-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56327 üzenetére
Ilyen sürgősségi dolgok nekem is sok volt. Bejött egy 30 év körüli nő, hogy nem vált jól a montin a hátsó váltó, ugrál a fokozatok között. Mondom is neki, hogy persze megnézzük, de ez itt hagyós művelet lesz, most rögtön nem tudok vele foglalkozni mert sok a munka. Mondja, hogy hát az nem jó, mert a társai már várják valahol néhány km-el arrébb, most indulnak egy több napos túrára és sietnie kell. Meg mindennap ezzel a bringával jár dolgozni is és idáig jól működött. Jó mondom oké, akkor kivételesen ránézek, persze halom kosz az egész hajtás, váltó görgők nem is látszanak csak egy nagy kosz kupac. A lánc úgy megnyúlva, hogy a nyúlásmérő már nem, hogy csak bele esik hanem majdhogynem fennakad a másik láncszemen.
Mondom neki, hogy ez lánc és sor csere lesz. Mondom az árakat, 9-es rendszer volt rajta. Persze sokallta az árat. Nyilván nem webshop áron kapta az alkatrészeket, de teljesen reális kisker áron voltak, semmi extra. Extra munkadíjat sem számoltunk (2000ft), pedig sokkal koszosabb volt mint az átlag. Még bovden + házat is cserélni kellett, persze az is szorult. Kb fél óra alatt összehoztam, köszönet helyett még olyan hangvétele volt mintha én akartam volna lehúzni. Nem tudom az ilyenek mit képzelnek?
Akkor a másik, úgy belerohadva a nyeregcső, hogy brigéciolban áztatva egy napig, nagy satuba befogva, 2-en 2 nap alatt tudtuk kiszedni, a seggemen vettem a levegőt mire kijött.
Ezenkívül volt rajta lánc csere, sort is kellett volna de azt ő direkt nem kérte, pedig mondtam hogy valószínűleg ugrálni fog rajta az új lánc. Aztán persze neki állt feljebb, hogy hát ez így nem jó, mert ugrál a lánc, mondom épp ezt mondtam a telefonban 2 napja. Akkor már többe került mint amit ő elképzelt és ott parádézott nekem, holott ezért a nyeregcső berohadásos műveletért egy másik szervizben 3 szor annyit fizetett volna.
Végül kapott egy használt de még használható sort, ingyen, aztán elviharzott. na ezek nem hálás munkák az biztos, szopsz vele, becsülettel megcsinálod, elmondasz mindent aztán te vagy a szar, szemét lehúzós. Vannak azért hálásabb melók és értelmesebb emberek. Meg az is probléma, hogy vagyunk a boltba 3-an 4-en, aztán amíg én hátul szervizelek, esetleg munkatársak nem pont úgy egyeztetnek valamit, aztán ebből vannak félreértések néha. Én épp ezért mindig mindent egyeztetek szájbarágósan, pontosan, de sajnos még így is akadnak problémás esetek.rétisün: Ezt csak is úgy lehet csinálni, hogy alapvetően szereted csinálni, ha csak munkaként tekintesz rá, akkor hamar megcsömörlesz a sok baromtól.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56334 üzenetére
Igen, ez valóban hasonlít egy kicsit a vendéglátós szakmához. Én is már rengeteget elfelejtettem. De az értékesítés is egy külön fejezet. Általában nem veszem magamra, manapság már elég jól tudom kezelni. Egyetlen egy ember volt akit elzavartam, ott elpattant a cérna. Az konkrétan hazugnak nevezett.
Bejött egy defekttel, munkatársam megcsinálta. Másnap feldúlva, vörös fejjel visszajött, hogy leeresztett 10 km után. Megnéztem, szúrt luk a belsőn, tüske sehol. Mondom neki, hogy ebben nem találtam semmit, de valószínűleg nem volt szerencséje és megint kiszúrta valami, sajnos erre nincs garancia. Azt mondja nekem, hogy az ki van zárva mert előtte vagy 1000km alatt nem volt defektje, most meg kettő egymás után. Biztos, hogy benne hagytuk a tüskét. Mondom neki, hogy nem hiszem, mert ebben nem volt semmi. Én hazudok (tehát ott sunyiba kiszedtem), az nem úgy van. Na akkor visszakapta az előző defektjavítás árát és mondtam neki, hogy többet itt nem szeretném meglátni. Hebegett habogott aztán szerencsére azóta nem láttam.
Apróság, de ez valahogy nagyon feldühített, engem ne nevezzen hazugnak semmilyen jött ment.
Ha normális stílusban mondja, akkor valószínűleg kitalálunk valami kompromisszumot, hogy nem számolok munkadíjat vagy valami ilyesmi, mivel ez a defekt dolog nagyon kiszámíthatatlan és nehéz bizonyítani mindkét fél állítását ezért ha defektjavítás után közvetlen kap még egyet akkor szoktunk adni kedvezményt.
Amennyiben nem egyértelmű a dolog. Bár elég kicsi az esélye annak, hogy benne hagyjunk egy tüskét, persze mindenki hibázhat.
De olyan is számtalanszor volt, hogy szervizelés közben kiderült még probléma, ami plusz költség és akkor húzták a szájukat. Mindig mondom, hogy én azt cserélek amit szeretne, ha nem akarja nem cserélem, de akkor nem lesz jó. Sajnos sok ember nagyon szarrágó ha kerékpárról van szó, manapság már elég jól be tudom lőni a várható költségeket, ritkán van olyan, hogy számottevően eltér a javítás költsége mint amit először mondtam rá. Ezért a ha sokkalja már viheti is máshova mielőtt átvenném. Meg azzal is vigyázni kell, hogy milyen felelősséget vállalunk a nyakunkba. Amikor egy ezer sebből vérző bringán akarnak egy kis szervizt csináltatni, ne várják el, hogy lesz egy olyan jó bringájuk mint ha vettek volna egyet újonnan 150k-ért. Szeretnek ilyenkor minden felelősséget a szerviz nyakába borítani, olyat is amihez semmi köze.Crytec210: Nem vagy hülye, ez a normális, mindenki eldöntheti akarja e vagy nem. Nem szoktunk előre pénzt kérni (meg szerintem kb senki se), csak ha valami drágább alkatrészt külön neki rendelünk. Általában akkor fizet mindenki amikor elviszi a kész kerékpárt.
Tárolási díjat még amúgy nem számoltunk fel senkinek se, pedig voltak már olyanok akik megérdemelték volna. Ha szólsz előre, hogy két hét múlva mész, szerintem az nem gond.rétisün: Nálunk a törzsvásárlóknak van kedvezmény, általában 10%. De sajnos olyan is van aki a nagykerárra leértékelt termékből is alkudni szeretne. Rengetegen rászoktak az alkudozásra. Nekem ez kerékpárboltban amúgy soha nem jutott eszembe régebben, amikor még nem dolgoztam ebben a szakmában.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56339 üzenetére
Múltkor jött egy faszi, szeretett volna egy bringás cipőt. Northwave márkát árulunk, de nem tartunk mindenből méretsort. Kinézette egy típust, mondom azt hoznunk kell, mert nincs belőle az a méret. Meg pedál is kellett neki. Mondom az árakat, mondja hogy hát ez így nem jó, egy olyan 20-30% kedvezmény nem lehetne? Persze, hozunk egyet, nem is biztos, hogy jó, aztán még kedvezmény is kéne?
Jut eszembe, olyan is volt aki vett egy új bringát aztán fél év múlva a fellevegősödött első fék miatt ránk rúgta az ajtót, hogy mi meg akarjuk őt ölni ezzel a bringával és üvöltött!
Crytec210: Szerintem nem lesz tárolási díj, esetleg szezonban amikor dugig van bringával a szerviz, de a legtöbb helyen ettől eltekintenek normális keretek között.
Szerintem lehet alkudni, ha tényleg sokat költesz, de minden szir szarra ne akarjunk kedvezményeket.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #56345 üzenetére
A Deore XT már igen magas minőség. A linkelt agy is minőségi darab. Azért írnak trekking felhasználást mert manapság értelmes montira nem szerelnek vféket, illetve gyors zárat.
Maga az agy simán elviseli a durvább terephasználatot is. Az anyagminősége ezt lehetővé teszi. A gond az, hogy abba a bringába amibe manapság ezt beleteszed már nem tolerálja ezt. Amit te írsz, az egy cross trekking felhasználás. maximálisan elegendő ez az agy. Ahova ez az agy már kevés, oda az egész bringád kevés lesz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56362 üzenetére
Én sem tartom a karbont mindenképpen jobbnak. Csak a minőségi karbont, sok olcsóbb karbon váz van, tele üveggel, azok általában gyengébbek mint egy minőségi alu. A karbonnak van egy olyan tulajdonsága, hogy egy bizonyos terhelésnél szétrobban. Az alu kormány valószínűleg elhajlott volna ott ahol a karbon tört. Mondjuk kormányban én is inkább az alura szavazok. Egyébként a karbon cuccoknak nem igazán van fáradása. Ebben is különbözik az alutól, van egy terhelési pont aminél már megadja magát, amíg azt nem éred el addig nincs gond. De ez persze a minőségi karbonra vonatkozik és nem az olcsóra.
BMW001: Azért én ennyire nem szólnám le az alut, egy minőségi aluváz ma is tud értékes maradni, sőt. Nézz meg Mondraker aluvázat pl? Fillérekért sehol nem fogják utánad vágni, abban biztos lehetsz, vagy egy Nicolai?
A legtöbb felhasználásra simán jó, versenykörülmények közözz a top karbonvázaknak nyilván van előnyük súlyban is és viselkedésben is, de ehhez profi kerékpárosok is kellenek.
Én úgy mondanám, hogy a prémium karbon jobb mint a prémium alu, de az olcsó karbon viszont szarabb mint a premium alu. A Scott egyébként premium aluvázakat csinál, tehát az mindenképpen jó választás, de meg is kérik az árát. A 26"-ról meg kifejtettem a véleményem, én továbbra is inkább maradtam volna az újabb, nagyobb kerékméretnél és premium alunál, de te inkább a 26"-ot választottad karbonnal, nem vagyunk egyformák.
Egy ennyire meghajlott alu is kuka, alunál a repedéseket lehet hegeszteni, elég jó minőségben. Ilyenkor akár közel 100%-os is lehet vagy akár még erősebb is mint előtte, ha behegesztenek egy plusz erősítést.
Karbonnál is lehet javítani bizonyos sérüléseket, pl ha elesel és odavered valahova, berepeszted oldalról. Viszont itt az a gond, hogy a szerkezete átalakul, nem tudod utólagos javítással ugyan azt a szerkezeti merevséget elérni mint gyári körülmények között. Ennyiből mindenképpen macerásabb mint az alu, ami sok esetben 100%-ban javítható.Tigerteam: A karbon fáradástól nem érdemes tartani, igen nehéz akkora terhelést adni neki bringázás közben, hogy az eltörjön, csak elrontott, de hatalmas ugratásoknál és eséseknél tudod eltörni.
Országútinál egy komolyabb kátyú és perec elég lehet hozzá, hogy lenullázd.
Javított karbon már más tészta, őszintén szólva én biztos nem használnék olyat. Javított alut viszont gond nélkül. Persze minőségi karbonra igaz az amit mondtam, egy olcsó karbon ami tele van üveggel, az megint más. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #56368 üzenetére
Az autóversenyzésben épp ezért használják a karbont, szétrobban és elnyeli az energiát.
Egyébként valóban sok a hibázási lehetőség a gyártásban, soklépcsős a munkafolyamat.
Én dolgoztam karbon alkatrész gyártó üzemben, bár ott nem kerékpár vázakat készítettek, de igen komoly dolgokat láttam. Ducati 999 váz karbonból stb. Kb. az összes luxus sportautó gyár készíttetett valamit ebben az üzemben. Carbo Tech, itt dolgoztam 2007-ben. Csináltam Bugatti veyron fékhűtéshez lamellákat karbonból, Posrche GT2 szárnyat, BMW diffusort, Porsche Carrera dísz küszöböt, ilyesmi. A karbon alkatrész azért drága mert nem lehet nélkülözni az emberi munkaerőt, az alapanyag sem olcsó és sok a hibázási lehetőség, ezáltal sok a selejt. A munkavédelmi előírások nagyon szigorúak, irdatlan drága technológia kell a gyártáshoz. Olyan volt a csiszolóműhely, hogy a plafonról nyomták be a levegőt és a padló szívta el. Az összes szerszám levegővel működött. Egyébként baromi jól megfizettek, de az egészségtelen munkakörülményeket nem lehet kikerülni teljesen, ezért is hagytam abba. És ez is hozzájárul a karbon alkatrészek magas árához, aki ott dolgozik hosszútávon, az bizony vásárra viszi a bőrét. Nem lehet teljesen kiszűrni a veszélyes körülményeket, belélegzel szén és üvegport és különböző vegyszereket, amiket formaelválasztónak használnak.Dani_kp: Ha túrázni is szeretnél vele, nem csak ugrabugrálni, akkor felejtsd el az ilyen dirt vázakat, XC montit vagy AM montit építs. A Budai hegyekbe fel is kell jutni, bár nem egy Alpok, de azért vannak nagyobb emelkedők. Illetve vannak jó kis csapatós lefelék. Egy 120-140mm körüli fully a legideálisabb választás.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz concret_hp #56397 üzenetére
Manapság már nagyon jó műanyagok is vannak, mégsem azt használják, hanem a karbont. Nem én találtam ki amúgy, hanem a gyárban az egyik mérnök magyarázta, csak nem beszélt hülyeséget. Az F1-es Redbull kasznit is ott csinálták, abban az üzemben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56401 üzenetére
Ott tévedtek mind a ketten, hogy kerékpárvázban gondolkodtok. Egy autó karbon karosszériája teljesen más felépítésű mint egy karbon váz. Akkora erőhatásoknál mint ami ütközéskor van, szilánkokra robban. Nézd meg az F1-et, egy kis ütközés és eltűnik a fél autó. Persze nyilván a pilótát közvetlen körülvevő rész az nem gyűrődik. Normál gyűrődő zóna mellett egy F1-es autó maga lenne a guruló koporsó. A karbon tulajdonságait nagyban tudják befolyásolni azzal, hogy milyen egyéb anyagokkal keverik. Méhsejt szerű szövet is van a versenyautóknál alkalmazott karbonszövet rétegek között. Egy kerékpár karbon váz egészen más felépítésű.
Itt komoly mérnöki tervezésről van szó, nincs két egyforma munka. Minden alkatrész máshogy készül. -
Runner_fxr
Ármester
válasz concret_hp #56410 üzenetére
Nem, ezt nálunk sokkal okosabb mérnökök kitalálták, én sem értek hozzá olyan szinten, hogy megmagyarázzam a fizikáját számításokkal. A karbon elemek szilánkosra törnek az ütközés pillanatában, ezáltal elnyeli az energiákat. Nem gyűrődik. Javítottunk is ilyen elemeket, láttam azt is, hogy néztek ki sérülés után. Teljesen érthető, hogy nem érted, ez bonyolult technológia, komoly tervezés áll mögötte, én se értettem teljesen, csak elhittem amiket a mérnökök mondtak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz concret_hp #56413 üzenetére
Soha nem is mondtam azt, hogy ugyan az lenne. Ezt mondom, hogy szétrobban és nem gyűrődik mint egy normál kaszni.
De mi a problémád egyébként? Azt gondolod, hogy kamuzok vagy mi?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz concret_hp #56417 üzenetére
Akkor miért mondta ezt a Magyar mérnök amikor még itthon elkezdtem egy ilyen üzemben dolgozni és utána miért magyarázták ugyan úgy a Saltzburgi üzemben is, hogy a karbon elnyeli az energiát az ütközéskor?
Gondolod, hogy kiszoptam a kisujjamból vagy mi?
Illetve akkor miért van az összes komolyabb sport autó kaszni karbonból? Ha a Te állításod lenne az igaz, akkor mindenki meghalna az ütközésekbe. Én ültem ezekben az autókban, illetve félkész autókban, láttam, hogy szinte mindene szénből van. Az a baj, hogy nem láttad a szerkezeteket, rengeteg féle szövet van és különböző rétegekben, egyéb méhsejt szerkezettel és üveggel kiegészítve készítik. Az ütközés pillanatában szétrobbanó anyag nagyobb energiát tud elnyelni mint az elhajló. Nekem így magyarázták.
Egyébként Európa piacvezető karbon gyártó üzeme a Carbo tech, hülyeségeket ott nem szoktak beszélni, F1 redbull, meg vagy tovább több száz projekt, illetve ott fejlesztették ki a Porsche carrera GT kasznit is. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #56418 üzenetére
Attól, hogy rugalmas még törhet szilánkosra. 1000 féle képen lehet változtatni a tulajdonságát, attól függ hány réteg, milyen szövésű a szövet, és milyen egyéb anyagokat használnak még mellé. Illetve a legyártás folyamán is különböző hőmérsékleten és nyomáson sütik ki a kész alkatrészt.
concret_hp: Te meg ara próbálj koncentrálni amiket fentebb leírtam, ne csak egy mondaton lovagolj. De tudod mit, tényleg hagyjuk!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz concret_hp #56423 üzenetére
Ha hibás a következtetés, az azt jelentené, hogy Te jobban tudod mint a profi mérnökök egy piacvezető karbon gyártó üzemben. És ennek igen kicsi a valószínűsége. Az, hogy józan paraszti ésszel mi mire gondolnánk egy dolog, meg az is egy dolog, hogy ez hogy néz ki a gyakorlatban...
ígyvanferi: Akkor nézzétek meg ezt a videót. 1:48-nál a lényeg.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #56425 üzenetére
[link]
Érdekes kis videó, mutatja a nyers karbonszövetet, a laminálást, a vákuumzsákozást és végül bekerül az autokláv gépbe.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ígyvanferi #56424 üzenetére
Itt 1:40 körül érdemes figyelni.
Persze, csak más az utcai autó és más a versenyautó. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #56428 üzenetére
Persze, többféle technológiát is alkalmaznak. Én az F1-es és F3000-es autókról beszéltem inkább. Ott a legtöbb elem karbonból volt.
concret_hp: Természetes mindenki tévedhet, de erre a kijelentésre jól emlékszem. Megnézted a videót amit belinkeltem? Láttad, hogy tört a törésteszten az a karbon orrész?
Szilánkosan? Akkor miről beszélünk? Nem hiszel a szemednek sem?---Lasali---: Nem szájkaraténak szántam, olyan dologról beszéltem amit 2 évig csináltam. Nem én voltam a mérnök, hanem szakmunkásként dolgoztam az üzemben, de talán annál több közöm van hozzá mint annak aki életében nem látott ilyet. Több szakember tartott nekünk előadást is erről. Egyébként igen nehéz volt bekerülni, soklépcsős volt a felvételi, egy rakat próbamunka után döntötték el, hogy kiket vesznek fel.
Fentebb pont ezt írtam, hogy méhsejt szerkezetű anyag van a karbonréteg között! Ugyan ilyet csináltunk.
A méhsejt szerkezet anyaga is többféle lehet. De pl a hátsó szárnyban, vagy diffusorban nem volt méhsejt, az csak karbon és üveg volt.Crytec210: Nem volt kis elírás. De Te biztos jobban tudod! Megnézted a videót amit linkeltem?
Én lamináltam egy csomó féle alkatrészt, a lézergép kivágta a szövet részeket, majd én illesztettem be a rétegeket a negatív szerszámba, vákuum zsákoztam majd betettem az autókláv-ba vagy a nagynyomású présgépbe. Utána csiszolóműhelyben kellett lecsiszolni a műgyanta megfolyásokat, és lecsiszolni a felesleges anyagot, hogy egyenletes legyen.
Többször is volt előadás mindenről, hogy működik a gyakorlatban. És most itt páran meg akarják magyarázni, hogy az nem úgy van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #56436 üzenetére
Igen, biztosan úgy van! Egyébként még itt Magyarországon 2 majdnem teljes F3000-es kasznit csináltunk 2 kollégámmal együtt, abban szinte minden karbon volt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Bicskás #56557 üzenetére
A bringa halála amikor szabad ég alatt tárolják, még tavasszal vagy nyáron sem jó, mert akkor is lecsapódik a pára hajnalban. Fűtött, száraz helyen kell tárolni. Tulajdonképpen mindennek árt, nem csak a gumiknak. Sokkal hamarabb elhasználódik és egy 1-2 éves bringa úgy fog kinézni mintha 10 lenne. Én annyit tudok mondani, hogy a szervizbe behozott bringák közül, a szabad ég alatt tartottak mindig a legrosszabb állapotúak.
Azzal se nagyon mész sokra ha letakarod. Fűtött, száraz hely kell. Én nem tudok elképzelni olyan körülményt, hogy bármilyen bringám kint hagyjam egy erkélyen vagy bármilyen fűtetlen nyirkos helyen. Előbb távozna egy bútor a lakásból, vagy bármi, minthogy a bringámnak (bringáimnak) ne legyen hely. -
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #56552 üzenetére
Én biztos, hogy rádobtam volna.
Crytec210: A kerékpár végül is szabadtéri sportolásra lett kitalálva, tehát nyilván elkerülhetetlen az ilyesmi. Az is számít, hogy legalább zárt hely. Persze mindenképpen hamarabb öregszik a bovdenezés, meg úgy minden ha egy bringát mindenféle időjárási körülményben használnak és tárolnak is. A drága montim biztos nem tenném ki ilyen körülménynek, de egy melóba járós bringának nem kell drágának lenni, ott meg belefér.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Haruno #56631 üzenetére
Szerintem a 46-os teljesen jó lenne neked trekkingből, az 51-es nem csak hosszú lenne, hanem valószínű tökön verne a felső cső is. Gyártónként 1-2 centi eltérés lehet, van aki 46 helyett 47-et gyárt és 51 helyett 52-őt.
Kb 545-550mm hosszú felső cső lenne neked az ideális. Persze ha picit hosszabb az még nem feltétlenül baj.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #56636 üzenetére
Miért mekkora? A bergamont-nál a 46-os cross váznak 77 cm az átlépési magassága, ráadásul nem árt ha marad pár centi. Az 52-es 81 centis átlépési magassággal rendelkezik. 160 centis férfinek nem lesz cross trekking váz, igen. Nagyon alacsony embernek alternatíva lehet esetleg egy s-es vázzal a 29"-es monti, cross külsőkkel. Az a váz nagyobb eséllyel fér el a lába alatt. Vagy a női vázas cross ha bevállalja.
Haruno: Még ha geometria adatok alapján jónak is tűnik a méret, érdemes mindig ráülni vásárlás előtt, valóban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #56642 üzenetére
Szerencsétlenek.
---Lasali---:
Biztos a Mondraker forward geometry-t próbálják utánozni, több kevesebb, inkább kevesebb sikerrel.
Én a Bergamont geometriákat jónak találom, de persze előfordult, hogy a legkisebb méret is nagy volt. 29"-es mtb geometriát sajnos sok gyártó elcsesz. A kelly's-t meg soha nem kedveltem. -
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56646 üzenetére
Nem, inkább az a találmány, hogy hosszabb a váz első része és mellé 0-ás a stucni. Ettől elvileg stabilabb a bringa. Én próbáltam egy carbon foxy-t, baromi jó gép, és a 140mm-es rugóút is jóval többnek érződött.
Egyébként a Specialized Enduro-t azt ne a Foxy-hoz hasonlítsuk, mert az AM, a Dune az ellenfele. A Dune carbon-nak állítható a fejcsőszöge 66 +- 1 fok.
Ki van az a Mondraker geo találva, elég sok tesztet is nyert és DH vilgákupákat is nyertek a Summum-al.
Megszokást igényel a Mondraker, de valóban jó gép, illetve a zero suspension rendszere is elég faszán működik. A hátránya az a borsos ára.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #56702 üzenetére
Én 178 centi vagyok, szintén viszonylag hosszú lábakkal. Nekem az M-es vazak általában jobban tetszenek(fordulékonyabbnak érzem), de tudom hasznalni az L-est is. Szerintem ülj rá mindkettőre, és amelyik a kényelmesebb azt válaszd.
Voltunk vasárnap egy kis terepezős túrán, 60km lett. Egész szép idő volt, csak voltak elég sáros részek. Holnap szét is szedem a paripát és alaposan kitisztítom mindenhol.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #56705 üzenetére
Attól függ, hogy mennyire vagy igényes. Meg azért nincs mindig sár. Ha száraz az idő akkor nem vészes a dolog, elég egy lánc sor tisztítás, meg áttörlöd a becsúszókat. Most se feltétlenül lenne muszáj szétszedni, de sarazás után én mindig csinálok egy nagyobb karbantartást.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #56707 üzenetére
Én sem szeretem. De azért valamilyen szinten bírniuk kell, elvégre terepre lettek tervezve.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #56711 üzenetére
A velotech ultra 1000 joval erosebb. Az infini super lava ugye 300 lumen, a velotech 1000 lumen. Nalunk keszleten most egyik sincs, sima infini lava van, de az ehhez a felhasznalashoz gyenge, illetve velotech 500-as van. Ha kell tudunk hozni super lavat es velotech 1000-et is. Én a super lavat jobban szeretem, mert nincs ormotlan kulon aksi, kicsi, konnyu, jo a rogzitese, meg durvabb terephasznalat mellett sem mozdul el. A fenye elegseges teljesen sotetben is, normal hasznalat mellett. A velotech nehezebb, csunyabb, a rogzitese egy vicc. Aszfaltos felhasznalasra elmegy, de razosabb uton, terepen elmozdulhat. Vegul is neked jo lehet a velotech ha nem terepen hasznalod es nem szamit az hogy csunya. A fenyereje viszont nagyon eros.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #56713 üzenetére
A velotech rögzítése gyakorlatilag egy gumi gyűrű. Az nem tud úgy megfogni egy közepes méretű lámpát, hogy ne mozduljon el menet közben, nagyobb rázkódástól. Az aksit meg feltépőzárazod a vázra, na az sem egy életbiztosítás meg ronda is. Ez a felgumizós megoldás csak az olyan pille könnyű, néhány grammos lámpáknál működik mint pl a sima lava, bár ott is igényesebben van megoldva mint a velotechnél. A super lava normális bilincses és az se nehéz darab. Nem azt mondom, hogy nem tudnék elképzelni magamnak jobb fényt mint a 300 lumenes super lava, de azt mondom rá, hogy már használható. Ha olyan fényerőt szeretnél mint a velotech 1000, de minőségi kivitelben az legalább 40-50 ezer. Ehhez képest a 13-14 ezer körüli super lava jó vétel. Nekem többet ér a minőségi kivitel, egy szerényebb, de már használható fénnyel, mint a fényágyú gagyi kivitelben.
Tothgera30: Na ezek azok a bringák, ahol jobb észnél lenni a vásárlásnál. Láttam én már ennél olcsóbban is. Gari nélkül, bizonytalan eredetű forrásból ezt megvenni bátorság. Írnak neked egy fals adásvételit, aztán meg lehet kiveszi a rendőrség a segged alól, mert mondjuk Németországból megdurrantották. Olyan műszaki problémák is lehetnek amik nem biztos, hogy kiderülnek egy rövid próba kör alatt. Ez az aksi ami benne van 300k. 600-700 körül ezek nekem nagyon gyanúsak. Ilyet vagy megbízható ismerőstől vagy megbízható kereskedőtől szabad megvenni. Illetve olyan magánszemélytől aki az összes eredeti papírral tudja igazolni a bringa eredetét.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #56718 üzenetére
Én akkor is nehezen tudom elképzelni, hogy valaki megvesz 1,6 milláért egy ilyen KTM bicót, majd vesz hozzá még 300k-ért egy 500Wh-s új bosch aksit és pár száz km használat után eladja 700k-ért.
Persze vannak jó vételek kereskedőknél, de azok inkább egyszerűbb modellek egyenlőre. Illetve a kereskedő egy biztos pont, ha netán kiderülnek problémák tudsz hova menni reklamálni. Lopottat meg nem hinném, hogy megkockáztatnak. -
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56720 üzenetére
Biztos vannak furcsa üzletek, de azért azt nem hiszem, hogy lopott bringát betennének.
Az, hogy valakinek nincs igénye rá az elfogadható, de baromságnak maximum az nevezi aki életében nem próbálta, illetve fogalma nincs a működéséről. Egy picit olyan ez, mint amikor a tesco bike-on nevelkedett ember azt hiszi, hogy 20 ezertől indul a bringa és 80-100-ért már versenyzésre alkalmas bringát kapni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz kacsyx #56724 üzenetére
Az agymotorosnak egyébként semmi hangja nincs, tehát azt biztos nem hallhattad. A középmotorosnak valóban van hangja, de az egy halk elektro motor hang (kb akkora mint egy hagyományos dinamo). Normál városi zajban egyáltalán nem hallható, erdőben és csendes utcában lehet hallani. Viszont a rotációs kapától messze van azért.
Én nem azt mondom, hogy a pedelec megváltja a világot, csak szakmabeliként azt mondom, hogy ez a kerékpározás egy új kategóriája, aminek ugyan úgy meg van a létjogosultsága. Ez kb olyan mint a PC vs. konzol.
Ha valóban ennyire durva hangot hallottál, akkor az valami más műszaki probléma miatt lehetett.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Bicskás #56726 üzenetére
Értékelem azt, hogy így virtuálisan is elnézést kérsz a minősíthetetlen hozzászólásért, én sem vagyok haragtartó, felejtsük el.
Egyébként jól látod, a boltos tapasztalat, meg úgy általánosan a kereskedelem, megtanítja az embert arra, hogy ne vegyen magára minden negatív véleményt, indulatot. Máskülönben az lesz a vége, hogy összeverekedik valakivel, vagy legalább is keményen összeszólalkozik, ennek pedig egy üzletben nincs helye.
Naphosszat tudnék mesélni a bunkóbbnál bunkóbb emberekről, de felesleges is lenne. Kb minden napra jut egy, vagy több is. Ma pl épp beszélgetek egy vásárlóval az üzletben, amikor a bolt előtt egy részeges fazon hőzöng, majd beszól a zárt ajtón keresztül, hogy na mi van mit nézel, mindjárt bemegyek! Legszívesebben azonnal kimentem volna és úgy mellbe rúgtam volna, hogy elszáll, de el hessegettem a gondolatot a fülem mellett, mert ennél fontosabb dolgom volt. Meg különben sem engedhetem ezt meg magamnak, hogy erre a szintre süllyedjek, de kétségtelenül jól esett volna. Aztán eloldalgott. De jött már be is az üzletbe részeges cigány. Illetve számtalan bunkó vásárló is van, akit legszívesebben elküldenél a fenébe, de ezt azért nem teheted meg, épp ezért meg kell tanulni úgy lekezelni őket, hogy érezzék ha nincs igazuk, de ne is sértsd nagyon meg őket, ez pedig nem mindig könnyű.Visszatérve az elektromos bringákra, ez egy olyan kategóriája a kerékpározásnak ami viszonylag új, de szabványos kerékpár alkatrészekből áll össze. Külföldön már nagy népszerűségnek örvend, idehaza még kevésbé. Nyilván itt közrejátszik a pénz is. Sokan összekeverik a gagyi, kínai elektromos robogókkal, pedig semmi köze a két dolognak egymáshoz. Az egyik egy robogó, a másikat meg tekerni kell. Most nem mennék bele abba, hogy mik az előnyei a pedelec bringának, mert számtalanszor leírtam már. Kipróbálás nélkül ez egy meddő vita. Én értem az alap koncepciót, a pedelec ellenzők fő vesszőparipája az, hogy ez nem edzés, hanem lazsálás. A valóság pedig egészen más. Bár az hozzátartozik az igazsághoz, hogy egy elektromos bringát ésszerűen használni is tudni kell. Én pl a múltkor mentem 60km-t terepen, hazaérve baromira elfáradva, de sok élménnyel dőltem le pihenni. Egyáltalán nem azt éreztem, hogy én most lazsáltam. Csupán arról volt szó, hogy a saját átlagos teljesítményem beleadva egy versenyző átlagsebességét hoztam. Köszönhetően az elektromos rendszernek, ami hatalmas élmény. Persze lehet ezt úgy is használni rövidebb távon, hogy kevesebb energiát teszünk bele és tekerünk egy kicsit, minden csak a felhasználón múlik. Az aksi kapacitása véges, tehát ha túlzottan rá bízzuk magunkat akkor hamar lemerülünk. Ez városban még elmegy, de terepen, hosszabb távon nem alternatíva. Bele kell tennünk a saját kraftot is, de akkor kb soha nem akarjuk letenni. Egyébként elképzelhető, hogy pár év múlva külön topik kell majd a pedelec bringáknak, de egyenlőre még Magyarországon ez nem annyira elterjedt, hogy külön topikot nyissunk neki. Mivel szabványos kerékpár alkatrészekből épül fel, ezért itt a helye egyenlőre, véleményem szerint.
---Lasali---: Én soha nem azt mondtam, hogy az az elektromos kerékpár átveszi a szerepet a hagyományostól, csak azt, hogy egy igen sokrétűen használható kategória, amivel számolni kell. Külföldön már az eladások egy igen jelentős részét képezi. Nyilván nem véletlen. Magyarországon az emberek 99,9% azt sem tudja mi fán terem, rengeteg sületlenséget hordanak össze. Pedig ez egy nagy biznisz lesz. Fiatalok és idősek körében is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #56728 üzenetére
És még valami, én ezt kereskedői szemmel is nézem, és látom benne a bizniszt (pláne az idei Eurobike után), ettől függetlenül mindig is lesz hagyományos bringám, mert az örök!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56730 üzenetére
Az én ismerősi körömben még nem volt ebből probléma. Persze viccesen tettek megjegyzéseket, de ugyan úgy kipróbálták ezt is mint a többi bringám, vagy mint én másét. Elég sokan meglepődtek és elismerően nyilatkoztak egyébként. Én már leszoktam az építgetésről, de egy elektromos bringát is ugyan úgy lehet építgetni, fejlesztgetni, elvégre minden alkatrésze szabványos kerékpár alkatrész.
Ugyan úgy lehet bele jobb telót, rugóstagot rakni. Jobb kereket, jobb váltást, féket stb.
Mi is összevárjuk egymást, beszélgetünk. Nem versengésről szólnak a közös bringázások, normál bicajjal se és elektromossal se.
Nyilván nem kell mindenkinek szeretnie az ilyen bringákat, azért bővül a választék egyre jobban, hogy mindenki megtalálja a saját igényeinek valót. Amit nem szeretek, az amikor valaki úgy szól le egy terméket, hogy igazából semmilyen tapasztalata nincs róla. Az, hogy képről láttam olyat, meg mentem vele egy kört esetleg egy utcában, az még nem tapasztalat.
Nem kell szeretni, de olyan negatívumokat se rójunk fel amik nem valósak.
Abban egyetértek, hogy fanatikus bringások mindig idegenkedni fognak ezektől az elektromos rásegítéses szerkezetektől. Viszont a legtöbb bringás nem fanatikus, aki évi 20-30 ezret teker. Sok olyan szituáció lehet amikor egy rásegítéses monti többet tud nyújtani mint egy hagyományos.
Abban biztos vagyok, hogy ez mindig is hitvita lesz, akárcsak pc és konzol, intel, amd, nvidia, radeon, ios, android, hogy infos példákat hozzak. Mindkét tábornak vannak igazságai és hülyeségei.
Nekem most is van hagyományos bringám és biztos, hogy lesz mindig, de egyszerűen érdekelt ez a műfaj is, meg akartam ismerni ezeket a bringákat, hogy reálisan tudjak róluk tanácsot adni, ezért is rendeltem. Lehet, hogy szakmai ártalom is. De egy jó bringás szaki mindenhez ért.(#56731) Hasaggymeg: El tudom képzelni. Hitviták mindig is voltak és mindig is lesznek.
(#56739) kacsyx: Én tapasztalatból tudom, hogy annyira nem hangos, de persze ez is relatív, hogy kinek mi a hangos, linkeltem már be videókat, azon hallhatod kb a hangját, picit kihallatszik az elektromos motor hangja, de nem vészes. Szerintem próbáld ki ha tényleg érdekel, van erre lehetőség több helyen is, akár túra keretén belül is. Akkor reálisabb képet kapsz az egészről.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Kicsit más téma, egyébként azon gondolkoztam, hogy mennyivel jobb lenne ha nem mindig évente jönnének az új modellek. Kereskedelem szempontjából sokat lendítene az ilyen piacokon mint Magyarország is. Bátrabban lehetne készletet tartani, szerintem jobb lenne. Egy csomó mindennél felesleges az évenkénti modellfrissítés. Elég lenne 2 évenként.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #56748 üzenetére
Hát épp ezaz, arról nem is beszélve, hogy sokszor tobb evvel elozo szerias valtas kerul egy uj modellre az olcsositas vegett. Egy csomo modellnel felesleges, csak atszinezik a vazat.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #56743 üzenetére
A Fatbike-nak is megvan a felhasznalasi terulete, de az igaz, hogy nem az atlag felhasznalonak talaltak ki.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56752 üzenetére
Egy ismerosom tavasszal vesz fatbike-ot, mindenes montinak. Egyebkent van belole elektromos.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz h_benjamin #56788 üzenetére
Egy 20 éves honda cr80 százszor különb mint ez a bohóc valami.
Egyébként van jó elektromos croos, de az nem ez, hanem inkább ez: [link]
Na erre én is azt mondom, hogy kéne. -
Runner_fxr
Ármester
Szerintem ez a kep kb 50-60 eves lehet, hol volt akkor meg a cx.
A kornak megfelelo orszaguti volt.
Ha abbol indulok ki, hogy nyaron en kb minden hosszabb erdei tekeres utan lancot, sort tisztitok es olajozok, akkor itt sem olyan meglepo ez, csak ok ezt menet kozben megoldjak.
Nem csak a labizomzat merete brutal, hanem az a szarazsag is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56831 üzenetére
Ilyet se latni mindennap. Eredekes az a hatso kerek rogzites is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Stabil MoBalux fürdőkád belépő
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen