Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
válasz máyköl #10772 üzenetére
Első alkalommal végül is két dolog volt, így egyszerre, az egyik, hogy balról felkanyarodtam egy kétsávos, egyirányú útra, előtte ugye volt egy elsőbbségadás kötelező tábla, kicsit tempósabban érkeztem, de persze lassítottam, kinéztem jobbra, láttam, hogy a kocsik odébb vannak, és kimentem, de ki is értünk, nem volt gond. Csak épp ez vizsgán nem túl meggyőző, inkább álljon meg az ember elsőbbségadás táblánál, nézzen körül, majd ezek után menjen, nem kell sietni (én pedig szeretek / szerettem kicsit gyorsabban haladni, mint a tanulós tempó, bár végül sikerült azért visszább venni). Nem érzem komoly hibának, de az is igaz, hogy kezdő esetén azért jobb, ha nyugodtabban megy az ember, és jobban mérlegeli a helyzetet, mielőtt kihajt. De random gyakorlott vezető minden gond nélkül megcsinálja ugyanezt, persze. A másik gond, hogy mikor felértem, nem a belső (tehát balról, közelebbi) sávba kanyarodtam, hanem egyből kihúzódtam a külsőbe, ahol ugye autókázni szokás. Ez megint olyan, hogy a gyakorlatban senkit sem érdekel (nem ért még oda a kocsisor, nem akadályoztam senkit), de itt először akkor is belső sáv, index, körülnéz, majd váltás a külsőbe.
Második vizsgán végül is végigmentem, majd a végén kaptam a felsorolást... érdekes helyzet volt, mert volt pár olyan apróság, ami magában is bukást jelenthet egy gonoszabb biztosnál, de ha már ezeket elnézte, miért hozta fel a végén? Pl. szűk jobbos kanyarokhoz jobban kellett volna lassítani, így kicsit nagyobb íven kanyarodtam, ami nem szép. Meg egy vagy két helyen, ilyen szintén senkit nem zavaró kis mellékutcában 30-as övezetben nem vettem észre, hogy egyirányú utca, és nem húzódtam balra, a balra történő kanyar előtt. Meg volt egy útépítés, ahol kiraktak egy új lámpát, ott kicsit megkavarodtam. Meg még biztos pár apróság. De például sikerült aránylag értelmesen megelőzni egy kerékpárost (de utálok bringást előzni), és egy mentő elöl is le tudtam húzódni. Összességében véve én nem éreztem rossznak.
Harmadik alkalom előtt gyakoroltunk párszor oktatóval, minden teljesen flottul ment, szépen ment az autó, kiszúrtam az egyirányú utcákat, jók voltak a kanyar ívek, stb. Szóval éreztem azt, hogy már akár élesben is mennék forgalomban egyedül, akár. Mondjuk a vizsgára nagyon ráparáztam, még ilyen apróság is csúnyán ment, mint pedálkezelés, holott abban már azért volt bőven tapasztalat azzal a kocsival. Manőverezés szintén elég simán ment korábban, most meg itt korrigálhattam. De szabályokat tekintve talán rendben volt, vagy csak apróbb hibákat vétettem, szóval végül sikerült.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz máyköl #10774 üzenetére
Örülök Általános jó tanács, hogy nyugodtan, átgondoltan. Ha kicsit lassabban megyünk az csak jó, több idő van döntést hozni, nem kelti a száguldozó amatőr benyomását, nem kell akkorát fékezni ha meg kell állni, könnyebb kormányozni, stb. Szokták is mondani, hogy a lendület meg a gyakorlat majd megjön idővel, tartsa be a szabályokat, és közlekedjen biztonságosan. Nyilván főúton lehet menni, sőt akadályozni ugye nem is szabad (pl. 30-cal menni és feltartani a sort nem nyerő), de általában azért nem nagyon kell nyomni a gázt.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Winchester95 #10780 üzenetére
30nap a határidő. Azon belül meg ki tudja, nyilván jó esetben akár egy hét is lehet.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Mire megkapom, tuti leesik 10cm hó Úgy meg aztán kezdőként, szinte ismeretlen kocsival (forgalomban nem mentem még a családival, csak párszor manővereztem), különösebb körülményekhez illő gyakorlat nélkül nem szívesen esnék neki.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Hogy teljes legyen történetem: hétfőn kaptam az sms-t, hogy elkészült és postázták, ma már meg is érdekezz a jogosítvány Bp., 17.kerben intéztem, 2 hét alatt megjött, 3 hete voltam forgalmi vizsgán. Mondanom sem kell, hétvégére havazást és ónos esőt mondanak
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Bjørgersson #10791 üzenetére
Azon mit lehet benézni? Nem ad jobb kezet (egyenrangúban ha balról jön, akkor is el kell engedni), ha meg egy irányba haladnátok, de egyikőtöknek korábban kell menni (pl. jobb kanyar), akkor ő megy elsőnek. Ja meg körforgalomban van elsőbbsége. Kb. ennyi, ami érdekes. Kanyarodási szabály rá is érvényes.
De itt van némi összefoglalás: [link]Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Winchester95 #10812 üzenetére
Velem is így volt, ráadásul haver kocsiját vezettem először, 4 hét kihagyás után Aránylag jól ment, de az biztos, hogy vissza kell rázódni.
14adam: ja, 2.5k/óráért...
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Számolj utána: mikor indul tanfolyam, milyen gyakran vannak órák, vizsgajelentkezés nyáron 2-3 hét várakozás volt (kresz), aztán keress szabad oktatót, heti 2-3 vagy ahány alkalmat akarsz (ugye min. 30 óra, 2óra/alkalom), vizsga jelentkezés szintén többnyire 2-3 hét (ezt mondjuk ugye lehet időben intézni, és akkor mire végzel a gyakorlással, mehetsz is vizsgázni). Utána pár nap, míg elmehetsz a vizsgaigazolásért a vizsgaközpontba a elsősegély igazolással és orvosival (talán itt is kell mindkettő...), majd okmányiroda (ha kell, időpontkéréssel), majd 30 napon belül kiküldik (jó esetben kevesebb, többünknek 2 hét alatt megvolt).
Időben mondjuk 1-2 hét tanfolyam + 2 hét várakozás + 8 hét vezetés és vizsga + 1 hét ügyintézés +2 hét várakozás = mondjuk 15 hét, ~4 hónap reálisan.
Ami lehet kevesebb, ha egy héten nem csak kétszer mész el vezetni, és lehet több is, ha nem mész át valamelyik vizsgán (amire, főleg forgalmin, van esély, ráadásul ott lassabb is új időpontot kapni), lassabb az okmányiroda, nem találtok időpontot vezetni (előfordulhat, főleg ha meló mellett csinálja valaki, de azért csak meg lehet oldani).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Szerintem ráér még, ha minden flottul megy, akkor ~3 hónap múlva már mehetne forgalmi vizsgára, az meg még csak április közepe. De ahogy gondoljátok, elméletet le lehet tenni, abból baj nincs, forgalmit meg kiszámoljátok, mennyi idővel korábban érdemes elkezdeni, hogy szülinap után legyen a vizsga nemsokkal. Hozzáteszem, én a korhatárokhoz nem értek (a forgalmi vizsgához kell-e a 17. életév, vagy máskor). Annyi, hogy elmélet vizsga után 2 éve van, hogy letegye a forgalmit, különben újra kell menni vizsgázni. Persze normális esetben ez nem lehet gond.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz máyköl #10826 üzenetére
Semmi köze a sulihoz, meg úgy egyáltalán a képzéshez, amiben részt veszel.
Ezt a Vörös Kereszt szervezi, igazából bárki jelentkezhet rá, nem is tanfolyamköteles. Ha jól emlékszem, el kell menni egy sárga csekkért a központjukba, azt befizetni postán (vizsgadíj), ha ez megvan, lehet telefonálni időpontért, amit egy héten belül kapsz vélhetően, elmész, sorra kerülsz, bemutatsz egy stabil oldalfekvést, egy újraélesztést (ennek megvan a nagyon pontos menete, és spéci bábun kell bemutatni, mindenképp célszerű, hogy egy ilyenen korábban bemutassák / kipróbáld magad, mert ha ott találomra elkezded nyomkodni, annak nem lesz jó vége), meg húzol talán két tételt, ami 1-1 szituációt takar, és el kell magyarázni, adott helyzetben hogyan cselekednél (milyen sérülés, mit csinálsz a környezetével / sérülttel, hogyan mozgatod, mit mondasz a mentőnek, milyen ellátásban részesíted, stb). De ezeket megtalálod itt: [link]
Én voltam tanfolyamon, ott kaptam csekket és jelentkezési lapot, így ezt befizettem / kitöltöttem, majd telefonon kértem időpontot.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Carlo009 #10844 üzenetére
Szerinted a differenciálmű mire jó? Már ha kanyarodik is a kocsi, nem azonos sebességgel forog a két kerék, ugyanezen az elven, ha a jégen lévő gyorsabban tud forogni (nyilván igen), akkor a másik kerékre nem jut erő. Feltételezem emiatt (is) van egyes kocsikban difi zár.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Carlo009 #10858 üzenetére
Azért ne felejtsd el, hogy nagyon sok múlik a körülményeken. Egy jó minőségű jármű, környezeti viszonyok, úttest, és máris más a helyzet. Van, ahol kocsival is veszélyes 30-cal menni (kátyús, csúszós, rosszul belátható út), máshol meg a 140 sem tűnik soknak (autópálya, egy jó kocsival, tiszta időben). És nyilván a vezetői gyakorlottságán is igen sok múlik. Na meg a többi résztvevőn...
Ettől függetlenül persze, hogy veszélyes, akkora sebességnél már nem sok jóra számíthatsz, ha mégis valami rosszul sül el.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz albiosz #10911 üzenetére
Az mióta gond, ha érinted a járdát? Nyilván nem lehet rá felfutni, de ha csak hozzáér a kerék, szerintem onnan simán lehet javítani, nekem sosem mondta az oktatóm, hogy tilos hozzáérni. Annyit mondott, hogy ne kapkodjak, lassan menjen a kocsi, így ha rossz irányban áll, és érinti is, nem fogok felmenni rá, és akkor nincs para.
De amúgy gratula[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz lorcsi #10933 üzenetére
Ha nincs senki külsőben, akkor ugye illik kimenni, aztán csinál belsőben amit akar... de azért, hogy most valaki szabálytalanul menjen gyorsabban és ehhez neked kelljen ott beügyeskedni magad a lassabbak közé, biztos nem szórakoznék ezzel, majd ha esetleg elfogyott a kocsisor (és nem macerás kimenni), addig meg szenvedjen csak a szabályoz max. sebességgel.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Buster17 #10962 üzenetére
Rutin vizsga nincs, attól még épeszű oktató a rutinpályán kezd tanítani Legalább az iránytartás, kanyarodás, fékezés, gyorsítás, felváltás, megállás legyen meg, aztán lehet akár forgalom is csendes mellékutcákban, az már szinte mindegy, ha ezek megvannak. A többi pedig manőver, nem feltétlenül kell tudnod parkolni az elején, főleg, ha valakinek kevésbé áll kézre az autó kezelése, finom tologatása, ne menjen el egyből a kedve.
Ellenben, hogy miért nem tananyag a kézifékes indulás, azt nem értem... nálunk egyszer sem került rá sor, pedig elég alap lenne, ott fog állni az ember jogsival az emelkedőn lámpánál, és rágurul szerencsétlen mögötte lévőre, hogy a rosszabb parkolóházakat ne is említsem.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Bati0501 #10966 üzenetére
Régebben direkt volt ilyen tétel, amit kihúzhattál, most erre esély sincs (egyszerűen ki van véve a manőverek / parkolás / megfordulások közül). Az valóban szabály, hogy 50cm-nél többet tilos a tervezett haladás irányával ellentétesen gurulni, de ez a kéziféktől függetlenül minden helyzetben igaz. De olyan nincs, hogy emelkedő, kézifék be, lábfék fel, és innen indulj, ki sem próbáltuk...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Buster17 #10989 üzenetére
Nem ismerem az előzményeket, de alapvetően megy ez neked, vagy teljesen új lesz minden? Előbbi esetben elvileg rendben lehet a dolog, utóbbi esetben kétlem, teljesen kezdő fejjel nem fogsz ennyit levezetni egyben, mert elég megterhelő, ráadásul én azt tapasztaltam magamon is, hogy nem biztos, hogy érdemes ennyire pörgetni, jobban elosztva, több szünettel, valahogy jobban rögzültek bennem a dolgok.
De mondom, ha megy, az némileg más téma. De azért akkor is gondold végig, napi 4 óra vezetés az elég szívás, főleg ha egyben akarod (ezt összehozni is macerás lehet) ráadásul minden nap, szerintem nagyon megterhelő.
És akkor ott van, hogy utána le is kéne vizsgázni, lesz-e egyáltalán időpont, illetve ha buksz, akkor gondolom azzal csúszol fél évet, nem? Én nem centizném ezt ki ennyire... De hát hívj fel egy-két iskolát, hogy szerintük mi a helyzet, bár gyanítom tényleg leginkább az oktató időbeosztásától függ a dolog, meg persze saját képességeidtől.
Amúgy miért akarnál vele novemberig várni?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Bati0501 #11002 üzenetére
Hogy jönnek ki ezek az óraszámok? [link]
Pl:
Járművezetés elmélet: összesen 18 tanóra
- Közlekedési ismeretek : 16
- Vezetés elmélet: 8
- Szerkezeti és üzemeltetési ismeretek: 4
18 = 16+8+4? Az inkább 28...Járművezetési gyakorlat: 28vezetési óra
- Alapoktatás: 6 rutin+ 1 vizsgaóra
- Főoktatás: 8 városi + 2 országúti + 1 vizsgaóra
Ez meg inkább 18... (vizsgaórával együtt).Gondolom csak fel lett cserélve, vagyis akkor 18 a vezetés. Mondjuk így is meglep, hogy az elmélet hosszabb, de hát az egy dolog. Vagy elnéztem valamit?
Csiga is azt írja, hogy csak 16 óra a gyakorlat (+2 vizsga = 18, ami így stimmel). [link][ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Buster17 #11007 üzenetére
Az meg úgy 7 alkalom + 2 vizsga, amit én továbbra is meglepően kevésnek tartok, de nem értek hozzá (nem tudom, más követelmény van-e, pl. másik A-s vagy B-s vizsga...).
Mindenesetre így nem tűnik vészesnek a dolog, de mondom, a legegyszerűbb, ha felhívsz egy (néhány) irodát, és megkérded, mi a szokás, lehet vannak olyan dolgok, amikre így nincs rálátásunk (tanpálya mikor szabad, hány oktató van, egyáltalán mi a bevett szokás, mennyit lehet menni egy héten, stb - jó, hogy nem ott mész majd, de akkor is ad egyfajta képet a dolgok menetéről).
Gondolom azt mondja, hogy adott esetben minden nap mehetsz, akár kétszer is, és akkor így gyakorlatilag megvan a napi 4 óra, vagyis egy hét alatt lenyomható, csak gondolom egy hétre előre úgysem kapsz vizsgaidőpontot, szóval fölösleges ennyire sűríteni (+ ha közbejön valami neked / oktatónak, akkor ne az legyen, hogy még nem vezetted le, vagy egyszerűen nem sikerült megtanulni, de már kéne vizsgázni).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Carlo009 #11010 üzenetére
Nem teljesen értem a logikát - ha van motorod, akkor gyakorolj 'otthon', de miért jó, hogy ezt viszed tanulni is? És akkor még tankolhatod is (ha viszont olcsóbb így, megérheti).
De csak azért, hogy ismerős legyen a motor, szerintem mindegy... a jogsi egységes, ha tudsz egyik motorral menni, fogsz tudni a másikkal is (kategóriájában).
De, felhívsz egy irodát, és kiderül fél perc alatt.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Carlo009 #11048 üzenetére
Ha minden igaz, a motorfék lényege, hogy visszaváltasz (vagy eleve olyan fokozatban van), ahol az áttétel miatt nagyobb fordulaton megy a motor, amihez meg ugye több energia is kéne, amit a gyorsan forgó kerekek adnak kezdetben, de mivel gázt nem adunk, az ellenállás miatt elkezdi azokat lassítani.
Illetve ezért lehet, hogy pl. ha megállsz egy nem túl meredek lejtőn, beteszed egyesbe, de nem húzod be a kéziféket, akkor is megáll a kocsi, mert csak akkor tudna elgurulni, ha ezzel megmozgatná a motort, amihez ennél nagyobb erő kell (illetve ezért van, hogy ha kinyomod a kuplungot, szabadon el fog gurulni, mivel nem kell a motort mozgatnia). Szokás használni fagyos időben (nehogy a kézifék befagyjon).Ezért nem nyerő ilyenkor leugrani a kuplungról, hiszen akkor hirtelen ugrik meg a fordulat, gyorsul fel a motor, ami nem feltétlenül tesz jót a mindenféle alkatrészeknek. Ilyenkor vagy csúsztatom a kuplungot, ami ugye lassabb picit, vagy ha gyorsabban akarom megoldani, akkor szokás alkalmazni a dupla kuplungot, heel-toe technikákat, gázfröccsöt, stb.
Gondolom, ezt automata váltó is tudhatja, beállítástól függően, hisz végül is az a kérdés, hogy mikor váltson fel/vissza.
De ezek csak amatőr okfejtéseim, javítsatok ki, ha tévednék.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Dyrtyho #11060 üzenetére
Érdemes újat venni, 2010-ben biztos voltak változtatások. De pl. idén májusban is...
Meg van adva hány óra a kresz tanfolyam, ennek elosztása már az oktatók feladata, és az, hogy tényleg végig tartják-e az órákat, ismét egy másik kérdés.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Carlo009 #11094 üzenetére
Annyi plusz órát veszel, amennyit akarsz (jellemzően más árban van, mint a kötelező óra díja). Általában kötelezően nincs előírt mennyiség. Magát a vizsgaórát persze ki kell fizetni az oktatónak (na meg a vizsgadíjat is, az meg talán NKH-nak?). Vizsgabiztos aznap derül ki, hogy ki lesz, gondolom valami sorsolásos módszerrel, elvileg nem számítható. Persze kaphatod ugyanazt is, de gondolom, egy vizsgáztató egy vizsga irodához (vagy mi az) tartozik, tehát ha valaki a KöKi környékén vizsgáztatott, majd átmész egy másik iskolába Budafokra, vélhetően elkerülöd.
Motorosoknál úgy tudom az oktató mögötted (?) megy szintén motorral, és rádiós kapcsolatban vagytok.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Carlo009 #11114 üzenetére
Azért nem egy hátrány, ha egy autó méretű járművön tanul az ember... persze attól függ, utána mik a lehetőségei, ha amúgy is kis kocsit fog vezetni, vagy nagyobbat, de van lehetősége gyakorolni, akkor nem gond, ha kicsin szerez tudást. Vizsgánál biztos ad némi előnyt, de azért nem a világ. Az biztos, hogy nagy / kombi autóval nem szívatnám magam, de pl. egy focus, g astra, ilyesmi méret szerintem jó.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Carlo009 #11118 üzenetére
Attól függ, ha megtanulsz kis kocsin vezetni, ami után egy céges kombival kell boldogulni a belvárosban, akkor eleinte lesznek kellemetlen pillanatai az embernek. De amúgy javarészt egyetértek. Abban főleg, hogy az oktató a lényeg, nem a kocsi, és nem is az iskola.
Amúgy nem feltétlenül nehezebb nagyobb kocsival sem parkolni, mármint maga a manőverezés rész, inkább talán abból ered a bonyodalom, hogy a legtöbb parkolóhely, ha teszem azt "közepes" méretű, akkor bár befér a nagyobb kocsi is, csak macerásan (vagy nehezebb eleve nagyobb helyet találni), míg kis kocsinál nem valószínű, hogy ilyesmibe fut az ember.máyköl: valami olyasmi rémlik, hogy vizsga után 3 munkanappal tudsz bemenni vizsgaigazolásért. Hívd fel a sulit, és megmondják.
Nekem úgy rémlik, fényképes vizsgalap is csak régen volt, most már nem kell leadni igazolványképet (mert úgyis élőben készül, a hivatalban, amikor mész jogsit csináltatni).[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #41635072 #11122 üzenetére
Írtam róla korábban. Igazából amíg a gyakorlatig eljutsz, szinte mindegy, kreszt meg lehet tanulni könyvből / programból is, más kérdés, hogy jobb helyen elmagyarázzák rendesen. Csigánál voltam, nem tartották végig mindig az elmélet órákat, ami engem speciel zavart, de amúgy jól magyarázott az oktató. De ez egy oktató, a nagyon sok közül, szóval erre nem alapoznék döntést. Meg amúgy is, talán 5 oktatási nap van? Azt ki lehet bírni rosszabb megközelíthetőségű helyen is / gyengébb oktató mellett is akár.
Elsősegély tanfolyamokat is szerveznek, ami nem kötelező, de elég jól elmondanak mindent, és lehet gyakorolni is (újraélesztést bábun, meg másokat oldalra fektetni).De, általánosságban igaz, hogy megfelelő gyakorlati oktatót kell keresni, és minden másban igazodni hozzá. Vagy esetleg máshol csinálni elméletet-gyakorlatot. Ugyanakkor az is igaz, hogy ami valakinek tetszik egy oktató stílusában, az lehet a másiknak nem annyira. De ez az, ami maga a vezetés, közlekedés, ha itt nem tudsz jól haladni, a többivel nem érsz sokat, és itt bukni, ami könnyebb is, költségesebb is...
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Előre miért nehéz? Persze lehet máshogy tanították, nekem úgy mondta az oktató, hogy lassítsak le jól, nyomjam ki kuplungot, jól húzzam be az orrát, majd figyelve az előttem álló, álljak be egyenesbe. Azért jó, mert nem kell sebességbáltóval variálni, úgyis visz még a lendület, és, mert ha nem húznám be az orrát, sosem jönne be a segge vonalba. Aztán ha kell, majd váltasz előre/hátra, és korrigálsz. Meg persze eleve nagyobb helyed van, ahol ezt végre kell hajtani, igaz, több hely is kell, de mivel nem kell elsőre jó legyen, több hely van javítani is.
Lámpa/kuplung téma: én úgy szoktam, hogy lámpához közeledve visszaváltok, így lassítja a motorfék, és ahogy írták, nem / kevesebbet fogyaszt (mivel a kerék hajtja a motort, és nem fordítva, amihez gáz kéne - míg pl. üresbe téve, az alapjárathoz kell üzemanyag). Persze ezzel párhuzamosan fék, majd megállás után üres, mert elvileg vizsgán tiltott az indokolatlan kuplunghasználat. A kinyomócsapágynak sem tesz jót. Meg kényelmetlen, és igazából értelmetlen is egyből megállás után sebességbe rakni, amikor jól számíthatóan, még adott ideig biztos nem kell. Azért van a sárga jelzés, hogy felkészülj az indulásra, elég akkor váltani, nyilván nem baj ha korábban, de nem kell már pirosnál erőlködni meg gurulni, ahogy azt sokan szokták (legfeljebb akkor látom indokoltnak, ha ismerem a helyet, és tényleg tudom, hogy a következő pillanatban vált, bár akkor is, mindenki tud várni még két másodpercet).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Carlo009 #11153 üzenetére
Vannak referenciapontok, amikre érdemes figyelni, és azokhoz képest könnyebb viszonyítani (mikor-hogyan kell állnod a körötted lévőkhöz képest). Erről is linkeltem korábban talán két oktatóvideót is, ott lépésekre bontva, szépen elmagyarázzak, nekem az alapján egész érthetővé vált.
Idővel meg úgyis szerez gyakorlatot majd az ember, és érzi, hogy adott helyzetben merre lehet még mozogni.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz máyköl #11160 üzenetére
Mert az visszapillantó tükör, arra van, hogy belepillants és tájékozódj, de alapvetően a haladás irányába kell nézni, nem tudsz minden tükörből megoldani - meg nem is kell, ez nem tehergépjármű (azon nem is ekkora a tükör).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Szépen, lassan, nyugodtan, végiggondolva. Aztán majd lesz, ami... nem árt felkészülni azért arra is, hogy közbejöhet 1-2 dolog, amire nem számítanál, vagy csak rossz napja van a biztosnak. Persze, nem így kell hozzáállni, szóval hajrá!
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Carlo009 #11175 üzenetére
Kismotor az a segédmotoros kerékpár? Ami meg a robogó?
Lakott területen kívül, minden járművön mindig kötelező tompított fényszóró használata. Segédmotoros kerékpárnál úgy tudom, l. t. belül is. Autóúton/pályán meg nem mehet, mert egyrészt ez így bele van írva kresz könyvbe, másrészt, mivel ott legalább 60-nal kell menni, ez meg hivatalosan 40-nel mehet legfeljebb.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Dyrtyho #11208 üzenetére
Megkülönböztető jelzéssel érkezőnek mindig elsőbbsége van. Utána a lámpák szerinti sorrendben lehet menni. Ezután táblák: védett / alárendelt út (tehát főút tábla / stop-elsőbbség táblák). Táblák nélkül egyenrangú a kereszteződés, jobb kéz szabály van (aki tőled jobbról jön, elsőbbséget élvez, el kell engedned).
Pl. egy kicsit speciálisabb esetre: balra kanyarodó főútvonal, vagyis aki "fent" vagy "jobb" oldalról jönne, azoknak várniuk kell. Ha mindkettő helyről akarnak jönni, akkor kettőjük között szintén a jobb kéz szabály dönt, hiszen egyenrangúak (mindketten alárendelt útról jönnek).Kanyarodási szabályt a legtöbb helyzetben tudni kell alkalmazni. Elsőbbségi sorrend: egyenes haladás, kis ív jobbra, nagy ív balra. Ha valaki kis ívben megy jobbra, azzal jellemzően nem fog másokat "zavarni", így azt sem aki jobbról jön (mert nem keresztezi az útját, mehetnek egyszerre, nem kell elengedi).
Villamosnál, ha az jobbra menne, te egyenesen, akkor az egyenes irány miatt elsőbbséged van. Ha jobbra mennétek mindketten, akkor először a vili mehet, aztán te.Gyalogosnak elsőbbsége van, ha táblával / útburkolati jellel jelölt gy. átkelőhelyen megy át, illetve akkor, ha a közelgő jármű rákanyarodik. Tehát pl. ha kocsival jobbra akarsz menni, de azon az úton átkelnének gyalogosok, akkor elsőbbségük van. Ha előtted, azon az úton akarnak átmenni amin épp haladsz, akkor nincs (nyilván kivéve, ha van lámpa / tábla).
Ha kanyarodó főútvonal van, és pl. balra kanyarodsz, ez ugye kresz szerint egyenesnek minősül, ám akkor is rákanyarodsz a gyalogosra, így azokat el kell engedned.
Lakó-pihenő övezet elsősorban a gyalogosoké, ha nincs járda, mászkálhatnak az úton, és nekik is van itt elsőbbségük.Villamos nem ad jobb kezet, vagyis ha balról jön, akkor is el kell engedni, nem csak jobbról (ilyennel úgysem fogsz találkozni, tuti lesz úgyis tábla / lámpa).
Körforgalomban haladóknak elsőbbségük van.
Műburkolattal nem borított útról / földútról felhajtó járműnek elsőbbséget kell adni az azon haladónak - most ebben nem vagyok biztos, de úgy emlékszem, így van.
Borostyán sárga villogó cuccoknak nincs elsőbbségi joguk, az nem megkülönböztető jelzés.Útszűkületnél az mehet, aki egyenesen tud haladni, nem kell kikerülnie akadályt.
Két irányú, de egy sávú úton, ha szembe találkoznak ketten, annak kell kitolatnia, aki ezt egyszerűbben végre tudja hajtani.Ja még rendőr van, itt az alap annyi, hogy ha háttal/szembe áll, akkor az alapvetően tiltást jelent. Ha oldalt fordul, akkor szabad, de nyilván számítanak a kézjelek is.
Miket hagytam ki?
Mire van konkrétan kíváncsi? Javaslom amúgy a kresz tesztelő programot, illetve az Allianznak van egy ilyen célú játéka: [link]
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz jerry311 #11234 üzenetére
Fékbetét vélhetően olcsóbb, mint váltó/kuplung... ezt amúgy kérdeztem már én is korábban, hogy mi a jobb, visszaváltogatni, vagy fékezni - mármint alkatrészkopás/költség szempontjából. Szeretem, és szoktam is használni a motorféket, 3-be mindig vissza szoktam tenni, többször 2-be is, no meg addig nem is fogyaszt, csak én sem tudom, mennyire koptatja a cuccokat. Mondjuk egy kis gázfröccsel könnyebb bevenni kisebb fokozatot.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs