a vázon mennék. Szerintem ez már az a bringakategória, amit nem szívesen kötnék ki hosszabb felügyelet nélkül a bolt elé. Illetve a kulcs bármikor másolható, az ördög meg nem alszik. OK, nyilván használt autó vásárlása után sem rohannék zárcserére, de inkább tartsa meg a lakatot, engedjen 50 eurot én meg veszek egy újat. Vagy engedjen 50 eurot, veszek egy újat, a használtat meg eladom aprón valami madárnak.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Gergi #190686 üzenetére
Szerintem biztonságosan nem fog működni egyikkel sem. Van az a fajta, aminek gyárilag van helye két csavarral a láncvillában, itt ilyen ugye nincs. Van az, ami a láncvillához és a támvillához is csatlakozik, ez nem kivitelezhető, mert ezeknek a távolsága változik (=fully). Azok meg, amik csak a támvillánál vannak két imbusszal összehúzva, nem fogják megtartani az ekkora tömegű bringát. Nincs mese, szerezni kell egy botot, vagy egy farönköt.
Ezt közben csak úgy találtam, tökéletes festés egy montira. [link]
Amúgy a kulacstartó alatt azmiaz? A Treknek is van saját swat-ja(/-je)?Van.
Szeretek néha magammal elbeszélgetni.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #190878 üzenetére
Valami autófényezőhöz vidd, mit mond rá. Ha mákod van körömlakkos javító+polír. Én montin hagynám. Kép?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #190924 üzenetére
Nem izgulnám túl, alkoholos tisztítás és egy gyári telómatrica mindkét oldalra pont oda. Pöttyökre meg lakkfilc.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Ringman #190971 üzenetére
Nekem a kék decás van, még a régi feliratos, az tudja ezt, a láthatóság az pár csíkban értelmezhető, de szerintem esőben, sárban mindegy, fontosabb a lámpa. Most vettem egy Molon Labe-t, ennek az egész hátán "világít a harcos", biztos jobban látnak. (széldzsekit akartam, ez lett belőle, de zsebbe nem is csomagolható... XL-es decás megy apróra).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz polonic #191027 üzenetére
Évente érdemes csinálni rajta egy kis szervizt, megnéz(et)ni mi van belül. Szerintem a nem fanatikus trekkingesnél ezzel ki is jön a 100 óra (100x22-25, 2200-2500 km/év). Ha esetleg nagyon elázol, akkor érdemes még széthúzni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz bardi #191185 üzenetére
Az sem mindegy mit számítanak be. Nekem van olyan bringám, ami mellé otthagynék nekik 75e-t egy újért.
maximilian4: vedd ki a nyeregcsövet és tekerj állva egy kicsit. Ha nincs zaj, akkor a cső/nyeregnél van a gond. Ha van, akkor nem.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz polonic #191287 üzenetére
Még annyit hozzá, hogy felemás a pedál, ha a cipőben van a stopli, nem hiszem, hogy jó lesz a platform résszel. Tehát vagy spd+stopli, vagy platform+másik cipő/csavarozott gumirész vissza. 56 szerintem maradhat neki, nem fogja kitépkedni 36-os lábbal trekkingen.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz polonic #191290 üzenetére
Nem ismerem közelről sem a pedált sem a cipőt, de általában az stopli kilóg mindegyik cipőtalp síkjából (=kopog a járólapon). Ha a pedál olyan, hogy a tengely felett lévő rész egy vonalban van a kerettel, akkor a stopli felfeküdhet középen. De már megvan a cipő, össze kell szerelni és rátenni kézben a pedálra, az megmutatja. Lehet még a tüskékkel játszani, de itt én nem próbálkoznék (trekking, hölgy, bibis sípcsont).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #191345 üzenetére
Az órán kétféleképpen néz ki, amit lefagyásnak szoktak hívni. Az egyik, amikor megakad, és ugyanazt az értéket mutatja sokáig, a másik, amikor eldobja a jelet, ilyenkor álatlában a kijelzőn a --- jelenik meg. Nekem olyankor fordulnak elő a fentiek (random, nem egy adott hibára mindig ugyanazt), ha gyengélkedik az elem, illetve ha nem elég nedves a kontakt rész. Mindegyik télen hideg, száraz időben a jellemzőbb. Az elem gyengeségénél ez ugye egyértelmű, a másiknál meg az van, hogy benedvesítve veszem fel a pántot, mint mindig, csak mire eljutok a bringáig, addigra a száraz bőr, a száraz aláöltözők szépen felszívják a nedvességet, aztán a bringán sem kezdek el egyből izzadni, úgyhogy kell egy kis idő, mire megint lesz rendesen jel. Legközelebb a szívultrahangnál kérek kenőcsöt egy tégelybe, az nem szívódik fel.
