Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mozsa

    tag

    válasz sniper elite #253 üzenetére

    Milyen pcie 3.0-s karit akarsz venni? Szerinted mekkora sebesség különbség lesz? Gondolom a 79xx radeonokra gondolsz, ha a teszteket nézed szerinted nem futják ki magukat pcie 2.0-val is?
    Ha csak azt nézed hogy a pcie x16 és a x8 között sincs csak minimális különbség, semmi nem indokolja még a pcie 3.0-t.....
    Én nagyon nem bántam meg hogy lecseréltem az 1366-os core i7-et, főleg hogy lecseréltem az 5970-et gtx 590-re. Nyugodtság az életem.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz sniper elite #253 üzenetére

    A PCI Express 3.0-tól rendben van, hogy megkapod az elméletben elérhető dupla sávszélt. De a gyakorlatban ebből nem biztos, hogy profitálsz. Még mindig a késleltetés a legnagyobb problémája a külső buszoknak, amit a magas sávszél nem fog eltüntetni. A késleltetés miatt nagyon meg kell gondolnia a fejlesztőnek, hogy mennyire terheli a PCI Express buszt. Komolyabb büntetés nélkül tudsz csinálni egy CPU->GPU adatmozgatást, de többet nem igazán. Előrelépés a PCI Express 3.0, mert nyilván nyilván másodpercenként 16 GB-ot mozgat, míg az előző generáció 8-at, de ahhoz, hogy ez gyakorlati szinten is megmutatkozzon a programoknak több adatot kell mozgatni. A több adat azonban nem kifizetődő, mert a busz késleltetése nagyon magas, ami limitálja a lehetőségeket. Fantasztikusan jól optimalizált játékoknál (pl.: DiRT 3) jelenthet a PCI Express 3.0 1-2%-os előnyt, de ennyi. Ennél többre szerintem nem is érdemes számítani. Akár a következő csúcs-VGA-kat is kiszolgálja a PCI Express 2.0.
    Ahol óriási jelentősége van a PCI Express 3.0-nak, az a HPC szerverek piaca, mert ott elég sok kommunikáció következik be a proci és a GPU között a különböző tudományos szimulációk futtatásánál. Itt még szűkös is, de egyelőre ennyi van. Nem tudom, hogy ez otthon mennyire általános. Szerintem semennyire. Esetleg a WinZip 16.5-tel lehet majd ennek enyhe jelentősége, mert az a program már GPU-val tömörít, és aránylag sok adatot mozgat a CPU és a GPU között, de ott nagyobb probléma lesz, hogy kevered a gyártókat, ami OpenCL-ben elméletben nem baj, de azt láttuk már a benchmarkokon, hogy a heterogén feldolgozás eltérő gyártókkal problémás lehet, mert eltérő OpenCL drivert raksz fel a CPU-hoz és a GPU-hoz. Ezeknek problémamentesen kell együtt dolgozniuk, ami nem könnyű feladat. Konkrétan a gyártók együttműködésére van szükség. Ha van valami hiba, akkor azt közösen kell javítani, ami akár hónapokig is elhúzódhat.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák