Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Mielőtt hozol egy elhamarkodott döntést, előbb azt mérlegeld, hogy egyáltalán szükséged van e enduro bringára? A kellys swag egy enduro gép 160mm rugóúttal, jelentősebb súllyal 14,7kg. A canyon nerve pedig egy trail bicaj, 2kg-al kisebb súllyal, ami elérhető 120mm rugóúttal 27,5"-ös kerékkel és 110mm rugóúttal 29"-es kerékkel. Itt tulajdonképpen almát hasonlítasz a körtéhez, mivel jelentősen eltérő karakterű bringákról van szó. Teljesen más a felhasználási terület. Előbb azt tisztázd magadban, hogy pontosan mire van szükséged. Ha már a kellys swag-nak állítasz alternatívát, akkor miért nem a Strive sorozatot nézegeted? Mivel ezek a canyon enduro kategóriás gépei. De legalább a Spectral-t nézegesd.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #68367 üzenetére
Itthon drágább valamivel, tehát megéri 35-ért. Viszont nálam simán elfogyott a deore fék. Alap 180-as tárcsával és gyantás betéttel. Kell hozzá egy komolyabb tárcsa és fémes betétek, különben a komolyabb terhelést nem tolerálják és a betétek is elfogynak pár száz km terepezés után.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TayRol #68374 üzenetére
A Spectral alapmodell 2000 euro. Illetve ő csak felszereltség szempontjából közelítette meg, közben meg elfelejti, hogy két teljesen más kategóriájú bringáról is beszél. Eleve enduro bicajra elég kevés embernek van valós szüksége Magyarországon. Nagyon kevés olyan terület van, ahol érdemben ki lehet ezeket a gépeket használni. Tényleg csak annak van szüksége 160mm rugóútra aki nagyon durván odateszi magát lefelé. Aztán tetézi a problémákat az, hogy egy nagyon alap enduro modellt nézett ki, aminek a felhasználása a nagyobb súly miatt még jobban lekorlátozódik. Az a swag kb csak lefelé élvezetes, felfelé nagyon gyötrelmes lesz. Persze nincs ezzel baj ha a felfelé tulajdonképpen nem számít. Ezért mondtam, hogy végig kell gondolni, a linkelt nerve pedig sokkal jobban tekerhető. Magyarországi terepviszonyok mellett a 120-140mm es rugóút tartomány a legjobban kihasználható. Ez már élvezetes lefelé, de még megmarad a tekerhetőség és a súly sem szál el nagyon. Endurot akkor van értelme venni, ha van annyi lóvé, hogy meg tudunk venni belőle egy jobban felszerelt, könnyű darabot, ami 13kg fölé nem megy, de még akkor is csak nagyon kevés embernek van rá valós szüksége idehaza.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TayRol #68376 üzenetére
Persze, nyilván ár/értékben a canyon a jobb, ez nem meglepő. Én itt most inkább arról beszéltem, hogy érdemes jobban végig gondolni mire is van szükségünk. 500 ójró pluszt is érdemes meggondolni, mivel eleve nem kis beruházás és nem 1 évre vesszük általában. Egy hibás, átgondolatlan döntés után könnyen a bikemag apróra kerülhet a portéka, ami megint csak bukó lesz.
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem ez a villa 120-as. Manitou black-ből nem volt nagyobb. A 150-es hátsó rugózással abszolút összehangolhatatlan ez így, látszik a geometrián is, hogy túlzottan előrebukik a bringa. Ha neked ez így okés volt, akkor a canyon nerve teljesen jó lesz.
Csak arra figyelj, hogy a súlyodhoz optimálisra fújd a telókat és a csillapítás is legyen összehangolva.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #68446 üzenetére
29"-nél rengeteget számít a vázgeometria. Ezt így nem lehet kijelenteni, hogy a 29" technikás pályán hátrányos. Attól függ melyik típusról beszélünk. 29"-el nyertek már Enduro versenyt is.
Egyébként a 26" már a múlt, így érdemesebb inkább a 27,5"-el hasonlítani. Igen én is sokszor leírtam, hogy mi az előnye és mi a hátránya a nagyobb keréknek, de azt is leírtam, hogy merev vázban kb csak előnye lesz a 29"-nek a kisebb kerékkel szemben. Ahol egyáltalán felmerülhetnek gondok a kanyarodást illetően, az a 140mm és felette lévő fully gépek világa. Ott lehetséges olyan tempó, ahol ez számít. -
Runner_fxr
Ármester
válasz GeneraL_XTX #68381 üzenetére
Talán nem a megfelelő olajat töltötték a fékbe. Jobb esetben csak nagyobb a sűrűsége, rosszabb esetben egyáltalán nem belevaló.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ilyen árkategóriában szerintem már nem jó választás egy decathlonos bringa, de ahogy érzed. A lényeg mégiscsak a váz, ebben meg a decás gépek nem annyira jeleskednek. Itt leginkább a geometriára és merevségre gondolok, nyilván nem fog eltörni, legalább is nem valószínű, de irányíthatóság, hajtáshatékonyság már kérdéseket vet fel.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ha nem akarsz gondot magadnak, akkor újat vegyél. Használtat csak akkor ha tudod mit kell nézni.
Ha nem fontos a koskormány, vegyél egy ilyet: [link]
Nekem is ez a melóba járós bringám.
Akcióban van, de még egy kis kedvezményt tudok rá intézni ha érdekel. Kiváló minőségű bringa, remek váz geometriával. Ha a kényelem is fontos, nem csak a teljesítmény, akkor akár jobb is lehet mint egy koskormányos outi. A btwint-t felejtsd el, 100k-ig versenyképes, felette már van jobb alternatíva is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #68675 üzenetére
Az sajnos nincs, de egy túra leírást tudok mutatni. [link]
Elég szépre sikerült ez a 2017-es KTM bringa. Az elektromos rásegítés is elég jól bele van integrálva. Kemény gép lehet, 160mm rugóút, 27,5" plusz-os kerekek, és az új Magura USD villa.
2017 KTM Kapoho LTTayRol: Én most egy ilyet rendeltem az új Bergamont montihoz, remélem jó lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TayRol #68689 üzenetére
Egy XC gép geoja egész más, mint pl egy Trail/AM fully geoja. Ebből a szempontból felesleges hasonlítani. Az XC gépen jobban rá kell feküdni a kormányra. De persze ettől még simán lehet, hogy ez is tetszeni fog, jó gépek a Cube-ok. Felhasználás függő. Én biztos, hogy nem tudnék elképzelni magamnak egy merev vázas bringát terepezni, de nem vagyunk egyformák.
(#68690) 6030D: Webshop-ot kiskerekhez hasonlítani nem sok értelme van. Egy magyar webshop is olcsóbb mint egy magyar kisker, nyilván nincs annyi kiadása, olcsóbb tud lenni. Viszont nem is tud annyi szolgáltatást nyújtani mint a webshop, mindenki el tudja dönteni, hogy mi éri meg neki.
A magyar kiskerek védelmében annyit azért mondanék, hogy egy idei modell, német kerékpárüzletben sem lesz számottevően olcsóbb mint Magyarországon. A szervizszolgáltatásokat meg jobb ha nem is említem, mert kb 3-4 szer annyi Németországban.(#68697) Hasaggymeg: Elképzelhető, hogy elég lesz neki az a fék, de azért egy XT jobb lett volna.
Nekem nem kell bemutatni a Manitou villákat, anno a 90-es években egy hatalmas dolog volt, ha valakinek egy Manitou villa volt a gépében. A legjobbak voltak. Aztán történt egy s más. A Rock Shox és Fox úgy lehagyta mint a huzat. Régebben a Marzocchi is. A Manitou villák túl bonyolult felépítésűek lettek, körülményes lett a szervize, sok probléma volt velük. Az utóbbi pár évben már kezdenek magukhoz térni és egész szépen dolgozó villákat gyártottak, de a szerviz felől még vannak negatívumok. Azt elhiszem, hogy szépen dolgozik, de ha alkatrész kell hozzá, vagy szervizelteted, körülményesebb mint egy Rock Shox-ot vagy Fox-ot. Kevesebb szerviz is vállalja. Egyébként régebben nekem a Marzocchi volt az abszolút kedvencem, sajnálom, hogy ennyire eltűntek a piacról. 11,5e km után azt ne mond, hogy még nem volt szétszedve. Gyakorlatilag 500km múlva eléred a 6.!! szerviz periódust.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz truefx #68713 üzenetére
Összetett a kérdés. Sok mindenen múlik. Hol akarod használni? Mennyire vagy teljesítmény orientált és mennyire fontos a komfort? Országútin belül is vannak kategóriák, az elérhetőbb árúak többnyire komfort geometriásak, nem kell annyira rájuk hasalni, de még az is lehet kényelmetlen egy trekkinhez szokott embernek. Meg aztán a vázak merevségében is van különbség, van amelyik típus jobban ráz, van amelyik kevésbé. A fitness bringa amúgy lehet egy értelmes döntés, de úgy nem fog suhanni mint az országúti, viszont kényelmesebb. 30-32 körüli külsővel van értelme használni. Ha vékonyabb külsőt szeretnél, akkor már inkább rendes outi. Szoktak tesztet rendezni, a legnagyobb a csillebérci tesztnap szeptemberben. Outi is szokott lenni, bár az inkább a montikról szól. Egy rövid körre sok bolt nyújt lehetőséget.
Egyébként minden bringához hozzá kell szokni. Ha megerősödik a karod, vállad, megszokod az üléspozíciót, idővel kényelmes lehet az elején még kényelmetlennek tűnő bringa is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Csak arra írtam, hogy azt írtad, még a Németeknél is drágább. A Németeknél általában nem olcsóbbak a bringák mint nálunk, csak a webshop-ban. Az meg itthon is olcsóbb mint a kisker.
truefx: Nem hiszem, hogy találsz idehaza olyan kölcsönzőt ahol minőségi országútit lehet kölcsönözni. Azt nem írtad le, hogy pontosan hol és mire használnád? Mennyire vagy teljesítmény orientált? Városi közlekedésre például teljesen értelmetlen az országúti. Pláne idehaza, mivel rossz az útminőség. Sokkal jobb egy cross trekking vagy fitness erre a célra. Illetve valami összeget is megjelölhetnél. Értelmes új országúti 200 felett kezdődik.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #68775 üzenetére
Mindegyiken ilyen, minimális eltérések vannak csak. Belső áttételezes van benne. Kikapcsolva olyan mintha egy 40-es tányér lenne elöl.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #68794 üzenetére
A sötétedős lencsével nem tudom mi a baj? Miért kéne este levenni? Nem értem.
bandud: Én meg ezt az oakley buzulást nem értem. Irreálisan drága. Uvex-nél már gombnyomásra sötétedőst is lehet kapni egy komolyabb oakley árán.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #68799 üzenetére
Idővel rájönnek a tudatlanok/hitetlenek is, hogy nem az ördög műve az elektromos rásegítéses kerékpár, egyszerűen hatékonyabb sok esetben. Sportolásra is ugyan úgy alkalmas.
A napfogyatkozást leszámítva, általában lassan sötétedik. 10-15 perc amíg víztisztaságú lesz a lencse. Az esetek 95%-ban kiválóan használható. Észre sem veszed, alkalmazkodik a fényviszonyokhoz a vario lencse.
Olyan esetekben lehet zavaró, de ez igaz az összes napszemüvegre, amikor nagyobb sebességgel erdőbe bicajozol és egyes árnyékosabb részeken valamivel rosszabbul látod az utat. Bár az sem olyan vészes. Erre megoldást kínál az Uvex Variotronic, fényt érzékel, nem UV-t és azonnal sötétedik, illetve kivilágosodik, lehet manuális és automata is. Inkább ezért adnék sok pénzt mint az Oakley-ért. Persze ízlések és pofonok. Amúgy nem az Oakley-t akarom leszólni, mert volt nekem is, 1998-ban vettem az elsőt, kiváló a lencséje tényleg, csak irreális az ára.TayRol: Én ha nem Uvex-et használnék, szerintem Rudy lenne az alternatíva szemüvegben és sisakban is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
De úgy volt, rendeltem is. kb 5db-ot a boltba, 1-et magamnak. Csak az a gond, hogy akkora az érdeklődés a Fritzeknél, hogy megcsúsztak a gyártással és sajnos nem a magyar piac élvezi a prioritást. Valamikor julius vége, augusztus elejére mondták a szállítást. Az Enduro-s Jakkyl sisakból is rendeltem, az meg csak télen lesz, vagy jövőre, bár az már kb mindegy is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz razzorr #68819 üzenetére
A legutóbbi alpinbike-os túrán én is megtérítettem egy srácot. Nem rég vett egy giant trance-t az alpinosoktól, de most, hogy látta az ebike-ot használat közben, erősen elgondolkodott a cserén. A túra végére nagyon kikészült, mondtam is neki, hogy pont az a lényeg, hogy a végén segít igazán. Az egész túrát élvezni tudod, nincs gyötrelem a végén. A legtöbb előítélet abból adódik, hogy az emberek nem ismerik a technológiát. Van egy elképzelésük róla, de az legtöbbször köszönő viszonyban sincs a valósággal. Kis túlzással, nyilván az opel astra tulajdonosnak is van egy elképzelése az m5-ös bmw vezetési élményéről, vagy egy 911-es porsche-ról, de más megtapasztalni.
imyourfriend: Mindenki tudatlan aki nem próbálja ki normális körülmények között, hát honnan is tudnád milyen, ez nyilván való. Az országútis dologban egyet is értek veled, bár abban a részében nem, hogy elküldöm a picsába. Azt meg még is is miért? Miért fáj neked? Nem értem. Nem versenyen csal.
Az országútira egyébként valóban felesleges. Nem is az a célközönség. Nekem sem kéne olyan, a melóba járós fitness-em se elektromos rásegítéses, semmi szükségem rá. Országútival nem nagy cucc 80-100km megtétele. Míg ugyan ez montival, durvább terepen, már igencsak húzós, sőt még a fele is. Inkább ott van ennek a pedelec dolognak értelme. Illetve a trekkingeken, idősebb embereknek.
Montin is inkább a hosszabb rugóutas AM/Enduro gépeken látom értelmét az elektromos rásegítésnek, mert ott még a súly és a nagy rugóút is hátráltató tényező, pláne olyan embernek aki nem tud hetente 3-4 szer elmenni hegyre. Így meg sokkal nagyobb élmény.
Az a srác akit fentebb említettem, hogy elgondolkodott az az elektromos montin, mesélte, hogy 1 nap alatt körbetekerte a balatont, de a 60km-es keszthelyi hegyi túrán sokkal jobban kikészült.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #68843 üzenetére
A benelli egy elég gyenge eresztés a pedelec bringák között, agymotoros, elavult rendszer. Terepezésre meg egyáltalán nem való. Akit említettem srácot, nem elektromos bringával tekerte körbe a Balaton, és keszthelyi túrán sem azzal volt, csak az aszfaltozás, és hegyi terep közti kontrasztot próbáltam érzékeltetni. Szerintem teljesen rosszul, és nagyon előítéletesen közelíted meg a kérdést. Az odáig rendben van, hogy nem szimpatikus, és országútisként nem is látsz benne fantáziát. De miért tartod magad többre, mint azt aki esetleg elektromost hajt? Sőt mi több miért nézed le? Mint említettem, nem mindenkinek van ideje ugyan annyit kerékpározni, de amikor elmegy akkor élvezni akarja. Miért baj ez? Az elektromos monti sem gyerekjáték, az is sportszer, és baromira el lehet vele fáradni. A másik meg ez a méregetés. Jó pár pedelec használót ismerek, de még egyiknél sem láttam strava féle pöcsméregetést. Ellenben olyan embernél már igen, aki életében először 5km-t letekert egy hagyományos bringával. A méregetés pont nem egy pedelec használóra jellemző. Ők csak élvezik a tekerést. Jómagam mindig is szerettem a sportokat, 94 környékén kezdtem el aktívan montizni, ez a szerelem azóta tart, de már az utóbbi években nincs annyi időm a sport szerű bicajozásra. És még kondizni is lejárok. Szerinted 20 év montizás után lemondanék a sportról? Mivel te nem montizol, így pláne nem érted az egész lényegét. Azt elfogadom, hogy nem mindenkinek van szüksége rá, meg nem mindenkinek szimpatikus, van ugye több meghibásodási lehetőség is, de szerintem túlzottan sok az előítélet, aminek sok alapja nincs. Engem egyébként meg az irritál, hogy manapság mindenki atlétának képzeli magát, aki megy 10km-t bringával. Ezért is érzitek sértve magatokat, ha netán valaki egy rásegítéses bringával megelőz. Csalásnak érzitek, holott ő nem versenyez veled, ezt csak Te gondolod.
Hogy értsd, adott mondjuk 100km hegyi terep, ebben van mondjuk 2000m szintkülönbség. Pedelec montival ez a táv kb annyit vesz ki belőled, mintha pont a felét mented volna egy normál montival. 50km terep, 1000m szinttel szerinted nem edzés? Nincs sportértéke? Itt az a lényeg, hogy megduplázod a hatótávod, nem az hogy elveszed a sportot.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #68865 üzenetére
El is olvasod azt amit leírtam? Mert a válaszodból úgy tűnik, hogy nem. Hol írtam olyat, hogy országútira elektromos rásegítés kell, vagy bármi ilyet? Írtam is, hogy egyet értek veled abban, hogy országútira felesleges. Én montiról beszélek. Én is felülök a bringára a body után, de nem mindegy, hogy aszfaltozol, vagy mész fel az erdőbe. Amúgy meg a body sem könnyebb mint ez a cross fit. Hiába divat a cross fit, a súlyzós edzés az alapja ennek az egésznek, de ebbe inkább ne is menjünk bele.
A motorhoz hasonlítás is egy vicc, ezt ugyan úgy tekerni kell, nem gázkart húzogatsz.
Mielőtt megint félreértelmeznéd amit mondtam, engem nem zavar az, hogy valaki értelmes érveket felsorakoztatva azt mondja, hogy az elektromos rásegítés nem az ő világa, de tapasztalat nélkül, hülyeségeket magyarázva, lesajnálva a másikat, na az már kicsit zavar.
Részemről is off, mert falra hányt borsó amit mondok. Én úgy vagyok vele, hogy próbálom megérteni a beszélgető partnerem, de nem vagyunk egyformák.Laox: Te is tévedésben vagy, enduro motorral hogy mész be természetvédelmi területekre? Amúgy meg motorral hasonlítani felesleges, ezt tekered, nem gázkart ráncigálsz, és le is izzadsz. Komolyan nem értem, tényleg ennyire bonyolult amit leírok?
Crytec210: A papi trekkingjét, meg egy komoly montit ne hasonlítsuk már össze. A felhasználás is egész más. Gyere el velem egy komolyabb terepezésre, akár cserélhetünk bringát is fele -fele arányban, aztán meglátjuk mennyire akarsz nevetgélni a vége felé.
Mi olyan érthetetlen azon, hogy valaki többet akar menni mint amit az edzettsége még normális keretek között lehetővé tesz? Szerintem ezzel semmi baj nincs, a mai technika lehetővé teszi. Én sem arra használom az elektromos montit, hogy feltekerjek normafára meg leguruljak. Még éveknek kell eltelnie, hogy itthon az emberek ezt megértsék. Ez még újdonság, majd rájöttök előbb utóbb, hogy miről pofázok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo84 #68875 üzenetére
Ne tedd. Elrontod a geot. Ebbe a vázba szimpla vállast tegyél, maximum egy 170-es Fox 36-ot.
Viszont ha sokat mész felfelé, akkor nem az enduro a megfelelő választás. Trail/Am köröl nézegess. 120-140mm körül.
Enduro akkor kell ha úgy jössz lefelé mint egy vadállat.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo84 #68878 üzenetére
A dupla vállas Downhill cucc, súlyban nem kevés, általános felhasználásra felesleges. Amúgy meg amit linkeltél vázat, egy 160, vagy 170-es szimpla vállassal is bőven "chopperes", mivel egy csapatós georol van szó, pláne az xc gépedhez képest. A dupla vállassal csak rontasz rajta minden tekintetben. De ha gondolod próbáld ki. Ezt én már lezongoráztam kb 10 évvel ez előtt a kona stinky-n és nem hiányzik.
Az amit linkeltél nem kiegészítő, az egy speciális gép, speciális konstrukció. Amúgy nem is lett belőle nagy siker. El is tűnt a piacról. -
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #68880 üzenetére
Egyik mondatoddal ütöd a másikat. Az országútis részben egyetértünk, a montisban meg 0 tapasztalatod van. Akkor idáig a nagy semmiről beszélgettünk?
Én elfogadom a normális ellenérveket, ha azt mondanád, nem tetszik, mert vannak plusz meghibásodási lehetőségek (egyébként baromi megbízható rendszer, de az ördög nem alszik), nagyobb ugratókon a levegőben nehezebben tudom forgatni a bicajt a plusz súlya miatt, olyan edzettségem van, hogy a jelenlegi aksi kapacitások nem nyújtanak alternatívát, nem profitálok belőle semmit, mert rásegítés nélküli bringával is lazán nyomom terepen a 2000m szinteket és 100km távokat. Akkor egy rossz szót nem tudok ehhez hozzátenni, csak annyit tudok mondani, hogy igazad van!
De az nem ellenérv, hogy inkább motor, meg én szeretem saját magam hajtani a bringát. Mit gondolsz egy pedelec bringát mivel kell hajtani, a füleddel? Motorral megmutatod, hogy lehet kerékpározni az erdőben?
Szerintem ne ítéljünk el valamit úgy, hogy egyáltalán nem ismerjük, lenézni meg semmiképp nem érdemes. Ez az élet bármely területére igaz. Csak saját magad teszed vele nevetségessé, ha a hülyeségeket pufogtatod, olyannak akarod megmagyarázni aki mondjuk használja, veled ellentétben. Ez sajnos sok emberre jellemző Magyarországon, hogy túlzottan okosak akarnak lenni olyan témákban is amiben semmi tapasztalatuk. Ne érts félre, nincs veled semmi bajom, csak gondolkozz el pár dolgon, ennyi.gergo84: Jó kis gép ez, de hidd el, hogy elég bele az a villa. Ez így is egy tank lefelé.
ígyvanferi: Nagyjából jól látod. Úgy képzeld el, hogy a kezedben van egy lehetőség, hogy menj rövidebb távokat izzadás nélkül, ahogy Te is említetted, de mehetsz hosszabbat is úgy, hogy beleteszed az edzésmunkát. Mivel ott a saját erőd mellett az elektromos rásegítés, így értelemszerűen nagyobb átlagsebességed lesz és nagyobb távot is mentél. De ettől még kellemesen elfáradva érsz haza. Én egyébként egy csomószor észrevettem azt amikor egyedül mentem fel hegyre, hogy ugyan azon a körön, ugyan úgy elfáradtam a rásegítésessel is mint a hagyományossal. Ennek annyi a magyarázata, hogy ezek a modern rásegítések nyomatékszenzorosak. Amellett, hogy több fokozatban kiválaszthatod a rásegítés mértékét, még adott rásegítésen belül is figyeli azt, hogy milyen erővel taposod a pedált és úgy adagolja a nyomatékot. Tehát ez annyit jelent, hogy ha azt akarod, hogy az elektromos motor a max nyomatékot adja le, ahhoz neked tiszta erőből kell taposnod a pedált. Így viszont olyan élményben lesz részed amit nehéz leírni, olyan érzés, mintha egy top versenyző lennél, úgy tépsz felfelé a legdurvább terepen is. De mivel tiszta erőből nyomtad végig, ugyan úgy elfáradtál mint a hagyományos bringáddal. Csak megdupláztad az átlagsebességed és fele annyi idő alatt hazaértél ugyan arról a körről. Edzeni nem edzettél kevesebbet így mint a hagyományos bringával. persze lehet máshogy is használni, visszafogottabban, mérsékelt rásegítéssel, kevésbé elfáradva. Ez csak a felhasználón múlik, mit választ. meg kell tanulni használni az ilyen gépeket is.
Crytec210: Évekkel ez előtt, amikor először láttam használatban pedelec bringát, nekem is kissé vicces volt. Tekerünk fel egy izzasztó emelkedőn, amikor egy 70 körüli fószer flip flop papucsban, csámpázva a pedálon, fütyörészve eltekert mellettünk.
Így is lehet használni rövid távon, de én sportolásra használom hosszabb távon.Vasinger!: A kopás valószínű a karbantartás elmulasztása miatt lett, valóban nem tudsz vele mit kezdeni, de ettől még lehet működne rendesen. Eladni kompletten és venni egy másik bicajt, nem hülye ötlet. Gondold végig, hogy mire van szükséged, és mit tud a mostani bicajod, tudja e azt nyújtani amire szükséged van?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #68894 üzenetére
Mivel kopott a villa becsúszó, így ez mindenképpen értékcsökkentő tényező. Én lehet nem költenék rá, hanem így ahogy van eladnám. 26" értéke valóban nagyon nyomott, és ez már jobb nem lesz. A 184 centi teljesen átlagos, 19", 20" körüli méret simán jó lehet. Mérj egy belső lábhosszt, és nézegesd a geometriákat azért, mert gyártónként vannak eltérések. Cube pl szeret kisebb vázakat gyártani.
Ha nincs szükséged a fully-ra, jó alternatíva lehet egy merev 29", de azért erdőben nem lesz akkora élmény, mint a fully. A súlyon sok múlik, egy 13kg alatti fully gép, lockolva azért elég jól hajtható.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #68918 üzenetére
Gopro Hero3+ Silver. Gopro chesty rögzítéssel.
A nyers felvétel sokkal jobb minőségű, ez sima 720p és 30fps. Az eredeti 1080p 60fps, és a bitráta is sokkal több.hegyimorc: Jogos a kérdés. Kb 2 éve használok pedelec montikat, ez idő alatt 3db ilyen bringám volt, ebből kettő agymotoros, használtan kerültek hozzám, és a legtovább a bosch középmotoros volt meg, azt kb 1 évig használtam, újonnan vettem. Most adtam el 1 hete kb, és nemsokára jön az új. Pár ezer km-t mentem a bringákkal összesen, kevés időm van hegyre menni, többek közt ezért is van ilyen bringám. Ezek csak erdei terepen kerültek bele. Városban nem használtam őket. Elektromos jellegű meghibásodásom egyikkel sem volt. Az aksik még a használtakban is teljesen tökéletesek voltak, pedig azokat jó pár ezer km futással vettem. Viszont van olyan ismerősöm aki még az első generációs bosch motort hajtja egy trekkingben, kb 60 ezer km-t tett bele, most cserélt aksit, a motorral még nem volt gondja.
Illetve olvastam már pedelec túráról, ahol egy pár, 50 ezer km-es túrát tett 2db bosch motoros trekkingel, meghibásodás nélkül. A bosch egy nagyon kiforrott rendszer, nagyon megbízható. A gond inkább az olcsóbb kínai szarokkal van. Van pedelec 150-200k-ért újonnan, na ott vannak gagyi megoldások, ólom aksik, és irdatlan 30-32 kilós súly. Egyébkén dolgozik egy ismerősöm a bosch ebike részlegénél, szoftverfejlesztő. Tőle olyan információkat is megtudok, amit amúgy nem közölnek. A cx verzióból ha kiveszed a sebesség korlátozást akkor csökken az élettartama, illetve a gyárilag 45-ös sem bírja addig mint a 25-ös verziók. A bosch-nak van 3 féle motorja, van az active, a performance, és a performance cx. A cx a legerősebb, de ennek a legrövidebb az élettartama is, kb 35-40 ezer km után kopnak el a fogaskerekei. Elvileg fel is lehet újítani. Bár tudok szerezni 300 euro-ért komplett motort.
Az aksik 500 töltésig nyújtanak 100%-ot, kb 1000 töltésig bírják, lithiumos, gyorstöltős. 1 töltéssel átlag 60-80km-t lehet számolni.
Az viszont tény, hogy nagyobb a meghibásodás lehetősége mint egy hagyományos bringánál. Egyik ismerősömnek 500km után elkezdett zörögni a motor, gariban cserélték. Illetve egyszer volt egy szoftverfrissítés utáni problémám, hogy véletlenszerűen kikapcsolt a rendszer menet közben, visszakapcsoltad és tökéletes volt, de néha lekapcsolt. Raktak rá egy újabb szoftvert és megoldódott.
Összességében megbízható, de nyilván előfordulhatnak gondok. Az alpinbike-ba is volt egy bosch motoros lapierre teszt gép, az egyszer beázott, mert rossz volt benne egy tömítés. Én mentem már vele esőben, sárban, ilyen jellegű gondom nem volt. Úgy vagyok vele, hogy bőven hoz annyi plusz élményt, hogy bevállaljam az esetleges plusz hibalehetőségeket.A tömege valóban nem kevés. Egy pehely súlyú montihoz szokott embernek sokkoló lehet amikor először megemeli a cirka 21 kilós bringát. Kb 8 kiló pluszt jelent az elektromos rásegítés és a masszívabb váz. Viszont ez menet közben nem érzékelhető, annyira jó a súlyelosztása a középmotorosnak, hogy olyan mintha egy hagyományos bringát mozgatnál. Hátrány csak extrém körülmények között lehet, profibb DH, Enduro mellett azért kijönnek a hátrányai, mert nagyobb ugratókon nem lehet olyan könnyedén forgatni a levegőben mint egy hagyományost, de ez csak szőrszál hasogatás, mert hobbi szinten kevés olyan ember van aki mondjuk 10-20 métereket akar repkedni vele. Illetve jóval erősebb fékek kellenek rá mint egy hagyományosra, ha durvábban használod. 4 dugattyús fékek mindenképpen kellenek rá. A rásegítés úgy van kitalálva, hogy 1-es fokozat kb kompenzálja a plusz tömeget és olyan mintha egy könnyű xc géppel mennél, 2-es fokozattól érzed igazából, hogy segít. Ezek még elég gazdaságos fokozatok, hosszabb távra jók. 3-as 4-es fokozat csak nagyon ritkán szükséges. Rásegítés nélkül is simán el lehet hajtani sík úton, megindítani nehezebb, de ha mozgásban van nem vészes. Ez edzettség függő, hogy kinek jelent alternatívát. 500Wh-s a legerősebb bosch akku. Ez kb 60km nehéz terep, 1500m szint mellett. 2,5kg az akku, viszonylag kis méretű, nekem van egy tartalék is, amit hátizsákban magammal szoktam vinni ha nagyobb távot mennék. Ha valaki olyan kondiban van, hogy gond nélkül tolja a 2000m vagy feletti szinteket, 100km távokat nehéz terepen, akkor oda még nem alternatíva a pedelec monti a korlátozott hatótávja miatt. Ezt mindenki el tudja dönteni. Nyilván nem mindenkinek ajánlott jelenlegi formájában. Idővel ahogy fejlődik az akku, úgy egyre szélesebb körben nyújthat majd alternatív megoldást.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #68951 üzenetére
Az árat szokták még negatívumként felhozni, ez inkább alacsonyabb felszereltségű bringáknál dobja meg nagyon az árat. Komolyabb szinten már nem olyan vészes az elektromos rendszer felára. Itt van pl a Bergamont Trailster 9.0 4200 euro. Ugyan ez a felszereltség elektromos rendszerrel
Bergamont E-line Trailster C 9.0 egy ezressel több.Adtunk el pár darab elektromos Bergamontot, még egy sem jött vissza garanciális problémával.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hegyimorc #68956 üzenetére
Alapvetően nagyon drágák a komolyabb bringák, elektromos rásegítés nélkül is. Az árakon én már ezért sem akadok fenn. Amúgy valóban, tudomásul kell venni, hogy ennyi. Akinek sok, ott a használt piac.
Mindenkinek mérlegelnie kell, hogy neki mi a fontosabb, egy nagyon könnyű karbon gép is tök jó dolog, de nem mindegy milyen stílusban szeretnél bringázni. Könnyű karbon XC gépet lehet venni jó áron, de ha magamból indulok ki, nekem egy merev monti szóba sem jöhet, mert nem nyújtja azt amit elvárok egy hegyikerékpártól. Visszafogja a sebességem lefelé. AM/Enduro gépek állnak hozzám közel 140-160mm-es rugóút tartományban. Ha ilyen bringából szeretnél venni könnyű karbont, top felszereltséggel, az sok esetben többe lesz mint egy aluvázas pedelec fully, de olcsóbb semmiképp. Stereo 160 C:68 És bár nagyon könnyű, de azért nem tudja egy pedelec élményét nyújtani felfelé.
Meg ugye az sem mindegy, hogy egyedül mész e tekerni, a saját tempódban, vagy csapattal, akik között olyanok is vannak akik versenyeznek. És rendszeresen járnak az osztrák hegyekbe.A súly szempontjából igazad van, de nem is gondoltam vagy írtam az ellenkezőjét. Bár lehet kicsit félreérthető voltam. Felfelé valóban gond lehet ha mondjuk lemerülsz. Eco-t mindenképpen kapcsolni kell, hogy lehessen élvezetesen felfelé tekerni. Kikapcsolva, a motor belső áttételezése révén, kb egy 40-es tányér áttételét adja. Ez azért combos felfelé, meg ott a 8kg súlytöbblet, amit mindenképpen cipelni kell. Annyi biztos, hogy ha valaki pedelec bringa vásárlásán töri a fejét, jól át kell gondolnia a hatótáv kérdését, edzettségét és nem szabad bedőlni a marketingdumáknak, hogy 150 meg 200km-t elmegy egy feltöltéssel. Legideálisabb esetben 100-120km az 500-as aksi, ha mondjuk aszfalton mész vele kevés emelkedővel. Hegyen bohóckodva sport és turbóban, 30km alatt simán le lehet meríteni. Okosan gazdálkodva, saját erőddel kiegészítve, 60-70km terep.
Van egyébként sokféle jó rendszer manapság, nem csak a bosch létezik, de a bosch-nak a legkompaktabb az aksija, ezért is szeretem ezt, viszonylag könnyen tudok tartalékot vinni belőle. Viszont a tartalék akkut is bele kell számolni az árba ha nagyobb távra is kell, ami nem kevés, közel 300k. Bár mondjuk én jóval olcsóbban szereztem az ismerősömtől. És ott a töltés lehetősége, mert a töltő csak fél kiló. Ha útközbe megállsz kajálni mondjuk egy órára, elég sokat bele tölt az akkuba.zoli03: Ez tényleg nagyon jónak néz ki. Ha valóban ezt tudja, elgondolkodtató. Lehet kénytelen leszek lecserélni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #68960 üzenetére
Azért ránézésre már lehet számítani, hogy nem egy pehely súlyú. Ott a motor, az akku, nyilván ezeknek van súlya, csodák nincsenek. Egyébként vannak már egész könnyű 15 kg körüli pedelec montik, de irdatlan áron. Mindenki el tudja dönteni, hogy kell e neki vagy nem. Ha megismered a géped, tudod milyen hatótávval tudsz számolni. El lehet kerülni a lemerülést. Én még soha nem kerültem olyan helyzetbe, hogy lemerültem és volt még 30km dombos terep. Tartalék akkuval kb 100-120km nehéz terep és 3000m szint van a cuccban, ha ez a táv nem elég, akkor tényleg nem pedelec bringában kell gondolkodni. Bár elég kevés olyan hobbi montis van, akinek ez ne lenne elég.
hegyimorc: Mindennek van árnyoldala. Tökéletes megoldások nem léteznek. Áttörést majd az hozhat, ha sikerül megnövelni jelentősen az aksikat. Már kísérleteztek olyannal, hogy hidrogén cella ami tölti menet közben az akkut. Csak még vállalhatatlanul költséges.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #68971 üzenetére
Én úgy érzem megtaláltam magamnak az aranyközéputat. Más meg nem igazán érdekel, mindenkinek mások az igényei, más stílusban kerékpározik, azért elég szép a választék, sok a lehetőség, hogy mindenki megtalálja a neki leginkább megfelelőbb kerékpárt. Csak győzze anyagilag. Pontosan az a lényeg, hogy az ember élvezze a kerékpározást, ne muszájból menjen, meg ne az állandó versrengésről szóljon ez az egész.
Országútisok még nem mostanában fognak pedelec bringákkal körülvenni téged. Azt a kategóriát egyelőre még nem "fenyegeti" az elektromos rásegítés. Mivel nincs igazából szükség rá.
Terepen már más a helyzet, ott egyre gyakrabban lehet majd látni pedelec gépet, még hazai terepen is.Az elektromos rásegítés nem egy gond, csak ha csalásra használják, de a dopping valóban az!
Viszont azt felejtsd is el, hogy valaha tiszta lesz a sport, mármint az élsport. Egy Tour-on mindenki tele van, még magyar viszonylatban, országos szinten is vannak doppingolások a kerékpár sportban, pedig ennek aztán túl nagy díjazása sincsen, hogy megérje. De a dopping is egy olyan dolog, hogy ha mindenki csinálja, akkor elvileg nem lehet csalásról beszélni. Bár ettől még nem jó, de ez van. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Kolondrum #69156 üzenetére
Ennek a köpködésnek azért nincs sok értelme, mert autós oldalról ugyan úgy telibe vannak fosva a kresz szabályok. Illetve a többi közlekedő is. Itt alapvetően egy káosz a közlekedési morál, teljesen mindegy, hogy mivel közlekednek az emberek, tisztelet a kivételnek. A bringás pirosozást én is elítélem bringásként is, mint ahogy a többi szabály sértést is.
Gyökeres változás kéne, szemlélet váltás, ami az összes közlekedőre érvényes egyaránt.
A bringások csak azért bökik ennyire az autósok szemét mert már sokan vannak és kirívó a sok szabályszegés. Ez sajnos a másik oldalról ugyan úgy megvolt sok éve már, arra meg a bicajosok pöccenek be.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ha még fel sincs rendesen fújva, akkor simán lehet, hogy csak azért látod benne a nyolcast, felfújva eltűnhet, vagy csökken. Üthet a felni is, csak azért gyakoribb, hogy új bringáknál a külső imbolyog a keréken egy kicsit.
A féknyergen van 2 db 5-ös imbusz csavar, azt fel kell lazítani és középre állítani úgy, hogy a betétek és a tárcsa között ugyan annyi rés legyen mind a két oldalt. Amikor meghúzod, először csak az egyik csavart egy kicsit, majd a másikat kicsit, közben fogni is kell a nyerget, mert amikor húzod meg a csavart az simán el tudja húzni a nyerget és megint nem középen lesz. Ha középen van és már mind a két csavar kicsit meg is van húzva, akkor ráhúzhatsz jobban is, de agyon nem kell tépni. Jó szem, jó fényviszonyok, és türelem kell hozzá. Ha egyáltalán nincs rés a betétek és tárcsa között, vagy csak nagyon kevés, akkor vissza kell tolni a dugattyúkat a helyére. Ezt megteheted egy lapos csavarhúzóval óvatosan a betétek közé dugva, de a legjobb ha kiszeded a betéteket és úgy tolod vissza a dugattyúkat pl egy 10-es csillag villás kulcs csillag részével.
Olyan is van, hogy nem tudod a dugattyúkat visszanyomni kellőképpen mert túl sok az olaj a fékben. Ilyenkor a fékkarnál meg kell nyitni a légtelenítő csavart, ez általában 10-es torx, és kiereszteni egy kis olajat.
Reméljük csak simán beállítás kérdése, ha nem bírsz vele, vidd szervizbe.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Táplálék kiegészítőre akkor van szükség ha nincs lehetőséged mindig hagyományos kaját enni.
A rendes kaja mindig jobb mint ezek a kiegészítők. Szerintem ennyire ezt komolyan venni akkor van értelme ha súlyzós edzéseket végzel és hajlamos vagy a zsírosodásra. Átlag hobbi sportolónak ez túlzás. Ha gyúrni jársz és kockás hasizmokat akarsz akkor persze komolyan kell venni az étrendet, de egy túrához nehogy már. Viszel szendvicseket, esetleg energia zselét.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Befutottak a Samsung 990 EVO Plus SSD-k
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós kamerák
- Mindent a StreamSharkról!
- Milyen monitort vegyek?
- Anbernic RG556 kézikonzol teszt
- Tőzsde és gazdaság
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen