Új hozzászólás Aktív témák
-
_XXXXX_
tag
Mit értesz 3D fejlesztésen? Milyen szinten szeretnél fejleszteni?
Egy program mozgató motorját megírni, nem kellhet túlsok rajzképesség. A modellek készítéséhez már több. Akik a textúrákat csinálják, na igen nekik biztos szükségük van nem kevés képességre. Persze valójában egy nagy program esetében, mint pl napjaink játékaiban amiket legalább 10 (szerintem több, de játéktól függ) ember fejleszt, oda már lehet, hogy az utolsó embertől is elvárják, hogy marha jól rajzoljon Nem írtam még 3D-s programot, de szerintem a játék motorját megírni, inkább matekból áll(meg programozás), hogy mozogjanak azok a dolgok a térben A lényeg, hogy milyen szintű programot kell fejleszteni.
"Rendszergazda vagyok, nekem mindent szabad."
-
leviske
veterán
3D fejlesztés alatt a rajzolós részt értem.
Csak azért érdeklődtem, mert most állok egyetemválasztás előtt (jövőre érettségi), és gondolkodom azon, hogy elmennék az ELTE IK-ra és onnan tovább a Masharray-be. Jelenleg olyan álmokat kergetek, mint pl: -elhelyezkedés a microsoft-nál, vagy a google-nél, esetleg egy játékfejlesztő csapat alapítása.
Csak az a bajom, hogy nem tudom, miket kéne megrajzolni...pl, ha egy olyat megkell tudni rajzolni, mint ami itt van a főoldalon (nagykép, bal/alsó-közép)... akkor inkább meg sem próbálkozom vele. Én ilyen óraműszerkezetet biztos, hogy nem tudnák megrajzolni...csak maga az arc menne, meg a kéz.
MOD: más szóval a nagyon részletes rajzok kiütnek, mit a GeForce-okat a DX10.1... Mert pl, ha tovább nézed az oldalt és megvárod míg azt a "szépséget" adja be a nagy kép mellett (délkeletre tőle ).. na pl: egy olyat biztos nem tudnék megrajzolni....
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Mert pl itt nekem ugy tűnik, hogy magát a skint nehéz megrajzolni, ami rájukkerül. Azt nem is tudnám megrajzolni, csak magukat a figurákat (azikat is már némi gyakorlás után...)
[ Szerkesztve ]
-
_XXXXX_
tag
Szóval grafikus akarsz lenni Igazán minden megoldható, csak megfelelő kitartásra van szükség hozzá, mint mindenhez. Amúgy ezeket a képeket, nem kézzel rajzolják teljes mértékben és a grafikusok se mindent szabadkézzel modelleznek le. Vannak jókis programok pl: 3dsmax, maya stb (lehet vannak sokkal jobb és spécibb programok is, én ezekről hallottam/olvastam).
Viszont amiket felsoroltál azokhoz bekerülni grafikusként nem egyszerű dolog. Az a valóság sajnos, hogy nagyon kevesen élnek meg jelenleg grafikusként ilyen nagy cégeknél. Kissebb cégeknél még van lehetőség, de pl játékfejlesztőként megélni a legnehezebb. Annyi buktatója van, hogy szörnyű A játékok nagyrésze sose készül el, amik elkészülnek sohase adják ki őket, amiket kiadnak azoknak kisrészük lesz csak sikeres. Ez igaz a többi szoftverre is, már a tervezési fázisban nagyon sok program elbukik és a fejlesztési fázisból a sikereségig mégtöbb. Viszont a játékfejlesztésnél ez hatványozottan igaz. A kiadók alapból beleszólnak mindenbe, plusz a közönségnek is, ha nem tetszik máris bukta. A nyereségről meg még nem is beszéltünk...
Kicsit térjünk vissza a realitások irányába. Elhelyezkedni és megélni grafikusként, én aztmondom, hogy egy közpes cégnél, ami mondjuk grafikával foglalkozik, vagy szofvereket fejleszt amihez komoly grafikára van szükség, ebből meglehet élni. Lehet nagy pénzeket szakítani ilyen cégeknél is, és sokkal több ilyen emberere van szükség, mint játékfejlesztőkre. Nem akarlak eltéríteni/elkeseríteni(lehet nem úgy látszik ), de sajnos ez a valóság, hogy nehéz játékfejlesztőnek lenni. Viszont grafikusként meglehet élni. Persze ha elég kitartásod, elszántságod, tehetséged és szerencséd van, lehet te fogod rajzolni a jövő játékainak a grafikáját kívánom, hogy legyen így ;)
"Rendszergazda vagyok, nekem mindent szabad."
-
cucka
addikt
Izé, van a grafikus meg a modellező ember és van a programozó, ez két teljesen külön szakma, nem kéne összekeverni. Azt javaslom, mélyedj el egy picit bármelyik témában, mert terveid alapján fogalmad sincs arról, hogy mi meg merre, csak gondolom szeretsz játszani és jópofa dolognak tűnik játékfejlesztés irányába indulni.
Kicsit keményebben: ha ilyen korban még nem tudsz úgy-ahogy normálisan programozni, akkor kb. nulla esélyed van programozóként bekerülni az általad említett helyekre, játékfejlesztőként dettó. Ha pedig a grafika érdekel, akkor miért nem valamilyen képző/iparművészeti képzésben gondolkozol?
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
(#105) cucka: különös képpen nem érdeklődöm grafika felé. Pont ezért érdekelt, hogy mennyire van szükség jó rajztehetségre, mert nekem inkább csak max közepesen jó...
Az teljességgel igaz, hogy csak jópofa dolognak tartottam volna. Igazából csak lehetőségeket keresek, hogy későbbiekben merre induljak el... Azt tudtam, hogy a grafikus és a modellező két teljesen különálló dolog (csak nem jutott eszembe, hogy hogy hívják ) Csak nem tudtam,. hogy egy modellezőnek jó rajzkészség, vagy egy jó program kell... (avagy mind2..)
Utólag is köszönöm a korrekt válaszokat.
[ Szerkesztve ]
-
LucaToni
tag
Ha késza játék tesztelőnek jelentekezm
Eladó fa nálam és ingyenes fakivágás!
-
mate0217
aktív tag
Sziasztok!!
Szeretnék alapitani egy csapatot eddig csak ennyi
Több infó:sunline@index.hu irj ha akarsz jelentkezni és ha kérdésed van
Hol a nyuszi? - Hole a new see? Hideg van. - He dag one. Van két macskám. - One Kate much come. http://s1.bitefight.hu/c.php?uid=117708
-
harry3
őstag
Sziasztok.
Kérnék egy kis segítséget.
Iskola után maradok képzésre (animátor), addig szeretnék ezzel foglalkozni. Már a Maya-ban csináltam ábrázolást, animálást már csak a textúrázás, renderelés és a scriptek maradtak.
Melyiket lenne jobb tanulni a Blendert vagy Maya-t? Vagy a kettő között nincs felépítési nagy különbség? Később szeretnék játékokon dolgozni vagy meséken. -
doc
nagyúr
a ketto eleg erosen kulonbozik
alapveto kulonbseg, hogy a Blender ingyenes, es rettento gyorsan, folyamatosan fejlesztik (felhasznaloi kereseket is figyelembe veve), a Maya baromi draga, es "ugrasonkent" valtozik (mint altalaban a zart kodu programok)
nekem Blenderrel es Max-szal van tapasztalatom, az elobbi sokal jobban kezreall (en pl. imadom a sokak altal szidott billentyukozpontu interface-t, elkepesztoen gyorsan es hatekonyan lehet vele dolgozni) -
Tommy27
csendes tag
válasz Witchmaster #1 üzenetére
Sziasztok olvastam a témaindító hozzászólást, és ajánlanám figyelmetekbe a:
http://www.dragonsimmax.neobase.hu - oldalunkat.
Mindenkit, aki érdeklődik a téma iránt, szívesen látunk az oldalunkon!Tommy
-
cucka
addikt
Nem tudom megfogalmazni, hogy mit jelent, mert ez nem igazán egzakt fogalom. A lényeg, hogy szerintem ha valaki nem érdeklődik a programozás iránt már középiskolában, akkor kicsi az esély rá, hogy később top kategóriás játékok fejlesztéséből fog élni, vagy esetleg a google-nél fog dolgozni. Az eltén tanítanak egy csomó hasznos dolgot, de az elgondolás az, hogy inkább alapot adnak a későbbi specializációhoz, tehát nem töltik bele senkinek a fejébe, hogy hogyan kell az xy típusú shadereket programozni, ezeket magadtól kell megtanuld.
Amúgy nem tudom, Magyarországon jelenleg mit tanítanak infó szakirányon, de gondolom ilyen témák előjönnek, mint strukturált programozás, rekurzió, gráfok, algoritmusok, tehát ez egy jó alap. Az meg még jobb alap, ha nem azért programozol, mert az iskolában számonkérik, hanem mert élvezed, önszorgalomból utánanézel olyan dolgoknak, amelyeket nem tanítanak az iskolában, egyszóval érdekel a téma.
-
cucka
addikt
Nem kell zseninek lenni, viszont az nem árt, ha érdekel a programozás és szeretsz is programozni. Csak úgy, önszorgalomból, mert jó dolog.
Amúgy attól függ, mit szeretnél elérni. Olyan fostalicska munkához, mint amit jelenleg végzek nem kell különösen nagy tehetség, ha valamilyen csúcs játékfejlesztőhöz vagy szoftvercéghez (pl google) szeretnél bejutni, akkor nem árt, ha kiemelkedően tehetséges vagy. -
DarkByte
addikt
Épp feltámadóban a topik úgy látom. Most kicsit nekem is kedvem támadt újból játékot kalapálni. Munkám végett eléggé el vagyok merülve java -ban így elsősorban ebben akarok ügyködni valamit. Már korábban is néztem a Jake2 projektet ami egy Quake2 port java -ba és jogl lib -et használ OpenGL eléréséhez. Az összehasonlító táblázat alapján az újabb JDK -kal és a lib újabb verziójával szépen beérték a natív verziót úgyhogy nincs igazán szégyenkezni valója, megtérülhet ezzel fejleszteni. Egy tower defense játékon kezdtem el gondolkodni, ezt még talán meg tudnám csinálni mondjuk fél-egy év alatt olyanra hogy használható legyen. A legnagyobb bajom a 3D grafikával van, egész pontosan a modellezéssel. Többször nekifogtam már, de mindig ügyetlennek érzem magam hozzá. Na meg ha meg is rajzolok valamit, textúrát sem ártana rá tenni. Ezeket ötletem sincs milyen fekete mágiával hozzák létre. Egyelőre még csak próbálgatom a dolgokat, újra meg kell tanulnom az OpenGL -t kicsit, de ha esetleg valakinek felkeltette az érdeklődését, akkor szívesen várom a konstruktív ötleteket a játékhoz, illetve aki szívesen megrajzolna egy tornyot, szörnyet vagy csak egy sima díszítő elemet, nem fogom visszautasítani. A fejlesztéshez egyébként SVN repository -t fogok felhúzni így a közösségi fejlesztést elég könnyen meg lehetne oldani. Az xp-dev.com oldal elég sok mindent biztosít ingyen (respect az üzemeltetőnek).
Amit már megtanultam annó a Delphi -s játék kalapálós korszakomból hogy totál értelmetlen az embernek egymaga olyan projektben gondolkodnia amelyet belátható időn belül képtelen megcsinálni, egy idő után totál elmegy tőle a kedved úgy is és csak halasztgatod-halasztgatod.. és végül sosem készül el.
