-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
deny330
aktív tag
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #119198 üzenetére
Én a napokban voltam tekeregni sípálya fele, végül a hegy tetején át jöttem haza. Poénból leverettem magamat az egyik csapatós ösvényen de volt egy kanyaros rész ahol annyira lejtett a pálya... egyszerűen le kellett tolnom, féltem, hogy kirepülök az ívekből. Így a képeket elnézve ott is van jókora lejtő, szerintem még brutálisabb is mint Eplényben.
-
deny330
aktív tag
Külföldről rendelni ennyire drága lenne? Nézegettem gumikat mert itthon elég sz*r a választék, de kb 20 euró rájön a végösszegre, ami be kell valljam annyira nem szimpatikus. Mindegyik külföldi oldal ilyen gondolom?! Egyetlen egy hátsó gumit szeretnék rendelni, de a 10.000 forintból szállítással mindennel együtt lesz 16.000 forint.. Tudom nem nagy összeg, de most ennyi plusz kiadás sem nagyon férne bele a keretbe.
Ha valakinek lenne elfekvőben újszerű 26-os Maxxis Ardent / Aggressor 26-os külsője, az ne tartsa magában legyen szíves.
-
deny330
aktív tag
válasz hegyimorc #121733 üzenetére
A szállítási díjjal nekem sem lenne bajom, az áfa ami rámegy amikor kiválasztom az országot, úgy már kicsit kevésbé tetszik a végösszeg. Egyébként igen, feltűnt, hogy egyetlen hátsó külső gumi miatt nem érdemes rendelni. Nagyobb tételben kéne, csak se $ , se alkatrész amire szükségem lenne.
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #122179 üzenetére
Ha ez számít és segít: külföldről még ugyan nem, de itthoni oldalakról rendeltem már úgy terméket, hogy várnom kellett a beszerzésre. Nekem eddig 2 különböző lehetőség volt, ebike pl küldött egy emailt, hogy a termék beszerzése megkezdődött, majd ha beért a raktárukba, ismét kaptam egyet és a szállítás időpontjáról. A másik biciklikk.hu volt, tőlük csak annyit kaptam, hogy a termék beszerzését elkezdték, majd a szállítás előtti napon egy levelet küldtek arról, hogy másnap x időpontban kihozzák, köszönik szépen, blabla. Haver rendelt egyszer külföldről, asszem talán Rosebikeról. Neki DHL hozta, de így egyik napról a másikra, csak egy visszaigazoló emailt kapott a rendelés napján ha jól rémlik.
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #122181 üzenetére
Az emailt mindenképp figyeld, én már sz*ptam be úgy, hogy vártam a szállítást türelmesen hogy majd egyszer jön, aztán amikor felnéztem emailre ott csüngött a levél, hogy törölték a rendelést, mert nem tudják beszerezni / megírták, hogy több mint 2 hét a beszerzési idő.
-
deny330
aktív tag
-
deny330
aktív tag
e*thirteen és Bontrager alkatrészekkel kapcsolatban van valakinek tapasztalata btw? Sok helyen látom amióta követek pár bringás oldalt, főleg Trek gépeknél. Itthon annyira nincsen elterjedve ahogy elnéztem, de amúgy alkatrész minőségük milyen? Még a Nobl ami feltűnt a kerékszetteknél.
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #122253 üzenetére
Ezt a képletet eltudnád küldeni? A lefele váltásom nekem sem az igazi, felfele pedig túl kell nyomni a kart, ha azt akarom, hogy valóban gyors legyen. Nem rég volt bovden és bovden ház cserén, az itteni szervizeshez is levittem a váltót beállítani, de ugyan úgy lassú a váltás, sokat gondolkodik. Bár nem tudom mennyit számít a sor és a lánc állapota, utolsó sebességben pont ma ugrott egyet a hajtás, az sem tökéletes már.
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #122273 üzenetére
Mostanában annyira nem figyeltem a hajtást, a váltóval voltam csak elfoglalva, ha a bringához nyúltam. Mindenesetre így nem használom addig, amíg meg nem érkezik az új lánc, sor. Szerencsére csak tegnap csinálta elsőnek.
(#122306) Runner_fxr: Elsőnek inkább a lánc és sor cserét végzem el, hirtelen felindulásból nem is jutott eszembe, hogy ez is befolyásolhatja a váltást. Még mielőtt mindenféle teóriát kezdenék felállítani magamba a váltással kapcsolatban, valószínű jobban járok ezzel. Ha utána is rossz lesz, akkor ezt a láncvonal dolgot megmérem kíváncsiságból (köszönöm a linket! ). Görbült váltófül / váltó gondolom csak komplett cserével oldható meg. Én nem estem még el a bringával, a pedálon kívül más nem is kapott még ütést sem, remélem nem ez a probléma.
-
deny330
aktív tag
Az hogy lehetséges, hogy az előző gumim keskenyebb volt, ennek ellenére jobban kiadta a szélességet? Egy 2.4-es Continental Trail King külsőt cseréltem Maxxis Minion DHF-re, ami 2.5-ös. Ennek ellenére a 2.35-ös Schwalbe Hans Dampfnál is keskenyebb, tolómérővel lemérve 54mm, míg a Schwalbe 58. DT Swiss EX500-as felni.
-
deny330
aktív tag
válasz StLui #122351 üzenetére
Ezt nem tudtam. Csak furcsa volt, mert ha jól rémlik 62 (vagy 64) miniméter szélességet olvastam, ennek ellenére nekem elég keskenyke.
(#122352) jjeahh: Ezt mondjuk aláírom. A 2.2-es Mountain King és 2.4-es Trail King között van vagy 6 dimenzió különbség ha a szélességüket nézem. Ebben viszont lehet valami, haver 2.6-os Magic Marry gumija mérföldekkel jobban terül mint az én 2.5-ös Minionom.
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #122367 üzenetére
Én nekem csak a Hans Dampfhoz volt szerencsém hátul (elájulva nem vagyok tőle, vizes leveles talajon sodródik ez is rendesen és murván is), meg haver bringájával mentem egy kört, amin 2.6-os Marry van elől. Az nem tűnik rossznak, de akkora ellenállása van aszfalton, hogy számomra teljesen halott ügy (azt hiszem addix soft). Korábban a 2.4-es Trail King volt elől, az úgy sodródott murván és köveken mint a szar. Még mielőtt felraktam volna a Miniont a bringára kipróbáltam az erdőben egy csapatósabb lejtőn a Trail Kinget. Direkt leengedtem alacsony nyomásra, bár meg nem mondom mennyi volt benne, de tudtam hogy aznap reggel esett az eső és vizesek a levelek, fel van ázva a talaj. Hát nem igen mertem gyorsan menni, elég irányíthatatlan és kiszámíthatatlan volt, mondhatni elég lassan jöttem. Az egyik kanyarban meg is csúszott egyszer, akkor még bizonytalanabb lettem. A Miniont felraktam, rá 1 órára ki is mentem megint ugyan oda. A hátulja ugyan úgy csúszkált, tolta ki a seggét a kanyarokban, de az eleje érezhetően stabilabb lett. A kanyarban nem csúsztam ki nagyobb sebességgel ott, ahol a Trail Kinggel igen és nem volt az az érzésem, mintha vajon mennék a bringával. Bár nem akarom a Trail Kinget sem szidni, ha száraz volt a talaj és nem volt annyira laza, akkor nagyon jól lehetett irányítani. Egyedül a por volt neki probléma, ami miatt egyszer majdnem el is estem. Viszont a tapadásának megfelelően aszfalton egész könnyű hajtani, véleményem szerint első keréken sokat ki is bír.
Bocsánat azoktól akik mobil netről vannak, bár a kép minősége (mivel előlapi kamerával csináltam ) miatt szerintem olyan marha sok netet nem szedhet le.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Lánchossz számítására van valami arany szabály jellegű dolog?
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #122826 üzenetére
A hatoson levő derékszöges dolgot megpróbálom, köszönöm!
-
deny330
aktív tag
Az újabb Sram fékekkel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Szinte minden nap látok egy-egy új hirdetést eladó Sram Guide fékekről. Ennyire rosszak lennének, vagy miért adja el mindenki? Ráadásul a 4 dugattyús Guide RS potom pénzekért megy, 25-30k körül szoktam látni tárcsákkal együtt komplett első-hátsó szettet.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #122873 üzenetére
Nagggyon jól néz ki!
(#122875) 6030D: Igen. Az nekem is feltűnt, hogy rengeteg új bringát szerelnek gyárilag Sram fékekkel. Ennek nem is teljesen értem a miértjét. De pont ezért gondoltam azt, hogy akkor annyira rosszak nem lehetnek.
(#122877) Runner_fxr: A sokkal több baj alatt mire kell gondolni? Könnyebben levegősödnek pl? Azt hallottam és olvastam már, hogy légtelenítésük macerásabb.
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #123021 üzenetére
Az áruk ezzel szemben nem sokkal kedvezőbb a Sram fékeknek pedig. Bár hál isten a mostani Avid fékemmel nincsen baj, remélem így is marad egyenlőre. Amúgy pont tegnap néztem meg a videót, ahol Strezi is váltott XT fékekre a Sram helyett. Egyre jobban úgy érzem, hogy csak váltásban jeleskednek.
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #123024 üzenetére
A hope fékekkel kapcsolatban is mondtad, hogy a DOT olaj miatt nem teljesen szimpatikusak. Magura ásványit használ nem igaz? Bár az MT5-ös modellről valaki itt nem volt jó véleménnyel ha jól rémlik, de az MT7 meg már drágácska nekem szettben. Bár az én Avidom se teljesen problémamentes, a hátsó fékkarom tegnap reggel teljesen be volt állva (egy fix ponton túl nem tudtam behúzni a fékkart, ennek ellenére fékerő nem volt). A hidegnek nem szabadna ennyire befolyásolnia a nyomáspontot és a fékerőt gondolom..
(#123025) Hasaggymeg: Jogos, nem szóltam!
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #123034 üzenetére
A dugattyú szorulás ellen mit lehetne tenni? Takarítás?
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #123036 üzenetére
Hm, érdekes megoldásnak tűnik. Valamelyik nap neki esek, sokat nem veszítek vele. Köszönöm hogy leírtad!
(#123039) Runner_fxr: Az a vicces, hogy csak reggel tapasztalom vagy este, amikor már párásabb, hidegebb a levegő. Úgy tudnám leírni, mintha felkeményedne a fékkar a hideg levegőre reagálva, és ezzel teljesen oda veszne a fékerő is. Napközben nagyságrendileg rendben van / volt eddig. Kipróbálom ezt is, remélem felújító szetthez nem kell nyúlnom azért. Köszönöm neked is!
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #123081 üzenetére
Mennyire veszik komolyan, hogy télen nem bringázhatsz? Én rengeteg helyre azzal járok ilyenkor is. Ha valamelyik reggel 6 kor megállítana munkába menet, hogy nem bringázhatok télen.. hát nem is tudom. Szerintem akaratom ellenére is kiröhögném. Hozhat fel bármilyen érveket, úgyis csak a csekk tudna meggyőzni, hogy szálljak le. Az meg, hogy a városon nem tekerek át terepig, mert nehogy meglássanak. Ha FF sisakban tekernék és szemüvegben, és ne adj isten tényleg találkoznék egy rendőrrel, szerintem eszembe se jutna leszállni. Ha tudom, hogy terepre megyek, akkor az erdőig ami kifér a csövön.. Persze ez nem tudom mennyire lenne reális. Motorral működik, bringával nég nem volt alkalmam kipróbálni. De ha esetleg követnek is mit mondanak? Egy fekete bukósisakos srác teker egy kék biciklin a hóban? Ilyen remek részletes információkkal nem tudom mennyire mennének.
Persze ez csak az én elképzelésem. Meg nyilván nem jó az egész telet a rendőrök elől futva tölteni akár hányszor bringára pattansz.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #123142 üzenetére
Gyári SLX fék nem lesz erre kevés? Amúgy szép gép!
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #123128 üzenetére
Hát jég ellen nem sok mindent tudsz ma sem tenni, bár szöges gumi nem tudom hogyan szuperálhat. Mindenesetre a finom por hóban való csapatást én nem ítélem el, sőt. Egy bizonyos határig szerintem még élvezhetőbb is, mint száraz terepen menni. Az más, hogy ott ezt hogy látják. Én tőből kitörölném ezt a szabályt, szerintem baromság.
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #123238 üzenetére
Marha jól néz ki még mindig, és kicsit irigykedem a táj miatt.
Más: lenne egy nagyon amatőr kérdésem. A képen látható pirossal jelzett részen van egy belsőgumi felrakva. Kérdésem annyi lenne, hogy hol az istenben lehet olyan tépőzárat venni, amivel az ilyen vackok felrakhatóak a bringára? Az istenért nem tudom megtalálni.
-
deny330
aktív tag
-
deny330
aktív tag
válasz pikszel #123256 üzenetére
Vázon próbáltad már?
(#123257) Massmurderer: Szíjat nem. Nem tudom mennyire lehet feszesre rögzíteni ezeket. Nem akarom, hogy a szíj feje instabil legyen, szerintem össze karcolná a vázat ha terepen megyek és rázkódna.
(#123259) jjeahh: Szállítási idő függő. Persze nem sürgős, ilyen mocsok időkben amúgy sem sokat tekerek.
(#123260) Hasaggymeg: Egyébként jogos kérdés. Én effektív a táskám egy kis zsebébe szoktam elrejteni azokat, hogy könnyen hozzáférhessek. A pumpát sikerült rögzítenem a táskán kívül, a belsőnek nem találtam értelmes helyet. A pici táska indokolja csak azt, hogy minél jobban eltudjam rakni a dolgokat amik hosszabb túrára kellenének. Az a baj, hogy böszme nagy hátizsák alá beizzad a hátam, plusz elég idegesítő.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz 6030D #123268 üzenetére
A táskám pici az a baj, de csak azt tudom magamra kötni úgy, hogy bunny és ugratás közben ne emelkedjen el a hátamról. Amúgy Főleg víz és kaja foglalja a helyet, ha terepen megyek általában nem igen esik útba bolt ahol vehetnék kaját, kút meg fogalmam sincsen hol vannak a környéken. Persze ez csak nagyobb túráknál baj, amikor mondjuk reggeltől kora estig tekergek. Eddig nem zavart annyira, mindig meg tudtam oldani, csak a cipzár kezd szét jönni, mivel mindig zsúfolásig van a táska. Nem akarom szétbarmolni, bár úgyis lefogom cserélni egy nagyobbra.
A kidörzsöléstől én is tartok, csak hirtelen megláttam ezt a képet, gondoltam hátha valami speciálisabb bringás cucc.
-
deny330
aktív tag
Főleg azoktól kérdezném akik terepen tekernek hosszabb távokat.
Számotokra mennyire lenne kivitelezhető az, hogy reggelente kb 22-25km-t tekerjetek munkába / suliba? Majd ugyan ezt hazafele is. A terep adottságok nagyjából; úgy 35% jó minőségű aszfalt, 65% terep (néhány helyen köves, vízmosásokkal teli félig használt és letaposott földes / füves ösvény vagy erdei út. Szintemelkedést nem tudok hirtelen, de hazafele vagy másfél - két km folyamatos mászás lenne egy bizonyos szakaszon viszonylag hirtelen emelkedéssel, többi helyen lankásabb a terep. Értelemszerűen ahol hazafele mászni kell, ott munkába / suliba menet csak gurulni. Ami esetleg még hozzá tartozik az út adottságaihoz, az az állat világ lenne. Erdőben vagy erdő melletti tisztáson kellene tekerni ahol terep van.
Gondolom függ az időjárástól, de általánosságban lennék csak kíváncsi arra, hogy ki merné bevállalni ezt minden reggel a buszozás / autózás helyett. Akár télen is, amikor sötétben kell tekerni reggelente hidegben.
-
deny330
aktív tag
válasz 6030D #123389 üzenetére
Pont ezen gondolkoztam én is, hogy defekt vagy esés van, akkor megszívtad. Főleg ha az erdő közepén állsz neki gumit cserélni, sötétben.. Alapvetően átöltözős a szitu, szóval annyira nem gáz ha mocskos lesz az a ruha, amiben tekersz. A bringa lezárása mondjuk kérdéses. Én erre gondoltam azt, hogy valami ócskább géppel kéne járni, de az meg hosszútávon használhatatlan terepen. (Pontosabban mondva használható, csak kérdés mennyi kedvel ül fel napi szinten az ember rá.) Az a baj a "befelé aszfalttal" , hogy az 1x1 sávos főút végig. Gyakorlatilag a főút melletti erdőben megy az út terepen.
(#123390) jjeahh: Az út unalmasságára nem térnék ki annyira, de egyébként jogos, ezzel egyetértek, hogy unalmas lenne. Az izom pihentetése a másik dolog, ami macerás. Ez esetben alapból is egy erő edző emberről lenne szó, akinek szerdánként elég kemény láb nap van. Ez edzés szempontjából gondolom eléggé hátrányos, hiszen csütörtök reggel kapásból közel ~24km-t tekersz, majd hazafele ugyan ez. Pénteken ismét elölről.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz 6030D #123394 üzenetére
Ezzel eddig nem foglalkoztam, de érdekesen hangzik. Nagyjából hogyan lehet kiszámolni azt, hogy adott embernek mi az a pulzus, ahol még nem savasodik az izom? Vagy hogyan működik ez? Gondolom emberenként eltérő az érték.
Mondjuk jogos, esős időben nem túl nagy élmény hazamenni vizes ruhában. A teregetés elég macerás lenne szerintem, a kollégák még hagyján. Rossz időben való bringázás ebben az esetben nem túl kivitelezhető, maximum ha valaki nagyon nagy állat, és lesz*r mindent.
Alapvetően több is a negatívum mint a pozitívum, szerintem. Csak elméletben voltam kíváncsi a véleményetekre, gyakorlatban kicsit macerásabb a dolog, de talán tavasszal kap kivitelezést.
Egyébként abban egyet értek haverommal, hogy egy tömött buszon előbb kapsz el valami nyavalyát, mint tekerés közben. Extrémebb időjárás esetén persze már másabb a helyzet. -
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #123399 üzenetére
Ami azt illeti, ez nem igazán az én stílusom. Egyébként valóban, nagyon macerás. Egy-egy jó időben kivitelezhető, igen. Az időt mi kíváncsiságból kiszámoltuk (pontosabban lemértük gyakorlatban). Nagyjából egy és másfél óra közé esik be a menetidő bringával háztól - munkahelyig (jó időben, mindenféle hiba nélkül, közepes városi forgalommal). Ezt az időt eléggé sok minden befolyásolja, de lényegében két - két és félszerese a busz + séta kombónak.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #123479 üzenetére
Kíváncsi leszek, hogy a hátsó és első Minion neked milyen gyorsan fog amortizálódni az aszfalttól. Kerékagyat kicserélni egyébként mennyi idő? Gondolom kiküllőzés majd újra küllőzés nem annyira rövid folyamat. Főleg két kerék esetén.
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #123489 üzenetére
Az a valaki én lennék.
-
deny330
aktív tag
-
deny330
aktív tag
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #123612 üzenetére
A hajtáson szerintem is érezni minimálisan. Legalábbis ha én bikázom mászáskor (vagy ne adj isten síkon ), akkor a négyszögtengelyes érezhetően "nyeklik" a lábam alatt.
(#123624) jjeahh: Ejj, még mindig marhajó képeket lősz és a hely se semmi. Szerkeszted is őket?
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #123689 üzenetére
Ez nagyon ember függő, amivel persze nincs is baj, de az én szemszögemből nézve: a volt túrázós Kellys bringámat akkor sem venném vissza, ha utánam dobnák. Terepen nagyon gyötrelem volt vele menni. A hátulja rettenet mód pattogott, hiába játszottam a gumi nyomással. Kitaposott erdei ösvényen jó volt, ahogy durvább terepre mentem kénytelen voltam felállni.
A döntött XC bringákkal szimpatizálok valamennyire, ha van egy 120-as első teló akkor szerintem csapatásra is simán lehet használni őket, olyat próbáltam már. (Bár tudom, az már inkább trail kategória.)
Haver 120/120-as Trail gépe anno nagyon lenyűgözött, számomra akkor vált igazán élvezetessé a bringázás terepen amikor oda adta egy-egy karikára - akkor is határoztam el, hogy nekem a következő gépem tuti össztelós lesz.
Volt szerencsém tank szerű és súlyú DH bringához is, azt viszont semmi pénzért nem vennék. Nagyon nagy élmény a hatalmas rugóút, ha van hol kihasználni. Eplény aljába egyszer legurultam haver régi Magellan Vega bringájával Olaszfaluból, azt hiszem Schwalbe Dirty Dan gumik voltak rajta, talán 4 dugattyús régebbi zee fékek. Haver jött az én összetákolt gépemmel, amin persze alap cuccok voltak félterep gumikkal, én meg az ő DH tankjával. Volt rengeteg disznótúrás, vakondtúrás, gyökerek, ágak a terepen, és egy elég meredek köves rész. A köves részen átmenve vettem észre, hogy a bringa mindent megoldott helyettem anélkül, hogy én bármit is csináltam volna. Lefele megjött a bátorságom, disznó túrással teli részen úgy mentem át, mintha ott se lett volna. Mire leértem a parkoló rész aljába nagyon biztos voltam abban, hogy nekem ilyen kell, elég nagy vigyorral az arcomon szálltam le a gépről. Aztán amikor vissza kellett tekerni a hegy aljáról Olaszfaluba, akkor jöttem rá, hogy nekem még sem kell ilyen. Nem volt értelmes áttétel amivel fel lehetett volna tekerni. Kiállva nem is lehetett menni, pogózott az eleje-hátulja. Ezen kívül volt vagy 18-19kg a gép súlya, ha nem több.
Még egy 29er XC Scottot próbáltam ki mielőtt bringát vettem volna megint, de ugyan azokat a korlátozottságokat éreztem lefele, mint amit az összes általam próbált merev géppel.
Végül én az alu Enduró mellett tettem le a voksomat (ezt a döntést mondjuk ti is sokat segítettétek, köszönöm nektek ). Eleinte kétségeim támadtak afelől, hogy én ezzel komolyabb távokat hogyan fogok elmenni, nagyon szokatlan és nehéz volt vele menni felfele és síkon. Kb nyár közepe / vége fele kezdtem úgy érezni, hogy már nem akadály semmi sem a környéken, bárhol felmegyek vele, hogy utána le is csapassak vele. Bár tény, hogy én veled szemben pl rühellek mászni. Nem találok benne élvezetet, csak annyi a célom van a hegy alján, hogy valahogy feljussak. Mindegy mennyi idő alatt (jó, akad kivétel amikor nem), mindegy milyen sebességgel, csak fel akarok jutni. Síkon még hagyján, azzal nincsen bajom amennyiben nem korlátoz a szembe szél. Lefele viszont szeretem elengedi magamat, és csak hagyni hogy a gép engedelmeskedjen a gravitáció törvényeinek. Valahogy én ebben találom meg azt, amit egész nap tudnék csinálni. Bár rendes bikeparkban nem jártam még, csak általam és haverok keze által épített rövid erdei pályán mentem nyár végén pár karikát, az sem volt rossz.
Ettől függetlenül persze nem akarom leszólni egyik kategóriát sem. Az nekem tökéletesen elég, hogyha más is ugyan akkora vigyorral bringázik mint én sokszor - attól függetlenül, hogy milyen kategóriát képvisel a gépe.Szerk: Plusz olyan szempontból mindenképp előnyösebbek az XC / Trail gépek, hogy A-ból B-be sokkal gyorsabban lehet eljutni velük, mint a nagyobb rugóutas társaikkal. Van egy nyílt kondi park tőlem 13km-re, viszont kb 60%-ban aszfalton mész, a maradék 40% pedig könnyű terep, egyetlen egy rövid részen indokolt a nagyobb rugóutas bringa talán. Nagyon sokat agyaltam azon, hogy kellene egy merev XC gépet vagy egy 120-as trail gépet vennem / építenem erre a célra, mert Enduroval lejárkálni nem túl nagy élmény. Ezen kívül a bringának a negyedét sem használom ki, fölöslegesen lassítom magamat. Egyetlen egy csapatósabb rész van talán másfél kilométer hosszan, amikor a szántó földek közötti úton csapatok át. Ott a lejtő egész nagy és a terep viszonyok sem a legjobbak, de ezen kívül sehol máshol nem kell ilyen gép.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs