Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
válasz jerry311 #10353 üzenetére
Azért ne sarkítsunk... csak azt mondom, hogy vannak fokozatok, nyilván ha valaki gyorsabban megy olyan helyen, ami kevésbé belátható, nincs sok hely navigálni, szűkebb, ott könnyebben koccan (akár saját, akár más hibájából). Pl. ha a másik szabálytalan, és nem ad jobbkezesben elsőbbséget, sem mindegy, hogy gyorsan szaladsz-e bele, vagy amúgy is lassabban mész, és még esetleg idejében meg is állhatsz.
Úgy általánosságban véve azért nem vagyok ellene, mert én is élveztem az utazást, és sok szituációban nem is jelent veszélyt, de azért vannak neccesebb helyzetek - és ne mondjátok, hogy nektek sosincs De, ha valaki ért hozzá, és másban nem tesz kárt, hát felőlem csinálja.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Stauffenberg #10359 üzenetére
"Nagyjából 10 centiméteren múlt, hogy elsodorjon."
Az ilyeneket húzd meg / törd le a tükrét, hátha kiszáll, és lehet vele beszélgetni
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Megfontolva ezt a dinamikus vezetés témát, tetszene nekem is Láttam példát a sportosabb, ám figyelmes/szabályos menetre is, ez egész korrektnek tűnik. Persze kicsit jobban fogyasztja a kocsit, de valamit valamiért. Mindenesetre tanulóként egyelőre kár ezzel foglalkoznom
Ma vezettem megint, egész jól ment, talán már a 12. alkalom volt. Kétszer is fel kellett hajtani valami gyorsforgalmi útra (nem autópálya ez, Kispesten, M5 belvárosi szakasza talán ilyen 70 körüli tempóval mennek errefelé), na itt még kell figyelnem a besorolásnál, nem túl hosszú a gyorsítósáv, majd buszsáv, majd külső forgalmi. Olyan szempontból talán jó, hogy a buszsávba beállni annyira nem vészes, onnan meg már csak átcsorgok valamikor, bár nem feltétlenül szokták ezt elősegíteni.
Néha tényleg meglepődök embereken Múltkor (máshol), gyökér taxis előzött be (beállva valaki után 2.nak előzni, ráadásul), mindezt azért, hogy megálljon előttem, hogy balra menjen. Láttam már előttem olyat is, hogy a bringást kerülte ki valaki, hogy aztán előtte bevágva jobbra lekanyarodjon, gratulálok.Ma is, 30-as övezet felé közelítünk szemből (nem rákanyarodva), itt már nem nyomom neki, minek, de ketten azért csak bepofátlankodnak, ráadásul körforgalommal indul, ahol jóformán úgyis meg kell állni... ilyenkor, ha látom, hogy dugja ki az orrát, szívesen ráhúznám meg gyorsítanék kicsit, maradjon csak a seggén, csak egyrészt nem venné jó néven az oktató / v.biztos, másrészt annyira nem is szabályos. Na nem mintha mindig indexelnének, anélkül meg jóformán megtehetném.
Na mindegy, később, több rutinnal bizonyára megyek majd gyorsabban is, és akkor kevesebb ilyenek lesznek, de másfelől meg, mindig lesz valami nyomorék, aki úgyis ki akar előzni, azzal meg nem nagyon lehet mit csinálni.
Ma kétszer is megfogta a forgalmat vonat, nem volt még ilyen, egész sokat vártunk a kocsisorban. No nem baj, legalább láttam ilyet is. Persze itt is volt valami szerencsétlen előttünk, aki ráállt a másik seggére folyton, nézegette mi van elől, már-már fordult volna meg, ott nyomorékoskodott. Amikor meg megindult a sor, lefulladt
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Kakumix #10394 üzenetére
Az hozzá tartozik, hogy ez lakott területen belüli útra vonatkozik, és max. 10km/h sebességgel lehet menni a járdán. És persze zavarni sem lehet a gyalogosokat.
Carlo009: azért 1 benzines autóból ne következtess általánosan, főleg, ha ki tudja, milyen állapotban van...
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz tboldi #10400 üzenetére
Én egy benzines kocsin tanulok, és otthon is benzines Focus van, és simán elindulok kuplunggal A Focusnál annyi, hogy tolatásnál kell több gáz, egyesnél nem nagyon, talán egy kevés, de a tanuló Astránál nem, az simán megy. Talán mondott valami ilyesmit az oktató, hogy az alapjárati fordulatszám meg lenne emelve, de nem igazán értek hozzá... Szóval egyszerű dolgom van benzines tanulón is, és mint látható, nem feltétlenül az üzemanyagtól függ ez.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz mephi666 #10443 üzenetére
Én is nagyon szemezek az Astra F -ekkel, nem kizárt, hogy esetleg még ősszel beszereznék egyet. Konkrétan ezzel kapcsolatban mondott valamit az ismerősöd? Igazából bármi infónak örülök, nem nagyon vagyok otthon a témában. Jöhet priviben is akár.
Nekem amúgy pont egy hét, és forgalmi vizsga.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz mephi666 #10445 üzenetére
Köszi az infókat, fogyasztás, ár, alkatrész miatt néztem én is, mondjuk inkább ilyen 400 körül. Sok autót megnézni biztos jó lehet, csak ha hozzávesszük, hogy mennyi idő, és utazás (ami, ha országos viszonylatban gondolkodunk, azért nagy táv), azért némileg korlátozottak a lehetőségek...
Amúgy van itt egy-két érdekes cikk: [link], [link]
Műszakilag arról hallottam, érdemesebb lehet nem az Ecotec (1.4 16V, 1.6 16V), hanem a régebbi, 8 szelepes benzinmotorral szerelt példányt keresni, azok kevesebb olajat esznek.
Meg annyi, hogy a kínálatból talán ennek van a leginkább autó formája / értelmes mérete, nekem emiatt főleg szimpatikus, bár mint tudjuk, ennyiért ez nem elsődleges szempont (meg most is Astran tanulok, igaz egy G-n, de azért nagyjából ismerős / hasonló a két autó).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Bati0501 #10448 üzenetére
Miert kellenek szulok? Amugy nem lehet masik kirendeltsegnel (irodaban) intezni? Hatha ott hamarabb van idopont. Persze ha az kell, hogy sokaknak jo legyen, az nem egyszeru. Igy ez akkor meg egy honap... De legalabb nem kell tobbet vizsgazni
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Bati0501 #10453 üzenetére
Még kicsit odébb Hétfőn lesz a vizsga 14 körül, majd most pénteken még vezetek egy kört, aztán reméljük a legjobbakat. Igen kíváncsi vagyok, hogy fog most menni. Na meg aztán élesben főleg. Remélem nem aggódom túl. Kicsit az a parám, hogy valami apróságot elnézek, amit ha nem is ír fel nagy hibának, utána nehezebb lesz koncentrálni. Na mindegy, sokat agyalni nem kell rajta, majd lesz, ahogy.
Közben nézegetek autók is Bár az még távolabbi téma, de most láttam egyet, ami eléggé megfogott. Kár, hogy nem igazán értek hozzá, nem tudom még, mikre kell figyelni vásárlásnál, főleg a műszaki részét tekintve... Kezdésnek itt egy cikk, ha valaki más is hasonló cipőben járna: [link]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Jól jönne nekem egy kis ismétlés parkoláshoz Szóval, amire gondolok, hogy adott parkolásnál, hol célszerű megállni, onnan már csak megoldom:
- párhuzamos előre: ~karnyújtásnyi táv parkoló kocsitól, ha vállam vonala elhagyta a parkoló kocsi orrát (?) behúzom a kormányt gyorsan jobbra, gurulok, majd jóformán egyből vissza, és szépen gurulok előre, figyelem az előttem lévő kocsi seggét, hogy vonalban legyek. Nem kell nagyon rágyógyulni, tolatással korrigálhatok. Kiállásnál praktikusan kis hátramenet, majd balra ki.
- párhuzamos hátra: táv hasonló, de mikor érdemes elkezdeni tekerni a kormányt, ha a két kocsi segge egy vonalban van? Vagy korábban? Szóval betekerem 45°ba, így mennyit menjek, ~métert? Majd szépen vissza. Ha szegélyt érek nem nagy para (már ha szép lassan megyek, és épp csak érintem, nyilván nem szabad megerőszakolni), korrigálom.
- 90°, előre: vállam vonala legyen a másik parkolóhely közelebbi szélével egy vonalban, és innen húzzam rá a kormányt? Gondolom az a jobbik eset, ha későn kormányozok, mert ha túlmennék, akkor egyszerűen tolatok egy kicsit, majd beteszem az orrát szépen. Ha túl korán húznám be a kormányt, be se férnék...
- 90°, hátra: itt talán a kocsi segge legyen a parkolóhely szélénél, forgassam a kormányt, belső ívet figyeljem, legyen kb. karnyújtásnyira.
Meg nyilván figyelni kell a forgalomra, irányjelzésre, kézifékre, lassan mozgatni a kocsit, hiba esetén sem kapkodni, nyugisan korrigálni, stb.
Igazából én ettől a résztől félek kissé, érzek némi hiányosságot... Csináltam már többször, ment is, de mindig kaptam némi iránymutatást, hogy kb. hol álljak, honnan húzzam a kormányt. Bizonyára megoldom majd élesben is, csak jól jönne 1-2 tipp.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Összefoglalva néhány:
90es hátra: [link], [link]
Párhuzamos: [link], [link]Előre irányhoz még nem találtam, ahhoz megköszönnék 1-2 referencia pontot, de még kutatok tovább.
(Tudom, hogy az könnyebb, meg egyáltalán, az egész nem egy bonyolult dolog, de én megfigyelés alapján tudok tanulni, és szeretek átgondolni dolgokat elméleti szinten is, ezért ez az agyalás, a fenti néhány videó után máris jobban érzem magam, nem tapogatózok, hogy mikor, merre meddig, hanem konkrétan meg van mondva, csak csinálni kell).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Bati0501 #10468 üzenetére
Kösz a tippeket!
Jó, akkor nem a seggük van egy vonalban, hanem elhagyom kicsit :-P A két hátra parkolást sikerült egész jól kitanulmányozni videók alapján is, előre meg tényleg az ív a lényeg, meg ne túl korán kezdjek kanyarodni talán.
Persze, beszéltünk mi is róla, hogy mit-hogyan, de nem feltétlenül ragadt meg akkor minden bennem, meg talán ennyire részleteiben nem is mentünk bele, eddig nekem a párhuzamos hátra kicsit varázslásnak tűnt, de így lépésekre bontva már elég logikus.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Carlo009 #10472 üzenetére
Annyira nem nehéz, most írtuk, meg a videókon is van, hogy mikor kell tekerni a kormányt, ami iránymutatásnak remek, aztán ha túl közel / távol mész, majd korrigálsz, nem kell elsőre tökéletesnek lennie.
Párhuzamos előre parkolásnál mikor lehet jobbra húzni a kormányt, ha már a vállam elhagyta a parkoló kocsi orrát?
tboldi - bal oldali tükör, nem? Jobb oldali parkolásnál. Abban kell meglátni a mögöttem lévő elejét, ha beforgatom 45°-ba...? És a jobb oldali akkor kell, amikor az orrát húzom, és látom, hogy egy vonalban van a fejem, tükör, első kocsi segge (meg később lehet nézni padkát).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
No sajnos nem sikerült a mai akció... Végül is kb. az út felénél járhattunk, két manőver is megvolt (párhuzamos hátra, merőleges előre), és kb. a nehezebb rész vége lett volna, de kissé elkapkodtam, egy védett, egy irányú, két sávos útra hajtottam fel, ahol elsőbbségadás táblám volt, s bár körülnéztem, mivel közel nem láttam autót, kimentem. A gond csak az volt, hogy akkor kaptak zöldet, és indult a kocsisor. Igazából hétköznapi vezetésnél szerintem ez nem lett volna gond, hiszen még időben kiértem, ám ez azért nyilván nem volt egy szerencsés döntés. Másik baki, hogy nem a közelebbi sávba kanyarodtam, hanem a távolabbiba ('jobbrább' lévő), mint ahogy kétirányú forgalmú úton szokás, csak mivel ez egyirányú volt, itt nyilván a közelebbibe kellett volna (balról mentem fel az útra).
Kissé fura volt amúgy az egész, hogy semmi visszajelzés nincs arról amit csinálok, hiszen gyakorlás alatt folyamatosan kaptam tippeket (így jó, felém az orrát, lassabban, stb). Ez nyilván a vizsga velejárója, csak újszerű volt.
Na mindegy, lesz még egy köröm, remélem, nemsokára kapok időpontot. Valahogy jobban kéne figyelgetnem a táblákat, és nyugodtabban meghozni a döntéseket.
Csak azért sajnálom, mert jó lett volna ha nem kell még ezzel tökölni, meg ez megint pénz, meg a biztos is rendesnek tűnt (egy hölgy volt amúgy). Szívem szerint mennék egy levezető gyakorló kört most szerdán, és pénteken nekiesnék megint, de várnom kell, most ez bosszant inkább.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Bati0501 #10485 üzenetére
Igazából annyira nem zavart a jelenléte, hisz tényleg nem szól hozzám, parkolások végén mondta, hogy mehetünk tovább, aztán annyi. Az inkább zavaró, hogy csend van, nincs visszajelzés az oktatótól, nem tudom, hogy kb. jó-e amit csinálok, vagy egyre csak rosszabb lesz. Persze ezen is túl tudom tenni magam, csak azt mondom, hogy nekem ez zavaróbb, mintsem az új utas.
Én amúgy alapvetően sietek kissé, mondta is az oktatóm, hogy ha én elrontom az azért lesz, mert kapkodok, s hát végül is, valóban.A parkolásoknak amúgy egész örülök, azt a kettőt sikerült megcsinálni, végig szépen lassan mozgattam, manőverezgettem, azt nagyjából megtanultam nem-elkapkodni. Meg lényegében ekkor volt az első saját parkolás (választott hely, én néztem a környezetem, állítgattam, stb, gyakorlásnál nem volt ilyen teljesen önállóan).
No mindegy, már túltettem magam rajta, legközelebb legalább lesz már némi tapasztalat ilyen téren is, talán kevésbé fogok sietni. Holnap megyek nézni időpontot, remélem jövőhéten találok még, de ebben azért kételkedek. Előtte megyek még egyszer, aztán reméljük a legjobbakat.
Tesódnak sok szerencsét
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Bati0501 #10487 üzenetére
Ej, az nem jó... nekem is némileg parám a többi gyökér, és ezzel sajnos nehéz mit kezdeni.
Ellenben én időpontot csak Okt. 24-re kaptam :-\ Most várhatok egy hónapot, ami elég sok, ami egyrészt eleve nem jó (annyival is később juthatok jogsihoz), másrészt addig egy óra legalább kell, de inkább kettő, ami meg pénz. Csak addig ki ne jöjjek a gyakorlatból.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Killing #10490 üzenetére
Nem értem, miért ne lehetne kuplungolni Ha nagy sebességgel mész, nagy kanyarban, pl. 30-cal, akkor persze, hogy nem, de jobbra kis ívnél én csúsztatnám 2-be. Én amúgy kanyar előtt lassítok, visszaváltok 2-be, és csúsztatom a kuplungot kanyarban, kifele menet fogáspont, engedem, és megyek tovább.
1-be meg nem váltunk menet közben, nekem mindig ezt mondta, az indító fokozat, legfeljebb akkor használjuk, ha valami miatt mégis nagyon lelassultunk (fekvőrendőr, bár ezen is többnyire 2-ben átmentem, stb). 10 felet simán tudtam menni 2-ben, alatta azért nem árthat visszaváltani, és óvatosan engedni a kuplungot.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Killing #10494 üzenetére
Na többnyire az ilyenek miatt is zavar ez a vizsga téma, tehát mi ezt egyáltalán nem kezeltük ilyen tabu-témaként, hogy most szigorúan tilos kuplungot használni... Aztán ki tudja, a vizsgabiztos éppen mire allergiás, vagy mit szúr ki magának, amire nem is gondolnám, hogy ekkora gond lehet. Én pl. úgy tanulom, hogy jóformán tilos pirosnál kuplunggal várni, tegyem szépen üresbe a kocsit, majd sárgánál váltok. Ezt mondjuk szerintem nagyjából jogos, és a kocsinak is jó, bár a gyakorlatban amikor az ember érzi, hogy nemsokára lehet menni, csak sebességbe teszi már.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz albiosz #10498 üzenetére
Egy kört praktikusan a pályán vagytok, aztán tőled és az oktatótól függ, hogy merre-hogyan: mi második órán már forgalomba mentünk, az egyszerűbb helyekre, és később tértünk vissza pályára manőverezgetni, parkolni.
De, ha úgy érzitek, jobb lenne még ott gyakorolni, akkor maradtok.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Carlo009 #10520 üzenetére
Nekem egyrészt úgy rémlik, hogy nem kötelező, másrészt a régi skoda 105-ön nem volt jobb oldali (gyárilag), lehet élni nélküle... A balt használod úgyis főleg (mivel úgyis jobbra tartasz és ezért balról jöhetnek melletted, valamint jobbra ritkábban váltasz sávot, stb), nyilván attól még sokszor hasznos lehet, de kétlem, hogy kötelező lenne... Biztosat nem tudok. Mindenesetre már egy jó ideje jóformán minden kocsin van.
Ha már itt tartunk, azért büntetnek, ha valamelyik tükör nincs? Kreszben nincs kötelező tükör ellenőrzés, csak beállítás rémlik (ott is talán középső és bal, akkor talán ezek kellenek is, de már nem tudom).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Nem vitatom a hasznosságát, csak azt mondom, hogy szerintem nem előírás, de annyira nem érdekel, hogy utánajárjak :-P
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz máyköl #10563 üzenetére
Senki sem mondta, hogy nem lehet, de ne akkor essen pofára az ember, hogy utána néz a pótórák árának, és rájön, hogy új vizsgát tenni bizony min. 13k, meg addig nem árt még venni 1-2 órát (főleg, ha távoli időpontot kapsz), 2 alkalom *2 óra pedig már 8k, szóval azért könnyen tud menni itt a pénz. Nem beszélve arról, hogy a forgalmin sem feltétlenül könnyű elsőre átmenni, sok apró dolgon múlik, még csak nem is kizárólag a tanulón. EÜ-ből is hallottam már gonosz vizsgáztatóról.
Szóval biztos meg lehet csinálni 100 alatt, és ezt be is lehet lőni célnak, de értelmes ember utánajár annak is, hogy mi van, ha nem, és akkor mennyibe lesz még.Csiga: nem rossz, nem írok le mindent megint (kereső), megfelelő oktatót kell találni, és akkor nincs nagy gond. De ez mindegyik iskolára igaz... a suli az árakat szabja, elmélet helyét adja, meg gyak. óra hossza számít, és kb. ennyi, minden más emberi tényező, hogy épp ki oktat, az meg egy jó iskolánál is lehet rossz, és fordítva.
De elméletet szerintem meg tudja tanulni mindenki akár maga is, szóval az jóformán mindegy (könyv + teszt), EÜ szintén (nem tanfolyamköteles, de érdemes egyszer megnézni egy ilyen bábut, előttem vizsgán srác rossz helyen nyomkodta a mellkasát, ki is vágták - de sok videó meg leírás van neten), gyakorlatra meg érdemes utánanézni, ki-milyen véleménnyel van adott oktatóról. Én csigánál vagyok, pár tippet tudok adni, ha oda kerül a sor.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Járj azért utána másnak is, de jellemzően az embernek egy sulival kapcsolatban van tapasztalata. Ismerős talán a lopakodó jogsinál csinálta.
Nézz árakat (fontos: pótórát is), helyben elvégezhető-e minden (pl. hozzánk csigához jött orvos és nem kellett még ezzel is vesződnöm, van helyben elsősegély tanfolyam), hány oktatóval dolgoznak, mikor indul tanfolyam, hol van képzés, mely tanpályákat használják, esetleg autópark (bár szerintem az kb. mindegy), és ami tán a legfontosabb, az ottani (főleg gyakorlati) oktatókról milyen véleménnyel vannak az emberek.
Én pl. azért mentem csigához, mert jó áron van, volt közelben képzés (indult olyan tanfolyam, ami volt minden nap, így hamar a végére értünk, és nekem ez fontos volt), helyben volt orvosi és elsősegély, sok oktató közül lehetett választani, és hallottam sok pozitívumot is. Pár negatív véleményt is, de ekkora helyen ez elkerülhetetlen szerintem, de mint mondtam, oktatótól nagyon sok függ.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz máyköl #10569 üzenetére
Mert nem tilos, erre mit lehet még mondani?
Gyalogátkelőhelyen és előtte 5m-en tilos megállni, és tilos előzni (főleg, ha párhuzamos közlekedésre alkalmas, és a másik sávban megálltak, neked is muszáj), de amúgy nincs sok megkötés, lehet tolatni, fordulni. Meg nyilván fokozott óvatossággal kell megközelíteni, és gyalogosnak elsőbbséget adni.Amúgy szerintem érdemesebb sorban szépen végigmenni a kérdéseken, nem csak random feladatsorokat kérni, és ami nem megy, azt felírod (számát), majd visszatérsz rá később.
Itt egy kresz összefoglaló, érdemes lehet átnézni: [link]
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz máyköl #10576 üzenetére
Alszol 4 órát, addig tolod a programot ma estig meg holnap reggel, és jó lesz az, pár egyszerű szabály van a képeknél, ami fontos, a többiből meg nem akkora para bebukni párat, szóval szerintem ezt össze lehet még hozni, főleg, hogy ugyanazok a kérdések lesznek ott is.
Más kérdés, hogy bizony igen csak meg kellene tanulni tényleg, mert kint forgalomban senki sem örülne, ha a hiányos tudás miatt kárt okoznál bárkiben is...
Én könyvet amúgy nem olvastam el, csak pár fontosabb részt, elég volt az oktatás + összefoglaló + a tesztkérdések.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Carlo009 #10578 üzenetére
Van-e tábla / lámpa (stop, főút, elsőbbség -> védett / alárendelt út), egyenrangnál jobb-kéz szabály, illetve általában a kanyarodási szabály, gyalogosok, és kb. ennyit kell tudni hozzá, meg a villamos speciális helyzeteit (körforgalomban elsőbbsége van, nem ad jobb-kezet, kölcsönös udvariasság esetén és útszűkületnél mehet elsőnek, meg talán ha mindketten jobbra kanyarodtok, akkor elsőnek megy). Annyira nem vészes.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz máyköl #10588 üzenetére
Jó, akkor most tanuld is meg az elméletet
Érdemes minél hamarabb oktatót keresni, van, hogy 1-2 hétre tudnak csak adni időpontot. Esetleg lehet párhuzamosan EÜ-t is csinálni, ahhoz is van pár doksim, bár persze ráér (csak épp zavaró, ha már csak ez hiányzik, mert addig nem mehetsz okmányirodába sem, ami meg utána még pár hét).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Bati0501 #10575 üzenetére
Úgy tudom, hogy bukó, ha "a meghatározott feladatot harmadik javítás után sem képes a megfelelő módon végrehajtani". Szóval kétszer nyugodtan lehet javítani (bár ezt sem igazán értem, mi számít egynek, ha az orrát beljebb hozom, vagy a hátramenet is, vagy...). De szerintem ez is olyan, hogy meg kellett fogalmazni valahogy, de azért érződik az, ha valaki nem tudja rendesen berakni a kocsit a helyére, vagy csak kicsit kell rajta igazítani.
Kanyarodás közbeni kuplungról pedig azt olvasom, hogy bukó, ha "nem biztonságosan kanyarodik, indokolatlanul benyomja a tengelykapcsoló pedált". Én mondjuk továbbra is fenntartom, hogy jobbra kis ívnél 20 alatt mész, és itt lehet csúsztatni kettesben. Indokolatlan, ha nagy ívben kanyarodsz, és mész 30-40nel, akkor ugye minek. De kétlem, hogy pont ez lenne az, amiért valakit meghúznának - csak úgy a szemem elé került most ez is.
De szerdán megyek vezetni ismét, két hete nem voltam, remélem, nem lett azóta rosszabb... rá két hétre meg vizsga, majd azelőtt elmegyek egyszer megint, és reméljük a legjobbakat.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz albiosz #10596 üzenetére
Nekem is azt mondták (még ott helyszínen is, míg vártunk), hogy vizsgáztató függő, és azért ki lehet fogni rosszat. De ha képben vagy, és látják rajtad, hogy tudod, akkor nagy baj nincs, de ahhoz tényleg érteni is kell valamennyit, nem csak átfutni a dolgokon.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz JetiRulez #10599 üzenetére
Új köztemető 200Ft vagy mennyi autós belépési díj, aztán ott bent lehet cirkálni. Hátrány, hogy 0 forgalom, jóformán semmi kresz nem kell hozzá (majdnem mindenhol kétirányú jobbkezes utcák, nyilván), de iránytartást, kanyarodást, pár manővert lehet gyakorolni, vagyis inkább az alap dolgokat...
Külvárosi kerületek amúgy vonzóak, bár néha van arrafelé is rendőr, illetve a másik parám, hogy mi van, ha belénk jönnek / én nézek el valamit, ott aztán lehet magyarázkodni, se biztosítás, se jogsi, nem lenne túl szerencsés. Én ezért idegenkedek leginkább a forgalomban történő vezetéstől.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
Az elsősegély arra szerintem mindenképp jó, hogy egy rálátást kapjon mindenki a dolgokról, és legalább egyszer tisztába tegyenek mindent a fejében, legalább azt tudja mérlegelni, tud-e adott esetben segíteni, vagy inkább hozzá se nyúljon. Jobban mondva segíteni mindenki tud, a maga módján, ha más nem, telefonáljon - ott sem mindegy, hogy nagyjából le tudod-e írni a balesetet (ami azért fontos lenne), vagy csak jajveszékel valaki.
Nem beszélve arról, hogy a tudás (már, ha tényleg megtanulta valaki) hasznos lehet akkor, ha tényleg nincs más, kint a hegyekben / kirándulásnál, vagy bármikor, ha nem biztos, hogy a mentő (időben) tud segíteni. Vagy legalábbis ha nincs más a környéken, előttem meg épp valakiből lüktetve ömlik a vér, valamit csak csinálnék. Jó, ehhez nem feltétlenül kell tanfolyam De én akkor is hasznosnak érzem. Más kérdés, hogy nekem is halványul a tudásom, pedig nyár közepén vizsgáztam, néha nem ártana felfrissíteni.
Nyilván az önjelölt agysebészekre nem lehet mit mondani, de idióták mindenhol vannak.mephi666: ilyesmikre (is) gondolok, nyilván ritka, de korántsem kizárható.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Érdemes elkezdeni, jól jöhet sok helyzetben, vagy ha épp úgy hozza a sors, hogy mostantól vezetned kell, és nincs idő a képzésre.
Már írtam korábban egy kis összefoglalót: [link]
Szóval első gyakorlati alkalom kb. 3-5hét, de húzódhat, ha később indul csak képzés / nincs vizsgaidőpont / buksz / nem ér rá hamarabb oktató / egyebek.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
válasz Winchester95 #10661 üzenetére
Mindig a közelebbibe, majd szabályosan átsorolj oda, ahol haladni szeretnél.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Telomanikus #10704 üzenetére
Nem feltétlenül értenék ezzel egyet, mert bár ez így jól hangzik, de vélhetően nehezebb is egy relatíve nagy autón tanulni, míg egy normál mérettel lehet nem lesz gondod, aztán majd úgyis szerzel magad annyi rutint a hétköznapi közlekedés során, hogy ha egy nagyobb gép kerül alád, azt is tudod vezetni - míg ez zöldfülűként jelenthet kihívást manővereknél.
Persze, ha tanulás után egyből egy nagy vas kerül az ember alá, akkor praktikus lehet eleve olyanon tanulni. Én a jó közép kategóriát támogatom (AstraG, Focus, ilyesmi méret). Túl kicsin nem szívesen gyakorolnék én sem.Ami a bukást illeti, az meg millió dologtól függ, általánosságban véve szerintem igen kevéssé az iskolától. Rossz oktatót ki lehet fogni mindenhol, de ezt csak észreveszi menet közben az ember, és vált. De, ha valakinek van érzéke hozzá, ez sem feltétlenül jelent hibát. Sokkal több múlik a vizsga napján azon, hogy direkt gonosz biztost kap-e az ember, adott útvonalon van-e valami szokatlan, amire nem készültél fel (mentő, biciklis, és úttorlasz - egyszerre, jeges úton ), benézel-e valamit (elég lehet egyszer nem észrevenni egy szűk jobbos kanyarnál, hogy az egyirányú, és ha a végén nem balra húzódva kanyarodsz balra, már igen valószínű a bukás).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz máyköl #10732 üzenetére
Kb. kizárt, hogy minden kis mellékutcát ismerj egy 30-as övezetben, honnan kanyarodva, merre van kötelező haladási irány, merre egyirányú, stb. Nyilván nagyjából ki lehet ismerni a környéket, nagyon nagy meglepetésre nem kell számítani egyik-másik nagyobb útvonalon haladva, de azért be lehet keveredni a sűrűjébe, ahol nyilván nem feltétlenül voltatok. De mindegy is, ismert útvonalon is lehet hibázni, épp másra figyelsz (átfut még egy gyalogos, előznek, szemből is jön, stb.), vagy egyszerűen csak izgul az ember.
Természetesen nem azt mondom, hogy zsákbamacska minden kereszteződés, nyilván azért vannak a táblák, hogy értelmezzük őket, csak azt mondom, hogy adott esetben 1-2 kisebb figyelmetlenség is a végét jelentheti.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz jerry311 #10739 üzenetére
Ha korábban nem volt vezetői engedélyed, akkor úgy tudom, az ideiglenessel sem vezethetsz (tehát ha most vizsgáztál, és a jogsidra vársz - itt eddig ezt olvastam többektől). De azt a pár hetet onnan már csak kibírja az ember, nem lenne jó itt eltiltást szerezni...
Nekem folyamatban még.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Carlo009 #10759 üzenetére
Nyári tanulmányaim szerinte ElsősegélyCsomag + ElakadásjelzőHáromszög a kötelező. Nyilván van még pár dolog, ami nem árt, láthatósági mellény, tartalék biztosíték és izzók, üveg víz, pótkerék, kocsi emelő, pár szerszám, kefe / ablakmosó, jégkaparó, mittomén De ezek ugye nem kötelezőek.
Ja, amúgy sikeresen levizsgáztam forgalmin
De nevetségesen rosszul ment, már úgy hozzám képest. Előtte voltam most hétfőn egyet gyakorolni, meg egy héttel előtte, jóformán semmi baki nem volt, nagyon szépen ment az autó, egész elégedett voltam, és az oktatóm sem kifogásolt semmit.
Most meg már-már a járműkezeléssel is voltak gondok. Szóval eléggé ráparáztam erre a vizsgára, rendesen leizzadtam a végére Egyszer még vészféket is kellett nyomni, főútra oldalról kirohant alánk pár kutya, kösz... szerencsére nem ütöttük el egyiket sem, de nem sok híja volt.
De mindegy, megvan. Vagyis de végre lehet 'anyagköltségen' tovább gyakorolgatni, nem alkalmanként 4kFt-ért... Ezzel arra utalok, hogy nyilván nem leszek friss jogsival egyből gyakorlott vezető, nem is akarok nagyon egyedül akciózni, de legalább lehet a családdal menni, akkor, amikor akarunk, otthonról, nem pedig órákat utazni a pályához, meg sok ezret fizetni. Mert az egy dolog, hogy valaki levizsgázik, na de ennyi idő alatt nyilván nem lehet rendes gyakorlatot, tapasztalatot szerezni.
Természetesen csak azután, hogy kézhez kaptam a jogsit.Kérdések:
1, Elvileg hétfő-kedd magasságában el tudok menni a mindenféle iratokért a központba - ide is kell már ElsősegélyKiskönyv és orvosi alkalmassági, vagy csak az okmányirodába?
2, Aztán irány az okmányiroda, úgy tudom, bármelyikbe mehetek, gondolom kellenek a fentiek + a vizsgáról valami amit előzőleg átveszek ott a központban, 4kFt illeték, fényképet meg majd csinálnak ott. Van valakinek tapasztalata a 17. vagy 7. kerületi irodákkal? Melyik lehet gyorsabb? Lakcím szerint előbbihez "tartozok", más ügyeket intéztem már mindkettőben. Mindenképp postán küldik, vagy átvehető személyesen is? Utóbbi csak gyorsabb, vagy ekkor is postán küldik, csak épp az irodába, szóval mindegy? Azt majd meg kell néznem, van-e azonnali ügyfélfogadás, vagy csak időponttal...Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Köszi
- 2k/óra, vagyis így 4k/alkalom. Igazából annyira még nem drága szerintem pótóra-viszonylatban, sok helyen láttam 2.5k felett.
- ja, viszek mindent, az a biztos, bár nem értem minek, mert itt - tehát ahol a forgalmi vizsga igazoló lapot elkérem, vagy mit - csak kiadják azt a lapot, aztán annyi. Hogy az okmányirodában kell, az teljesen rendben van. Orvosi alkalmassági, EÜ könyvecske, személyi, vizsgaigazolás, mittomén...
- Mellény téma: lakott területen kívül nem csak rossz látási viszonyok esetén, hanem mindig kell a mellény, ha kiszállsz?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ma sikerült kikérni a vizsgaigazolást (személyi és elsősegély vizsga kellett csak, ha minden igaz), majd sikerült elintézni az okmányirodát is (4kFt, személyi, lakcím, orvosi alkalmassági, vizsgaigazolás kellett).
Ami egyben azt is jelenti, hogy ez volt az utolsó részlet-összeg, amit ki kellett fizetnem Végre. Összegzést talán nem végeznék És akkor most már csak a postára várok. Nagyon bízok benne, hogy ~2 hét alatt ideér, avagy még karácsony előtt (ez utóbbit elvileg amúgy is teljesíteniük kell tudtommal, mivel ugye 30 nap az ügyintézés maximális ideje).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Killing #10768 üzenetére
Azért becseszne. De szerintem elég sok dologtól függ ez (már, ami az okmányirodákat illet, hol csináltattad, mennyi egyéb dolguk van, hányan igényeltek, stb), hallottam itt is már mindenfélét, majd meglátjuk. Karácsonyi vacsorára már szeretnék én menni az autóval Na mondjuk nagy hóba nem biztos, hogy bevállalom (Budapest egyik szélétől a másikig jóformán), meg előtte szívesen gyakorolnék a kocsival kicsit. Eddig nem mentem vele sokat, összességében ha volt fél óra talán, azt is javarészt parkolókban gyakoroltam, eddig mindenesetre tetszik (családi autó, Ford Focus I, 1.4 benzin).
Aztán majd tavasszal lehet lesz saját isTheoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen