-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #121730 üzenetére
Szívesen, bár elég ritkán fényképezgetek. Nekem is bejön a váz, elve ritka, és több részletében gyönyörű. Egy mérettel kisebb Scapin Oraklo-t itt hirdetnek, tehát én sem tervezem még eladni. Jól látod, ESI Chunky, elég frankó, már egy fél éve rajta van, semmit nem kopott. Itt nincsenek medvék, magaslesek vannak, vadak is ritkán bújnak elő (inkább nyúl, őz).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Idei Cube AMS-el tolja valaki? Egy 10kg-os fully van tervben.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz trialboj #121971 üzenetére
Pontosan, csak nem ezzel a setup-al. Feleslegesen drágának gondolom az Eagle szettet, egy 10-50-es Sunrace sorral és lánccal szinte hozható ez a szint hosszú kanalas XT váltóval, az urizálás miatt esetleg XTR karral. Fékből szintén XT szett van tervben, teleszkópból pedig Sid. Így talán vázszettként jobban megérné keresni egyet. Lehet nem volt beállítva az általad próbált gép a súlyodhoz, nekem míg megvolt a Scarp Master, szépen mozgott a fara, néha még magamon is meglepődtem mekkora bátorságot adott a magabiztos útfekvés.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #121980 üzenetére
A fully ötlete már tervbe van régen, tudom milyen, volt, nem zsákbamacska.
#121982 rétisün: Undorító ez a belső kábelezés, nem sok előnye van, viszont szerelést eléggé megnehezíti.
#121983 Hasaggymeg: Már majdnem slick az a gumma. Taposópedállal ilyen helyeken? Tuti lecsúszna a lábam, és zakóznék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #121997 üzenetére
Szerintem egyáltalán nem drága, használt 520-as kb. 3500Ft, szintén ki lehet fogni használt SPD cipellőt, az új ár feléért. Én mióta SPD-zek, egyszer estem vele, amúgy hamar rá lehet állni, csak pszichésen kell az első pár bringázásnál átgondolni a leszállást, azután már rögzül.
#121998 Hasaggymeg: A Race King fala papírvékony, én az udvaron kaptam defektet, azóta van otthon egy pár, de csak vészhelyzet utáni eshetőség esetén teszem fel. Ami nagy kedvencem a Thunder Burt, bár homokos, saras részen simán meg lehet vele ragadni. Hasonló taposópedálom volt régen, össze is karostolta avádlim, azóta nem használok, csak SPD-t. Természetesen mint mindenhol, itt is van kivétel, a melóba, hobbizásra járó Asama 261-es bringámon taposó pedál leledzik (még).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz rétisün #122004 üzenetére
Számomra ez az egyik legutálatosabb fejlesztés az utóbbi évekből.
..."kijelenthetem, hogy készek a bringák, nem lesz csere mostanában, ha csak valaki meg nem lep egy olyan ajánlattal"... - Ezt már hányszor kijelentettem, és soha nem jött össze. Egy barátom épp Mondraker Podium vázat keres. Ahogy eddig áll a helyzet, egyben érdemesebb lenne keresni egyet. Csak otthon nehéz elmagyarázni a feleségének és a gyerekeinek hogy 700-800 ezret kidobni jobban megéri, mint 400 ezret, úgy hogy apát ne nézzék totál idiótának.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #122024 üzenetére
Nincs idő ilyesmikre, épp pörög a Strava szegmens, pittyeg a Garmin, nyomni kell, 280W-ott rá kell ereszteni, mert nem lesz meg a Kom.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz IMIIKE1998 #122034 üzenetére
KCNC-t, Ti Pro Lite AL75 egész pofás.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz 6030D #122036 üzenetére
Mindjárt jobb érzés lenne a bringázni.
#122037 IMIIKE1998: Kő nehéz darab, de a célnak megfelel.
#122038 ivana: Konkrétan milyen szett van rajta? Sunrace árul 7-es, 8-as rendszereket. Nekem a vintage gépen 737-es XT van, arra még 11-40-es sor is kapható.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ivana #122051 üzenetére
Szerintem 11-28 helyett 11-32 is lehet bátran. El fogja bírni. A Race King gyors XC gumi, sárban, komolyabb mászáskor elvérzik, ahogy a Vintage montimon a Scylla.
#122059 jjeahh: Hasonló helyen jöttünk le nyáron, eléggé féltünk (pedig utoljára barátom R32-esében tettem ugyanezt), csak arra lettünk figyelmesek hogy 40-50km/h-val suhanunk, és nem megy a lassítás. Szerencsére a vége aszfalt útra nyílt, de nem tudom mit lestünk volna ha kifordul egy Kamaz, megrakott fuvarral.
#122098 RMZ250: Szilveszternek volt itt a csoportban ilyen, nekem a váltós verziója akadt kezem ügyébe. Nem rossz cucc, bár újonnan mint minden C, b@szottul túlárazott.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz erh75 #122119 üzenetére
Ahogy látom 90 ezer Ft körül lenne a keret, szerintem ennyiért használtan sokkal komolyabb bringát kapsz. Bár nem tudom mekkora a srác, de random szétnéztem, és találtam egy KTM Race Comp-ot, szerintem pici alkuval megvéve, túléli az általad nézett bringákat.
Bár én az ilyen retro montikat nyálazom, valami gyönyörű, nagyon magas áron.
#122123 Toobee: Én olcsóbban is találok érdekes darabokat: Cannondale Optimo M8000 set.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz 6030D #124181 üzenetére
Ez egy másik Team váz. Súlyát még nem mértem, RS1-el 8,9kg a hivatalos adat, de írnak itt mindent.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #124188 üzenetére
Ha jól sejtem pont annyi, de a 11-46-os sort biztosan elbírja.
#124191 Napfénysüti: Persze, hiszen 1902-től már versenyeztek CX összejöveteleken. 1970-re pedig már az egyik legnépszerűbb bringás sportág volt tőlünk kissé nyugatabbra.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #124193 üzenetére
Ritkán szoktam feldobni, egyrészt ha elmegyek bringázni nem mindig viszek telefont (fényképezőt meg pláne nem). Másrészt mostanság olyan old scoolban tolom hogy Strava-t sem használok pár hónapja.
#124196 Napfénysüti: Kulturális hagyománya is van, itthon pedig még 2018-ban is magyarázni kell hogy miféle.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz 6030D #124635 üzenetére
Ahhoz képes egy Esi megváltás lesz, legalábbis számomra az volt. Nekem Sunrace CN11X láncom és CSMX80 sorom van, teljesen elégedett vagyok vele. Vagyis az alsó három fogaskeréken már azért látható kopás, de az szerintem csak helytelen beállítás miatt kialakult károsodás. Ugyan ezt a láncot M9001 XTR soron és M8000 XT soron teszteltük, ugyan azt a szintet hozta mint ha Shimano cuccokkal aggattam volna tele. Én full M8000 XT szettről váltottam, úgy hogy az Oraklo-ra már Sunrace cuccokat vadásztunk az XT mellé, és olyan szépen összepasszol mint a szandál meg a zokni egy homokos tengerparton, vagyis szépen működik együtt. Nálad még gyáriasan dekoratív a cockpit.
#124638 ZolkoW: 18kg, 15kg... Kissé megszédültem. Apám Kalkhoff LTD trekkingje könnyebb. Gyerkőcnek bizton vintage montit vennék teljesen redbe rakva, egy minimálbérért. Tartós, 10kg körüli gépe lesz, amit igencsak örömmel fog használni.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ZolkoW #126659 üzenetére
Lényegesen egyszerűbb ha veszel egy Reba-t, aprópénz a belseje, egy teljes generál is kijön egy kétszemélyes reggeli árából. Bár ha hardcore Rigid Fork felhasználó lennél, akkor lehet hogy egy szénszálas átütős cucc nem állna távol tőled.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ZolkoW #126664 üzenetére
Őszintén szólva a gyári palettát nem néztem, de egy barátomnak volt Durin, később TS8 teleszkópja, és mindig borsosabb összeg volt a szerviz. Reba/Sid pedig ebből a szempontból aprópénz, bár megvenni picit lehet drágább. Anno Shimano Pro 465 XCR-t használtam, ebből az alomból az nálam még mindig etalon.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
"Ha nem versenyzel ennek semmi értelme,kivéve ha sokat viszed a hátadon." - Ez így ebben a formában irreális, mármint hogy semmi értelme. De egy XC gépet érdemes levinni 12kg alá. Pláne, a szénszálas cuccokat részesíteném előnyben, és ez magával vonzza azt is hogy könnyebb lesz a kerékpár. Viszont felhasználás szerint, a kerékszetten érezni leginkább a súlyfaragást, utána egytányéros rendszeren, az XT meg XTR elbújhat egy X01 vagy XX1 mellett.
Ez a bringa 9kg körül van (mindjárt lemérem pontosan), lényegesen jobb vele haladni mint egy aluvázas, nehéz kerékszettes darabbal (viszont ára is min. duplája).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz trialboj #127010 üzenetére
Nézőpont kérdése, mondhatnám hogy a Diablo VT is többször annyi mint egy Swift Sport, pedig az élmény sem kétszer akkora. Tehát inkább súlyozva nézem a dolgokat, adott kategóriát, nem keverve egy másikkal. Egy könnyebb, rugalmasabb géppel nagyobb távot tudok megtenni, úgy hogy nem fáradok el annyira, ráadásul az utazási komfort sem mindegy. Az hogy nehéz géppel jobban fejlődök, meg furcsa érv. Ha kiszállok az autóból, és tolom, akkor is fejlődök, mégsem tologatják az emberek az autóikat. Szerintem egy 12kg-tól nehezebb merev XC gépnél megfontolandó hogy érdemes rá költeni, súlyfaragás miatt. Persze nem kell Gustav Gullholm példáját követni, mert 6,22kg még nekem is meredek. De egy 9,5-10,5kg üres tömeg simán használható, és még nem is erősen ráfizetős kategória.
Jah, Scott Scale RC 900 SL - 6,22kg.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ShiTmano #127361 üzenetére
Megfelelő alapanyaggal, szakértelemmel, és technológiával akár otthon is meg lehet csinálni. De egy szénszálas szövetnél a szálak lefutásának szöget sem mindegy, vagy épp mennyi gyanta és mennyi szövet kerül a végleges komponensbe. Tehát leginkább gányolásnak, vagy tákolásnak nevezném mikor otthon nekiállnak gyártani mindenféle előfeltétel nélkül. Ettől függetlenül még mindig a Carbon az egyik legkönnyebben javítható váz vagy periféria.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #133207 üzenetére
Valahogy úgy, már zavar hogy csipog, pöcög, röcög, villog, közben csörög a telefon (gyerebedolgoznivalakibeteglett). Mindez általában akkor mikor Makkoshotykán kikapcsolódna az ember, és épp turistaútvonalakat járok be. Tehát jelenlegi stresszes életvitelt szeretném szabadnapjaimon kikapcsolni, én minden lehetőséget megragadok erre vonatkozólag.
#133209 6030D: Noh, kis zavart vélek felfedezni. A Scapin (19) megvan, az a fő gépem, mint Maraton gépsas. A Greed (17) pedig kissé bonyolult történet (kicsi), de az nincs használatban, eladom, vagy szét lesz bontva.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #133213 üzenetére
Tavaly eszméltem fel erre, mikor a természetben tekertem, és épp azt néztem a Garmin Edge-n hogy csipog a szegmens kezdete miatt, és akkor rohadt gyors szakaszokat próbáltam menni erőmhöz képest. Ez edzésnek nagyon frankó, csak épp hogy kevés időm van bringázni, és az nekem kikapcsolódás, versenyre sem az első helyért megyek, hanem kikapcsolódni, és pont ezt vette el tőlem. Így jobb esetben van nálam egy GPS, hogy nagyon ne tévedjek el, és lazán útnak indulok.
#133214 6030D: A Scapin-t nagyon nem szeretném eladni, az pont olyan amilyet akartam. Épp egy M785-ös XT fékszettet akarok ráaggatni a Formula csöveimmel, és arra tenném az M8000-es fékkart és féknyerget. Csak ugye I-Spec B/I-Spec II szabvány... szóval kattogok.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #133348 üzenetére
Szép ez a canga. De az a taposó pedál szúrja a szemem. Ha van időm, és összezörrenünk, hasonló köröket mi is szoktunk ejteni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #133377 üzenetére
Könnyebb kerékszettet még megérdemelne a setup. Amúgy kissé túlspilázod, annyi féle cipő-stopli kombó van hogy hihetetlen. Biztosan tudnál választani, én is olyan cipellőt hordok amibe tudok futni is, és szellőzik is.
Túrázós montizás évente párszor jön össze nekünk is, sőt a banda nagy része országútit preferálja nyáron, én meg nem. De a lényeg hogy kikapcsolódjunk, outis csapattal is elmegyek, csak épp lehet CX-el, mert kom-okat nem fogok dönteni, Strava-t nem nagyon használok, középszinten teljesen jól elvagyok.
#133383 Toobee: Átlag maratontáv 40km táv/1000-1200m szint, ha elmegyünk akkor 2000m körüli szintre azért hajazunk, mert alföldi gyerek révén nem igazán van lehetőségem a könyéken dombozni.
#133388 trialboj: Kiülsz a nyereg mögé, és elereszted. Esetleg időszakosan ráfékezel, de nem elmelegítve a fékeket.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Sziasztok. Keresek/vennék 26-os MTB-t.
Valami könnyű acél vagy alu váz (természetesen törés, repedés mentes).
Csak és kizárólag 26"-os kerékméret.
19" vázmérettel (48cm).
RockShox Recon, Reba, Sid RL, vagy hasonló teleszkóppal.
Shimano Deore-SLX-XT vagy Sram X7-X9 szett (2x10,3x10 előnyt élvez).
Nem sár nehéz kerékszett (DT Swiss agyak előnyt élveznek).
Általános állapot szép, vagy újszerű, lehetőleg kevés karccal, horzsolással. Sérült, repedt, javított vázzal nem érdekel, ez kizáró tényező. Főképp 2010 utáni bringák érdekelnének.Aki tud valamiben segíteni, vagy otthon rejt egy eladandó gépet, kérem privátban keressen.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #134498 üzenetére
A Sram NX szett, és WTB STX i23 TCS felnik lennénk az elsők, amit ledobnék róla. Már ezeken lehetne faragni bőven. Bár pont nem a Cannondale hardtail montis felhozatala lenne az amit 2019-ben trendkövetőnek vagy újítónak neveznék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen