-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz bugizozi #167873 üzenetére
Az enyém nem pont így néz ki (régebbi lehet), de az is 1>3-as kategóriás, tehát a nagyjából teljesen átlátszótól a közepesen sötétig tud besötétedni. Ha ez nem gond, akkor szerintem megvehető, én elégedett vagyok vele.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz xy.zsolt #167892 üzenetére
Ha odalötyögteted a tejet, meg kéne fognia, de alapvetően szerintem az a baj, hogy nincs rendesen meghúzva a szelep. Én azt fogóval érzéssel, de azért rendesen meghúzom, hogy ne legyen ilyen. A szelepsapka, meg a szelepmag tekergetése is lazítja, szóval az inkább legyen stabil, ne csak kézzel legyen rászorítva. Szalagot nem toldozgatnék, de mondom, szerintem nem az a baj, hanem ha meghúzod, és rátöltesz folyadékot, valószínűleg megjavul.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz xy.zsolt #167935 üzenetére
Én használtam már újra tejet, felszívtam nagy fecskendővel. Legutóbb mondjuk nem, mert a külső elszínezte szürkére, azt inkább kimostam, és újratöltöttem újjal. Lehet hogy maradhatott volna az is..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz xy.zsolt #167970 üzenetére
Én régebben két réteget tekertem fel, utóbb már csak egyet, de ahogy írod, országútihoz kellhet a két réteg. De mindig a szelepnél lapoltam át, úgy, hogy mindkét irányba túllógjon vagy 10 centit. És csillagcsavarhúzóval szoktam lyukasztani, az nem hasítja meg egy irányba, mondjuk ezek a szalagok nem hajlamosak hasadni amúgy sem. És a páka elég rossz ötletnek tűnik, hiszen ahol megolvad, ott pont vastagabb lesz a lyuk pereme, egyenetlen felülettel, nem tudom, ki talál ki ilyet... Az a jó, amikor ráfeszül a szelepre a lyuk is, meg még a gumi rész is tömíti.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz parandroid #167985 üzenetére
lehet, hogy egy fokozatnyit túl van feszítve, legalábbis ha a felső határoló is jó helyen van.
(az remélem, megvan, hogy 10-es rendszerben csak 9-et kattan a váltókar )Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #168008 üzenetére
Na hagyjuk ezt, a vége az lesz, hogy eddig nem ettem Nutellát, most meg ha rákapok valami hasonlóra, akkor el is hízom, pénzem se lesz, a topicgazdát kérem, hogy azonnal törölje az ilyen témájú hsz-eket!
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Tegnap pont faggattam 6030D-t a Garminjáról, meg szóba került más is, közben folyamatosan figyelem, mik léteznek a Bryton Rider 15 árától nem nagyon elrugaszkodva (tudom, iGPSportot is néztem, ráadásul ~kapható itthon), aztán este észrevettem, hogy a Rider 320-as megjelent az ebike-on. És végre picit olcsóbb, mint a 420 a tízpróbásoknál. Csak gondoltam beírom - gondolom most az jön, hogy akkor jobb a 420 4 ezerrel drágábban, de én nem úgy működöm, nekem a 320 épp megfelelőnek tűnik, és most végre -lélektanilag- olcsóbb. Inkább csak az a kérdés, mikor rendelem meg (van gravel kormánytáska is, amire egy ideje hiába várok Kínából...). Mondjuk annak kevbésbé vagyo ka híve, hogy a béta-teszterek között lehessek, ha jól tudom, májusban adták ki a 320-ast, de bízom a szoftveres csapat lekesedésében
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #168191 üzenetére
Nem javaslom, csak ha valami extrája van, pl. nagyon jól főz, vagy ilyesmi, mert ha képes a bandázs színe miatt megvenni egy biciklit, még más furcsa dolgok is kiderülhetnek róla!
Vagy nem ez volt a kérdés? Amúgy nincs is rajt pedál, de tudom, azért, hogy könnyebb legyen. (a bandázst én is egyből cserélném )Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Ja, akartam írni korábban, hogy akkora árkülönbség nem attól volt, hogy az egyik 8000-es fék volt, a másik 8100-as? vagy épp az 1 v. 2 dugattyú okán? a 8000-eseket elég olcsón szórták kifelé, de én juszt is 7100-ast vettem (meg 7120-ast)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #168700 üzenetére
nem láttam a képet, de nekem a középkategóriás vázaim is eléggé sörösdobozok, hát még milyen lehet egy felsőkat. könnyű alu!
Ha befogatom a szerelőállványba, rendesen látszik a fénytörésen a változás. (inkább a nyeregcsőnél szoktam megfogni, de néha a felsőcsövet teszem be a pofába, ilyenkor persze kevésbé szorítom meg)Más: tesztelődni kezdett a Bryton 320, nekem szimpatikus a kütyü továbbra is. Később írok róla, ha lesz már bővebb tapasztalat.
Egy olyan bikepackinges tipikus kormánytáska is használatba került, erről is kevés még a benyomás, de eddig bejön. Nem is a kormány keskenysége lenne a szűk keresztmetszet sokaknál (koskormány esetén), hanem a közelség az első kerékhez. Még nekem is meg kell húznom rendesen a pántokat, ha nem akarom, hogy bukkanóknál hozzáérjen a gumihoz.
https://ebike.hu/termekek/kiegeszitok/taska/kormanytaska/129900_m-wave-gravel-kormanytaska/Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz tacto #168717 üzenetére
Nem tudom, volt valami, hogy angol oldalról linkelték, és ott több féle táska volt, olyanok is, amiket itthon sosem láttam a boltban. (az összes kínai amúgy nagyjából ugyanígy néz ki, egy úton is van, de nem bírtam kivárni, hétfőn utaztunk, pedig azt hittem, időben megrendeltem.... végülis nem lesz fölösleges az sem, ha egyszer ideér)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Mini nyeregtáska.
Egyébként is, ha valaki nem szereti a nyeregtáskát mert cikinek tartja, működhet a dolgok eltúlzása technika: cseréld óriásira, és az máris bikepacking, az pedig menő.
Csak ki kell tömni, mondjuk ilyen esőkabát-szélálló mellény-kaviáros szendvics-traktorbelső mehet bele bőven.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz athomi #168828 üzenetére
Én is félteném, mondjuk a biciklit sem szívesen hagyom ott sehol. Legutóbb egy kilátóhoz mentünk fel (feleségem egy hős, ő találta ki, hogy tekerjünk fel a szilvásváradi Millenium kilátóhoz - 200m/4km- , és végig is csinálta, kivéve az utolsó kavicsos meredekebb részt, ami igazából már inkább gyalogos szakasz), és a bicókat lelakatoltuk a parkolóban, az egyik nagy táskát fent hagytam, persze értékeket nem hagytunk benne. Mindent azért nem lehet mindig magunkkal vinni... Ez a hengeres kormánytáska amúgy bejön pakohatóság szempontjából is, egész sok dolgot elnyel. A kínaihoz (csak jön egyszer az is) adnak vállpántot, ezen nincs, pedig praktikus lenne.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #168840 üzenetére
nem tudom, az viszont "veszélyes", ha fáradtan állítgatsz, vagy legalábbis akkor hagyd úgy a következő 1-2 ride erejéig, hogy árnyaltabb képet kapj, nomeg egyszerre ne túl sok dolgot, praktikusan lehetőleg csak egy paramétert..
python1: a Treknek volt gyárilag 69ere (29-es első, 26-os hátsó kerék) - persze ez a váz úgy lett kitalálva. Én is több fantáziát látnék a jelenlegi elhasználásában, aztán egy komplett 29es megvásárlásában.
Ha már itt tartunk: feleségem 26-osát el kéne adni, de valószínűleg még lefestem előtte, mert nagyon ütött-kopott a sok festékleverődéstől. Még a homokszórás is felmerült, aluváz, natúron jól mutatna, csak hát ezek olyan költségek, amik már-már összemérhetők a komplett bicó értékével (na jó, mondjuk a vázét megduplázzák). Szerintetek? Ahogy most kinéz, tuti nem viszi el senki, úgy meg még pofás is lenne.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #168855 üzenetére
bicóval? az izmos, előző napon gyalog megcsináltuk, úgy is volt benne szint, meg kihívás, bár a kullancsveszélyt sejtető dzsindzsa jobban zavart.. a vége felé lépcső is volt, ha valaki ezen mind felteker, minden tiszteletem az övé, nyomokban triál képességek is kellhetnek
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #168874 üzenetére
füllentősek ők is
https://r2-bike.com/NINER-Mountainbike-Frame-29-Air-9-Aluminum-silver-baja-blue-2020
(az enyém is 1800g, minden nélkül, pedig ha jól emlékszem, 15xx volt megadva) - mondjuk még mindig nem olyan rossz, az alapabb vázakra eleve 2,2 kiló körül írnak, bele sem merek gondolni, mi van, ha ez is lefelé kerekítet értékja, +1 az ebike.hu-ra.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #169286 üzenetére
ez sajnos nem látszik nálam, pedig elvileg regem is van.
Ha oldalról megszorítós a bilincs, amelyiknél nekimegy merőlegesen az imbuszcsavar a kormánynak, én nagyon gyorsan kicserélném valami rendesre, az nagyon elszabott dolog, a rendes bilincsesek viszont jók.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #169303 üzenetére
volt nekem is, egy, mert olyat küldtek, pedig a képen nem az volt , meg egy BBB, ami a hozzá passzoló szarv miatt így lett kitalálva, de nem szerettem őket, amelyiknél a csavar tényleg a bilincset húzza össze, az sokkal jobban is tart, és a kormányt is kíméli.
így is azt mondja, privátra van állítva. ha képként lemented esetleg nagyban, azon látom, amit kell? a nicknevem + @gmail.com -ra jöhet. (igen! olyan öreg vagyok, hogy még nem kellett számot írnom a gmailes címembe )
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #169311 üzenetére
Ezt már látom igényesen, csak a sajátom (sztrava) mögött valamiért olyan pixeles a műholdkép, hogy fel nem ismerném, hol jártunk.. de akkor ez biciGli, ugye? A tanösvényen tábla is tiltotta a bicózást, de úgy éreztem, nem csak az lett volna az akadály
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #169330 üzenetére
távol álljék tőlem, csak úgy értelmeztem, más útvonalon mentetek, mint mi a tanösvénnyel. Asszem, ezt mazsoláztam ki a térképről, meg a sebességből gondoltam a kétkerekűt, de utána láttam is, hogy mintha lenne biciGli írva...
Tartó: nekem annál kényelmesebb nincs, mint hogy lényegében egész évben fent van a tartó a tetőn, és ha kell, sárosan, kerék kivétele nélkül felteszem a bringát, és kész. Hátrány, hogy vigyázni kell rá, nő a szélzaj, akárhol nem merem ott hagyni. Előny, hogy ez gyorsabb és kénylemesebb, mint berakni a kocsiba (kombi van nekem is, bár kisebb mint egy Octavia), 3 is elfér, nem lesz koszos semmi belül, és nem vesz el helyet. Cégesre nyilván akkor vennék bármilyen tartót, ha
-lenne céges autóm
-nem sajnálnám rá (mondjuk értelemszerűen csak keresztvasak kellenének, az meg nagyságrendileg egy havi üzemagyangköltségem a saját autóval)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz szuszinho #169378 üzenetére
..és akkor elég sokat rákölthet még az átalakításra, bár az igaz, hogy még mindig több értelme van ezt a variációt választani, mint az egyenes kormányost alakítani kossá, mert az aztán tényleg pénztárcagyilkos
(de ilyen esetben a 9 sebességes FVK szett érdekelne, kótya-vetye áron )Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz parandroid #169386 üzenetére
Az a brutális az annyi, hogy nagyjából nem veszem észre. De ha úgy vesszük, ez az ára annak, hogy nem kell gondolkodnom, viszem-e a biciklit. Szóval igen, nincs ingyen.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz parandroid #169388 üzenetére
Múlt héten volt autópálya, 500km körül, de így is valahol 800 km körül tankoltam, mint a legtöbbször (szakadt ősöreg Focus kombi, dízel, városban keveset megyek, ovál a keresztvas - hangja bezzeg így is van- , a tartók meg tényleg nem valami nagyok összecsukva).
Ja, a múlt heti az két bicóval volt, nem csak a tartók. Ha mondjuk egy literrel nőne a fogyasztás, vagy akár féllel, lehet hogy én is leszerelném, de most az lehet, hogy az ~5,3-ról felmegy ~5,4-re. Csak mivel annyi minden változik, klímát nem egyformán használom, máshogy nyomom neki, nehéz valós adatot mondani, csak azt tudom, hogy 850-nél már világítani szokott a sárga lámpa, néha 820-nál, néha 800-nál, és közben lehet hogy pont egyformán volt fenn a tartó. Alapból egyébként egyet viszek, de most felkerült a másik kettő is, holnap pont kell.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #169412 üzenetére
nekem előbb volt HR övem, mint kompjúúterem, így értelemszerűen olyat vettem, amihez nem tartozik öv. Ja, meg pedálfordulat/sebesség szenzorom is előbb volt, mert még telefonnal használtam
(#169417) 6030D : majd egyszer csinálok, bár nem tudom, mire mész az enyémmel .
Elméletileg a H10-es tud magában is logolni, de azt talán csak a Polar appal lehet kiolvasni utána. Ja, egyébként egy olyat is csináltam már (más téma), hogy egy kormányon volt a Bryton 15 és a 320, de a 15-ös logját még nem tettem fel sehova .. Amit észrevettem menet közben, hogy a 320-nak sokkal gyakrabban frissül a kijelzőjén a sebesség adat. És hogy némileg kevesebb magasságot mér, de abban nem volt jelentős eltérés.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz itouchfan #170382 üzenetére
Rég voltam itt, szabadság, effélék.. de voltam tekerni, csak nem túl sokszor .
A Balcsi-felvidéket vettem én is célba, találtam egy túraútvonalat [link] , ezt már akkor sikerült, mikor ott voltunk Zánkán, a faházban. /máskülönben otthon baromi hasznos lett volna papírra nyomtatni, út közben megőrültem tőle, hogy még csak nem is É-D tájolású, hanem el van kicsit forgatva, nem is látni rendesen a jelzéseket, és így az enyhén eltérő irányokkal aztán elég nehézkes volt összenézni a GPS-es térképpel... letölthető formátumot nem találtam/ A terep maga tetszett, ez már sokkal élvezetesebb volt, mint tavaly Szepezd környékén. /az írás 300m szintet emleget, ezt nagyon elnézte, a valóságban 1000+, csak ő gondolom kivonta a legmagasabb és legalacsonyabb pont magasságát egymásból/
Gondolom, hogy montis túrának szánták, én a gravellel voltam, csak elszámítottam a kajálást, nem találtam az útvonalon értelmes kajálós helyet. Így is lett 4 kilátó, aztán megfutamodtam, és hazatekertem. A jelzéseket már tavaly is hiányoltam, a kék mondjuk elég rendesen volt jelölve, a többi nekem hiányosnak tűnt, 500m-enként néztem a térképet... Ja, és a terepen ezen kívül semmi baj nem volt (hacsak az nem, hogy az első kilátó után szégyenszemre le kellett tolnom a bringát a lejtőn, mert azt max dropperes mtb-vel vállaltam volna be), de a lakott területen 3x próbáltak meg megölni balfék autósok. Egy telefonáló fószer majdnem rámgurult, ott, ahol már álltam, pedig elsőbbségem lett volna, egy tata kiabált, pedig csak simán közlekedtem a körforgalomban, egy szintén korosabb fazon meg gondolom qrvázni igyekezett a városszéli vízműhöz (vagy mi a tök történik egy ilyen elhagatott helyen, amit az autójában ülve vár?), és majdnem leszorított a keskeny aszfaltcsíkról, lassítás nélkül..Ja! a Bryton file törléshez: nem lehet, hogy ha letörlöd azt az egy másmilyen kiterjesztésű file-t, az a baj? nem emlékszem, mi az, de azt én még sosem töröltem, mert gondolom valami egyéb célja van, nem is volt még ilyen problémám. (Rövidtávú benyomás a 320-asról: eddig minden szempntból sokkal komolyabbnak tűnik a 15-ösnél)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Hogy mégse legyek off, eddig ez a legkényelmesebb sisakom, és ez amúgy az ötödik, ha jól számolom. [link]
Ezek között volt rendes boltból vett is, a legelső mondjuk nem számít, akkor még azt sem tudtam, milyennek kéne lennie[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz vendingo #170703 üzenetére
ilyet vettünk feleségemnek, őszintén szólva akkor még meg akartuk keresni a deszkás részleget, de mivel átrendezték az egész áruházat, nem jött szembe, így el is sikkadt a dolog, pedig lehet hogy jobb lett volna. Én nem tudom, milyen, mert tudom, hogy mire számítsak más cipővel, de a párom szerintem nem annyira, és ő mondta, hogy picit azért csúszik, szokni kell. A patent lehetősége nem baj neki, de nem azért vettük ezt, csak mert dedikált bringás cipő, és valami kellett erre a célra. Picit már bánom, hogy nem néztünk jobbank örül, pedig tudok a deszkás cipőkről
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz szuszinho #170753 üzenetére
nekem két cipőm van, egy alapabb Shimano, műanyag talpú, és egy fokkal komolyabb Gaerne, az sem karbon talpas, de talán valami üvegszál erősítés van benne, mindenesetre jóval merevebb, az biztos. A Shimi az ilyen "univerzális" túrázós, ami igazából semmire sem az igazi . Na szóval abban 15 km után már zsibbad a lábam, a memóriahabos betéttel is, pedig az sokat segített. A másikban nem, vagy csak sokkal később. Ja, és nekem csak úgy múlt el, hogy teljesen hátsó pozícióban vannak a stoplik, elég fura, de így bizonyult legjobbnak. (úgy vagyok vele, hogy ha nem lenne normális, hogy végállásba tolom, akkor nem ott lenne a végállás...)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz B-L-A-C-K #170770 üzenetére
a 90 az tényleg durva
Mondjuk a 42 kiló is, de ha osztok-szorzok, a kerék sugara még mindig jóval kisebb. Inkább azt nem értem, miért nem csinálták meg rendes anyagból, sőt, PM felfogatás sokkal korrektebbnek tűnt volna (bicóvázból is láttunk már féktől meghajlott támvillájút, nem véletlenül szokás külön merevíteni a féknél)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Sefter #170783 üzenetére
Én a zselés betétesekkel elégedett vagyok, a sima szivacsost azóta minden márkából kerülöm. Nem emlékszem, hogy 500-astól, vagy 900-astól fölfele van-e zselés betét bennük, de olyan 10-12e környékén lehetett találni nem kantárosat, illetve akcióban kantárosat is.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
A szivacsos is segét egy picit, de igazából olyan, mintha a semmi kicsit vastagabb lenne benne . Biztos zselésből is vannak kategóriák, én csak ezt a Decás féle szintet ismerem.
Állítólag 30-ért sokkal jobbat lehet venni (Castelli, stb).Én hol így, hol úgy használom, de ha veszek alá alsót, akkor csakis valami lélegző anyagút, van néhányszintén decathlonos futóboxer, az nekem elég jól működik vele.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz blountex #170801 üzenetére
Egyik sem olcsó, de a Nitecore-t nagyobb márkának gondolom... kb arányban is állhat az áruk a tudásukkal, legalábbis egymáshoz képest, amúgy szerintem mindegyik kissé drága
Nem tudom, ennyiért mit vennék, esetleg még tipp: [link]
(Valójában azt venném ~11-ért, ami van, és maradna egy csomó sörre, de ha nagyobb fényerő kell, hát nagyobb fényerő kell)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
-
ZolkoW
őstag
[link]
Az aeró kormányt nem biztos, hogy akarom érteni, de érdekesség:Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #170876 üzenetére
jó, ez valami 2000 mérföldes teljesítménytúra (azt a részt nem olvastam el), ahol megbocsátható, de eddig is az volt az érzésem 1-1 hirdetés, vagy poszt láttán, hogy 80%-ban azok raknak fel ilyet, akiknek egyébként sem elég erős a háta, hogy megtartsa magát fél óránál tovább, és azt reméli tőle, hogy ez majd segít. Még olyat is olvastam BM fórumon sok évvel ezelőtt, hogy valaki szida, mert gerincproblémái lettek tőle, gondolom pontosan a fentiek miatt... :/ (eleve volt gond, de tovább súlyosbította vele, hogy mégjobban előre hasalt, de izomzat nuku)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #170874 üzenetére
Mi az alapprobléma, ami miatt állítgatni kezdted?
Én is arra tippelek, hogy valami egyéb gebasz van a rendszeredben, pl. hajlott váltófül. Esetleg még a felső váltógörgő-sor távolsága (B-csavar). Azzal már sikerült rontanom a működő rendszeremen - azóta figyelek rá, hogyha lefelé is, felfelé is lassan vált, akkor könnyen lehet, hogy túl távol van. A bowden kenése is segített, pedig először nem hittem benne, persze ehhez azért jó állapotú bowden kell, ha retkes/rozsdás (igyekszem csak rozsdamentest venni...), akkor annak kaszáltak.
A váltótartó fül egyenesítésére egyébként egy nagyon speciális szerszámot használok, eddig egyszer kellett: 5-ös T imbuszkulcsot - a váltó a helyén, a rögzítőcsavarjában szép szorosan illeszkedik, és így együtt pont lehet vele alkalmas erőt kifejteni, de azért csak okosan...[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz INTELligent #170880 üzenetére
valami polifoampogácsa + két gyorskötöző jól meghúzva? ez persze akkor fix, de előnye, hogy... nem mozog
más, eszembe jutott hogy megkeressem a balcsis túrám meredek szegmensét:
[link]
a kilátó után közvetlenül -44,4%Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #170897 üzenetére
Ha a szervizes megcsinálja, akkor ezek szerint lehetséges
Ha az alsó végállapot tuti 1000% hogy jó (amikor már közel van hozzá, nem is olyan könnyű kitalálni, hogy már tényleg jó, vagy még lehet-e javítani... pedig nálam elöl csak egy irányból tud érkezni a lánc) , szóval ha az fix, akkor lehet húzgálni a bowdenen. Megfontolnám a bowdencserét is, ha már igazán magadra akarod húzni a bajt . mindenesetre ha törés van benne, az instant kuka, ha ennyire nem akarja az igazságot, lehet, hogy jobb úgy kezdeni.
Szóval befogatod, onnantól valószínűleg csak feszítened kell rajta a feszítőcsavarral, tehát lehet kezdetben teljesen betekerve. A 11 sebis GX az olyan, hogy ha csak kézzel meghúzom a bowdent, és leszorítom a végét a csavarral, akkor minden más állítás nélkül már végig szokott váltani, de azért lehet még javítani rajta egy kis feszítéssel, de elég tág határok között elfogadhatóan vált. A Shimanó tudtommal kevesebb drótot húz, így érzékenyebb lehet.
(otthon 9-es Shimano van, azzal valamivel tovább tart nekem is)
Ha olyan gebasz van, hogy a sor közepén máshogy vált, mint a széleken, akkor ott kell lennie valami anomáliának, amiket fent már említettünk. Pl. ez a váltótartó fül nekem sem szúrta ki a szemem, főleg hogy a váltó is lógott már, de azért csak-csak úgy éreztem, hogy befele hajlik egy kicsit, hát egyengettem rajta, és tényleg jobb lett.
(az átütős vázamnál nem tudom, mennyire tudnám egyengetni, annak elég masszív füle van, ha valami azt letöri, érzésem szerint megy a váz is a levesbe... )Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
wow, 29-es kicsiknek (140-155 cm) [link]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #170907 üzenetére
sokat nem kéne, hogy számítson, de amikor véletlenül belülre szereltem fel a lánctányért, az nagyjából 8mm-nyivel kerülhetett beljebb, és a KÜLSŐ oldalon egyszer beszorult a lánc a váz és a kis lánckerék közé, mert ledobta.. . Aztán később esett le a hiba oka, azóta nem is volt ilyen, meg előtte sem soha.
Ráadásul a Sramnál külön van hátsó váltó 1x-es és 2x-es rendszrekhez...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
-
ZolkoW
őstag
válasz mrst3ph3n #171165 üzenetére
Nna, pont ilyenre való a gravel szerintem, és kb. ilyesmiken használom én is, csak az arányok változnak.
Múltkor megint előjött a tubeless felekezeti téma , nekem az jutott eszembe róla, hogy múltkor 1 vagy 2 útra tettem fel a másik kerekeket a belsős rendszerrel, egyből defektet is kaptam az esőben, még szerencse, hogy kétszeri rápumpálással haza tudtam tekerni, de úgy elszidtam ezt az egészet, megfogadtam, hogy nem szivatom magam többet belsővel, a tubeless párezer km óta gond nélkül működik mindegyik biciklimen, és vagy összefügg, vagy nem, de pont azt a külsőmet szeretem legjobban, amit tubelessként használok, szóval... Tegnap egyébként majdnem rendeltem Barbieri Anacondát (crush core szerű polifoamkígyó a külsőbe), majd kivettem a kosárból, mondván hogy úgysem küldöm én a sziklakertben, hogy annyira veszélyeztetve legyek. Inkább arra szántam volna, hogy a montival akkor is haza bírjak menni, ha elengedi a levegőt a cucc, mert mondjuk kihasad.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz manager2220 #171178 üzenetére
Ha csak karcolás, én nem aggódnék.
Egyik nap Aldiban láttam többféle tépőzáras kábelrögzítő készletet, majdnem vettem is, de egy próbát megérhet. Meg nekem van Zefal univerzális pumpatartóm (bár megtalálnám), az is tépőzárat használ+ gumi közdarabokat, erre is biztos jó, és kicsit profibb is az áruházinál.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #171183 üzenetére
Ez annyira azért nem vészes árban sem, meg súlyban sem... [link]
Én nem viszek se belsőt, se kukacot, pumpát viszek, mert lehet hogy út közben jövök rá, hogy túlságosan lapul..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786