- Battlefield 2042
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- EAFC 24
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Xbox Series X|S
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- SGF24 - Érkezik a No More Room In Hell 2
- PlayStation 5
- Valorant
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
eddie1978
aktív tag
Volt össztelósom egy évig. RS SID és talán Monarch tag. A kis szervizt megcsináltam mindkettőn.
Az évi egy vagy kettő szerviz belefér. Mivel Cannondale becsípődésem van, lefty lenne fox taggal. Most teljesen elbizonytalanodtam, hogy egyáltalán kell-e mtb.Egyébként óvatosan gurulok terepen. Nem akarom összetörni magam. Volt hogy merevvell állva hagytak köves lejtőn amikor a fully-val voltam még négy éve. Azóta csak öregedtem és lassultam Gerincemnek lehet nem ártan egy fully. Nem tökéletes. Enyhe Schauermann befigyel.
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #208753 üzenetére
Én ilyet vettem: Elite Deboyo Race thermal bottle
Volt előtte Camelbak Podium Ice. Kb 40C folyadékkal szoktam indulni. Egy óra múlva csap hideg volt. Ez az Elite termosz jó. Tartja szépen a meleget hasonló peremfeltételek mellett. Annyi van vele, hogy zörög ha nagy döccenő jön. Szerintem összeütődik a belső és a külső köcsög. Régen ilyet kellett volna vennem. -
eddie1978
aktív tag
Mostanában nézegetek össztelós XC/trail kategóriában XL méretben. Tényleg ekkora nyomor van a kerékpár iparban is? Sehol semmi. Most lett volna Cdale, de abba nem akarok beszállni, mert hiába tetszik a márka, a saját megoldásaik korlátozzák a fejleszthetőséget. Ezért néztem mást. Semmi. Orbea 2023-ra mondja az Oiz AXS bringáját. Scott Team Issue AXS jövőre rendelhető nyáron őszi érkezéssel. Talán. A 2022 évi bringák már elkeltek. Canyon tavaszra jósolja a Lux Trail-t. Az egy kész csomag lenne, de ott meg a geót nem dícsérik sok tesztben.
Az egyik YouTube Scott Spark RC bemutató videóban említi az amcsi kereskedő a vázba elrejtett tag kapcsán, hogy nem katalógus alkatrész, hanem kifejezetten a Scott-nak lett gyártva. Itt az a kérdésem, hogy ez mennyire lehet probléma hosszaú távon? Ettől függetlenül is milyen a hosszú távú, itt legalább 6-8 évre gondolok, alkatrész ellátás teleszkóp/tag esetén?Ja még az jutott eszembe, hogy ez az általános bringahiány mennyire veszélyezteti a gyártókat és a kereskedőket? Ez már a második ilyen szerencsétlen szezon.
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
válasz ZolkoW #208771 üzenetére
Nem folyamatosan zörög. Csak a nagy döccenőkön. Egy tekerés alatt, ami több óra terepen/aszfalton a CX géppel, egy kezemen meg tudom számolni, hogy mennyi alkalommal fordul elő. Persze ez egyéni, ki hogyan teker és milyen felületen.
A szelepes kupakkal használom. Gyalogtúrán is kipróbáltam. Ott a sima kupakot raktam rá. Ráadásul forró tea ment bele. Tartotta szépen a hőmérsékletet. Alig tudtam belőle inni. -
eddie1978
aktív tag
válasz Ringman #208864 üzenetére
Ez így van. Raul Luescher vagy más is ugyanezt mondja. YouTube-on meg lehet nézni. Szarnak bele, hogy egytengelyű csapágyfészket produkáljanak. Ott van az egyik Hambini videó, ahol CMM mérést is mutat arról, hogy mekkora fos a csapágyfészkek pozíciója/alakja/tűrése. Itt milliós bringákról van szó nem Tesco 19990Ft-os csodákról. Luescher hoz is egy példát ahol a gyártót kérdezte, hogy a 3000$-os vázban mennyibe kerülne rendesen megmunkálni a középcsapágy fészket. A válasz az volt, hogy 20$-ból meg lehetne oldani, de nem éri meg nekik.
A menetről meg azt mondják a gépészek, hogy az nem tájol. Max ha jó a két felfekvő felület párhuzamossága, akkor azzal talán nem lesz gond. Futottam ezzel is aknára egy váznál. Campagnolo UT középcsapágy miatt ellenőriztem milyen a csapágyház felületek párhuzamossága. Természetesen tűrésen kívül volt.
Azon is el lehet gondolkodni, hogy a menetes csapágycsészékben hogyan van benne a csapágy. Az is pressfit.
[link]
[link]
[link]
[link] -
eddie1978
aktív tag
válasz ZolkoW #208771 üzenetére
Elite Deboyo Race
Én voltam a balfax. A kulacstartóban zörög. Tud mozogni fel-le kb 5mm-t. Kell vennem egy másik kulacstartót az SKS Topkage helyett.
Most gurultam egyet. Megnéztem mi van vele. Mozog a tartóban. Kivettem, megráztam. Semmi hangja nincsen. Nem ér össze a külső és belső rész.
Elnézést a téves információért.Hasaggymeg: ez meg törölhető akár hogy ne maradjon itt fals info [link]
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
válasz MPowerPH #208874 üzenetére
Néztem ezt is. Nagyon tetszik. Főleg a 3 fokozatban kapcsolható lock a rugózásnál. Viszont az egyedi Scott terv alapján készült tag és a kormánycsapágyon átfűzött fékcső/bovdenek szerintem lehet probléma. Főleg a tag pár év múlva. A csapágyon átfűzött tyúkbelek csak több melót jelentenek szerelésnél. Aero. Meg sleek desing. Ez volt a varázsszó az egyik bemutató videóban, amikor a rejtett kábelezést ecsetelték a stucninál.
Most amit kiszemeltem az a Santa Cruz Blur XC verzióban. Nekem elég az XC is bőven. Ebből az S-kit nekem telitalálat lenne. Full Sram felszereltség. RS rugózás. Nem látok benne egyedi megoldást. Még a stucni/kormány is hagyományos kialakítású. Lehet tavasszal lesz belőle. Ehhez nem nyúlnék hozzá. Egyelőre. Később egy GX AXS váltást tennék rá és készen van. Tudja a 2.4-es külsőket is.
A CX gépen eddig ok a Sram AXS RIVAL XPLR villany váltás az elmúlt negyed év alatt. A fék is ok. Picit más mint a Shimano R8000 szériás Ultegra. Máshogyan adagolható. Ami amúgy a
legtöbbet hozta az a 40-es első tányérhoz a 10-44 sor. A Shimano rendszerben 11-40 volt. Végre a satnya lábaimnak jobban megfelelő mászó áttétel a 0,9. Ééés nincsenek vázon belüli di2 kábelek/elosztó/akksi semmi. Akku a váltón van. Abban az esetben ha lemerül csak lepattintom és teszem fel a másikat. Tönkremegy. Nem gond. Simán megy fel a tartalék. Nem kell kiszedni a nyeregcsövet és a hajtást tengelyestől, mint amire volt példa a két éves di2 akkum esetén. A firmware frissítés is megy telefonról. Nem kell Windows gép+a töltőt rádugni. Nem jobb vagy rosszabb egyik sem, csak más. Tudom first world problem.[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
-
eddie1978
aktív tag
válasz Napfénysüti #209418 üzenetére
Nézd meg a Crud Road Racer-t is. Nekem az Mk2 van. Elégedett vagyok vele. Az Mk3 tépőzáras. SKS Raceblade kettő is törött nálam. Nem bírta a rezgést a hátsó patkóféknél lévő felfogatási pontnál.
-
eddie1978
aktív tag
Gumiszerelő szerszám, most dobta YouTube. [link]
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #210048 üzenetére
Az összes autó/repülőgép/sok motorkerékpár futómű ilyen féloldalas. Működnek. Az, hogy hogyan milyen alakkal van összekötve a kerék tengely és a kormánycsapágy tök mindegy ha kellően merev. A súly miatt érdemes a legrövidebb úton összekötni. A lényeg, hogy a kerék talajjal érintkező felületének a geometriai középpontja rajta legyen a bringa hossztengelyén. Onnantól az egyenesen fog futni. A régi lefty becsúszó négyszög volt. Az újnál már csak három oldala van. A tűgörgőnél a gördülési súrlódás kisebb mint a perselyeknél a csúszó. A becsúszó valamivel jobb helyen van, kisebb a mozgó tömeg. A régi duplavállasok atom merevek voltak.
Ami szopás tud lenni:
tűgörgő vándorlás miatt resetelni kell a telót, hogy újra a helyükre kerüljenek a tűgörgők. Itt a rugóút csökken ha jól tudom emiatt. Egyedi a kerék, nem kompatibilis semmivel. Itt minden egy lábba van bepakolva, rugózás és a csillapítás is.
Emiatt bonyolultabb. Cannondale matrica miatti felár. Az Alu verzió nehéz.
Szerintem ez egy rohadt jó megoldás tisztán a műszaki tartalmat tekintve. Pozitív és negatív dolgait mérlegelve mindenki el tudja dönteni, hogy kell-e neki. -
eddie1978
aktív tag
válasz 6030D #210077 üzenetére
Ez is csak színesíti a kínálatot. Mindenki azt vesz amit akar. Nem zeng attól az internet, hogy sorozatban törnének a teleszkópok bármelyik gyártótól. Decemberben majdnem vettem egy lefty ocho-s bringát. Inkább nem tettem. Van hátránya az egyediségnek. Inkább olyat nézek, amiben kommersz alkatrészek vannak beépítve.
ZolkoW. Pár tized fok? Annyit tuti kóvályog. Mindegyik. Minden anyagnak van rugalmassága. Vannak illesztések. Az én szintemen mindegy.
Miért kellene bebizonyítani hogy szar? Egyedi az tény. Mindennek van előnyös és hátrányos tulajdonsága. Mérlegelni kell.
-
eddie1978
aktív tag
Na ebben van lefty ocho is. [link] Mindegyik nyeklik valamennyit.
-
eddie1978
aktív tag
Azok az áttételek az erőseknek vannak. Akik a 300km gravel versenyen 32-es átlaggal mennek. Nekem a CX gépen elől 40, míg hátul 10-44 van. Ez most ok. Ha több kellene mászni, akkor tolom. Majd a montin lesz mászósabb áttétel. Én elől 46-36, hátul 11-28 kombóval vettem. Majd lett 40 elől 11-34-gyel. Majd 11-40 és most 10-44. Ez már tuti nekem.
Mindenkinek magához kell belőni. Ezzel a 44-es hátsóval sikerült még jobban az erőmhöz igazítani az áttételt. Egy erősebb ember simán elcsavargatná a 36-ost is. Nekem az sok. Látom a wattmérőn, hogy jobb így. Kisebb teljesítménnyel tudok mászni. Nem fingatom ki magam annyira. -
eddie1978
aktív tag
válasz Ringman #210491 üzenetére
Egyetértek. Átlagnak sok lehet. Például én sosem tudtam kihasználni az országúti 53-39 áttételt. Kevés vagyok hozzá. Ha lenne országútim, azon biztosan 46-36 lenne. Ismerősöm is fitnessen 50-ről ment le 46-ra.
Az emelkedővel semmi baj nincsen. Sokan, régebben én is, a sebességet akarja tartani és nem a terhelést. Mióta jártam edzésre és elmagyarázták hogyan érdemes az erőt beosztani, illetve megvettem a wattmérőt próbálom tartani felfelé is a síkkal megegyező terhelést. Persze nem menő visszaváltani és lassabban feltekerni. Nem érdekel már. Nem versenyzek én senkivel. Fontosabb, hogy ne lőjem el a gyufákat feleslegesen.
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #210518 üzenetére
Én a magam részére inkább a mászó áttételre szavazok mintsem a lejtőzősre.
Ámulok mennyire ügyesek és bátrak sokan. Erdőben fák között egy kacskaringós single trail-en 60-as tempóval zúzni lefelé. Nekem a 60+ az még aszfalton is elég. Velence Mély utca ha megvan valakinek. Ott el tudtam érni a 60-70 körüli tempót még a 46-11 áttéttel. Ezt fák között… Kizárt hogy valaha is bevállalnám. Maximális -
eddie1978
aktív tag
válasz Jester01 #210521 üzenetére
Úgy szoktam, ha arra járok, hogy Mély utca fel teljesen a kilátóig. Ott még a murváson is felmegyek a CX géppel. Majd visszafele legurulok. Persze az enyhe balos-jobbosban már fékeznem kell. Mostanában ez már ritka. Inkább felmegyek a púpokra be az erdőbe. Vagy vonattal Balaton irányába felvidékre terepezni. Bakony. Ilyesmik. Most keresem össztelós XC élettársamat. Kiegészíteni a CX gépet.
-
eddie1978
aktív tag
Boa és a NW is jó nálam. Az egyik cipőmön mindkét oldalon a Boa most állt be 3 év után. Kértem gariban. Ingyen küldték pár nap alatt. Tépőzár el tud fáradni. Csatos vagy a Boa/NW könnyen javítható.
-
eddie1978
aktív tag
Ó mily csodás teazsúr. Most ezt komolyan gondolja a kerékpár ipar? Visszahozzák a menetes középcsapágyakat?
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #212741 üzenetére
A kész vázon át kell küldeni egy dörzsárat. Ennyi lenne. Szerintem, de cáfoljatok meg. (Én bbinfinite középcsapágyat vettem. Hamarosan berakom.) Még le is lehetne marketingelni, hogy ultra precise start of the art space technology és még egy vagy két millát rádobni a váz/bringa árára erre hivatkozva.
-
eddie1978
aktív tag
Azt hiszem megőrültem. Nem tudok dönteni. Rendeltem egy Orbea Oiz M11 AXS bringát. Egy kör után vissza is küldtem. Nem bírom megszokni az egyenes kormányt. Előtte korábban egy évig próbáltam. Akkor sem jött be. Sosem gondoltam, de elkezdtem nézegetni az Allroad/gravel kategóriát a CX mellé. Kell az 50mm gumi vagy elég lehet a 45mm? Van valakinek tapasztalata a két méretről? Most 33mm-rel mindenhol elmegyek ahol tudok. Próbára rendeltem bele 40mm széleset. Ebbe ennyi megy bele max.
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #214666 üzenetére
Az elmúlt 25 évben volt 5 MTB. Egyszerűen fura. Pedig adtam időt a dolognak. Nézegettem, hogy nekem kb 20 fok hátrahajlás kellene. Majd kimérem pontosan. Abszolút jogos, hogy nagyon közel vannak a kategóriák. Ezen kattogok, sőt az Orbea miatt is ezen járt az agyam, hogy kihasználom-e egyáltalán.
@Ringman
Terep a könnyebbek közül. Velencei-hg, Balaton-felvidék. Nem zúzok a fejméretű köveken hatvannal lefelé a fák között. Ezzel az Oiz-zal 33 volt a max lefelé Kőszárhegy Szár-hegy oldalában. Nem esett jól és picit parás is volt. Szerintem öregszem. A kényelem az nagyon jó lenne, de lehet inkább maradok a merevnél.Lehet rendelek egy Cube Nuroad-ot vagy építek egy Niner RLT 9 RDO-t.
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #214740 üzenetére
Nemrég rendeltem tőlük. Minden ok.
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #214761 üzenetére
Itt is porzik minden. Itt a Velencei púpokon egyszerűen kifordul a mohás füves talaj a kerék alól mászásnál. Nem gondolom, hogy ennyit erősödtem.
-
eddie1978
aktív tag
válasz 6030D #214765 üzenetére
Egyszerűen nem hiszem el. Ebbe miért kellett belekötni? Más beírhat ide ebben a témában. Ugyan az a téma pörög évek óta. Jön egy úgymond külsős az meg szét van cikizve. A bent lakók meg ha leírják, hogy 225 alkalommal tette le a lábát egy tekerés alatt az rendben van. Aham. Vettem.
-
eddie1978
aktív tag
Van érdemi különbség XC-re nekem mint átlag gyalogparasztnak Fox 34 SC 100 FIT4 és egy RS SID SL között. Működés, megbízhatóság és karbantartás tényezőket tekintve?
-
eddie1978
aktív tag
válasz Dark Archon #260757 üzenetére
Van egy olyan aspektusa is a dolognak, hogy gyártási költség. Kónuszost nem szükséges olyan pontosan legyártani. Majd beállítod amilyenre akarod. Plusz ahogyan korábban elhangzott, a menet nem tájol. Ennek ellenére tapsikol az egész kerékpáros sajtó a menetes középrészekhez. Az iparist már érdemes pontosabbra megmunkálni. DT azt hazudja magáról pl a 240s agynál, hogy ők úgy építik fel a tűréseket, hogy beépítve fog ideális körülmények között futni a csapágy. Mavic Allroad kerekem az "lazább" megoldást használ. Van benne egy hullámos alátét, ami kiküszöböli az eltéréseket és ad egy előfeszítést a csapágynak.
Ez egy dobd el világ. Nem cél a tartós termék előállítása. Ott van a hátsó váltóm. A rögzítő csavar a váltó testhez van illesztve. Semmi persely, amit kopás estén kicserélhetsz. Dobd el a villanyváltót egy év után. Ez volt az XT Di2-nál és most a SRAM-nál is. -
eddie1978
aktív tag
válasz fulton #261562 üzenetére
Miért? Ebben minden ott van. Milyen típusszámú cuccokat akarsz venni?
Ott van az első oldalon, hogy a BT-DN300 akkut, ami a master, használva lehet keverni a megadott típusszámú DuraAce/Ultegra/105 összetevőket.
Nekem Ultegra 8000 és XT 8000 mix volt első váltó nélkül a CX gépen. Azóta nem követem a Di2-t.
Van ez az oldal, ahol sok hasznos infó van. [link]
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
-
eddie1978
aktív tag
Újabb agymenés. 750d kerék gravelre
-
eddie1978
aktív tag
válasz Dark Archon #274202 üzenetére
2017 őszén tőlük vettem a Cannondale CX-et. Nagyon segítőkészek. Nem volt gond velük.
-
eddie1978
aktív tag
Waxolt lánc tisztításhoz. Ha nem ropog a sártól akkor csak forralok vizet és egyszerűen leöblítem a láncot vele. Ha nagyon tele van, akkor műanyag lezárható dobozba rakom, ami bírja a forró vizet, és jól megrázva megtisztítom. Esetleg még lehet Brigéciollal is. Ebben az esetben utána még megrázom isopropilban is. Alapból elég a forróvizes leöblítés.
-
eddie1978
aktív tag
Waxolt lánc leöblítés kb ennyi nálam
Annnyiban más a folyamat, hogy simán a wc kagylóba öblítem. Nem kell szita és műanyag edény.
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
válasz jjeahh #281582 üzenetére
Forró vizes leöntés a port meg a viasz jó részét leviszi. Nekem ez így megfelel ahhoz, hogy száradás után beletegyem a viaszba. A legtutibb oldószer amit eddig találtam, az a benzin. Benzinkutas benzint használok ha nagyon muszáj. Azután viszont kell az alkoholos öblítés az adalékok miatt.
-
eddie1978
aktív tag
válasz jjeahh #281619 üzenetére
NW variálja a méretezést néha. Van három téli csukám tőlük. A két 48 méretűből az egyik 310mm, míg a másik 314mm. A legrégebbi 47-es az 305mm. Mindhárom jó. Van valamennyi eltrés, de nem sok. Érdemes figyelni erre.
Ja még annyi, hogy NW Ghost Pro montis cipőt akartam 2 éve. A sarok része nekem nagyon sekély volt a Shimano-khoz képest. A kisebbikből is majdnem kijárt a lábam. Pedig az szorított picit. A nagyobbik meg már nagy volt.
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
válasz lsebestyen #282651 üzenetére
Még egy szavazat a Molten Speed Wax-ra. Jó cucc.
-
eddie1978
aktív tag
Útvonal tervezés: GraphHopper
-
eddie1978
aktív tag
-
eddie1978
aktív tag
Bocs, sírás következik.
Decathlon Rockrider Race 940-et vennék XL méretben. Magyarországon kívül sok EU országban lehet rendelni az XL méretet legalább egy hónapja (fr, de, es, it, at, pl, si, cz, sk, ro, bg amiket néztem). Most már kezd elfogyni az a 10 darab, amivel indult. Mi a pöcsöm van itt, hogy uganda alsón is lehet kapni viszont magyarisztánban nem? Mielőtt megdöglök, még jó lenne egy faxa bringát venni a cx mellé. Írtam deka ügyfélszolgálatnak hogy wtf? Továbbították az illetékesnek a kérdést, majd válaszolnak. Trek Supercaliber sincs sehol, holott februárra ígérték (germani-ban van egy helyen m és l méret).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen