Új hozzászólás Aktív témák
-
Andie
őstag
1. Nemárt, ha tudsz úszni.
2. Ha van pénzed, vehetsz hajót, lapátot, felszerelést, és akkor 2 délután megmutatja valaki neked a technikát.
2.b : beiratkozol edzésre, és akkor X pénz fejében megtanitanak, plusz hajót is bérelhetsz / adnak.
3. 1-2 hét után már úgy evezel, de úúúgy!
Megdobbant a szivem, mikor megláttam a topicot. 6 évig eveztem az Olajbányász SE kötelékeiben, elöször Gigi, aztán Gyuris Lajos szárnyai alatt. Sajna versenyig soha nem mentem, a suli fontosabb volt. De soha nem fogom elfelejteni azokat a délutánokat, amikor a Tiszán a 186-os fölött meseszép környezetben, távol mindentöl, ami civilizált, ami zajos, ami büdös, csak eveztem, siklottam a vizen, körülöttem a vadszölövel benött fákon.
Nagyon fáj, hogy ma nem evezhetek, de minden erömmel azon vagyok, hogy ha ritkán is, de le tudjak járni. Pesten milyen lehetöség van? Vagy menjek vissza Szegedre?
Ave Kajakosok!! Hajóra fel!Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999
-
GombócArtúr
senior tag
régen a Multi SE- nél tanultam kajakozni, frankó hely! Nemtom hogy még létezik ez, hisz több mint 10 éve volt már ez. Mindenesetre néhanapján szivesen elmennék kajakozni, gondolom ez olyan mint a biciklizés, hogy nem lehet elfelejteni. Hogy megint beiratkozzam egyesületbe, arra meg nincs időm már. Tök jó volt annó , jó visszaemlékezni.
''Ha meghalok, az angyalok, a dossziém láttán, fejüket csóválják hogy bizony, ez csúnya látvány.''
-
Andie
őstag
Hát, attól függ, min mész keresztül a partig
Mert mondjuk 1-2 forgalmasabb utca, villamosmegálló, stb - hát, nem lepödnék meg, ha páran hangosan röhögnének
Én Szegeden kb 800 méterre laktam a Tiszától, egy szántóföldön meg a töltésen kellett volna csak átgázolni, nemis ez volt az akadály. Hanem a tárolás. Azért egy 50ezres csónakot csak úgy nem dobhatsz a biciklitárolóba, vagy a sufniba. Azt kenni kell, jó helyen tárolni, hogy le üssék be az oldalát, ne essen le, ne érje napfény, fagy, stb.Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999
-
gege71.hu
addikt
Lakásba szvsz te azt be nem viszed..mármint egy K1-et...Bár nem tudom milyen a pecó de pl már egy lépcsőforduló vagy szűkebb kanyar meghiúsíthatja a dolgot.
ja a Dunán pedig nincs korlátozva a kajakozás. (persze vannak kivételek, mint hajóállomás kötélzete stb környékén/közé fölé nem ildomos odaveretni, meg még egy két ilyen szabály, de pl Békástól Visegrádig minden zugot ismertünk és bejártunk...''NO LIMIT''
[Szerkesztve] -
Andie
őstag
-
gege71.hu
addikt
Jó lenne ha linkelnél is vmi képet / infot erről az OASSOU micsodáról.
Az, hogy nem teljesen fedett nem túl bíztató. Nem ismerem mindenesetre.
A kavics, hogy árt e?..hmm az éles nagyobb darabokra ha ész nélkül kicsapat az ember egy partszakaszon egyértelműen árt a hajó egészségének.
Ártalmas továbá (feltáve ha van kormányszerkezete a hajónak) a víz alatt megsunnyadó belógó faág/rönk vagy sekélyebb vízben egy b***ott nagy kő amely felett a hajótest még mondjuk elsiklik, de a kormánylapát hátul már jól bele bír akadni amitől jobb esetben csak kicsit elgörbül, rosszabb esetben kiszakad a helyéről vagy letörik.
Karbantartás:
Ugyebár nem árt tisztán tartani a cuccot, a vizet lehetőleg minden használat után ki kell önteni(ha került bele), a beülőnél a kormányrúdnál ülésnél szárazra törölni.
Időnként nem árt a kormányszerkezetet megigazítani, meghúzni a bovdeneket, bezsírozni azt ill ot ahol átbúvik, felfekszik stb.
Borulékonyság:
Full kezdőként mondjuk egy K1-gyel garantált a csobbanás (többször is),
Ha esetleg vmi kormánynélküli eszkimókajakról vagy egy robosztusabb portyakajakról van szó akkor kisebb az esély a borulásra, de a kezdők rendszerint ezzel is nagy sikerrel befordulnak.
Későbbiekben is akad bőven esély a fürdésre ha már megy is az evezés. PL lapáttal élével húzás=garantált csobb
Vízibusz elhaladtával ha nem fordul az ember orral vagy legalább farral a hullámokra kb merőlegesen, de legalábbis mindenképpkerülve, hogy azok oldalbakapják a hajót akkor az is nagy eséllyel borít, pláne ha esetleg ilyenkor a bepánikolva még sebessége sincs kis kajakunknak.
Aranyszabály, hogy a kajakban ülve a lapátba kapaszkudunk... azzal támasztunk(lapjával...nem élével ) billenés esetén NEM A BEÜLŐ PEREMÉBE markolászunk!!! ill ha igen, főleg pánikosan csinálva azt akkor megint csak TUTI a CSOBB.
BORULÁSKOR első dolog a hajó visszafordítása...(különben a beülőnél beömlő víz hatására búcsút mondhatunk szépreményű vízijármúvünknek. (Még ha van is légtartály a hajóban akkor is elsüllyedhet, kellő mennyiségú víz és idő kérdése...láttam én már K1-et elsüllyedni.
Visszafordítás után lapát berak, úszás kifele hajóstul..nem otthagyni azt mint eb a szaharát
Vérprofik megpróbálhatnak a vízzel kissé megbuggyantott K1-be visszamászni a hátsó dekk felől felkúszva...kurva nehéz mutatvány..ujraborulásra nagy az esély
[Szerkesztve]
szerk aláltam ezrről az oassou-ról képet...hát vazz ez valami borzadály..kajaknak még csak véletlenül sem nevezném
[Szerkesztve] -
bebean
aktív tag
mi lesz a honvédséggel? szerintem ez az evezős dolog jobb lesz. a lapat kivalasztasanal is gondosan jarj el... nem erdemes rögtön nagyot venni, hanem inkabb kisebbet & ha megerősödtel, akkor jöhet egy nagyobb szárú.
vizijartassagi nem kell manapsag? az en időmben meg kellet vmi 400m-ert uszni & kaptam vmi lepecsetelt lapot, hogy mehetek a Dunara.
[Szerkesztve]...
-
bebean
aktív tag
akkor vegyél egy páros kajakot, elöl te, a hatad mögött meg egy bőrszerkós domina csapkod ostorral.
az a 400 nem szabad, hogy sok legyen, sőt. téli edzeseken 2000-et usztunk időre... azert nem realis inkabb a dolog, mert uszodaban mas leuszni 400m-et, meg a Dunan is mas uszkalni kajakkal meg lapattal a kezedben. ennek kapcsan alljon itt egy negatív példa ~ Bővebben: link - ezek kenusok, de akkor is. mifele logikaval rendelkeztek: beborul, kiuszik a partra, hajoba vissza, visszaevez a Duna közepere a legnagyobb sodrasba, majd ismet beborul. kb. 20 meterenkent borultak & mindig visszamentek a Duna közepere. miket lat az ember, ha lemegy a partra... tudom, hogy gonosz dolog, de en szetröhögtem az agyam......
-
bebean
aktív tag
testsúlyod, magasságod?
nezz körül itt, nehany helyen meg arakat is talalsz. ~ Bővebben: link
szerintem kicsit draga, amit kineztel, de te tudod. 3m rövidnek tünik, de varjuk meg a többiek velemenyet is. en inkabb hasznalt cuccot ajanlanek. akkor most tura hajot szeretnel vagy versenyt?...
-
gege71.hu
addikt
1. Nem, nem csak stégről lehet vele elindulni, egy kevésbé köves esetleg túl süllyedős partszakasz helyett pl egy viszonylag laposabb szakaszon kb térdig bemész vele a vízbe, ott már nem ér le az alja esetleg kormánya sem. Beszállsz és HUSS.
2.Ha hosszú és szép keskeny, áramvonalas, akkor logikusan gyorsabb, viszont labilisabb is, azon túl némi mértékben függ az anyagától ill, hogy mennyire polírozott/finom/sima a hajótest felülete, de ez elenyészőbb tényező.
Más:
Nem tudom mi lett anno a vége a dolognak, de emlékszem régebben csináltak vmi spéci K-1-et vmi trükkös kevlár anyagból aminek a testén végig sűrűn hosszanti mikrobarázdák voltak amikben ''megültek'' a mikro-légbuborékok és a hajó így kvázi egy légpárnán/légbuborékfüzérsoron siklott némileg javítva a ''vízellenállásán''.Ammennyire rémlik hivatalosan, versenyszinten és nemzetközileg be lett tiltva. -
Andie
őstag
Áááh, kormány nélküli kajakot felejtsd el komám! Az nem kajak, az valami gyerek-teknö. Ha igazán keményen akarod nyomni a sportot, akkor az evezésre kell majd odafigyelned, ha felveszed a ritmust, 1 órán keresztül nyomni kell, mint egy gép, vagy akinek dobolnak a hátamögött. Nem lesz idöd, kedved, energiád betartani, fordulni, ellenevezni, stb, ha ki kell kerülni egy damilt, egy fürdözöt, vagy fadarabot. Nomeg az elején ez garantált borulás (kiránt a lapát a hajóból).
Kormány szvsz kötelezö, és rendkivül hasznos. Kb mint egy bicajon. Végülis bedöléssel ott is lehetne kormányozni, kérdés , hogy elég hatékony-e?
Kormánnyal viszont csak egy pöccintés a lábodujjával, és már szépen kerülöd is ki az akadályt, az ütem megszakitása nélkül, tempózhatsz tovább.
Egyetlen apró hátránya van a kormánynak : lejjebb lóg a hajó hasánál, igy nyilván ez akad fel leghamarabb, ha túl kievezel a sekélyesbe, vagy fatönköt találsz. De én 6 év alatt 1 kormányt sem csaptam szét, szóval kicsi az esély, ha odafigyelsz. (viz alatti tönkökre figyelmeztet a viz V alakú gyürüzése, vagy korábbi emlékek, mikor még nem volt ilyen magas a vizállás.). Nomeg nem kell ám árnak felvele úgy menni, hogy az egyik oldalon már a partot lapátoljuk!!! Igaz, ott a legkisebb a sodrás, de ezért nálunk nyakonvágás járt, szóval felfele menet is a parttól kb 3-4 méterre, inkább 5-6ra. (Tisza!)
Törödés : ugyanannyit kiván mindkét fajta. Csak az egyik hálásabb. Nincs azzal a kormánnyal semmi macera, ne parázz már. Néha adni kell neki egy kis zsirt, ahol ékkerék van, vagy ahol súrlódik az üvegszálhoz, és kész. Sokkal egyszerübb konstrukció, mint egy bicaj-fék. Gyak egy eccerü áttétel, 2 csigán. De azis csak azért, hogy mikor jobbra tolod, ne balra menjen (hisz a hátad mögött van a kormánylapát).
Szerk :
Ja, beszállás : No igen, az elején mindenképpen mólóról! A hajó alattad legyen, a lábfejed magasságában. Igy mikor bent ülsz, még mindig foghatod a móló lelépöjét. Biztonságot ad, el tudod tolni magad, megvan a kezdö lendület (mint mikor faterod ellökött a bicajjal, csak tekerni kellett. ment is, amig meg nem álltál)
No itt is fontos, hogy az elején akkor borulsz, ha nem mész kellö sebességgel.
Partól beszállni énis csak néhány hónap után tudtam. Hisz ha kihúzod a hajót a bokáig érö vizbe, és beülsz, garantáltan letörik a kormánylapát, és bereped a hajó hasa, hosszában. Tehát a kajaknak a vizben kell lebegnie, nemcsak üresen, majd veled együtt is!!! Tehát ez, ahogy elöttem szóló tanult kollegám is mondta : térdig érö vizben kivitelezhetö, minimum! Namost a kezdetekben térdig érő vizben, lábad a nyakadba véve, majd a kajakba belépve, billentéssel seggbecsúsztatás, másik láb bevétel, evezölapát megkeresés, stb, csak képzeld el... tuti a másikoldalon borulás. Persze lehet próbálkozni, ettöl bajod nem lesz, de az elözö esetben (bokaviz) sajnálnám a 100e ft-os kajakodat...
[Szerkesztve]Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999
-
Andie
őstag
1. Amiben az adott évszakban pl futni vagy bicajozni mennél. Kora tavasszal, késö összel már pulcsi, hosszúnadrág kell, esetleg sapka is. Nyáron nyilván 1 fürdögatya + póló. Napra érdemes odafigyelni, mert a vizen csúnyán odaég az ember. Fejkendö, póló kötelezö.
2. Minden évszakban. Eveztünk volna mi jégtáblák között is, csak nem engedtek. Kezdeni nyilván ilyenkor érdemes. Nem 8 fokos vizben
És muszáj lenne már mindenkinek megtanulnia, hogy ezt a szót pontos j-vel irják...Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999
-
nofreenick
aktív tag
nem tom mennyire vagy vastag, de ha jól értem, csak hobby-evezgetésre kell neked a hajó... nos szvsz erre megtenné 1 közepes állapotú használt cucc is... feltéve, h kapsz... de sztem ha tudsz 1esületeket, megkérdezhetnéd, h nincs-e vmi használt hajó, amit elpasszolnának... előfordulhat...
-
bebean
aktív tag
evezes közben nagyon meleg van altalaban, tehat, ha a parton pulcsiban/kabatban maszkalnak az emberek, akkor egy hosszuujju poloban nem fogsz fazni a hajoban. feltéve, ha nem ''csónakázol'', mert ugy nem nagyon fogsz megizzadni.
telen, tavasszal stb. ne menj evezni, arra vannak a tanmedencek, hogy ne ess ki a gyakorlatbol (+uszoda, futas, konditerem). tavasszal meg inkabb a hideg viz tud kellemetlen lenni, mert borulas eseten abban valahogy nehezebb a levegővétel, legalabbis nekem ez a tapasztalatom.
hidegben evezesnek meg van egy hatranya: velem többször előfordult főleg őszi evezesek alkalmaval, hogy par ora evezes utan nem tudtam elengedni a lapatot. volt par elmes arc, akik tejeszacskoból aplikáltak a lapátra kesztyűt, de szerintem nem az nem az igazi.
fontos lesz meg beszerezni egy spricdeket, ami melegit is + meggatolja a nagymennyiségű víz befröcskölését a hajóba. ez olyan, mint egy szoknya, ott van a mountex oldalon......
-
bebean
aktív tag
és mi lenne akkor, ha lemennel egy csonakhazba, akar a Mszigeten, akar romain & berelnel hajot + lapatot? legalabb kiprobalod a dolgot. emellett szol az is, hogy ha tulajdonolsz egyet, akkor a tarolast kicsit bajos megoldani, hacsak minden alkalommal el nem szallitod a hajot haza pl. marmint nem bajos, csak fizetni kell a helyert a cshazban...
(#80) nofreenick: ja, en nem probaltam, de allitolag hasznalt vmit...
[Szerkesztve]...
-
gege71.hu
addikt
Nekem az Dózsánál(Árpád fejedelem útnál a mi a gyalogosfelüljárúnál van), még úgy 88 89 körül méretre 2000 HUF-ért csinálták a Wing-emet, alunyeles.
Akkoriban a karbonnyeles volt kb 3000-4000HUF.
Na most ehhez számítsd az azóta eltelt idő inflációját....szvsz kb 15-20K lehet ma egy lapát. ja és nem mind1, hogy jobbos vagy balos ill hány fokban van elforgatva egymáshoz képest a lapát két tolla. Bár általában olyan forgatású lesz az ember amilyen lapátot először életében kézbe vesz és azt szokja meg. De jobbkezeseknek jobbos bal kezeseknek balkezes forgatású lapát a jó...amennyire tudom.
Anno a BKV Előrében mikor mi Szentendreiek eddző híján egy idényt ott eddzettünk csodálkoztunk el, hogy ott szinte mindenki balos forgatású lapáttal tolta. Mi meg 1 kivételével mind jobbosak voltunk.
el is neveztük őket Bal Kezes Vállalkozásnak (BKV) -
gege71.hu
addikt
#74
Azért szerintem nézd meg. Ez K-1 és van kormánya. Itt a nyár hamar beletanulsz és egy ilyennel evezni ha már vmennyire megy sokal nagyobb élmény.
A Római-parton van a vízitelep ahol meg tudod nézni. Kiballagsz... iszol egy sört..ilyenkor van ott néhány kimérés ....közben megnézed a cuccot.
Ha érdekel holnap megadom az elérhetőséget(irodában hagytam a cetlit). Lehet szerdán vagy csütörtökön én is megnézem este 6 után. Ha gondolod kijöhetsz velem. Budafokon dolgozom(6-ig) és Szentendrére menet útba esik, ha gondolod a részleteket priviben ledumálhatjuk. Adataimnál minden
üdv
gege
ui ja a hitel miatt tudom, hogy új kell, de vmi rokonnak nem kell vmi 70k körüli cetelem által is támogatott bolt holmija amit amúgy is megvesz? Papíron azt veszed(rokon fizeti amúgy is magának) te meg megveszed a hajót ..csak egy 5let
[Szerkesztve] -
Andie
őstag
Gyak deréktól felfele mindent. Ezer izom van ott az emberen (vagy lesz )
Még az arcizmaidat is, föleg ha egy nudista strand mellett mész el, netán egy horgász-zsinórba akadsz.
Némiképp a lábat is, hisz ''biciklizni'' kell, ha az ember szabályosan nyomja, de valóban konvergál a 0-hoz a hatása, izomlázad nemlesz. Ezért vannak a nagy futások edzés elött/után.Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999
-
bebean
aktív tag
szerintem nem sürün fogsz olyan helyzetbe kerülni, hogy a kajak serüljön. ugy ertem, hogy földhözcsapas, kőnek, stegnek ütközes esten termeszetesen serül a cucc, de miert fordulna ilyen elő?
ez nem biztos, de szerintem a műanyag nehezebb, mint az üvegszalas. müanyag hajot meg nem lattam hogy javitjak (biztos lehet), de az üvegszalast egesz szepen ki lehet javitgatni.
amugy nem olyan könnyű megzuzni egy hajot...
-
gege71.hu
addikt
Kb November elejéig még nyugodtan vízre lehet szállni.
Érdemes venni egy spitzdekket (hullámkötényt).
Az atomtámadás ellen nem, de hideg és víz ellen véd.
Ilyen ni:
Bővebben: link
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!