A harmadik, ritkább, hogy régen volt gépben mosva a pánt, az is szokott segíteni.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #191385 üzenetére
Csak a téma miatt ránéztem a tavalyi Bükk maraton középtáv számokra. Top 3: 24,3-24,5 km/h átlag, legjobb pedelec 33,19 km/h azzal a sokat mozgó KTM-mel. Maradjunk annyiban, hogy ott mindenki elfáradt.
(#191389) xy.zsolt: gyorsabb lennél, mint sor nélkül
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz parandroid #191427 üzenetére
+Somatom: mondjuk ezzel a kinek nagyobb a kukija témával akár szobára is mehetnétek ám.
#leszekénag*c*mertmásnemszólMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz inifini #191447 üzenetére
Tegnap ránéztem még a Valter Atti utolsó versenyén (Catalunya?) miket rögzített, ott 4000 m-es szintekhez is ilyen 250-300 W között van a mért és a súlyozott átlag is (jelentsen bármit). 65 kg, tehát az 4,5 W/kg-ra jön ki, és nem hiszem, hogy 1,5x olyan erős egy top-pro. Szóval a 6-7 W/kg az FTP lesz (1 óra max átlaga).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #191484 üzenetére
+maximilian4: valami címkementes Fulcrum, egyenes fejű küllőkkel, 1750 g. Sajnos a szereléses mérés során derült ki, hogy nem jó a mérleg, a kerekenként 100-150 g csökkenés a teljes bringás mérésnél -50 g-ot hozott. Úgyhogy majd valahogy lemérem a szerelt kerekeket, de merevebb, azt már aszfalton is érezni.
A gumik meg azért Kratos és Zefyros, mert nincs Scylla sehol, forgalmazónál se. 2-3 hete szereztem, azóta Kratos sincs már. Előre is a Zefyrost kicsit erősnek éreztem.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #191489 üzenetére
Igen. Elvileg Red Power HP. 19 mm széles
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #191500 üzenetére
19 cm-rel a lányokat ijesztgetjük.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Somatom #191560 üzenetére
Az első 10%-nak kb számít, a többinek az a lényeg, hogy szeresse csinálni, és végig tudja nyomni az adott távot. Ki kell menni egy gyerekversenyre, megnézni. Mindegy mi van alatta, ha nyerni akarnak, akkor brutális tempót mennek bármivel. A másik, aki alá meg odarakták a karbon csodát, meg feladja 3 perc után, mert elfárad és nem érdekli.
Illetve mi legyen, ha a gyerek úgy nő fel, hogy minden hétvégén a szüleit látja versenyezni, a karbon outikkal? Szerinted ő szeretne egy bütykös kerekű vastag vázú "gyerekbicót", vagy olyat, mint apáé?
Pénzt nézni meg felesleges, legyen használtan 150-200e Ft, 50e Ft bukóval eladja két év múlva. A másik gyerek meg többért amortizálja le a tabletet/almát/10 pár cipőt.Ringman: nem.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Somatom #191590 üzenetére
Még mindig ott tartunk, hogy nem a bringa nyeri meg a versenyt. Bárkinek elérhetők a 2-3 millió Ft-os XC-k, de ettől nem fogja megnyerni a versenyt. El kell menni versenyekre és megnézni. Ott vannak vele az "amatőrök" és nem nyernek. Aki benne van, az tudja, hogy sokkal-sokkal többet számít a munka, mint a bringa. Ha nem így lenne, akkor a sok gazdag ott lenne a dobogón, de nincs. Azok vannak ott, akik az évek alatt odajutottak.
Azt kell mérlegelni, hogy egy jobb bringa mennyit segít nekem, hogy előrébb kerüljek, és az megéri-e. Vegyek 1 millás használt gépet, hogy 30 helyett 25. legyek? Vagy inkább edzek plusz 5 órát hetente, és elérem. De 10. helyett dobogós nem lesz senki egy bringacserével.
Ugyanilyen a koksz is bringánál vagy gyúrásban. Attól, hogy koxol, nem nyeri meg a Girot, és nem néz ki úgy, mint a Schwarzi. Ha így lenne, akkor mindenki így bringázna/nézne ki.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #191720 üzenetére
Biztos Viszont brutál, hogy mennyivel nehezebb lett az alap hajtogatós conti gumi, én még ilyen 640-650 g-okra emlékszem. Jó nehéz ez a pjúrgrip.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz xy.zsolt #191731 üzenetére
Nekem nincs, de egy ismerős már mondta nekem, hogy neki bevált, próbáljam ki. Montin azt mondta eggyel nagyobbat (32->34) kb ugyanolyan erő hajtani, de a sebességben látod a különbséget. Nem mindenkinek szereti a térde, illetve a hátsó váltó is kérdéses az állandó távolságváltozás miatt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen