Új hozzászólás Aktív témák
-
eastsider
nagyúr
viszonyag előnyös a kocsi, mert magas az egész meg csapott a háta (ford fusion 1.4 tdci)
viszont a váltója bah... szériahibás az összes, meg a fiesták is, recseg ropog, alig veszi a R-t...nemtudom, nem látom be a teret, szerintem gyakorolni kell, és menni fog szerintem...beállok csak pár rájavítás, ugye vizsgán meg akkor még szarabbul megy...
oh Siófokon már kívülről vágom a korlátozásokat, de mondjuk van ilyen szemétség, h vasúti átjáró a város elején, és alapból 30-al kell bemenni...meg csomó szivatós hely, pl alig lehet besorolni....suxx....
amúgy köszi, bízom benne ...csak a rutin is szarul ment vizsgán am meg már én modntma a többieknek mit kell csinálni remegett a bal térdem vizsgán, de amúgy nem vagyok én izgulós, de a jogsi vhogy más
concret_hp: én mindig körülnézek meg ilyenek, holttér, tükrök stb
Siófok az a lényeg, h pici, hely, többsávos utak, és gyors sávváltások (olyakor kell beletiporni a gázba )jó mostanába mindig 5 óra alvás után vezettem komolyabban kell venni, aztmondta az oktató, nekem meg a csajnak akivel vezetek
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
válasz eastsider #3901 üzenetére
ez a fusion kb akkor alehet mint amin másodszor tanultam, először nekem is fura volt átszokni tolatás miatt mivel minden kocsinak megvannak a maga mértékei, előző astrámon is voltak oylan pontok amiket ha néztél, pöccre be tudtál rakni
A fusion 390 cm hosszú, én utoljára hyundai getz en mentem, 382 centi hosszú...próbáld azt hogy melléállsz párhuzamosan a kocsinak, amikor az elülső merevítő a melletted álló kocsi seggével egy szintbe ér, tökig megtekered a kormányt és beengeded. Oldalsó tükörből meg nézd a padkát, ha a kasztni "sarka" pont egy szintbe kerül a padkával (függőleeges síkban) akkor meg már vissza a kormányt és csak a mögötted levő kocsit kell nézni. Fusionnek ugyan hosszabb hátul kicsit a kasztni része, a getznek közelebb volt a kereke a kasztni végéhez, így kicsit tovább kellett beengedni, de ha fusionnel padkasíkban ráforduslz sztem tuti lesz még hely a hátsókeréknek padkázás nélkül. mivel kisebb autók könnyebb berakni azért - esetek 90% ában olyan max 20 entis szegélytávolsággal be lehet állni így.. Astraval - ami úgy durván 40 centivel hosszabb és szélesebb is - huh, legalább 3-4 olyan pontot kellett nézni ami releváns volt, hogy korrektül beállj - merevítő, kocsi segge, felfestés, padka, tükör stb.....
A lényeg hogy soha ne húzd kifelé a kocsi orrát beállás előtt az útszakasz felé, hanem egyenesen állj mellé, úgy meglehet "érezni" a kocsit általnosságban, ha nem egyenesen állsz mellé, akkor meg mindig máshogy kell korrigálni és azt gáz emgtanulni....
[ Szerkesztve ]
-
eastsider
nagyúr
huh nem semmi
én úgy szoktam, h akkor kezdek tökig tekerni, amikor a hátsó kisablakban meglátom a kocsi végét, 45°, és akkro 30cm-re a padkától már tekerem vissza, vagy akkor amikor a tükör eléri a másik kocsi elejét, így 20 centikre beálltam a padkától, igaz ez asaját kocsinkkal volt ami sokkal hosszabb (fabia combi)
de úgy, hogy oktató mondta, h mire figyeljek, simán beálltam, 2 kocsis helyre meg szintén simán, a nélkül... na legözelebb ezt gyakoroltaatom
köszi az őtmutatást
am, ha padkához érek az is bukás, nem? vagy gyengén neki szabad menni?[ Szerkesztve ]
-
(Kolombusz)
veterán
Nah, ma voltam vezetni először.
Az oktatóm nagyon rendes.
Az autó egy 1.4-es Seat Ibiza.Kimentünk a rutinpályára, ott gyakoroltam, aztán visszafele én vezettem be egészen az egyik központban fekvő parkolóhoz (Miskolc). Nem fulladtam le egyszer sem, de ezt azért szokni kell. Jobb egyből más. Nagyon.
-
Kobe
veterán
válasz eastsider #3904 üzenetére
én úgy tudom, nem bukta, ellenben hibapont. Viszont tolatva beállásnál lehet javítani, persze nem 5x de újra kiállhatsz, azért nem szól. Harmadik nekifutásért már igen. Hosszú kocsival más a szitu, ott amikor kb vállad eléri a másikkocsi seggét, tökig megtekered, ha a vezető oldalon a kasztni sarka (segge) elérte a felfestést, benn van, akkor tökig vissza.
Én előre beállással szoptam mindig, azt nem rég tanultam meg, tolatást sokkal jbban szeretem, nem tom miért.Mondjuk volt már oylan srác akivel vezettem, hogy tolatás előtt majdnem keresztbe rakja a kocsit annyira kihúzza az orrát a belső sáv felé....ez mondjuk egy lakóövezetben szép és jó, de egy belvárosban ahol jelzed hogy leállsz jobbra és a kocsi elejét kirakd balra, a másik szökne el melletted.....:S
-
jerry311
nagyúr
Nos igen, tippelem a tanulók egy része nem mindig álló helyzetben kapcsolta (próbálta kapcsolni) a hátramenetet. Meg ha sokáig tartja az ember nyomva a kuoplungot, akkor is elmehet a kedve a váltónak a váltástól. Ilyenkor segít ha üresben kiengedi az ember a kuplungot és előről kezdi a hátramenetbe rakást, immáron kicsit kevesebbet tökölve.
-
eastsider
nagyúr
majcs ak gyakoroljuk még, aztmondta csak akkor visz el vizsgázni, ha már tuti, hogy átmegyünk. 2 órát megyünk hibátlanul...
amúgy ilyet már csináltunk, hogy jobbra magunk mellé kellett beállni orral, azt úgy csináltuk, h kiraktuk a jelzést jobbra, majd elengetünk akit kell és balra kivittük az elejét, hogy beférjünk...igen modnta, csomóan kuplung nélkül váltogatnak, ha 1x is, akkor az 400 tanulónál már 400x...
Amúgy a fiestákkal meg nem tudnak rutinon oktatni, mert olyan szarul veszik... -
Xantomas
őstag
válasz eastsider #3913 üzenetére
Toyota Yarison tanulok. Sokszor előfordul, hogy nem veszi be a wrükit, ezért mindíg nagyon lassan engedem fel a kuplungot. Pedig hátramenetbe téve csippan is egyet, de valamiért néha nem jó. Olyankor az oktatóm kapkodni kezd, és fújtatni a levegőt. Én meg köhintek hogy nem kell belenyúlni, kuplung benyom, üres, és újra. Ha nem felejtem el, akkor inkább dupla kuplungolok, és úgy teszem be hátramenetbe.
Ugyanígy előfordul, hogy 1 helyett 3-ba teszem, de az egyszerűen amiatt van, hogy totál más a váltója, mint egy Citroennek. Ennek keményen oda kell tolni, olyan érzésem van, hogy eltöröm a váltókart, még a családi Xantiában finoman csak át kell pöccinteni. Igaz, nem is lötyög annyira, de az meg franciás betegség.Nekem csak az a bajom, hogy álandóan belenyúlna, mert azt hiszi nem tudom kezelni a helyzetet.
Ellenben utálom a Mogyoródi út - Hungária út kereszteződésénél a keleti oldalon, ahol a külső sáv megszűnik, és a belső megy tovább. Álandóan le kell állnom, vagy kettesben gurulni 18-cal és megvárni, míg a belső sávban mindenki eltűnik és nem bevágni az első lasabb kocsi elé. Közben indexelni, és nem fésűsen besorolni, mert ugyebár a KRESZ ilyet nem enged meg.
Ami még megint csak zavar, hogy tetü gyenge a kocsi alul. Yaris D4D 1.4, tehát 90 pacis tádé, de alul olyan harmat gyenge, hogy lámpánál elindulni katasztrófa, igaz 1200-as fordulat fölé nem is nagyon vihetem, mert szól, hogy váltsak fölfele, pedig 35 km/óra után kettesben már kezd dolgozni, de 30-nál szigorúan hármas még akkor is ha szinte kirajtolni kell, mert gyorsan vált a lámpa,és beragadnak mögöttem. Nyomom a padlót, és csak azt látom, hogy az elöttem levő távolodik, és a mögöttem levő közeledik.
Most vagyok vizsga elött, és két nagy bukó helyzetem van: indexet néha későn teszem ki, (pl olyankor mikor lámpás kereszteződésnél nem én vagyok az első, akkor a épp a kanyar elött, amikor már a kormányt fordítom) valamint olyan egyenrangú kereszteződésben, hogy minden oldalról van valaki, akkor néha bepánikolok. Tudom, hogy kinek van elsőbbsége, de olyankor inkább megvárnám, míg elpucol mindenki. Figyelni ki fordul kis ívben, ki az aki átadta az elsőbbséget a másiknak... itt van a bibi.
Valamint az egyirányú utcák végén ha balra kell fordulni. Ugye akkor ki kell húzódni, de előfordul, hogy szűk utca, végén kerek tábla hátulja, és nekem kimegy a fejemből, hogy amikor bejöttem egyirányú volt, vagy nem. Olyankor figyelem a parkoló kocsikat (tudom hogy nekem bal oldalon nem parkolhatnak le egyirányúban csak akkor ha jelölik, de ezt sokszor senkit nem érdekel) ha mind velem egyirányba néz, és az utca végén kerek tábla, akkor beállok a bal oldalra. Volt, hogy bebuktam ilyen helyzetet, mert nem behajtani tilos volt, hanem várakozni tilos, tehát nem egyirányú utca volt.
Szóval cumi. Ha egyirányú, nem húzódok le, bukás, ha nem egyirányú, lehúzódok, bukás. Ezért rászoktam, hogy ilyenkor inkább középre húzódok, és mikor a tábla mellé érek, akkor húzom el jobbra vagy balra a kormányt. Oktatóm szerint így max hibapontot kaphatok."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
concret_hp
addikt
válasz concret_hp #3900 üzenetére
nah ma csak 1 órát voltam, meg holnap is, kis önbizalomszerzési célzattal, mert 2. óra vége felé szoktam néha hülyeséget csinálni. nagyon pöpecül ment elégedett vagyok magammal
volt kézifékes indulás hátra ami elsőre érdekesen hallattszik, de semmi extra nincs benne
1 hülye gyalogos volt csak, aki még meg se álltam a stoptábla+vonal kombónál már integetett hogy menjek. oktató meg utána mondta, hogy nem kellett volna visszainteni neki, hogy húzzon már át az úton, hanem ha megálltam és ő nem indul el akkor abban a pillanatban indulni + 1szer egy elég forgalmas kereszteződésben ahol nincs lámpa viszont keresztbe mindi gjönnek elsőbbséggel, most épp nem jött senki és kb. 5-6mp volt mire leesett, hogy most nem kell várni kb. ennyi hiba volt a mai órán
még van 6 óra, sztem elég leszvagy fullba vagy sehogy :D
-
Kobe
veterán
nem tud hogy csinálták az okmányirodában, de a kártyát magát kereken egy hét alatt kiküldték, vagyis 5 munkanap alatt.....nem rossz
-
jerry311
nagyúr
válasz concret_hp #3919 üzenetére
14 kerben van sok. Jobbra balra autók, középen meg szűk 3 m hely.
-
AMD Power
titán
Lehet ,hogy hülyéne* fogtok nézni de én szerintem mind a két könyvet megfogom venni és el fogom olvasni.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
trassher
addikt
Csütörtökön megvolt a második rutinórám is. Azt hittem bénázni fogok de minden ment elsőre és délután én rájdoltam haza végig.
Redmi Note 7
-
trassher
addikt
válasz Mrs. Lovett #3930 üzenetére
Szerintem nem kell. Ha parázol akkor biztos nem fog menni. Akikkel eddig voltam és paráztak legtöbbjük úgy tolta mint a Taxiban a rendőr. Megyünk balra de jobbra indexel és hasonlók.
Redmi Note 7
-
AMD Power
titán
Nem 1x ez a Bp-i vezetés. Mióta felraktam a T betüt mintha bunkóbbak lennének.
Próbálok minden nap menni ide-oda egy kicsit.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Ampampam
csendes tag
Üdv!
Lenne egy kérdésem:
A jogsimat most kaptam meg 1 hete, és 2 kategóriára vizsgáztam egyszerre...
Hallottam egy olyan dolgot, hogy amiből előbb vizsgáztam(nevezetesen A1) az a kategória már alapból nem minősül kezdő jogsinak.
Ez igaz???
Akkor már az egy hetes jogsimmal is vihetek személyt?Köszöntem...
-
The Silenc3r
csendes tag
válasz Ampampam #3941 üzenetére
helló
Pont meg akartam kérdezni h lehetséges e az h egy kresz vizsgával 2 kategoriát is (A1 és B), kivégezhessek, erre te pont ideirod ... ezek szerint tényleg lehetséges?? Esetleg ezeket vmi speciális iskolákba leeht elvégezni , igy vagy ez egy teljesen emgszokott dolog? és még anniyt h akkor ezzel szerény számitásaim szerint egy kresz vizsgát sprolohatok meg...?thx
-
-
concret_hp
addikt
válasz The Silenc3r #3942 üzenetére
és egy kresztanfolyam végigülését. semmi speciális nem kell hozzá, sztem ritka kivételtől eltekintve minden autósiskolában lehet ilyet.
más:
forgalmi vizsgán, ha stop táblánál nem állok emg csak lassítok az egyből bukó? ill. mik a tipikus egyből bukó szituk? nyílván ha balesetveszélyt teremt a tanuló és az oktatónak közbe kell avatkozni, jelentős sebességtúllépés gondolom szintén. egyéb?ja egyébkétn mi az hogy kezdő vezetői engedély? kreszen nem sokat mondtak erről
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
AMD Power
titán
-
Ampampam
csendes tag
válasz The Silenc3r #3942 üzenetére
Háááát...
Fogós kérdés!
Részben igazad van, mert én is így csináltam, hogy egyszer jártam végig a kreszt, de kétszer kell vizsgázni.
Ezen felül az is kötelező lenne, hogy 2x végig járd a tanfolyamot, de szoktak ajánlani egy kiskaput(márahol)...
A kiskapu lényege, hogy levezetik papíron mind a 2ő tanfolyamot, de csak egyszer kell kifizetned a tanfolyam árát, és 1x kell végigülnöd.
De hangsúlyozom megint, hogy A TÖRVÉNY SZERINT 2X KELL VÉGIG JÁRNOD, ÉS VIZSGÁZNOD VISZONT KÖTELEZŐ KÉTSZER!!!!
De ha nem is említik az iskolánál ezt a lehetőséget, amit mondtam, azért érdemes rákérdezni. Ha ezt ők nem vállalják fel, akkor érdemes másik sulit keresni, mert azért az a huszon pár ezer forint csak sokat számít!!!!!!!Ennyit tudok mondani.
Remélem segít valamit!!!!
Ha van még kérdésed, akkor írj!!!!Köszöntem...
-
Ampampam
csendes tag
válasz concret_hp #3945 üzenetére
Először is ha nem állsz meg a stop táblánál, csak gurulsz, mint az elsőbbségadáskötelezőnél, akkor az azonnali bukó.(ha jól tudom )
Ezen felül arra kell nagyon figyelni, hogy kerüld a sárga lámpákat!
Érezni kell, hogy még meg tudsz-e állni, vagy még átsuhanhatsz.
Másik, hogy nagyon komoly indok nélkül nem állhatsz meg egy kereszteződés közepén!
Figyelni kell a vasúti átkelők előtt a veszélyt jelző táblákat, mert a 3 csíkostól már 30km/h-val kell menned.
Kb. ezek."mi az hogy kezdő vezetői engedély?":A kezdő vezetői engedély nem jogosít fel B kategória esetén arra, hogy a jogosítvány megszerzését követő két éven belül utánfutóval szerelt járműt vezethess. A1-es kategóriánál(ez a motor 125 ccm-ig) pedig nem vihetsz magaddal személyt(utast magad mögött).
Ha van még kérdés, akkor írjatok!
Próbálok válaszolni, és nem nagy hülyeségeket mondani.ui.: Ha valamit rosszul mondtam, akkor valaki cáfoljon meg!
Köszöntem...
-
AMD Power
titán
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest