-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
deny330
aktív tag
válasz Zsohi #126903 üzenetére
A "kalapácsok" hangjára gondolsz hang alatt? A 350-esnek szerintem van azért bőven hangereje, bár nem tudom ezt hogy nem lehet szeretni. Én azt utálom, ha csöndes a kerékagy. Az összes bringámba vennék szívem szerint valami hangos kerékagyat.
MÁS, MINDENKIHEZ:
Kevés tapasztalatom van a szereléssel kapcsolatban, főleg váltó és (V-)fék beállítás kapcsán. Szóval nincs valami enciklopédia, ami alapján le van írva, hogy a váltókat, fékeket hogyan állítjuk be? Ma elállítódott a hátsó fékem (V fék), megpróbáltam megcsinálni, de gyakorlatilag csak olajat tettem a tűzre, mert még rosszabb lett. Marhára felhúztam magamat, és kezd elegem lenni. Minden apróságért a szerelőhöz futkosok, ami váltó és fék beállítás. A gumikat nagyjából megtanultam le-föl venni-rakni , május körül volt vagy fél óra egy belső csere a fullymon a böszme DH külsők miatt, múltkor viszont kb 10 perc alatt átdobtam 3 külsőt havernak egyik kerékről a másikra. Az ilyen váltó és fék beállításokra hogyan lehet így rágyakorolni? Örülnék, ha ezek sem vennének végre igénybe fél napokat. -
deny330
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #126912 üzenetére
Követem a csatornát, ránézek milyen videóik vannak.
Mint mondtam, nulla szerelési tapasztalatom van, valószínű én vagyok suta. A váltó nekem teljes csőd, általában addig szoktam vacakolni a bovdennel is, ameddig ki nem szőrösödik. Valószínűleg többet kéne foglalkoznom ezzel, és akkor menne. Az a baj, hogy elvben nem tudom mi alapján kellene beállítani. -
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #126914 üzenetére
Az angolt azért annyira nem erőltetném, de megoldható ha nagyon muszáj. Nem szoktam magamat ezeken felhúzni (annyira ), csak holnap ezzel mentem volna munkába, de így most korábban kell kelnem és gyalogolnom. A visszahúzó rugókhoz nem szívesen nyúlnék, de a többibe bele-bele piszkálnék. (Most konkrétan az volt a baj, hogy a féket ha behúztam, akkor nem ugrottak vissza annyira a fékbetétek, amennyire kellett volna. Így pedig folyamatosan beleért a felnibe.)
(#126916) Zsohi: Így érthető. Nekem talán fél éve lehet meg a 350-es DT agy, ennyit még nem mentem hangos kerékagyakkal, amennyit te. Valószínű nekem ezért nem cseng a fülem tőlük.
Ha ez mond valamit a reteszekről, akkor 14-es bringa gyári agyáról lenne szó. -
deny330
aktív tag
válasz 6030D #126920 üzenetére
Konkrétan 3 napja hoztam el a bringát, csak ma kaptam egy defektet, és muszáj volt megcsinálnom. Ki akartam cserélni a belsőt, de ki kellett kötnöm a féket, hogy ki tudjam venni a kereket. Mire visszaraktam, a pofák elmozdultak egy picit. Belenyúltam, hogy állítok rajta, de nem igen jött össze, és mint fentebb is írtam, nem mentek vissza a helyükre normálisan. Valószínűleg én csesztem el valamit egyébként, mert előtte semmi baj nem volt vele. A forgáspontos / csapágyas témát ismerem a benzinkúttal kapcsolatban, erre már többen felhívták a figyelmemet, de köszönöm!
(#126923) ZolkoW: Köszi! Én ezt eddig úgy csináltam, hogy behúztam a kart, elengedtem, majd megpróbáltam beállítani a pofákat, de elég erősen rászorítottam azonnal, így folyamat elmozdultak. Ellentartottam utólag, de ugyebár így se lett jó. Majd ezt kipróbálom amit mondtál.
-
deny330
aktív tag
válasz 6030D #126928 üzenetére
Tengely biztosan jó helyen van. Szerintem azzal volt a probléma, hogy (szerintem) a pofák csavarjai nem voltak eléggé meghúzva, és amikor vettem ki a kereket első próbára (akkor csak a gumit eresztettem le, a féket nem kötöttem még ki, csak második próbánál), akkor valószínű belemozdult. Ezt abból gondolom, hogy mire visszaraktam a kereket a jobb oldali pofa kicsit ferdén állt felfele az egyik irányba, ezért állítottam rá.
-
deny330
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #126931 üzenetére
Én ilyen futkározós bringába lazán vennék ilyet, amit nem sajnálsz kint hagyni az utcán órákra akár. Ha igénytelenek, akkor akár téli bringába, sározni is tökéletesek lehetnek.
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #127122 üzenetére
Én utcai cuccban tekerek legtöbbször. A cipőm szokott egyedül néha-néha munkás bakancs lenni, mert irtó jól tapad a talpa a pedálhoz. Nyáron lenge rövidnadrágot szoktam felvenni pólóval.
Ami nekem idén nyárra cél, az valami bringás mez / vagy csak szimplán egy Foxos póló, és valami ilyesmi gatyára gondoltam. Ne öljetek meg, de szeretem a rókás cuccokat. Valamilyen formában "márka hű" vagyok. Még esetleg egy Five-Ten cipő.
-
deny330
aktív tag
Nah jól van, szeretnék egy kis lélekfrissítő véleményeket hallani tőletek.
Maradjunk annyiban, hogy ismét belekötöttek abba, hogy hogyan tudok kiadni ennyi pénzt bringára. Kellett egy sor és lánc cserét intéznem a fullymon, és akkor már rendeltem hozzá egy 32T első tányért is, mert a 28T végáttételben annyira nem jött be. Más vette át a csomagot helyettem, mert nem voltam otthon amikor hozták, így kapásból szóba került az alkatrészek ára, és bumm..
Szóval szeretném megkérdezni tőletek:
Ha esetleg szóba kerül egy nagyobb szerviz költség vagy fejlesztés a bringáitokkal kapcsolatban, és mások erre reagálva lehurrognak, lenéznek, és szó szerint hülyének titulálnak, ti mit szoktatok reagálni? Ma legyintettem a dolgokra szokás szerint, de addig addig fokozta egyik ismerősöm és pár családtag, hogy inkább elhagytam a helységet.[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz 6030D #127180 üzenetére
Erről papoltam már én is nekik, hiszen pont az ellenkezőjét érem el a bringázással, mint a piával és drogokkal, vagy a cigivel. Nekem is van egy ismerősöm, aki rengeteget költ a fényképezőgépére. Bár ha jól tudom ő vállal munkákat is, amiből valamennyi visszajön neki, de nem sok. Múltkor azt hiszem ő is említett 2 objektívet, amit a 3 havi nyári spórolt fizujából vett. Ez közel annyi volt, mint az én bringám ára.
Szerintem az ilyesfajta pénzköltés a hobbink iránt már-már kicsit túlzott fanatikusság. Én mondjuk inkább hanyagolnám a bringát +1 hónapig, mintsem a villanyszámlát, vagy akármit. -
deny330
aktív tag
válasz rétisün #127183 üzenetére
!!
(#127184) trialboj: Mondjuk igen, ebben egyet tudok érteni. Ha valaki nagyon szeret játszani gépen vagy konzolon, az se két forint, amennyiben komolyabbak az igények. A bringára ugyan ez igaz. A drónos példa tetszett.
(#127186) Hasaggymeg: Gondolom teljes komolysággal szoktad ezt mondani.
(#127190) Because: A sporthoz hozzá lehet kapcsolni az egészségesebb életmódot. Szóval ha te főzöl magadra, akkor alapból nem lőhetsz annyira mellé az ételekkel. Ez nem egy hátrányos dolog. Bár ezek szubjektív dolgok, szóval tiszteletben tartom a véleményedet és a meglátásodat. De én mondjuk a mozit olyan évente 1-2x bevállalom, ha van kivel elmenni. Egyedül egyébként én sem ülnék be sehova. A kocsihoz annyit, hogy a tömegközlekedést jobban utálom, bringával meg nem tudok mindenhova eljutni X idő alatt, szóval..
(#127198) ZolkoW: Egyetértek azzal amit írsz. Én direkt ráültettem azokat az embereket a bringámra, akik fújolták. Rá pár hétre ugyan úgy ment tovább a bájcsevej arról, hogy mennyire nem éri meg szerintük, csak legyintettem rájuk, aztán elmentem tekerni. Egyébként ha azt vesszük, hogy az átlag ember sokszor több százezres telefonokba öli a pénzét, amit ráadásul (jobb esetben) 2-3 évig tart csak meg, majd vesz ugyan úgy, ugyan ennyiért egy akkori csúcs modellt. Én személy szerint pénzkidobásnak tartom a telefont egy bizonyos határ fölött. Ha annyira fényképezgetni akarok, akkor kamerát veszek. Persze, a telefon praktikusabb, ezt is megértem. De szerintem jobb a telefonon megspórolni a pénzt, majd venni pát tízezerért egy fényképezőgépet, ami nagy valószínűséggel jobb képet csinál, mint egy telefon.
(#127200) Ákkk: (Azt hiszem) ezt hívják értékrendnek. Én ha költeni / venni akarok valamit, azt általában nem a komplett fizetésemből teszem, hanem abból a lóvéból, amit összetudtam rakni, mint megspórolt pénz.Persze ezt ne úgy értsd, hogy a számlákon, és a kaján szoktam elspórolni, és az alapvető dolgokon.
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #127416 üzenetére
Az a baj, hogy bizonyos szintű hóban már mindegy a gumi. Én a mostani Minion gumikat félre rakom jövőre, mert nagyon jók hóban, sárban. Igazából ilyen 7-8cm-es hóig el lehet velük tekerni úgy, hogy nem kell vért izzadni azért, hogy haladj. Mászni mondjuk nem szerencsés, kipörög a DHR külső, ha hirtelen túl nagy nyomatékot adsz le.
-
deny330
aktív tag
Valakinek van tapasztalata láncterelőkkel?
Ha igen, milyet érdemes venni? Illetve mennyire nehéz ezeket felszerelni, beállítani?! -
deny330
aktív tag
Manuálisan valahogy be lehet lőni az első váltót úgy, hogy feltudjam tolni a második sebességig, és, hogy azon tartsa a láncot? Leszakadt az első váltóm váltókarja (amivel fölfele váltanék). Utoljára egyesben használtam, így abban a sebességben maradt. Valami tipp?
Ha kérhetem, kicsit szájbarágósan magyarázzátok el. Holnap szükségem lenne a bicóra. Már úton a másik váltókar, de nem fog ideérni szerintem.
-
deny330
aktív tag
válasz Zsohi #127604 üzenetére
Kuplungos agy? Mesélj csak kérlek.
Szerk: V-fék beállítás help!
A hátsó fékemnél az a probléma, hogy ha behúzom a féket, akkor a (bringával szemben állva) jobb oldala a féknek nem áll vissza az eredeti pozícióra, miután elengedtem a fékkart. Ennek következményeképp befog a fék. Ha kézileg vissza tolom középre, akkor a következő fékezésig ott marad. A feszítő rugó csavarját tekergettem, próbálgattam, de nem segített semmit. Mi lehet a probléma? Esetleg megkérné kitakarítani, hátha a kosz okozza? Sárban / hóban / latyakban sokat tekertem mostanában.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Zsohi #128022 üzenetére
Tetszenek ezek a karbon felnik, a magas profiljuk miatt főleg. Ha egyszer ne adj isten tönkre mennének az EX500-as felnijeim, lehet beruháznék egy ilyenre. Gondolom súlyban is nyernék vele egy keveset, bár nekem az annyira nem fontos. Csak az XLC pedáljaim nyomnak 580g-ot párban.. Ha nagyon könnyíteni akarnék a bringán, akkor lenne bőven mihez nyúlnom.
(#128024) jjeahh: Majd lehet, hogy adok egy esélyt ezeknek a kompozit pedáloknak, bár inkább az alu híve vagyok. Mindenesetre amíg a mostani nem megy tönkre, addig annyira nem érint ez a téma. A súlyuk csábító meg az amit írsz róla, nem tűnnek túl gagyi szerkezetnek. Ha vizes a pedál / cipő talpad mennyire csúszik? Az alu gondolom valamivel csúszósabb. Bár gondolkozok, hogy inkább cipőt kéne vennem, nem pedált cserélgetni oda-vissza.
(#128032) Hasaggymeg: Egyet tudok érteni ezzel a gondolatmenettel, pont szombaton szakítottam el a láncomat Eplénynél egy nagyobb sáros mászásnál. 8-as Sunrace lánc volt, másfél órát toltam mire hazaértem. Kezdem úgy érezni, hogy váltásban és hajtásban csak a Sram, ha nehezebb, ha drágább, én megbízhatóbbnak érzem. (Két haverom X7-es és X9-es hátsó váltója olyan rohadt igénytelen, hogy az hihetetlen. A legnagyobb mocsokban tekernek, és semmi bajuk. Feszítenek, váltanak.) Egy olcsóbb KMC láncot is így téptem el tavaly, pedig szerintem nehéz nem vagyok (72kg), olyan bivaly erős lábaim pedig egyáltalán nincsenek. Olajat kapnak rendszeresen a láncok, takarítani hetente szoktam, nem hiszem hogy emiatt történt volna.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Ha kap sok sarat akkor gondolkozósabb tud lenni a váltás nagyobb tányérra, egyébként meglepően igénytelen egy szerkezet ez is. A láncfeszességgel kapcsolatban mondjuk kellemesen csalódtam, elsőre nem tűnt olyan masszívnak mint a Sramoké. Van egy - két szakasz az erdőben, ahol disznó túrásokkal teli van az út, érdekes mód még ott sem hallottam a hangját, de nyilván annyira nem szoktam ezzel veretni, mint a main enduroval.
-
deny330
aktív tag
válasz Zsohi #128094 üzenetére
Hm, köszi az infót!
Más: Ez mi a jó isten?
-
deny330
aktív tag
válasz trialboj #128113 üzenetére
Egy darabig azt csináltam, hogy a kilyukadt belső gumikat szétvágtam, és azzal kötöttem a vázra. Azóta sima tépőzárat használok, lényegesen diszkrétebben néz ki, könnyebb is használni. Táskában egyébként szerintem jobb vinni, mint vázon. Vázon ugyan úgy minden mennyiségű por, sár, víz is rákerül ahogyan a bringára is.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #128295 üzenetére
Múltkor végül kimentél tekerni? Bocs, nem tudom hogyan hívjátok arra fele azt az erdős részt, HHH? Az érdekelne, hogy akkor volt-e ott sár?
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #128301 üzenetére
Különös, itt még mindig nyakig sáros minden. A terep használhatatlan konkrétan.
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #128320 üzenetére
Ahogy elnéztem nem mondanak csapadékot. Ha igaz lesz a napsütés és a napközbeni 10-12 fok, akkor talán jó lesz a terep. Ma voltam kint egy kis karikára, de használhatatlan még mindig. Viszont megnyugtat, hogy nem csak itt van sz*pás a terepviszonyokkal.
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #128389 üzenetére
A mezők / szántóföldek közti utakat sem lehet használni értelmesen, az erdőt hagyjuk is inkább. Eplénynél múltkor az erdészeti úton tolni sem tudtam a bringát, olyan tapadós volt a sár. Felraktam a hátamra, és úgy mentem ki Olaszfaluig. Örülnék ha inkább porzanának az utak, nem nagy élmény a városban tekerni. Pedig a gép rajtra kész.
-
deny330
aktív tag
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #128473 üzenetére
Visszaút mindig van, legjobb esetben állítható is.
-
deny330
aktív tag
SLX fék témához: utóbbi időben gondolkoztam azon, hogy lecserélem az Avid Elixír 9 Trail fékeimet, mert a nyomáspont állítók szorulnak a fékkaron, ezen kívül hiába lett lelégtelenítve, ugyan úgy vándorol a nyomás pont. A betétek kb 70%-osak, tárcsák is jó állapotúak. Mennyit lehetne ezekért elkérni szerintetek?
Illetve a másik kérdés: Elég csábítóak a Sram Guide R(S) 4 dugattyús fékek az árukhoz méltóan, de azok után hogy mennyi szopás volt (van) az Aviddal, annyira nem kockáztatnám meg. Egy 2 dugattyús Shimano fék Ice-tech betétekkel - 180/200-as Ice-tech tárcsákkal jelentősen gyengébb lenne, mint a mostani 4 dugattyús Avid fékem? SLX-ben gondolkoztam, vagy XT-ben. Vennék szívesen Zee-t, de az Ice-tech tárcsák párban 20k, és akkor még hozzá jön a fék 65-75k-s ára (attól függ milyen betétekkel venném). Ez most nem nagyon férne nekem bele.
Olvasva itt a véleményeket, annyira nem riadnék meg az XT féktől, de még az SLX-től sem, mert van J04C betétekkel, ami tudtommal Ice-tech cucc. Abból kiindulva, hogy Runner sincsen rossz véleménnyel az SLX-ről, lehet be merném vállalni. Ha ez számít valamit: közel 14kg a bringa, meg én vagyok teljes felszereléssel együtt olyan 74kg. Vélemények? XT megérné esetleg a felárat az SLX-hez képest?[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Van fent testbikeon egy 785-ös XT, pont a minap néztem, bár kicsit sérült a fékkar krómozott része, de annyi baj legyen. Még talán a fékcső hossz is jó lenne, bár tudtommal az nem nagy cucc cserélni hosszabbra.
Pofa csere után érzel különbséget az organikus után?
203-as vagy 180-as XT tárcsákat vennék szerintem, RT86-ot néztem, gondolom fékerőben nem lehet rosszabb azzal. Neked a Code után erősebbnek tűnt az XT, vagy inkább gyengébbnek?Egyébként meggyőztél.
-
deny330
aktív tag
Van egy srác aki elég megbízhatóan dolgozik, valószínű első körben én is hozzá vinném. Ha kell a fékcső csere, ha nem.
Valószínű így is úgy is elkoptatnám az organikus betétet eleinte, aztán később vennék bele az általad is említett J04C betétet.
Valószínű amit én néztem az az mtb verzió lesz, mert rövid a fékkar. Egy Avid Elixír 9 Trail-t váltana, szerintem nem kell félnem attól, hogy ne lennék hozzászokva.
Sarat csak mérsékelten kapna, havat szerintem egyáltalán nem, vagy csak nagyon minimálisan. Eső / víz szólhat esetleg közbe. Az Ice-Tech gondolom nem visít a víztől, ellenben a sima fémes betét igen.Köszi az infókat.
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #128527 üzenetére
Inkább csak hirtelen felindulásból mondtam, még meglátom hogyan alakul. Legjobb az lenne, ha kitudnék fogni egy Saint / Zee fékszettet, vagy esetleg egy 4 dugattyús XT fékszettet. Az a baj az ilyen tervezgetésekből nem sok minden szokott lenni, még a végén tényleg csak SLX lesz, ha esetleg idő előtt elsz**ná magát az Avid, megint.. Szoktam nézegetni bringás csoportokat és testbikeot, hátha, egyenlőre még hagyom az Avidot. Használom amíg nincsen meg az utódja biztosra, mert a cél mindenképp egy megbízhatóbb, kevésbé kényes, 4 dugattyús fék lenne. Kár, hogy a Sram fékek DoT olajat használnak, igazán ígéretesnek tűnik az RSC fékszett - árához méltóan. Shimanonál egyébként cserélhető a fékcső, nem? Ha esetleg találnék szettet, de rövid lenne.
(#128529) Ákkk: Az új áruk nekem jelenleg húzós lenne, maximum ha minden kötél szakad vállalnám be. 8000-es szériát semmikép nem fogok venni, nem hallottam róla sok jót. Nem szeretnék kockáztatni, a Sramot is ezért kerülném inkább, hiába kecsegtető.
(#128533) Giot: Ha fogni fog, akkor nem baj a visítás. Annyival elmegy. Köszi az infókat.
-
deny330
aktív tag
válasz ZolkoW #128561 üzenetére
Annyira nincsen tapasztalatom ezekkel, szóval csak egyszerű logika alapján mondom:
Szerintem az organikus kisebb fékerőt ad egy picivel, de csendesebb és tovább tartó.
A fémes pedig a nagyobb fékerővel rendelkező, hangosabb és gyorsabban kopó.De majd valaki tapasztaltabb megmondja a biztosat. Egyébként ha kiveszed rajta kell lennie a lapkán, legalábbis nekem a volt Deore fékemben lévő gyári betéteken rajta volt.
-
deny330
aktív tag
Ma voltam kint én is egy karikára, szóval hogy meséljek kicsit, hátha valakit érdekel: eddig sem voltak nagy kedvenceim az erdészek, de most kifejezetten felcseszték az agyamat. Én elhiszem, hogy fakitermelés így úgy, de ahogy most kinéz az erdő, az valami egészen szörnyű. Jó néhány fát kivágtak, amivel nem is lenne baj még annyira, de a tömérdek mennyiségű törmelék ott maradt. Ágak, elkorhadt fa törzs maradványok. De nem ilyen kis picik, hanem az az igazi b*szó nagy, amit felkap a kerék, és begyűr a váz / villa és a kerék közé. Mindegy, végül is vannak kerülő utak, mentem arra. Ez még hagyján. De amikor megláttam, hogy a létező legnagyobb sárban dolgoztak a munkagépekkel.. Van három lejtős útszakasz, ahol felszoktam tekerni, majd lejövök a három közül valamelyiken, mert felfele mászni technikás, lefele jönni szintén igényel némi tapasztalatot és merészséget. Nah, most konkrétan ebből a három útból egy használható, az is max lefele, félúttól, féket húzva. A munkagép hatalmas kerekei megmaradtak a talajban, de olyan szinten, hogyha beleálltam a sár tócsa aljába, két oldalt a sár "fal" olyan magas volt, hogy a derekamig ért. Megjegyzem, 186-187cm magas vagyok. Nem tudom ezt rendbe-e fogja tenni valaki vagy valami, szívem szerint kimennék és lapáttal helyre raknám, de az meg milyen már..
Ennek hála viszont találtam egy túra ösvényt, mert egyik szétbarmolt úton felfele másztam, de elakadtam egy ponton a remek kis sárfal miatt. Lekanyarodtam mérgembe egy túra ösvényre, sosem jártam rajta. Volt 1-2 dobató, egész jókat lehetett szállni viszonylag közepes tempóval is. Aztán volt egy rész, ahol bal oldalt a vízmosás kb olyan mély volt, hogy a kerekem fele eltűnt benne, a vízmosás mellett pedig egy kis ösvény volt, azon mentem én. Az ösvény vicces volt; szűk - kb egy gyalogos elfér rajta - , oldalról belógó ágak, közben pedig balra lefele dől be a vízmosás felé a talaj, erre ráspécizve még lejt az egész. Mindenesetre bátornak éreztem magamat, és átverettem fékezés nélkül ezen a részen (szerencsére tapadtak a gumik). Kiértem egy kicsit nyitottabb területre, egy kis patakon mentem át, majd közvetlen utána 5 méterrel volt egy köves-fatörzses rész. Nem volt elég időm fékezni és csúszott is a talaj, szóval próbáltam átmenni markolatot szorítva azzal a tempóval, amit addig is jöttem. Végső soron nem lett baj, szerencsére a bringa elnézte a hibámat, és átment mindenen mindenféle megakadás nélkül.. (Bele se merek gondolni, hogy a Mondraker enduroja mit tudhat a 29er kerekkel ilyen helyzetekben.) Később még vissza sétáltam a helyszínre, lekotortam a leveleket a útról, egész jól kivehető volt, hogy hol érdemes megpróbálni átmenni. Visszatoltam egy picit a bringát, rátekertem, majd megnéztem hogy az általam kinézett útvonalat követve milyen lesz átmenni. Lényegesen magabiztosabban mentem át a tereptárgyakon, egész jó kis ösvény lesz az bringázni.
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #128582 üzenetére
Ahogy elnéztem mindent eltud intézni hosszabb távon, baromi agresszív. Nem tudom, hogy a Hope fékek milyenek lehetnek hosszútávon, kíváncsi lennék.
Köszi az infót!(#128586) Hasaggymeg: Múltkor fékeket nézegettem külföldi oldalakon, akkor szembe jött velem. Bike24. Nem tudom milyen lehet, nagyjából az SLX árában mérik ahogy elnéztem. Meghallgatnék pár véleményt és tapasztalatot, de nagyon meglepődnék, ha többet tudna mint egy 785-ös XT. Meg ezek tudtommal nem szerelhetőek Ice-Tech betétekkel, nem? Csak fémest látok, bár RT70-es tárcsával ajánlják, az mondjuk Ice-tech-es. Bár amit linkeltél abban azt írja a csávó, hogy Trail bringáján jó szolgálatot tesz. (Micsoda véletlen, hogy az is Giant Reign. )
(#128608) Runner_fxr: Lehet, mint mondtam annyi tapasztalatom nincsen ezekkel. Nekem a fémesnél az tűnt fel egyből, hogy visít mint a p*csa, ha vizet kap.
Sebesség téma: Ha már itt tartunk, én a fölöttem lévő erdőben jöttem közel 58-as tempót, pedig csak gurultam és fékeztem, ráadásul elég laza volt a talaj. Ha még erre valaki rámer tekerni, ismeri az utat és adottak a körülmények, itt is simán kivitelezhető a 70-es tempó. (Megjegyzem, ez a hely télen a szánkósok paradicsoma, nem véletlen. )
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #128710 üzenetére
Nem nálad áll fent a probléma, hogy a hátsó gumid nem lehet túl ballonos / széles, különben beleér a vázba? Nem tudom milyen széles a mostani felnid, de ha keskenyebb akkor számolj azzal, hogy a 25-ösön jobban fognak terülni a gumik valószínű.
Ha ez segít: az én felnim belső szélessége ha jól tudom 28mm (27,8) , ezen a 2.4-es Maxxis Ardent ~59mm-es szélességet ad ki, 2.4-es Continental Trail King 58mm.
-
deny330
aktív tag
válasz Jakab66[hun] #128712 üzenetére
Ennyire nem követem (még ) a motorsportot, de jó tudni ezeket az infókat. Mindenesetre a név miatt így is viszik gondolom, hiába az irreálisan magas ár.
(#128713) jjeahh: Szerintem súly függvénye, hogy mi fér bele ebbe a kategóriába. XC felnik könnyebbek lehetnek, meg gondolom kevésbé vannak kitalálva az ugratásokra, zúzásokra (bár ezzel nem akarom azt mondani, hogy ezek nem erős szerkezetek). Attól mert valami nem kifejezetten XC specifikus, szerintem még lehet jó. De nem hinném, hogy olyan nagy problémát csinálnál azzal, hogy kicsit szélesebb felnit raksz rá. Bár pontosan nem tudom, hogy milyen határok között szoktak lenni az XC felnik belső szélessége, ebben annyira nem vagyok jártas. De nekem pl a téli montimon az említett Minion DHR van hátul, elől Minion DHF. De a kormányom sem piskóta, ugyanis 760mm széles.. Ettől függetlenül egy teleszkóp nélküli, V-fékes merev gép, amivel melózni járok (terepnek).
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Jakab66[hun] #128718 üzenetére
Engemet valamennyire érdekel ez a sport, bár csak hobbi szerűen (nyilván). A motorok iránt is érdeklődök valamilyen szinten, köszönhetően annak, hogy elég sok ismerősöm motorozik. Megvan a hangulata ha az ember egy nagyobb csapattal nyomja az erdőben enduro gépekkel. Bár pontosan nem tudom mit melózol, azért bepillantanék a kulisszák mögé. Inkább a berohadt csapágyakat szedem ki, mint hogy gyárakban dolgozzak.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Jakab66[hun] #128726 üzenetére
Nem értem miért kell ezen fent akadni. Manapság nem egy fiatal kezében látom a több százezer forintos telefonokat, amiket jellemzően 2 év után (vagy még azon belül) eladnak, vagy tönkre tesznek. Ha jól megválasztod a bringádat akkor csak 1x kell kifizetni azt az árat, és nagyon sokáig hosszú társad lehet. Persze a karbantartási költségek jönnek így is, de szerintem annyi lenyelhető azért amit nyújtani tud egy-egy komoly bringa. Engemet is megköveztek amikor közel negyed milláért vettem a bringámat, de amikor haver mutogatta mindenkinek az új Iphone telefonját amit a megjelenés napján vett közel 350.000 forintért, mindenki csak bólogatott.
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #128877 üzenetére
A derekat biztosan mozgatja / "edzi" a bringázás. Nekem a mászás eleinte nagyon rosszul ment, folyton elfáradt a derekam ha nagyon előre kellett dőlnöm, és huzamosabb ideig úgy tekertem. Utóbbi időben nagyon ritkán érzem hogy elfáradna bárhol is, maximum egész napos túrák után nap végén.
-
deny330
aktív tag
[link]
Valaki vélemény erről?
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Nők, nőügyek (18+)
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Tippmix
- Vezetékes FÜLhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- LEGO klub
- DIGI kábel TV
- További aktív témák...
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- Stabil MoBalux fürdőkád belépő
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen