-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #93350 üzenetére
Mondom én, XT agyakat felejtsd el. Mikor megkotlott, az akkor még frissen megjelent M8000-es, akkor döntöttem úgy hogy nem adok neki több esélyt. Alkatész is alig volt hozzá, ráadásul kónuszos, amit amúgy is után kellene állítani, így hosszas anyagbeszerzés után összeraktuk, és szettként elment. Azóta csak DT Swiss vagy Fulcrum szetteket lesek, azok esetleg beáznak, de ugye a hátulját is 10-15 ezer forintból meg lehet csinálni, új csapágyakkal, bár most mindkét oldalra porvédős került (gyárilag csak az egyik oldala az), elvileg tovább bírja majd.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #93376 üzenetére
Az 1900-asok nem vészesek árban, de még ha fűzetsz is, megéri. Sun Ringlé Black Flag/Charger sem rossz, esetleg Fulcrum Red Power széria. Ezekkel van tapasztalatom, egyikkel sem volt problémám, csapágyakat persze időnként ki kell cserélni.
#93377 6030D: Országútiból a Vision felniket, ami elég könnyű, de nagyon vékony a falvastagsága, és eléggé csavarodik. Nekem az alacsony, belépő szintű kategória ugrik be róla, de persze aki szereti, hát használja.
Egyik haverom most cserélte Fulcrumra a kerekét, mert a zsír új DT kerékszettben folyton törtek a küllők (80 kg alatti srác, karbon bringa, nem vadulós lefelé). Csak hogy segítsek a döntésedben. - Abszurd, nem mindegy milyen szett, van amelyik súlylimites, az XR331-es is szétpattant 75kg srác alatt köves lefelében. De tudom hogy használta, szóval nem lepődöm meg. Szét lehet nyírni egy atomkemény szettet is, ha minden kőhöz odacsapod, bezzeg nekem CX sem szakadt még szét, pedig 1500g-os szettet is próbáltam már, öklömnyi kavicsokon kónuszon eresztve.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz IMIIKE1998 #93380 üzenetére
Szabolcsveresmart, Víztározó.
#93381 Strezi: Hogyne bírná, az talán a legstabilabb szett a DT-től.
#93383 6030D: Ebben pont a az XR331, vagy ilyesmi felni van befűzve. Súlylimites, nincs min csodálkozni. Persze egy 1700-1900g-os szettnél nagy ritka hogy letérdel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #93395 üzenetére
Pedig általában úgy vásárolok bringát hogy elkezdem bontani, és a saját elképzeléseim szerint szerelem fel. Őszintén szólva, egyedül a bringa színe nem érdekel, a többiből viszont megveszem a számomra vélt legjobb alkatrészeket. Esetedben egyben elpasszolnám a kerékszettet, és vadásznék egy másikat.
#93389 planbmokus: Persze, ha bevált, minek cserélnéd. Esélyes hogy csak rosszabbat kapnál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Lánc takarítás van mi eddig a legbeváltabb megoldás? Mibe áztassam, mert már eléggé össze van állva?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz trialboj #94269 üzenetére
Elég nehéz lenne szétbarmolni egy Reba-t. De a lényeg, ha olyan mint a Sid-em, akkor egyszerű az egyszer egy. Bovdent kikötöd a remote lock-ból, lent imbusz kulccsal oldod, (lecsíped a bovdenvéget) és simán ki lehet húzni belőle a bovdent. A műanyag rögzítőt is kicsavarhatod, de nem lényeges, nélküle is kijön.
Ezeket lehet 80-100-120mm-re belőni, attól függ milyen a geo-d. Viszont nekem egyértelműnek tűnik a jelzés, eleve én úgy szoktam belőni hogy ráülök, 1-1,5cm-t beül, akkor általában rendben van a súlyomhoz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #94276 üzenetére
Az egyértelmű gyártási hiba, de általában nem igazán szokták kicserélni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz raczger #94779 üzenetére
Érdekes, olyat még nem láttam. De a merev Gravel izgatja a receptoraimat.
Ui.: Itthon a Haibike nem gyakori, tesóm is Romániából hozta a vázat, és úgy került rá a KTM Race Action-ról a szett, bár a sok kis katyvasz beszerzése elég szopó volt hozzá. Az övé egy Greed 9.50-es, ilyen:
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Irtó sürgősen keresek Selle Italia Superflow SLR nyerget/ülést, ha van valakinek használt, jó áron, akkor érdekelne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #97387 üzenetére
BTwin Nework ha jól látom. Elég elterjedt volt mikor megjelent, nem nagy ára van, belépő commuter bringának megteszi.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz IMIIKE1998 #97430 üzenetére
Azért ebben a témában még érzek egy kis zavart. Amilyen tulajdonságokat írtál, most kicsit megkavarnám, és mit szólsz ahhoz hogy vannak túra és versenygeometriával rendelkező Cycocross bringák is.
Most például van egy Focus Mares AX-em, XL-es méret, 54/58-as, valójában olyan 56-osnak érezni. De volt Bianchi Zurigo-m 54/55-ös, és az is 56-osnak tűnt, pusztán más geometria miatt. Tehát versenygeo-s CX-ek mind magas és rövid vázzal készülnek, lásd Cube Cross Race, erre pont igaz, mert mérve 59 magas, de 56-osnak felel meg itt is a váz:
Egy Gravel bringa egész más, ejtettebb váz, hosszabb, nehezebb, túrázósabb beállítás. Akinek fontos a könnyű tömeg, és elterjedtebb alkatrészbeszerzés lehetősége, az CX-et fog venni. Acél 26-os MTB-t meg nem keverném bele, mert össze sem lehet hasonlítani, ott elve nagyobb a tömeg, és régi fejlesztés.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz rétisün #97501 üzenetére
Simán megcsinálják, nem is lesz túl nagy összeg a javítás. Többeknek meg nem kell az ördögöt a falra festeni, a szénszálas ötvözetű vázak a legkönnyebben javítható alapanyagok közzé tartoznak, meg egy fém ötvözetet majdhogynem ki is lehet dobni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Pttypang #97515 üzenetére
Nem csak alumínium, a legtöbb váz a sörösdoboz falvastagságával egyenlő néhány helyen. Csak ha a szénszálas váz igényesen, hozzáértő kezek által van megjavítva (elkészítve - olasz manufaktúrákban újjá is tudják építeni, akár a muffolt Carbon vázakat is), akkor nagyjából örök élet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #97522 üzenetére
Azért odaböfögném, hogy sok tapasztalatlan, gép előtt élő felhasználó véleménymegosztását követően olyan a statisztika, amilyen. A fém váz kap egy ütést, elhajlik, a hegesztésnél megreped, esetleg adott esetben beszakítja a falát. De nem akarok a szénszálas és fém vázak között pro/kontra érveket hajkurászni, a lényeg az hogy topiktársunkét meg lehet javítani, és még sok-sok évig tudja használni. A könnyítés alól semmi sem kivétel, itt is tetten érhető, ahogy más iparágban is.
Ui.: Ebben az esetben garanciális ügyintézésre vajmi lehetőség van, meg hát lehet többe van a posta oda-vissza mint a javítás összköltsége.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #97531 üzenetére
Kicsit kevered a rétest a kelt tésztával, "...úgy tűnik egyelőre csak a felső kategóriás (és nagyon drága) karbon vázak versenyezhetnek a jó öreg alumíniummal...", egyrészt nem az ára határozza meg, másrészt inkább szövetsűrűség, és hozzáadott gyanta a lényeg. Az elite vázak (pl: C62) mind súlylimitesek, és középkategóriás vázaktól mondjuk 200gr-al könnyebbek, ettől függetlenül ugyan úgy javítható, és ugyan úgy köröket ver a fém vázakra. Mondjuk a high-end fém váz, és belépő alu már más kérdés, főleg ha komplett bringaként nézzük, mert ott akár az alu-ra rászerelik a felső kategóriás szetteket, szénszálasra pedig csak középkategórai jut, ott a felhasználó jobban jár a fém bringával és felszereltebb setup-al.
#97538 Runner_fxr: Elhiszem, és ebben igazat is adok számodra. Viszont manapság kis kézműves gyártók, amiket én is alig-alig ismerek, egy garázsban olyan vázakat gyártanak hogy egyszerűen hihetetlen. Olyan ez mint a házi pálinka főzés, lehet erősebb mint a bolti, de lehet sokkal gyengébb, nem tudni milyen lesz a végeredmény, viszont itt a selejtet kiválogatják, mivel kis manufaktúra nem kockáztat.
#97563 jjeahh: Stucnival, hajlított nyeregcsővel tudsz variálni, legalább 20-30mm-t biztosan.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #97580 üzenetére
Ott nem elnyírás volt, hanem beszakította a villát. Ugyanezt hasonló paraméterekkel rendelkező bármilyen anyagból készült váznál megcsinálja egy elszabadult hátsó váltó.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #97593 üzenetére
Próbálgattam már tartósan 1x11-es NW-vel 32T 11-42-es 29er-t. Nekem bejött, XC versenyzésre frankó, maratonhoz nekem még sok. De tök egyszerű rendszer, kevés hibalehetőséggel, annyi hogy szinte mindig keresztben megy a lánc, és hamarabb "kopik el a rendszer".
#97597 IMIIKE1998: Ahogy Runner_fxr írta, olyan 300k körül érdemes lesni a Cyclocross bringákat. Én 105 (2x11) szettel, TRP Hy/Dr vagy teljesed hidraulikus fékkel nézném, ha más nem, mini V-fékeset keress, abban pozitívan csalódtam.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #97602 üzenetére
Fél szezont, verseny felhasználás mellett, kilométert ne kérdezd. Dupla tányérosnál ritkábban megy keresztbe, és nem kell ízületeket oly mértékben megterhelni mászáskor, láncszakadás nem gyakori, azzal egy szezont el lehet menni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz eddie1978 #97685 üzenetére
Ahogy én látom a dolgokat... Vettél egy vázat, ami esélyes hogy sérülten lett feladva. Hogy kompenzáljanak, kaptál egy boltban kiállított, vagy összerakott bringát. Nem az első eset lenne, néhány hete egy srác hasonlóképp kapott egy Wilier outi-t, ott kézzel javították amit felszántottak a vázon.
Viszont amit írtál az olyan butaság hogy ordítva verem a fejem a falba. Kezdjük ott hogy carbon vázakról (főleg nem az összesről) nem alkotunk tapasztalatot, mert épp vettél egyet. Majd ha egy év alatt 10-15db átfut alattad, akkor talán. Azén véleményem hogy a C mint gyártó a utóbbi időben hígult minőségben, az F-SI-re is több panaszt hallottam már, viszont itt szerintem a bolt hibázott. Viszont a szénszálas vázak jobban állják a sarat, azért mert "átlagparaszt" kételkedik benne, még mindig az egyik legegyszerűbben formázható, javítható anyag, ha nem az lenne, acél vázat használnék, mert az nagy kedvenc. Csak egy példát említsek, ugye van egy féltve vigyázott Cube Reaction GTC bringám, forgalmazóval felvettem a kapcsolatot garanciális ügyintézés miatt (mert ugye bármi lehet), és egy hosszas beszélgetés során, mikor arra kérdeztem rá hogy váztörés vagy sérülés milyen gyakori, akkor egy jóízű nevetéssel rávágta hogy nagyon ritkán fordul elő, akkor is user error. Vagy épp a múltkor mentünk tekerni, és tesóm HaiBike Greed 9.50-esével felkapott egy vastagabb faágat a támvillára. Nagy reccsenés, meglessük, csak a lakkozásból szedett le egy picikét. Szóval nagyon nem süthető rá mindegyikre hogy azért mert szénszálas, és itt inkább a sunyiság vagy egymás megkárosítására vezethető vissza, mert bizonyos boltok/magánszemélyek az édesanyjuk puccos székletét is eladják becsomagolva.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #97701 üzenetére
Persze, leegyszerűsítettem a dolgot, de lényegében ha az alu,acél más fém váz törik, azt hegesztéssel/muffolással javítható, ha jól tudom. Ebben az esetben a javítás nyoma látszik, és lehet gyengül az anyag, vagy épp később ugyan ott törik el. Szénszálasról pedig mér leírtam a véleményem, az elég széles spektrumban változhat. De tényleges előnye hogy rugalmasabb, merevebb, adott esetben kényelmesebb, és könnyebb.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #97765 üzenetére
Elég elterjedt márka, minden fejlettebb nyugati országban. Bár nekem ebből Kona Unit az etalon, de hát nem lehet mindent egyszerre.
#97766 varsam: Sohasem próbáltam még ilyet (a kép csak illusztráció, de pont ilyen bringám lesz), bár rendeltem hozzá egy 720mm-es flatbar-t, és meglátom melyik marad. Hosszútávú terveim hogy könnyítek rajta, hajtómű, kerékszett fronton, és valami komolyabb fékszettet kap.
#97767 6030D: Köszönöm, pont ma.
#97768 IMIIKE1998: Anno Kona Kula Deluxe 29er-el SS-eztem, az nagyon bejött, az igazi profik maratonokat is nyomnak 32:20 vagy 32:18-al.
#97769 zoli03: Aha. Talán jobb mint a csúszópapucs.
#97770 ZolkoW: Az egyik álmom.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #97775 üzenetére
Nem terveztem felhasználónevet váltani, azért köszönöm.
#97776 6030D: Boldogat neki.
#97777 jjeahh: Erre Cannondale és Trek van tömkelegével. Köszi neked is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Napfénysüti #98186 üzenetére
Poénos ez, mikor csapok egy kört az acél 29er Mary SS-el, és én is váltanék feljebb...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Rotor wattmérős hajtóművel van-e valakinek tapasztalata?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz planbmokus #98280 üzenetére
Egy ilyen Rotor Rex foglalkoztatja most a neuronjaimat. Bár nem akartam egytányéros rendszert, de talán emiatt megbarátkoznék vele, és a 11-42-es sorom is.
#98282 parkr: A semmitől jobb, bár örültem volna ha egy hétköznapi felhasználót tudok faggatni az idióta kérdéseimmel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Cube Reaction TM-ről valami infót tud valaki? Látom hogy Fox 34-es Rhythm telót kap, és brutál merev alu vázat kap, már csak a súlyából ítélve. Ezt Trail felhasználásra adná el a gyártó?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #99126 üzenetére
Ugyan ezt tudom írni, szinte minden téren jobb a szénszálas váz. Nem hiába vannak már trekking Carbon vázak is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #99135 üzenetére
Tapered... külső. Még 2014-ben volt ilyen k.csapággyal szerelt cangám.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #99142 üzenetére
Teleszkóp talán 120mm-re volt belőve, és ebben a nyeregcső még 30.9mm-es, lehet azért tűnik kisebbnek. Azóta 100mm-es rugóút és hosszabb negatív stucnit használok, ahogy fejlődött a kerékpározási tudásom.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Decathlon Borsodcross Cyclocross Magyar Kupán innen ki vett részt?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ígyvanferi #99491 üzenetére
A hirdetőt ismerem személyesen, megbízható. Jó pár éves bringa ez már, többért nem igazán lehet eladni. Lassan egy éve Raguel-em 11-es Ultegra szettel ennél olcsóbban ment el, és az egy éves volt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Kerékfűzésben ki van otthon? Adott a téma, 29er gépbe könnyű kerékszett építése, átütős agyak, könnyű felnik, 80-85kg-os limit. Fun Works N-Light One - ZTR Crest jó alapanyag lenne? Amit nem értek. 32 küllő. Anno azt lestem hogy 28 küllős könnyebb, és rohadt merev, akkor itt mégis olyan vékony a felni hogy kell a 32 küllő a merevség miatt?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Valószínű, míg 2mm-es küllőkkel van fűzve a 28 küllős kerék, az legyen mondjuk 1600g, a 32 küllővel fűzött, persze 1.5-2mm vagy hasonló felosztásba van beleszórva, de megáll 1500g körül.
#99608 ZolkoW: Hasonló ötleteléssel jutottam én is erre, ezek a felnik 330-390g körül vannak, biztos kiflibe könnyebben lehetne őket hajlítani ha nem lenne meg a plusz tartás, küllők adta merevség.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Hihetetlen jól néznek ki a Lee Cougan Rampage vázak. Beszerzésén gondolkodom, ez nem jelent jót.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest