-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vasinger!
nagyúr
válasz HollyBoni #4232 üzenetére
Hát, érdekes egy szerzet, mit ne mondjak. A dupla vállú telót nem értem nagyon, rugóút nem tűnik többek 10-12 centinél és elég vastagak a becsúszók is, ilyen telókon nem szokott lenni, ilyen szintű megerősítés. Ha dupla váll, akkor miért nem átütőtengelyes agy?
A hajtás is kicsit érdekesnek tűnik, oké hogy X9 a hátsó váltó, de a fogaskoszorú és a hajtókat az milyen szerzet? Nem ismerem fel.
A teleszkópoknak van valami márkájuk? Én erről a Hungarya BIke-ról bevallom nem hallottam még.
Y váz ide, vagy oda, nem tűnik ez valami jól megtervezett vázformának, bár nem vagyok gépészmérnök.
Nem nehéz a bringa kicsit?
[ Szerkesztve ]
-
-
Vasinger!
nagyúr
válasz venember83 #4727 üzenetére
Hihetetlenül idegesítő, hogy így összenyomja a képeket az oldal. Gyakorlatilag használhatatlanok így a képek, mert az arányokat nem jól adják vissza...
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Sirandrish #4738 üzenetére
Talán én vagyok a Te embered, itt láthatod a fejlődésemet: KATT
Tehát az első 3 bringa, igazából egymásnak az átépítései, úgy az évezredforduló elején lehetett véve mindkettő, darabja olyan 40k lehetett, akkoriban azért az nem számított kevés pénznek egy teleszkópnélküli gépért.
Aztán úgy 5-6 éve kapott el a gépszíj és szerettem valami jobbat. Akkor jött a HaiBike, 80 000 Ft-ba került, ég és föld volt az ugrás, a kerék jobban és könnyebben gurult, 9 sebességes váltó megintcsak álleesés és egy használható teleszkóp volt már benne, ami szintén nem elhanyagolható.
Aztán jött a Stöckli, első össztelós bringa 130 000-ért. Össztelósok között talán belépő szint környéke, levegős hátsótag, csillapítással, rugós első teló lockolható, állítható rugóút stb. minden ami kell, de ami előrelépés volt az a tárcasfék. Fékerőben azért erős előrelépés volt, meg az egész össztelós érzés is megcsapott, csak éppen a méret nem volt jó és minőségibb alkatrészek is hiányoztak róla, hiába Deore XT és Manitou teleszkó, Hayes fék...
És ahol most tartok, Cube 250 000 Ft-ért. Bár közel duplájába került, az élmény nem kétszeres, de itt is hatalmas ugrás volt. A teleszkópok csillapítanak, nem csak mozognak, a fékek harapnak, 2 kamrás levegős első teló, fox tag és hihetetlen minőségi Cube érzet minden kiegészítővel és vázzal együtt.
Tehát én is szépen felfelé haladtam a létrán én bizony nehéz visszaülni egy 20k-s bringára, persze attól függ mire kell. Boltba, síkterepen egyértelműen jobb a 20k-s mint egy 250k-s, de terepen egy sár nehéz merev acélvázas bringával azért nem szívesen tekernék se fel, se le.
Ami a lényeg igazából, hogy nem mindegy milyen kategóriáról beszélünk. Nyilván egy SS vagy akár egy Outi is jóval olcsóbban kihozható, mint egy Fully azonos minőségbeli kategóriát tekintve, mivel fully-ba sokkal több és érzékenyebb alkatrész van, mint egy tök merev vázas, akár váltó és féknélküli rendszerbe.
Szum: Egy fullyért nem sok 2-3-400k használtan, sőt....újonnan meg minden bringa k...va drága
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Sirandrish #4756 üzenetére
Hát végül is igen, de akkoriban nem is nagyon tekertem sokat, csak városban voltam aszfaltbetyár
Azt tudni kell rólam, hogy nem versenyzek és nem tekerek extra sokat, de nem ritka a 100Km vagy annál hosszabb túra sem.Amúgy egy tök jó példa A-ból B-be jutásról. Voltam egy hegyi túrán a Börzsönyben ami majdnem 900 méterig ment, tehát cseppet sem volt kicsi a hegy, lefelé pedig egy elég kemény DH pálya van, fej nagyságú kövekkel, ugratókkal, kizárólag földúttal. Namost jött velünk egy elég fiatal, de annál tapasztaltabb egyén, egy ilyen bringával:katt Bal oldalt kék merev vázas monti, patkófékekkel, semmi extra. Na Ő gyorasbban jött le mint a többi 30-40 körüli tapasztalt emberekék ilyen bringákkal:katt 200 körüli rugóút, nem belépő kategória.
Persze az más kérdés, hogy ízületei nem lesznek mire 20 éves lesz, de ez más kérdés Tehát minden bringával el lehet menni A-ból B-be, csak a hogyan nem mindegy
Gyufaaa:
Elég valószínű, hogy az elem nem elég erős, hogy áttolja a jelet. Próbáld az órát mellérakni, és úgy a mágnest mozgatni mellette, ha akkor működik akkor az elem a gyenge.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Gyufaaa #4769 üzenetére
Ha valóban új volt az óra, akkor nem kéne így lemerülnie, még ha sokat is áll. Meg általában úgy oldják meg, hogy betesznek egy műanyag szigetelő anyagot az elem és az érintkező közé és azt csak ki kell húzni utána, ha használja az ember. Minden esetre az a lényeg, hogy megoldódott.
[ Szerkesztve ]
-
-
Vasinger!
nagyúr
Valakinek nincsen eladó hajlított 66 cm körüli kormánya?
Esetleg apróról nem tudtok mutatni valami jó vételt?
Jelenleg egy Easton EA50 Low Riser-m van, 62 centis, de ez keskeny nekem, ezt cserélném le szélesebbre. Valaki nem tudja, hogy az átmérője mennyi lehet? Próbáltam lemérni, de tolómérő nélkül most nem nagyon tudtam. Google szerint 31.8 mm, lehetséges ez?
-
Vasinger!
nagyúr
Köszi szépen, elég nagy kár, hogy ezt nem bírják így leírni, mint ahogy Te is.
Egyébként tegyük fel, hogy ha vennék egy 25.4mm átmérőjű kormányt, és azt kihézagolnám, mert lehet hozzá kapni ilyet, az nem nagyon ajánlott, igaz? Gondolom nem véletlenül vastagabb azon a részen, terepen azért elkél a 31.8, jól látom?
-
Vasinger!
nagyúr
Rendben, köszi a felvilágosítást. Az a baj, hogy kiszállítással együtt már 5000 felett járnék... :\
Ha sikerülne eladni a mostani kormányomat értelmes áron akkor nem lenne baj, de nem sok reményt látok, mivel ritkán kell ilyen kormány, hiába pehelykönnyű.Esetleg még ezt néztem ki: katt
Ez sem olcsóbb, de kb. fele olyan nehéz.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz fi:zi'k #4855 üzenetére
Nos, ezt nem tudtam, köszi.
Viszont pk-val együtt is olcsóbban jönnék ki az ebike-ról mint az RB-től személyesen és oda fel is kéne utazni...Tehát akkor inkább ebike.
Arról a Truvativ Stylo World Cup kormányról vélemény?
Ez a márka jónak számít? Ritchey-t ismerem és tudom, hogy jók, de ezt nem.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz -HajTömeg- #4915 üzenetére
Ja értem, ezt nem tudtam. Köszi.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz HollyBoni #4917 üzenetére
Schwalbe Nobby Nic > Racing Ralph > Smart Sam > Rapid Rob
Valahogy ilyen sorrednben. Balról jobbra csökken az ár és az aszfalt/terep arány, tehát Nobby Nic nagyon jó terepre, de aszfalton is megállja a helyét, ennél jobb gördülési ellenállási értékekkel bír a Racing Ralph és így tovább.
Persze nem mindegy, hogy az ár egy párra vagy per darab értendő. Esetleg nézhetsz használtat vagy régebbi típusokat ezekből. Fullyra azért nem vennék egy Land Cruieser-t
Most olvasom, hogy párra értetted, nos én annó 4k-ért vettem 3 darab használt 90%-os Racing Ralphot. Érdemes körbenézni a használtpiacon, vagy boltokban bontottak között.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Ha visszaolvasol, akkor pont ezért írtam, hogy érdemes használtak között nézegetni, mert töredék áron lehet hozzájutni jó darabokhoz.
Én is így jutottam még tavaly 3 darabhoz, idézem magam:
3 db. Schwalbe Racing Ralph 2.25" külső (1 eléggé használt drótperem nélküli, 1 vadiúj drótperemes és egy 95%-os drótperemes) (A 3 külső összesen 5k-ba került ) -
Vasinger!
nagyúr
válasz hoffman_ #5006 üzenetére
Szerintem a KTM biciklik feleslegesen drágák, a név miatt jön rá legalább +20% úgy általában. Meg azon gumikat kéne cserélni, ha hegyen is akar vele menni. Hajtókar és váltó meg elég lowend kategória.
Amit ő nézett ki az halál aszfalton a láncvillával szemközti rúd és a felső cső egy vonalba esik-> trial vázkialakítás, aszfalton cseppet se kényelmes.
A magellan nem néz ki rossznak, csak elég gyenge a hajtása.
Csak összehasonlításképp én pár éve ilyen bicót vette 80-ból: KATT
Hallgass rám és fogadd meg a tanácsom. Ha nem sürgős, akkor inkább várjon egy jó vételre, mintsem vegyen valami kevésbé jót és dühöngjön azon, hogy miért nem várt még 1 hetet egy sokkal jobb biciklire. (Saját tapasztalat)
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz venember83 #5020 üzenetére
Nagyjából pontosan ilyen gépek lehetnek a TDF-esek, az se teljesen embernek való.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Sirandrish #5129 üzenetére
A középen kivágott lyuk a nyergen nem azért van, hogy azon a lyukon kilógasd a ....
Az a prosztatának van, kényelmesebbé teszi az ülést rajta.
Az ülés legyen mindig vízszintes. Ha össztelós a biciklid, akkor mikor ráülsz, akkor is egyenes maradjon.
Nem mindegy milyen alsóneműt/nadrágot hordasz, az is befolyásolhatja ezt.
Ja és a puha nyereg nem mindig jó, hosszútávra a kőkemény a tökéletes
Nekem ilyen nyergem van: BBB BSD-52S Supremebase Anatomic, ez középen kivágott, de nem annyira puha.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Sirandrish #5132 üzenetére
Érdemes nézni a használt piacot e téren, én testbike-ról vettem a linkelt nyerget 4-5k körül az eredeti 1x ára helyett.
-
Vasinger!
nagyúr
Épp ez a nem semmi, hogy "csak" közlekedsz és még így is ilyen eredményeket produkálsz...
MÁS:
Engedjétek meg, hogy pár gondolatom leírjam, úgy általában, esetleg tapasztalatomat, néhol off-ba is át fog csapni.
Ma mez nélkül, egy pamut pólóban voltam tekerni egyet, annyira nagy diferencia van a mezhez képest, hogy az hihetetlen. A mezen keresztül teljesen elpárolog az izzadság, de a pólón meg csak megáll és ennyi. Nem is értem, hogy régebben hogyan tudtam így biciklizni annyit pólóban....
Félelmetes, hogy mennyire rá tud döbbenni az ember, mikor átül az egyszerű teljesen merev biciklijére tartós fully használat után és rámegy egy földes/terep részre, mennyivel lassabban és nehezebben tud átjutni, mint fullyval. Néha meg még azon gondolkodom, hogy nem is csillapít annyira jól az a bicikli, amibe nagyban beleszól az is, hogy a propedál 3 állásából csak 1-et próbáltam ki, mert valamiért elfelejtődött, hogy 3 van, de ezt majd bepótolom.
Miért van az, hogy a lányoknak jobban "bejön" egy olyan férfi/fiú aki izmosabbnak látszik, tehát izom tömeg van rajta és nem igazán szálkás, mint egy biciklista alkatuú, aki ugye általában hajszálvékony, vagy nem látszik rajta annyira, hogy sokat sportolna, gondoljunk csak a TDF-es emberekre, egyik se rendelkezett hatalmas karokkal, széles hátizmokkal, de még vastag lábakkal sem, de milliószor többet sportolt az a "vékony" ember, mint aki 2-3 hónap alatt "kigyúrta" magát (értsd: elment kb. minden héten 3x pár órát gyúrni és ette a disznóhizlaló porokat, hogy felhízzon és ennyi). Félreértés ne essék, itt nem a testépítőkre gondolok, mert azok is legalább olyan keményen dolgoznak mint egy TDF-es vagy egy biciklis, csak annyira unfair-nek tartom, hogy a biciklis fiúkra kevésbé buknak a csajok, mint az olyanokra akikről fentebb írtam. (A biciklis alatt se a divat BMX-es - és annó még EMO-s - embereket értem...)
-
Vasinger!
nagyúr
válasz D.Orion #5280 üzenetére
Teljesen így látom én is a dolgokat, csak az a baj, hogy a nők a mellkasnál lejjebb már nem néznek, nem is akarnak. A másik, ami már tényleg nagyon off, hogy sajnos a kigyúrt testtel egyenesen arányosan, vagy akár logaritmusosan csökken az értelmi szint is, amire már nem adnak.
Azért, hogy visszatérjek kicsit: Csak számomra borzasztóan röhejes ha egy hapsi ki van gyúrva, de a lába meg olyan vastag mint egy fogpiszkáló? Az én szememben égőbb, mint ha nem lenne kigyúrva fent sem.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz pengemetal #5283 üzenetére
Jó, bevallom, ez tényleg magas labda volt
(#5284) fpeter07 :
Ezt az evolúciós dolog nem nagyon értem, kifejtenéd?
ON:
Mióta van meg ez a szuper bicó? Le vagyok maradva, én másra emlékszem. Adnál róla egy kis infót?
(#5286) szki :
Szerintem akkor harmonikus a testfelépítés, ha összhangban van a lábak
Ez így van, gondolom itt a kigyúrt felsőtest, ropi lábakra célzol, de ha sokat kerékpározol nem lesz nagyobb lábad, sőt. Nézzük meg a TDF győztesét. Láttátok a pódiumon, hogy a 2. és a 3. helyezetthez képest mennyivel vékonyabb volt a lába? Tehát ez esetben is csak guggolásokkal lehetne növelni a méretet.
(#5287) deicide:
Jó, de Te vagy az ellenpélda Te cseppet se vagy mondható biciklis alkatnak, természetes, hogy tapadnak rád a csajok. Egyébként bicós ruhában engem is megnéznek, csak bulizni közel sem olyan ruhában megyek, de gondolom ez megérthető
Tény ami tény, az izmos segg az jól jöhet néhány helyzetben [link], de sok lánynak nem a laposabb "girizd" izmos segg jön be, hanem a kidudorodó, számomra nőies.... Egyik nap beszéltem pár csajjal erről, friss infó
(#5289) fpeter07:
Ez az óra megéri a pénzét? Valaki próbálta már?
Nem túl olcsó, de lájtosabb edzéshez talán megvenném, hogy tudjam hányadán állok
Főleg az érdekelne, hogy a kormányon hogy marad meg.(#5291) Doki-HUN1978 :
Nos, ez szerintem egyénfüggő. Tény, hogy én nekem nem jönnek be a kövér nők, de az nem baj ha van rajtat egy kis felesleg. Tehát a teltkarcsú és a vékony csajok között is van szép, legalábbis számomra. Lányoknál meg csak egy irányba megy a dolog, amit nem értek.
(#5294) -HajTömeg-:
Hát, biztos mindenkinek megvan a célközönsége, kövér sosem voltam és nem is szeretnék lenni, tehát erről nem tudok nyilatkozni
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
És ez a szemüveg bringázásra?
Központi régióba várhatóak ezek?
-
Vasinger!
nagyúr
Tárcsafék csilingelésre csak egy új tárcsafék lehet a megoldás vagy van valami házi praktika?
Nevezetesen Formula ORO K18-ról lenne szó.Napi feladvány:
Lehet e a biciklimre második kulacstartót eszkábálni, ha igen, hogyan?
Itt a kép a biciklimről, csak sajna a lényeg nehezen látszik, de ha kell készítek róla pontosabb képet.Na most, az a vázcső ahova a nyeregcső bemegy, azon is található 2 db lyuk a kulacstartónak, csavarral együtt, de az első váltó pont a 2 csavar között van. Van olyan kulacstartó amit fel lehet úgy rögzíteni, hogy a váltót ne kelljen mozgatni? Gondolom nem véletlenül van olyan magasságba rakva a váltó.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
+1 kérdés:
Ha Ebike-on "Összeállt" állapotban van a rendelésem, tehát ki van fizetve és csak a szállítás van hátra, akkor utána hogy szoktak lenni a dolgok? Felhívnak, hogy mikor hozhatják, vagy hasonló?
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Teasüti #5538 üzenetére
Köszi a tippet, de ez más dolog Nem fékezés közben nyikorog, akkor leírom a problémát részletesen.
Gurulás közben az első perctől csilingel egyet minden kerékfordulatnál, ha a kanyarba bedöntöm a biciklit akkor erősebben hallani. Ez egy konstans zaj, mióta meg lett véve a bicikli, de ez még az előző bringámnál is így volt.
Lehet, hogy túlságosan ki van könnyítve a tárcsa és ezért nagyon könnyen deformálódik és 8-as kerül bele, tehát abban a pontban hozzáér?
-
Vasinger!
nagyúr
Na, megjöttem a reggeli Lidl utamból, minden volt, ezeket vettem:
8500 körül hagytam ott, nem kevés pénz, de remélem megérte. A napszemcsi bestbuy ennyiért, nagyon f@sza, könnyen cserélhetőek a lencsék ha az ember rájön hogyan kell, ami az extra, hogy van benne fehér lencse is ami nagyon jól jön télen és este is. Évek óta vadászok ilyenre..
A pulzusmérőóra elsőre jónak néz ki, élesben meglátjuk mit tud.
A mez olcsó volt és tetszett kinézetre, bár futómez, de remélem jó lesz kerékpározáshoz is. A térdbandázs meg a jobb térdemre kellett sajna
Ha bárkinek kérdése van, írjon!
-
Vasinger!
nagyúr
Elnézést, valóban megtévesztő volt, átlátszót akartam írni!
Zoli133:
Én ma felvettem magamra és működött. Van benne óra, hőmérő, stopper, naptár, testtömegindex állítás, háttérvilágítás, kormányra szerelhető tartó, pulzus mérés és jelzés ha az átlagtól eltérsz stb.
Mire gondolsz, mire vagy kíváncsi?
Egyébként érdemes sietni, ebből volt a legkevesebb itt már...
-
Vasinger!
nagyúr
válasz jackbacsi87 #5579 üzenetére
Sajna nem nyert, de jó 5let volt.
sanzi89 és Zoli133:
Majd megnézem.
zoli03:
3 fő üzemmód van rajta. Idő, stopper és pulzus. Mind a 3-ban az szerepel nagyban ami ki van választva, tehát jól leolvasható. Nem valami hatalmas a kijelző, de szerintem bőven jó.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz pengemetal #5589 üzenetére
Nem, még sincs benne, csak valahol a leírásban olvastam hőmérsékletről, de lehet hogy csak félreolvastam valamit.
-
Vasinger!
nagyúr
Figyu, "Te nem Én vagy?"
Echte ugyanebben a cipőben járok. Ha azt mondod, hogy ezt vetted meg, akkor lehidalok katt
Én nekem is ma hozták meg, de kiderült, hogy nekem normál vastagságú kéne, így jártam, tolómérő nélkül szarul mértem le az átmérőt, pontosabban nem is ott ahol kellett volna.-ó..
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen