Új hozzászólás Aktív témák

  • VTom

    veterán

    válasz Dr. Akula #49 üzenetére

    Mi?
    Az megvan, hogy mennek fel egy lépcsőn, azért nem látszik a fejük? :U

    Megpróbálom Neked összegezni.

    Általánosan elterjedt képarány a 16:9 (vízszintesen 16, függőlesen 9 egység adja ki az arányokat.) eddig remélem megvan.
    Az ezeken használt leggyakoribb felbontások:1920x1080 (full HD), 2560x1440 (QHD) és 3840x2160 (4K) ahol a számok a vízszintesen x függőlegesen megjeleníthető pixelek számát jelentik.
    Az ultraszélesnek nevezett kijelzők fenti "párjai" : 2506x1080 (UWFHD), 3440x1440 (UWQHD) és 5160x2160 (UWUHD).
    A 32:9-eseket nincs kedvem bepötyögni, ha érdekel, keress rá.

    Ezek nem úgy működnek, hogy levágják a 16:9-es kép alját meg tetejét, hanem ugyanarra a képre kapsz plusz kb. 17%-ot mindkét oldalon, 32:9 esetében plusz 50%-ot mindkét oldalon. Ergo megnövelik a periférikus látást a játékban, immerzívebb élményt adva.
    A játékmotorok sem úgy működnek, hogy 4K-ban többet látsz a képből, hanem ugyanazt látod, mint fullHD-ban, csak 4x annyi pixelből, sokkal részletesebben megrajzolva.

    Everybody has a plan until they get punched in the mouth.

Új hozzászólás Aktív témák