-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz benfolds #147170 üzenetére
Nem nekem fordítva, a fő prioritás a kondi már 14 éves korom óta, a biciklizés az nekem városon belül van javarészt. Most vagyok 33 éves így elég régóta csinálom. 72.2 kg-val kezdtem és most vagyok 107 kg. Első pár évben olyan 18 éves koromra lettem 85 kg körül, de jó erőben voltam. Később főiskola mellett komolyabban csináltam olyan 22-24 éves koromig, akkor mentem fel 90 kg-ra és akkor nyomtam 170 kg csúcsot és 300 kg felhúzásban. Akkor javarészt erőemelőkkel is edzettem. Szert azt sosem használtam, mert se pénzem nem volt se kedvem hozzá, így viszonylag lassan fejlődtem, de a kitartás megvolt. Ekkor még biciklim sem volt mert nem érdekelt akkor még.
Jelenleg is nyomon, erőm is megvan, de gyerek és munka mellett kevesebb időm van, de rendesen leedzek keményen.
Biciklim kb 10 éve van, először csak munkába ingázáshoz kellett valami olcsó. Így lett egy single speed Cruiserem, ami át lett később alakítva. Idén eladtam és lett a városi monti. Mostmár komolyabban érdekel a dolog, de idő hiánya miatt kevesebbet tekerek, mint kondizom. Persze napi szinten munkába járás megvan.
-
Fall-N
veterán
Ne csak OFF legyen vettem a egy Bryton Rider 15-öst egyelőre az E csomagot, azaz még nincs hozzá kiegészítő szenzor. Később lesz egy CAD hozzá, vagy lehet, hogy a CAD + HR csomag. Bár ahogy láttam páran használjátok a Magene szenzort. Jó párosítás lenne a komouterhez? Gondolom ugyanúgy ANT+/BLE is egyszerre, mert a 15-ben nincs ANT+ csak BLE.
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #147208 üzenetére
Nekem egyedül, amit úgy látok, hogy a lánc mellett alternatíva lehet az a bordásszíjas hajtás. Nagy előnye, hogy jól bírja, nem nyúlik, igénytelen, nem kell kenőanyag neki. Ahogy néztem árban sem vészes a Gates féle. Kijön a crankset 40 ezer Ft körül. Jó a szíj azért drágább (12 ezer Ft), mint egy lánc, de elvileg tovább bírja. Egyedül az nem tetszik, hogy vagy single vagy agyváltó, amivel lehet használni.
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #147322 üzenetére
Lehet akár jó is, ha a nagy gyártók nem kapják fel és nem állnak be mögé valami modellel akkor annyi az egésznek. Meg persze a a gyártóknak is mennyire éri meg gyártani, főleg az elején amikor még drága.
-
Fall-N
veterán
válasz Somatom #147329 üzenetére
Szerintem nem rossz dolog, egyedül az, hogy a profit orientált cégek úgy csinálják meg, hogy ne legyen tartós a fogaskoszorú és a lánc. Bár ez sem feltétlenül igaz, illetve nem mindegyik fajtára.
Nem véletlenül nem tudják még kiváltani. Akármilyen jó lehet papíron egy (bordás)szíj hajtás, ha nem lehet vele hagyományos váltót ("lánc"váltóra gondolok, de itt nincs lánc) csinálni, mert a szíj egyenesen kell hogy fusson. Ezért is lehet csak valamilyen belső felépítésű váltó, amilyen a középcsapágyváltó - Pinion vagy agyváltó. Lánccal ezt meg lehet tenni. Feszíteni sem lehet illetve nem kell a szíjat, igy a fogaskoszorút is el lehet felejteni, mert a fölösleges mennyiséget nem lehet feszíteni, mint egy láncnál.
A kardán szerintem nem jó alternatíva és ahogy bringasisti is írta ha tartós akkor nehéz is lesz. Meg egyébként is minek bonyolítani ennyire a forgó mozgást kardánnal?
Szóval egyedül ami még a jövőben életképes lehet az a Pinion + bordásszíj. Csak az ára horror. Meg egyébként sem nagyon tud elterjedni a speckó váz és a nehéz szervíz miatt.
-
Fall-N
veterán
válasz Somatom #147431 üzenetére
A bordásszíjas hajtásnak pont az a lényege, hogy ne legyen fogaskerék, így tudnak kenés nélkül is tartósak lenni és kisebb is jóval a súrlódás, kisebb veszteség a belefektett hajtási munkából. Bármilyen más elvű hajtás, amiben fogaskerék van ugyanúgy rossz megoldás bizonyos szempontból, mint a láncváltó. Ugyanúgy kopnának viszonylag hamar és ugyanúgy kéne a kenéssel is bajlódni, hogy ne kopjon szét. A fogaskerék - fogaskerék még terepre sem lenne jó mivel ha beleakad valami akkor meg is szorul az egész és lesz borulás. A kopásnak is adna a sár és a por.
A láncváltó átka, hogy pazarlás a fogaskoszorú elhasználódása, főleg ha nem lehet szétbontani, mint a drágább fajtákat. Az is pazarlás hogy nem egyformán kopnak általában a fogaskerekek, de egyben kell cseréljük, holott a keveset és kevesebbet használtak még jó állapotban lennének. Pont ezért a drágább de bontható fogaskoszorús lánchajtással nincs is baj, viszonylag olcsó és könnyen szerelhető.
Úgyhogy szerintem tényleg egyedül a Pinion + a Gates szíjas hajtás lenne a jó irány. Van is BikeMagon teszt egy ilyennel szerelt bringáról, jókat is írták róla. Csak nem terjed el és b...szott drága. Pedig terepen sokan értékelnék a zárt váltót és a sárra igénytelen szíjat.
cdl: Nekem általában melegem van, ezért is utálom a nyarat az extrém meleggel. A reggeli hűvösebb idő nekem még bőven tetszik és nem fázok. De ezt a fülledt levegőtlen meleget nagyon utálom.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Because #147438 üzenetére
Nincs azzal gond, tök mindegy mi a neve. A fogaskerék - bárhogy is hívjuk egy merev anyag és kopik (ugyanez igaz a láncra), a szíj rugalmas ezért tartósabb. Ez is az előnye. Hátránya, hogy egyenesen futhat, így korlátozottan lehet használni váltásra.
Somatom: Persze lehet az fémből is. Csak a kopásállósága és a rugalmassága nem mindegy. Ezért is írtam a Gates szíjas hajtást. Ez az amit már biciklire kapni, nem túlzottan drága és jó is lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Wombath: Köszi, hogy írtál, akkor be fogom rendelni AliExpressről a Magene CAD szenzort. Árban nem mindegy, a Bryton saját szenzora 10900 Ft a CAD + HR meg 19990 Ft. Kicsit sok érte, de mondjuk apránként is meg lehetne venni. Maradt az E alapcsomag 22900 Ft-ért. Az a vicces, hogy a Rider 10 már kifutott, nem lehet kapni pedig nekem az is jó lett volna. (Főleg jó áron volt a Rider 10 + CAD szenzor 26900 Ft-ért).
Eredetileg a Rider 15 + CAD lett volna a vétel 29990 Ft-ért, csak kellett vennem új kitámasztót (motoros 7000 Ft) meg gyerekülést (Bellelli Pepe Clamp, 12000 Ft) az asszony bringájára, így most az kicsit sok lett volna a költekezés. Mozgatta a fantáziámat a Rider 310E is, Ami most 29900 Ft, meg most akciós a 410E is az sem sokkal drágább. Hátha valaki tervez venni egyet, azért írom.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #147461 üzenetére
30e km. Akkor még jobban bírják, mint gondoltam.
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #147569 üzenetére
Az igaz, marad a gravel és a CX. A gravelt meg olyan mintha pont a magyar csodálatos utakra tervezték volna.
Viszont, hogy montival indult adott egyfajta kihívást, amit sikerült teljesíteni.
HKorn: Ahogy előttem írták a fontossági sorrend fejlesztésnél:
- Fékváltókar vagy trigger
- bowdenezés es bowdenház (teflonos ajánlott)
- fogaskoszorú és lánctányérok és lánc
- váltókBár az első kettőt érdemes összekötni, amúgy sem a bowdenezés a drága.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Salex1 #147718 üzenetére
Nem akarok vészmadár lenni, de sajnos az olcsó vezeték nélküli mérők.mind kukába valóak. Nekem van vele tapasztalat elég így meg is osztom veled.
Szóval az adott Crivit "márkájú" óra egy nagy hulladék sajnos. A bajt az okozza, hogy nem kódolt a jel amit az adó a vevő felé ad, így összeszedi a zavart. Így sosem fog normálisan működni, ahol sok az elektromágneses zaj. Nekem mondjuk kb pontosan mért, ameddig működött. Kettő is volt nekem belőle. Az első elhalálozott az elem cseréje után ismeretlen okoból. Az elem nem volt sérült, így nem folyott ki a sav belőle. A második egy idő után nem tudta venni a jelet a szenzortól, így nem mutatott semmit. Amúgy is a rögzítése egy vacak, a legkisebb bukkannó után már a mágnes és a szenzor közti távolság megnőtt, így nem mért addig, ameddig meg nem igazítottam. Szóval kuka lett pár hét után az is.
Idén tavasszal vettem egy Velotech Wireless 15-öst, ami ugyanazt játszotta el, amit a második Crivit. Az is kuka lett.
Utána vettem két hete egy Cateye Velo Wireless+ -t. Ég és föld a különbség közte és az olcsó hulladékok között. A jel kódolt, így nem zavarja semmi, a küllő mágnes és a szenzor is atomstabil. Most az asszony bringáján van, én vettem egy Bryton Rider 15-öt.
A tanulság az, hogy el kell felejteni az olcsó vezeték nélküli mérőket. Vagy olcsón kell venni vezetékest vagy többet kell rá szánni. A minimum egy BikeFun mérő legyen, ez már 9ezer Ft-ért van vezeték nélkül, a vezetékes változata 5ezer Ft. Az általam említett Cateye 15ezer Ft, de híresen legendás, hogy nagyon ellenálló és kiváló japán minőség (ott is gyártja a cég!).
Személy szerint ha van rá keret én GPS-est ajánlanék, mert egyrészt komolyabb, másrészt később lehet "okosítani" különböző ANT+ vagy BLE érzékelőkkel. Nem kell horror árakra gondolni, ott a Magene Gemini210, ami kínai webshopból kijön 4ezer Forintból szemben az iGPSPORT és a Bryton szenzorok 10-11 ezer Ft-os árához. A legnagyobb okosság, hogy a Magene kettő az egyben, mivel CAD (pedálfordulat mérő) és sebesség szenzorként is tud működni.
szerk.: Látom vezetékes a mérő. Milyen fajta? Az tud még hiba lenni ha fordítva van rögzítve a szenzor. Ilyenkor meg kell fordítani. Az elemfedél kifelé nézzen és a villán előre felé álljon a szenzor ne hátra ha bal oldalon van, jobb oldalon még hátra!
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #147793 üzenetére
Nem az az oka. Én élelmiszer boltban dolgozok, így van rálátásom. Ha akarsz Coca terméket forgalmazni, akkor az összes üdítős polc 50%-a kell, hogy legyen az ő termékeiknek kihelyezve. Ezt minden héten ellenőrzi is az üzletkötő, amikor jön a megrendelést leadni. Persze az is meg van határozva, hogy milyen sorrendben legyenek kint a termékek.
A Pepsi meg úgy számolja a polcfelületet, hogy a Coca 50%-a legyen azaz az összes felület 25%-a. Ezt is nézik csak ők kicsit ritkábban.
Fogyásban mindkettő jól fogy, Pepsi olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #147815 üzenetére
Tré utakra én nem vennék fullyt. Fölöslegesen rugózik és nyeli el a hajtási energiát. Merev váz + teló előre szerintem bőven elég MTB-re. Outira meg karbon villa.
-
Fall-N
veterán
válasz beleriand72 #147873 üzenetére
Én viccesnek találom a "verseny"bicikli szót mert az összes kategóriában versenyeznek, így egy hülyeség a szó. Ez is egy hülye ragadvány név, amit hozzá nem értők aggattak rá.
Létjogosultsága van, ahogy az eredeti kategória név is mutatja (tükörsima ország)úton lehet velük suhanni.
Én a fixit mint jelenséget nem értem. Mondjuk inkább divat és rétegigény. A másik meg a choppernek látszó Cruiser kategória, ami dögnehéz acél váz, jó vastag gumi, hogy még nehezebb legyen tekerni, túl széles kormány és még a legtöbb SS is. Annak sincs sok értelme.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #147891 üzenetére
Igen ez igaz, de manapság a tényleg csak versenyzésre alkalmas pályabringákat és időfutam bringákat lehetne nevezni versenybringának, mert hétköznapi használatra alkalmatlanok.
A butterfly kormánytól meg engem is a hideg kiráz. Gusztustalan ahogy kinéz.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Paxker315 #147919 üzenetére
Az UNO nem eBayes noname márka így jót vettél. HL Group gyártja, akikhez tartozik a Zoom, Kalin és az UNO márka is. Neve alapján azt hinné az ember, hogy olasz, de nem. Mondjuk volt régen UNO olasz bringa, olaszmenetes csapággyal és olasz szabványú menetes kormánnyszárral (21.1 mm belső átmérő). Gondolom megvették a kínaiak vagy tajvaniak.
Hasaggymeg: Jogos, hogy veszélyes is. Mondjuk ilyen pillangó kormányt gyárilag nem szerel egyik márka sem. Én úgy látom, hogy a külföldről (német, osztrák lomi) behozott alu trekking bringákon van fent ez a fajta, ott lehet(ett) népszerű. Én élőben szintén egy német bringán láttam, de ránézésre sincs semmi létjogosultsága.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Napfénysüti #147946 üzenetére
Ó lehet ez még akár sikeres is. Megnézve a fixi mániát Pesten, amik mégcsak nem is olcsóak és ahhoz képest, hogy műszakilag mit ér egy Csepel Royal elég népszerű lett az is. Pedig hol ér egy acél Royal váz 50 ezer Forintot? Annyiért értelmes alu Merida vázat is kapni, ha nem is a csúcsot belőle.
Szóval bármennyire érthetetlen számunkra biztos pár ember vesz belőle. Szerintem érdemesebb kukázni egy régi Cro-Mo vázat és azt felújítani. Igaz azon nincs tárcsafék.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz maximilian4 #147965 üzenetére
Itthon vannak problémák, külföldön jól mennek. Nem véletlenül állt rá a nyugaton népszerű eBike témára a Csepel, Gepida és a Neuzer is. A Gepida állítólag Németországban népszerű. Magura fékek is azért kerülnek fel sokszor, mert a német piac szereti.
Mondjuk az itthoni térnyerésük ellen az ár is tehet. Gondolom külföldi exportra olcsóbban adják, mint itthon. A Pick szalámi is a németeknél fele annyiba kerül.
Mali meg jó vázakat gyárt, de a komplett bringáik felszereltsége háát ...
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz G@ben #147979 üzenetére
Én lehet visszakértem volna a pénzt ha nem akkor fogyasztóvédelem. Eleve milyen bolt lehet, aki úgy szállít, hogy nem karcmentes, nem leverődésmentes az áru? A hanyagság sem a megbízhatóság és a bizalom mintája. Ha kell valami garanciális szervíz, majd harmadszorra összejön?
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz nmate91 #147984 üzenetére
Általában nekem is mindig egyedi épített bringáim szoktak lenni. De jó lenne nekem egy "széria" bicikli is, maximum kapna egy egyedi színterezést. Sajnos amúgy sem mindegyik gyári festés tartós.
Az épített biciklinek az az egy előnye van, hogy apránként részletekben lehet fejleszteni és nem kell egyszerre nagyobb összeget kiadni. Csak sajnos drágábbra jön ki, de lehet venni használtan is ezt-azt.
-
Fall-N
veterán
válasz G@ben #147985 üzenetére
Akkor külső szervíz van, amivel szerződésben állnak és nem ők javítanak. Így már értem a problémát. Nem a bolt volt a hibás, hanem a szervíz, csak gondolom nekik kell egymás között leboxolni a kárt. Illetve annyiban hibás, hogy ilyen fos szervízt bíznak meg javítassal.
Én azt is megértem, hogy ő nekik is kár, ha emiatt új bringát kéne neked adniuk, de most őszinte nem nonszensz, hogy egy új bringát festeni kell? Utána a javított bringát el sem tudnák adni újra újonnan, illetve de, de az már elég etikátlan lenne. Arra sincs garancia, hogy nem fog látszódni a javítás, illetve ki tudja mennyire lesz tartós utána.
Az is gáz szerintem, ha béna a szerelő és beleüti szerelés közben a szerszámot. De ezt ki lehet védeni, kell rongyot odatenni a vázhoz/alkatrészhez, ez a minimum. Én is így szerelek, mert előfordulhat hogy megszalad a szerszám, ha túl nagy nyomatékkal meghúzott vagy rárohadt alkatrészt kell meglazítani. Ez is igénytelen, nemtörődöm "szaki" ismérve. Nem nagy elvárás ha beadom a gépet, akkor ugyanolyan karcmentes állapotban adja vissza, mint amilyen előtte volt. Illetve engem az is zavar, meg megmutatja mennyire ad valaki a munkájára, ha tökig fekete kéznyomosan és maszatos, gépzsíros állapotban adja vissza. Oda sem vinném többet. Volt régen példa rá ezért is írom.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #147996 üzenetére
Dolgoztam a Picknél targoncásként és nyílt titok volt, hogy ezért ment exportra rengeteg áru. Asszony nagybátyja kint él 30 éve, ő is megerősítette, hogy kb. fele annyiba kerül kint. Sajnos nem hihetetlen, sok minden olcsóbb, mint itthon, gondolom az árakkal máshogy nem tudnának versenyezni.
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #148032 üzenetére
Kár a Magellanért. Egyébként a BikePositive is csődbe ment?
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #148075 üzenetére
Minél több fogaskerék van a koszorún annál vékonyabbak is és a lánc is vékonyabb. Így a keresztbe váltás is kisebb szögű lesz.
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #148125 üzenetére
Az igaz, hogy lassan a 12 sebességes fogaskoszorúk olyan nagyok, mint egy lánctányér elől, úgyhogy valóban keresztben fut az a lánc, de lehet tényleg a lánc kiképzésén múlik a dolog és oldalt nagyobb szögben ki tud térni a lánc. Gondolom nem olyan mereven kapcsolódnak a szemek, mint egy régebbi 7-8-9 sebességes láncnál.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Jó szett a 105, közép kategóriás egyébként. Csak az a durva, hogy 650 ezer Forintba miért nem fér bele a csúcs Ultegra? Vagy azért már majd 800ezret vagy 1 milliót kellene fizetni? Szóval érted a logikát, nem a Di2 váltást várjuk el, az érthető, hogy még drágább kategória. Durván elszálltak az árak. Meg jobban mint MTB fronton, bár ott is el lehet költeni egy vagyont.
TayRol: Jól tetted, hogy megvetted. Jövőre vagy ha tartósan szar a Forint akkor még lesz drágulás.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Nagyjából azért lehet vágni a témát, sajnos az árakat sem nehéz megsaccolni.
Amúgy a másik baj, hogy nálunk a BikeFun a hivatalos forgalmazó a Meridának, Brytonnak stb., ami amúgy sem egy olcsó cég. Drágább általában, mint a többi biciklis nagyker. Bryton is azért annyi amennyi. De ha elmész egy BikeFun kereskedelmi partner boltba, akkor meglátod, hogy ugyanaz a cucc drágább, mint egy másik boltban.
ivana: Igen ez így igaz. Vannak mai szemmel "elavult" (manufaktúrális
olasz) acél- vagy aluvázas outi vázakból sok, amivel versenyeket nyertek és piszok jó minőségűek. Ugyanígy régi Campa váltók, váltórendszerek stb. De ha megnézzük a legnagyobb áttörés az iparban az indexelt váltás és fékváltókar volt. A jövőben és a közeljövőben pedig az elektronikus váltás. Persze fejlődtek a dolgok, meg ma alap lassan a karbon, mint anyag, de a régebbi dolgokkal sincs baj, sőt. -
Fall-N
veterán
válasz trialboj #148305 üzenetére
Ízlés kérdése. Engem a hideg kiráz a látványától. Hiányozni sem hiányzik nekem.
Ahogy látod nem praktikus terepen, mert csak beleakadnak az ágak, a sár is el tudja tömíteni. Nem véletlenül nem rak senki általában MTB-re sárvédőt, ha terepre megy. Az a városba való a tanyabikera, hogy a szöszi ruháját ne sarazza össze ha esik az eső. Egyébként itt a környékemen kb. 10 méter után eltömítené az agyag és tépnéd is le. Velem előfordult már, amikor a Gemencben dolgoztam. Letéptem és dobtam is el a francba. Akkor fordult elő másodszorra és akkor kapott el minket egy komoly felhőszakadás. Első alkalommal is annyira tele lett a sárvédő alatt, hogy alig bírtam kimosni a benzinkúton a magasnyomású mosóval. Másodszorra az ideg megoldotta.
Wombath: Furcsa egy állatfaj a fatbike, nekem nem kéne. Tetszeni így távolról tetszik, de sosem kellene magamnak. Maximum ha fent laknék északon a havas tájakon.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz bringasisti #148351 üzenetére
Az is durva, hogy nincs pár fajta szabvány a vázak között és azt használnák. Ha a kitámasztóhoz is van már, akkor a fontosabb váltóhoz lehetne. Persze vannak márka specifikus kitámasztók is.
-
Fall-N
veterán
válasz trialboj #148469 üzenetére
Egy videót néztünk? Pont azt mondja, hogy a legjobb szettek, de az SLX olcsóbban majdnem olyan jó, mint az XT. Fékben meg az XT sokkal jobb lett. Semmiféle SRAM nem jött le, hogy jobb.
Ez is ízlés kérdése, maradjunk annyiban hogy mindkettő jó, de az XT jobb a fékben, ahogy ez várható volt.
Lassan amúgy sem nagyon van értelme hasonlítgatni, mert annyira jók ezek a szettek már alsóbb kategóriákban is, hogy mindegyik jó. Egyedül az elektronikus váltás ami még nem egál, abban tényleg jobb a SRAM. Fékben meg a Shimano jobb.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #148515 üzenetére
+1
Elég régóta tesztel, meg nem a Ghost az első munkahelye ahol tervez. Pontosan nem emlékszem hol volt előtte, talán a Focus? Másrészt nem tudhatjuk mitől hízott meg, lehet egészségügyi okból is.
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #148544 üzenetére
Állítólag most érték be magukat, amit írsz is. A nagyobb erő kellett az előző XT-n, most meg sikerült reszelniük rajta és puhább lett. Thommey is ezt mondta a videóban.
Mondjuk magam részéről mindkettő szimpatikus, de abban igazad van, hogy az 1x-es rendszereket a SRAM kezdte el, így van benne egy kis előnyük. Rossz nyelvek szerint, azért mert nem tudnak olyan jó első váltókat csinálni.
Shimanonak meg követni kellett, hogy ne maradjanak le. AXS miatt a csúcs kategóriában így is "tartoznak" egy új Di2 utóddal. Csak ki tudja, mikor jön ki tőlük, addig a SRAM sem néz tétlenül és kijön az AXS második kiadása. Nekünk meg jól jön versenyezzenek csak egymással, így esnek az árak és így szivárognak le az alsóbb kategóriába az új technikák. Pl. XT -> SLX -> Deore.
A láncfeszítés érdekes téma, mert a SRAM minding egy kicsit jobb volt ebben. Az új XT tányérok valami új fogprofilt kaptak, de a hátsó váltó feszítését ki tudja mennyire tudja kompenzálni.
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #148608 üzenetére
A legjobb az agydinamó + AXA halogén vagy LED-es lámpa lenne, csak jó nehéz az agydinamó. De Alin láttam olyan okosságot hogy indukciós elven működő lámpa is van. A kerékre kell tenni egy kütyüt és mozgással előállítja a lámpának az energiát. Nem tudom mennyire lehet hatékony.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #148616 üzenetére
Igen folyamatos ellenállás van benne ezért kicsit fékez. Ez meg a nagyobb súly a hátránya. Én is régebben gondoltam benne de mire az ember felszerel ennyi kényelmi dolgot rögtön jönnek a kilók a bringára. Városi vagy málhás gépre jó, mert ott nem annyira hátráltat a súly.
Magam részéről maradok (egyelőre) az elmes LED-es lámpánál. Városban közvilágítás mellett meg nélkül is bőven elég a fényerő. Most egy Koliken első lámpa van elöl, nem egy komoly cucc.
ivana: Igazad van én a városi felhasználásra gondoltam ahová elég, meg gondolom a komolyabb fényvetők energia igényét nem is bírná. Városon kívül meg terepre jobb az akksis.
-
Fall-N
veterán
Nem tudjátok mi a neve annak a rugónak, ami alap állapotban visszahúzza a kormányt egyenesbe? Egy Cruiser biciklin láttam ilyet.
Azért lenne fontos, mert a kétlábú "postás" kitámasztó miatt az asszony biciklijén az első kerék mindig a levegőben van, így elfordul valamelyik irányba a kormány. Sajnos a gyerekülés miatt fontos volt ez a fajta kitámasztó, mert jóval stabilabb. Mivel hátul van a nagyobb súly ezért az első kerék van a levegőben.
[ Szerkesztve ]