[ Szerkesztve ]
-
BirdDog
csendes tag
válasz DarkByte #118 üzenetére
Ha esetleg még nem ismered íme egy Java alapú 3D játékmotor: www.jmonkeyengine.com Gondolom jelentős különbség lehet ezzel együtt nekifogni egy játék elkészítésének... kivéve persze, ha az alapokat is te akarod elkészíteni tanulás gyanánt.
-
BirdDog
csendes tag
Független játékfejlesztőcsapat felállításához keresek új tagokat.
Tervezett projectjeinkről és egyéb terveinkről az alábbi címen olvashattok (angolnyelven):
http://www.forum.hatchinson.com/viewtopic.php?f=10&t=17A lényeg tömören annyi, hogy létre akarok hozni egy megbízható fejlesztőcsapatot, akikkel remek játékokat alkotnánk. Fizetést a játékok sikeres eladása előtt nem tudok ígérni, de nem is olyanok jelentkezését várom akik elsősorban a pénz miatt jelentkeznének.
Feltételek:
- Min. 18. életév betöltése.
- Elhivatottság a játékok és a játékfejlesztés iránt. (Akit a pénz érdekel az ne jelentkezzen.)
- Biztos főállás, hogy a fizetés hiánya ne okozzon gondot.Pozíciók:
- Programozó
- Grafikus, rajzoló
- 3D modellező, animátor
- Textúrázó
- Hangeffekt készítő
- Tesztelő
- Illetve ha nem a fenti pozíciók érdekelnek akkor is nyugodtan érdeklődjJelentkezni és érdeklődni az alábbi címen lehet: contact@hatchinson.com
-
Crepkey
csendes tag
Sziasztok!
Budapesti székhelyű játékfejlesztőcég keres hosszútávra ObjectC-ben jártas programozót project jellegű munkákra. Tyűűű, ez de hivatalos volt!
Az ideális jelölttel szemben elvárások:
Jártas az Objective C-ben és az Xcode-ban.
Fejlesztett már játékot (ismeri end2end a munkafolyamatokat).
Esetleg 3D-s játékot is fejlesztett (OpenGL ismeret).
Fejlődőképes, és szereti a kihívásokat - (Bullshit )
Könnyen értelmezi a specifikációkat
KreatívElőny:
C és C++ nyelv ismeret
Webes nyelvek ismerete (HTML, PHP, etc)
JAVA ismeret
iOS-re fejlesztett márHa valaki szeretne egy családias, jó csapatban sok pénzt keresni, akkor dobjon egy önéletrajzot a crepkey@gmail.com címre, ha referencia munkákat feltüntetsz, akkor nagyon hálás leszek!
A munka másodállásként is tökéletesen végezhető otthonról.
Ha számlaképes vagy az előnyt jelent!
Ez egy aláírás...
-
Lizard01
tag
Üdv mindenkinek!
Jelenleg egy új UDK-ra tervezett játékon dolgozunk.
Az alap történet röviden:
Egy katonai tisztet személyesítünk meg a játék során, aki egy rutin feladat közben nagy bajba kerül. Társát megölik az első tűzharcban, és ő egyedül marad a titkos militarista szervezettel szemben. A történet folyamán egy katonai komplexumba jutunk el, ahol bizarr kísérletekkel, és annak „végtermékeikkel” találkozhatunk...A játék kialakítása:
A játék félig felülnézetből játszódik. A terep és minden objektum 3D-ben pompázik. 7 különböző pályán kell végig verekednie magát a játékosnak, hogy megkapja a vége animációt. Mindegyik pálya szolgál némi információ darabkával a sztorival kapcsolatban, így a történet a játék folyamán bontakozik ki, míg el nem éri az epilógust.Egy izometrikus kameranézettel ellátott, rövid és izgalmas lövöldözős játék.
A fő szempontok a játékkal kapcsolatban:
• Kivitelezhető
• Játékfejlesztésben az alapok megtanulása
• Csapatmunka gyakorlása
• Pörgős játékmenetMinden olyan jelentkezőt szívesen várunk, aki ért az UDK-hoz, tud angolul –is- és rá tud szánni erre a _munkára_ elegendő időt. Animátorokat, SFX készítésben jártas jelentkezők se habozzanak! Őket is örömmel látunk!
Ez a projekt nem egyszemélyes! Úgyhogy ne törd a fejed sokáig, és írj!
-
Heroes fan
őstag
Sziasztok, kaptam egy segítséget az egyik moditól, hogy ti tudtok egy olyan problémában segíteni, amiben jó vagytok vagyis remélem.
Egy supaplex nevű játékról lenne szó, amit fel kéne turbózni mai szintre, hogy windows operációs rendszereken futna az újakon persze. -
doc
nagyúr
válasz Heroes fan #124 üzenetére
tehat ha jol ertem, programozot keresel aki ir egy Boulder Dash (avagy Supaplex) klont?
azert irhatnal par szot a reszletekrol (pl. zenesz, grafikus van-e mar, mire gondoltal az anyagiakkal kapcsolatban, stb)vagy te magad akarod megirni, es ehhez kersz segitseget?
esetleg a regi jatekot akarod ugy futtatni hogy szebben nezzen ki?
picit fogalmazz mar erthetobben ha lehet
-
Heroes fan
őstag
Igen egy rebotot akarok belőle létrehozni, hogy frissüljön a játék.
Ehhez kéne emberek grafikusok szerkesztők zenéhez stb.
Van már elképzelésem a játékról, hogy nézzen ki. A régi rész teljesen megújítása lenne a cél pc-re. -
doc
nagyúr
válasz Heroes fan #126 üzenetére
tehat kell zenesz, grafikus, coder
akkor hadd kerdezzem mar meg hogy Te mit fogsz csinalni a csapatban?
illetve a legfontosabbrol meg nem esett szo: anyagilag hogyan/mennyire honoralod a jelentkezoket? -
Heroes fan
őstag
Én mondanám hogy milyen legyen a játék, hogy nézzen ki mi legyen benne, és a bugokat keresném benne.
-
doc
nagyúr
válasz Heroes fan #128 üzenetére
nem akarlak elkeseriteni, de ez kb. semmi...
ez max akkor mukodhet ebben a formaban, ha elore kialkudott, jo (tehat fixen tobbszazezer/kopf) fizetest adsz a sracoknak akik megcsinaljak a jatekot neked
es ha nincs tapasztalatod ilyesmiben, akkor szinte 100% hogy eladhatatlan lesz a produktum -
Heroes fan
őstag
Oldalnézetes áramkörös, csak faszán kidolgozva, nem olyan ezeréves grafika mennének ilyen áramnyalábok az áramkörön csilogna vilogna full 3 d cryengine.
-
Heroes fan
őstag
Ez lenne az ötlet, hogy így nézzen ki a játék.
-
Heroes fan
őstag
http://logout.hu/bejegyzes/heroes_fan/supaplex_rebot/friss.html
Ezt nézzétek sikerült.
-
sztanozs
veterán
válasz Heroes fan #132 üzenetére
Mi sikerült? Bejegyzést írni róla?
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
sztanozs
veterán
válasz sztanozs #133 üzenetére
Én is terveztem játékot csinálni ilyen idős koromban (mondjuk csinálni, nem csináltatni) - sőt egyet össze is hoztam assy-ben (papíron), csak a bugokat nem volt már kedvem kijavítani...
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
sztanozs
veterán
válasz Heroes fan #135 üzenetére
Mivel véglegesben nem készült el, egyiknek sem volt neve - csak projekt nevük volt. De ez rajtam kívül sokmindenkinek nem mond semmit.
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
Heroes fan
őstag
Ja értem.
-
Deriath
csendes tag
Üdv!
Jelenleg készülő csapatunkba ( egyelőre 3 fő ) keresünk hosszútávra egy programozót (c++) és egy textúrázót. Első projektnek egy ( FPS nézetű ) horror-szerű játékot gondoltam/gondoltunk. Fizetés nem lenne, leginkább "gyakorlás" és tapasztalatszerzés céljából csinálnánk...Esetleg, ha sikeres lenne a játék, százalékosan kapna mindenki fizetést. Előny, ha tudsz hétköznap is dolgozni a játékon (min. 1-2 órát). Ha érdekelne a dolog, esetleg nem vagy programozó vagy textúrázó, de szívesen jönnél kis csapatunkba, írj bátran akkor is!
Elérhetőség: rolandfw 'at' freemail.hu
Kérünk minden jelentkezőt, hogy adjon meg Skype nevet, és ott meg tudjuk beszélni a részleteket! -
tttzshd
tag
Szia !
Nekünk is van egy csapatunk már 4-en vagyunk akik nem c++-ban szeretnénk csinálni hanem Game Make studióban (gml script) egyelőre .html5-re windowsra, vagy valamilyen mobilra.
Tehát mi kis játékra gondoltunk egyelőre.
odadom a skypomat hátha tudunk segíteni egymásnak.
skype :Halmágyi Zsolt
ha mást is érdekel a game maker és van kedve megtanulni akkor nyugodtan vegyen fel a skype-on
[ Szerkesztve ]
-
mukievil
tag
Üdv!
Van még itt olyan aki foglalkozik játékfejlesztéssel ? Vagy akit érdekel a dolog ? Programozó vagyok, szeretnék egy egyszerű játékot kiadni andoridra, unity -ben! Főleg grafikust keresek! A fő célom pedig egy indiegogo projekt beindítása, van egy elég extrém ötletem, ami szerintem elég kapós lenne...
-
doc
nagyúr
válasz Heroes fan #141 üzenetére
miert, grafikus vagy?
-
Hunork
veterán
Üdv!
Egy érdekes kérdésem lenne: fiam ezerrel belelkesült, és játékokat fordít le, egyszerre több gammán dolgozik.
Viszont nem mindent tud megnyitni a Note++ -al, és a kérdésem az lenne, hogy mi az, ami az igen nagy méretű FF fájlokat meg tudja nyitni szerkesztése, azaz felismeri benne a szöveges részeket? (és közben nem hasal el a PC... )"Semmi ok nincs rá,hogy a jó miért ne diadalmaskodhatna éppolyan gyakran,mint a rossz. A győzelem mindig szervezés kérdése. Ha vannak angyalok,remélem,úgy szervezkednek,mint a maffia." K. Vonnegut
-
EdeviS
újonc
Sziasztok!
Remélem jó helyre írok, ha mégsem, bocsi, új vagyok itt.
Invoke Magic néven futó projektünkhöz keresünk c++/opengl-ben jártas programozót, a fejlesztés gyorsításának érdekében. Garázsprojekt lévén fizetést nem tudnánk adni, mindenki a saját szabadidejét áldozza a projektre. Több infót a játékról itt találhattok.
Elérhetőség: invokemagic@freemail.hu
További szép napot, és jó fejlesztést!
-
Cartevo
őstag
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
-
Heroes fan
őstag
(rofl)
Manapság mennyi hülyeséget csinálnak a fejlesztők kő meg fű szimulátor meg újságíró szimulátor loooooooooool
-
VitaD5
tag
válasz Heroes fan #148 üzenetére
Ne, már van olyan is? Mondjuk remek lehetőség lenne egy humoros krimire.
- Humor 1.: Név
- Humor 2.: Ha tényleg valami komoly lenne sok humorral.Bár, az hogy a szimuláor benne van a névben, nem tagadja a komolyság kérdését.
Bár az eddigi felállást elnézve...[ Szerkesztve ]
Yar Har fiddle di dee
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest