Új hozzászólás Aktív témák
-
Dictator^
veterán
válasz AMD Power #1027 üzenetére
probáld meg akkor addig elterelni a figyelmedet másra.
menni fog minden nyugi!
én emléxem, hogy egyszer voltam szarul vezetés előtt az pedig a 2 rutin órám volt, hajnali 6ra mentem, akkora köd volt hogy alig láttám ki szélvédőn és mellette még hasmenésem is volt reggel de kibirtamÉs különben is... ...megfogadtam, hogy többé nem fogadok!
-
-
tusi74
őstag
válasz AMD Power #1073 üzenetére
Nem baj az, ha nem gyorsan csinálja valaki, bár én úgy voltam vele, hogy a KRESZ menjen gyorsan, hisz azt itthon a számítógép mellett annyit gyakoroltam, amennyit akartam, és a vezetés, ami nemcsak tőlem fügött, hanem az oktató időbeosztásától is, arra legyen több idő. Így elkezdtem augusztus elején, és december 2-án lett jogsim. De a végefelé, már volt, hogy mindennap mentem. És rengeteg, és még annál is több pótótrát vettem. Majdnem összeomlott a családi költségvetés. Halál komoly. Már nem emlékszem a pontos összegre, de a 200-at simán túlléptem, az szent.
[Szerkesztve] -
tusi74
őstag
válasz AMD Power #1075 üzenetére
Több oktatótól hallottam, hogy az ideális, az a 2-3 hetente. A kevesebb, az nem jó, mert kieshetsz a gyakorlatból, a több, pedig, mert nincs idő ülepedni.
A vezetés, az már szerintem nem olyan, mint a KRESZ, mert azt egy kis gógyival, és egyéntől függő KRESZ-teszt gyakorlással, pl. rengeteg szorgalommal el lehet sajátítani. Ellenben a vezetés már idegrendszeri munka is, és sok egyéb tényezőtől függ.
Én főleg a rutinnél teljesen elfáradtam, szó szerint, általában este 6-kor már feküdtem le aludni.
Egyébként ez a saját véleményem, de én teljesen más metodikával oktatnék vezetni.
Vagy legalábbis engem másképp kellett volna.
Ugyanis aki soha nem vezetett még, annak maga az autó kezelése is nagy feladat. Épp elég megtanulni az autót egyenesben tartani, bekanyarodni stb.
És akkor mikor az ember még ezekkel küzd, akkor álljon be balról hátra 2 lánc közé.
Ez már komoly ügyességi feladat!
Ez kb. olyan, mintha az épp járni tanuló 1 éves gyereknek féllábon kellene ugrálókötelezni.
Én úgy csinálnám, hogy először legyen egy alapvizsga, ami az autó kezelését méri fel. Egyenes menet, kanyarodás, sebességváltások, megállások, esetleg hátra egyenes tolatás. Semmi több.
Aztán lenne a második rész, a forgalom, és csak annak a végén lennének az ügyességi feladatok. Beállások, szlalom akár hátra is stb. Ugyanis akkora érett meg az ember idegrendszerileg is erre. Én ennek tudom be, hogy a mai napig nem tudok beállni toltava 2 autó közé. Mert amikor tanultam, nem voltam még felkészülve, utána meg nem nem volt lehetőség. Most érzem nagy hiányát, pedig mostmár képes lennék rá.
[Szerkesztve] -
tusi74
őstag
válasz AMD Power #1079 üzenetére
Tökéletesen egyetértek. Már a második órán Vekerle-telepen a buszok között. Nagyon féltem.
Calogero!
''És ha forgalomban kell ügyeskedni (amit a te rendszered szerint majd csak ezután fogsz tanulni), akkor mit csinálsz?''
Ami kell a forgalomba ''ügyeskedés'', az bőven belefér azokba amiket leírtam alapoktatásba.
Én a mai napig tökéletesen elvagyok a forgalomban, hogy nem tudok tolatva beállni. Tehát balesetveszély helyzetet ez a hiányosság nem okoz.
Viszont parkolásnál nagyon hiányzik, néha sokkal jobb lenne. Viszont amikor tanították, akkor egyszerűen erre nem voltam megérve, mert el voltam foglalva azzal, hogy az autót hogy kezeljem. Természetesen a fent leírt módszerem nem azokra vonatkozik, akik az oktatás előtt 5000 km-t levezettek, hanem akik még azelőtt soha.Hisz, aki 5000 km-rel a háta mögött kezdi a tanfolyamot, az már nem azzal van elfoglalva, hogy az autó le ne fulladjon, meg egyenesen menjen. Természetesen ez csak az én véleményem, és azt tükrözi, amit én éltem át, amikor úgy kellett gyakorolni a tolatva beállást, hogy még az ennél könnyebb dolgokat sem tudtam megcsinálni. Szabályosan fizikai tüneteket okozott, nagyon erős fejfájást. -
tusi74
őstag
válasz AMD Power #1083 üzenetére
Ha nem titok, megkérdezhetem, hány éves vagy? Én nő vagyok, és nekem nem titok, most leszek 33 és 31 évesen tanultam. És nagyon megszenvedtem.
És fenntartom, hogy a szenvedésem egyik oka, az erőltetett oktatás volt. Pont amiről Te írsz. Zsupsz be a mélyvízbe, be a forgalomba, amikor még a rutinpályán lett volna a helyem. Hiába nem én vezettem az elején szó szerint, már a rutinpályára menet teljesen lefáradtam. Pl. a félelemtől.
Aztán mikor még jóformán az autót egyenesben nem tudtam tartani, jöttek az ügyességi feladatok? Minek? Nem jobb lett volna az elején inkább a biztos autókezelést gyakorolni?
Egyszerűen nem hagytak időt, hogy rögződjenek dolgok.
Lehet nálad is valami hasonló lehet. Aztán persze, amit akkor nem sikerült elsajátítani (hiszen csak azért mentem át a rutinon, mert a jobbra előrét húztam), azt azóta sem tudom. Na ezt magyarázza el valaki, hogy mire volt jó?
[Szerkesztve] -
tusi74
őstag
válasz AMD Power #1085 üzenetére
Én ültem a kormánynál. De a második órán csak kormányozni kellett, a pedálokat az oktató kezelte. Aztán szép lassan, még rutinvizsgám sem volt meg, már pedáloznom is kellett, és váltani. Egyik busz jött velem szemben a másik után.
És a poén, az oktatók azt hiszik, ezzel jót tesznek. Pedig nem. Vagyis legalábbis nem mindenkinél. Én többször kértem az oktatót, hogy nem szeretnék én vezetni, csak a rutinpályán. Ilyet szól, így szokom a forgalmat.
A járni tanulós példánál maradva. Az a szülő, aki a kisgyereknél sietteti a járni tanulást (pl. megfogja a 2 kezét, felállítja és járatja), és még a csontozata nem érett meg, komoly károkat tud okozni.
Ugyanígy fenntartom, aki nem hagyja, hogy a tanuló a saját ütemében sajáítsa el a vezetést, az soha nem fog megtanulni normálisan vezetni. Max. ha valamelyik családtagja utólag megtanítja.
Másrészt van ún. egyéni tempó. Hol van az előírva, hogy 9 óra kell a rutinra? Annyi idő alatt kell elsajátítani a kezdő vezetőnek egyébként is nehéz ügyességi feladatokat?
Én 30 órával mentem. És akkor mi van?
Csak azt bánom, hogy 30 rutin alatt (ami nem kevés pénz volt) nem tanultam meg tolatva beállni, ellenben minden órán legalább 3x meghallgattam, hogy ''más'' ennyi idő alatt mire jutott. Csak egy difi volt. Én én voltam, nem ''más''.
[Szerkesztve] -
tusi74
őstag
válasz AMD Power #1087 üzenetére
Hú azért meredek. Nem irigyellek
Egyébként nem érzed, de az oktatók végig kuplungolnak melletted. Még a forgalmi vizsgán is. Ez nyílt titok köztük.
Féltik az autójukat, mondjuk az ő szemszögükből jogosan. Csak amikor először ülsz be egyedül az autóba már jogsival döbbensz le, ''jé én már hetek óta nem fulladtam le, mi van, visszamentem 0-ra?''. -
tusi74
őstag
válasz AMD Power #1089 üzenetére
Mondom én. Beszéltem egy párral, már a vizsga után.
Nem nagyon van CASCO-juk, mert oktató autóra rohadt drága. Ezért minden kárt zsebből kell fizetniük, így inkább vigyáznak az autójukra.
Ők mondták, hogy volt egy oktató, aki nem kuplungolt. Be is játszott egy 300.000 Ft-os kuplungcsere. Bárhánnyal beszélsz, mind beismeri, hogy végig kuplungol, már amikor azt hiszed, hogy hú már tök önállóan vezetsz, mert a köv.alkalom forgalmi vizsga. Mág akkor is kuplungol. Kivételt képeznek esetleg, akik nem a saját autójukat viszik a vásárra, nahem a sulijét. De a saját autósok kuplungolnak rendületlenül. -
Boxer001
veterán
válasz AMD Power #1105 üzenetére
Szépen felszaladtak az árak...én 2001-ben csináltam meg, minden sikerált elsőre, és 70-75k volt az egész. Össze gyűjtögettem a lóvét 125-ös moci jogsira, el is kezdtem, de még pont nem fizettem bele semmit, aztán apummal közben dumáltam, mondta, hogy lerakhatom, de motor vásárlásban nem fog segíteni, esetleg ha kocsira raknám le, akkor venne valamit, az a családnak is jó, így úgy döntöttem, hogy autóra lerakom akkor, jól döntöttem. Utána lett egy 1-es Golf, azzal zúztam 5 évig.
-
Gebriel
veterán
válasz AMD Power #1051 üzenetére
...de szerintem idővel az ember nem ''tudja'' és nem is figyeli ezt a sok felesleges táblát...
Igy történek a balesetek..
Föleg ha forgalmi rend változás van.
Táblák nem véletlenül vannak...
Söt szerintem nálunk (m.o)még jó párat le kénne tenni.
Mondjuk az osztrák módra a körforgalom kihajtásakor hogy az irámyjelzöt használni kell.
Jobb kéz szabály...
Nem a szabály rossz.
Ha nem azok akik ezt nem veszik figyelembe... -
Dictator^
veterán
-
userZ
tag
válasz AMD Power #1164 üzenetére
Ez biztató (de azért meg elég drága móka akkor) ...egyelőre azt sem tudom milyen orvoshoz menjek, mert ugye akkor voltam olyan helyen (körzeti orvos) utoljára amikor a jogsimat csináltam 17 évesen, de azóta elköltöztem onnan, és lehet, hogy már nem is él az akkori körzetorvosom
Stop the Earth, I want to get off!
-
userZ
tag
válasz AMD Power #1175 üzenetére
Nem lehet kellemes. Én sose éreztem hasonlót a volán mögött, igaz 14 évesen már vezettem az akkori kb annyi idős Zastavánkat a hétvégi tanyánkon. Első rutin órámon már mentem a városi forgalomba vezetni. Szvsz ha nagyobb rutinod lesz akkor elmúlik ez az érzés.
Stop the Earth, I want to get off!
-
userZ
tag
válasz AMD Power #1177 üzenetére
Érdekes én már törtem össze fater verdáját , de ezek után másnap mintha mi sem történt volna ültem a volán mögé. Egyszerűen imádok vezetni szinte gyerekes lelkesedéssel, van, hogy csak úgy céltalanul furikázok egy órát mert jól esik.
Stop the Earth, I want to get off!
-
Boxiné
tag
válasz AMD Power #1184 üzenetére
Buta vagy! Pedig nem ártana ilyen időben is vezetned, mielőtt a forgalomba mész egyedül!
Én hálát adok az égnek, hogy anno mindenféle időben vezettem: esőben, hóban, jeges úton, vakító napsütésben. Nagyon sokat számít, hidd el!"A mosoly a legrövidebb út az emberek között!"
-
válasz AMD Power #1187 üzenetére
De mé kell ettől félni??? Jó, tudom, az emberek az ismeretlentől félnek a leginkább, de van azon az autón fék, meg gumi. Nem driftelni mész a hegyekbe, egy összkerekes turbóssal hogy megijedjél. Nem kékfénnyel mész tükörjégen, 16tonnás mercivel.
Egyszerű... zebránál elsőbbséget adsz, stop-nál vonalnál megálsz, háromszögnél körülnézel, és nem mész gyorsabban mint 50. Ennyi. Ja, és sokat nézzél tükörbeどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Boxiné
tag
válasz AMD Power #1187 üzenetére
Ha te félsz a vezetéstől, az is félni fog, aki melléd ül.
Nem szabad félni, nincs miért! Igaz, vannak idióták az utakon, de csak oda kell figyelni, és semmi baj nem történhet. Ráadásul most még ott ül melletted valaki, aki segít!"A mosoly a legrövidebb út az emberek között!"
-
Calogero
addikt
válasz AMD Power #1184 üzenetére
Azonnal cserélj avatart.
Buldog aki meghátrál a legkisebb akadálytól is.
Csak azt tudnám hogy mitől félsz most, hogy az oktató is melletted ül.
Bizzál magadban, megtudod csinálni. Nemhogy örülnél hogy változó időben tanulsz vezetni, legalább megtapasztalod hogy milyen.
[Szerkesztve] -
degu
senior tag
válasz AMD Power #1184 üzenetére
Jozsi!
Ez nem igy mukodik!
Minden forgalmi helyzetben,es idojarasi viszonyok kozott KELL gyakorolnid!
Eze fizecc...vazze! Ezt a kocsit ossze is torheted,meghuzhatod,megnyomhatod...erre van!
Es ott van melletted a profi,aki elviszi a balhet! Hallottal Te a hirekben olyan vergozos sztorit,hogy az amokfuto tanulovezeto tullepve a megengedett sebesseget,elszallt a kanyarba?...vagy tomeges karambolt okozott? Mert en nem!
Engem az oktatom/aki mellesleg teljesen elmebeteg volt!/ az elso vezetesi oran kivitt a Vaci-utra,es ramparancsolt,hogy...vezessek! Meg valtani sem tudtam rendesen! Megis most itt irkalok!
Amikor megkaptam a jogsit,egy ora mulva a Bajcsy Zsilinszki uton szambaztam az esti csucsforgalomba! Be voltam szarva,mint allat,de azt mondogattam magamba: vazzz...itt elsz,itt fogsz vezetni...mennye! /Szidtak is rendesen/ Utanna a Moric Zsigan felmentem abba a kb@sztt meredek utcaba a Foxi-Maxi egyetem mellett,ami olyan keskeny volt,hogy megfordulni sem tudtam... Kb. negyed orat kuzdottem a teknikaval... A latvanyossagra nepes csoport verodott ossze a helyi benszulottekbol!Bogott a motor,fustoltek a gumik,felforrt a huttovizem,es sipolva kezdte a Skoda Octaviam! /Figyu! Ez NEM az a Folkswagon utanzat volt,amit most igy neveznek!/ kiereszteni a faradt gozt,behajolt az ablakon egy urvezeto,es megkerdezte:
Mondja? Ki volt az a barom,aki maganak jogositvanyt adott?
Megfojtani nem tudtam,mert mindket kezem tele volt a hardwer-elemekkel...
Csak visszakerdeztem: mondja...maga botvaltoval a seggebe szuletett?
/Tobb eszrevetel nem volt!/ De amikor sikerult vegre orral elore elindulni a lejton,ugy ereztem...nem eltem hiaba! Es a nezok tapsvihara kozepette elgurultam a szerelomhoz. /Mert az igazi Skoda Octavia egyik gyengeje az volt,ha felforrt a huttovize,
akkor atszakadt a hengerfej-tomites a 2-es es a 3-as henger kozott... /
Ugy hogy ne parazz a vizes/csuszos uttol! Annal kiralyabb a balhe! Gondolj arra,hogy minnel tobb szar helyzettel ismerkedsz meg a tanulas kozben,annal valoszinubb,hogy megeled a karacsonytverprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Parfüm topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- Gumi és felni topik
- Okos Otthon / Smart Home
- World of Tanks - MMO
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest