-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabipaci
addikt
Ma éjjel megírom a blogbejegyzést, csak még lövök pár képet. Én tulajdonképpen csak a szorzót vettem feljebb, a feszt 1,4-re, a memóriát meg 1600-ra. Ennyi a tunning. Az fsb-t ha piszkálom, nem indul el. De finomkodni nem volt időm. Talán ma este még nekifutok.
Logitech hardware tester
-
sniper elite
senior tag
Nagyon szupira sikerült ez a proci, nincsenek vele problémáid? Fagyásokra gondolok vagy egyéb gondokra. C2-es steppingre váltasz majd? Nagyon várom már, hogy kijöjjön javított kiadás és tesztelhessem a cuccokat, most azon gondolkozom, hogy beújítok egy új Sata3 SSD-t is a cuccok mellé.Még nézegetem melyik legyen, de valószínű OCZ Vertex 3 240 GB lesz a végső nyerő.
-
sniper elite
senior tag
Az idegesít, hogy ehhez a procihoz vehetek egy gyárilag kompatibilis pcie 3.0 foglalattal ellátott alaplapot, de a proci nem támogatja 100%-osan ami eléggé érdekes, hogy még a javított kiadás se oldotta meg a dolgot. Amúgy még nem tudom milyen kártyát veszek, megvárom a zöldek kínálatát is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Heterogén szempontból ez mindegy. Ha keversz, akkor az már hátrány lesz a szoftveres oldalon. OpenCL esetében eléggé meg van keverve a helyzet. Egyrészt a gyártói fejlesztések nem azonos szinten történnek. Ez alapvetően nem baj, amíg teljes konfigurációd egy gyártótól származik, de amint kettőtől, akkor már két eltérő OpenCL drivered lesz a gépen. Az említett Intel és NVIDIA esetében például az Inteltől egy CPU driver és az NV-től egy GPU driver. Ez a szoftverfejlesztők oldaláról egy komoly probléma, mert nem elég a gyártók eltérő fejlesztési tervéhez igazodni, meg tökéletesre kell csiszolni azt is, ha a vásárló keveri a gyártókat. Ezen a ponton lehet persze dolgozni, de azzal már nem tudnak mit csinálni, ha nem a programban, hanem az egyik driverben van gond, és ez akadályozza a működést. Ilyenkor például az említett NV-nek és Intelnek össze kell dolgozni, kideríteni mi a gond, majd elvégezni a módosításokat a driverben, amit tesztelni kell, és ez két külön csapattal több hónap is lehet.
Egyébként Intel procihoz AMD VGA-val sem leszel előrébb. A hivatalos támogatás tekintetében ugyanúgy két gyártó driverét használod. Talán annyi előnyöd lesz, hogy ha az Intel drivere nem jó, akkor felmegy az AMD OpenCL CPU drivere is a procihoz, ami engem már sokszor segített ki, de ugyanakkor bosszúságot is okoz, hogy nem tesztelik az Intel procikon a működést, vagyis egy nem hivatalos támogatásról van szó, ami sokszor szintén gond.
Én úgy gondolom, hogy a szoftveres fejlesztéseknél főleg az APU-k élveznek majd előnyt. Ott az Intel az Ivy Bridge-hez ad CPU és GPU OpenCL drivert. Az AMD az APU-khoz szintén. Az NVIDIA a Windows 8-hoz érkező új Tegra platformhoz szintén készít ilyen támogatást. Ez egy jóval könnyebben járható út a fejlesztőknek. Valószínű persze, hogy a heterogén feldolgozást a gyártók keverésével nem fogják megtiltani, de egyrészt ezt eleve korlátozza a PCI Express busz, másrészt a működést nem biztos, hogy garantálják. Hasonlóan el lehet járni, mint a Viewdle Uploader. A fejlesztők minden kevert konfigurációra úgy tekintenek, hogy az nem támogatott. Ettől persze működik, csak, ha nem jó, akkor tud a program írója védekezni, hogy ez eleve nem is volt garantálva, hogy jó lesz. Ettől függetlenül persze az ügyfél az első, így a hibákat ahogy tudják javítják, csak be kell biztosítani magad a gyártói oldalon keletkező hibák ellen. Amit az adott gyártó házon belül megold napok alatt, az két gyártónak már több hónapos munkát jelent. Ez alapvetően logikus is. Teljesen más környezetben dolgozik két gyártó OpenCL-es csapata. Összefogni egy javításért nem a legjobb. Aztán ott van még az üzleti rész, ami sokszor sajnos kemény. User érdeke ide vagy oda. Az AMD és az NVIDIA simán fel fogja tenni a kérdést, hogy miért is jó nekik, ha az adott program jól megy Intel procin? Miért is segítsék az OpenCL-es tapasztalattal a konkurenciát? A hosszútávú cél minden gyártónál a platform. Ha nem veszel platformot nem kapsz teljes értékű szolgáltatáscsomagot. Ez egy brutális szemléletváltás lesz a PC-ben, és az alapfilozófiát fogja kiütni, de túl sok opció nincs. Például az NV az új GPU-architektúráját ARM-hoz tervezi. Világos, hogy x86-os APU-val ez hátrányos lesz, de az NV-nek nem az x86 erősítése a célja. Az felőlük, akár a süllyesztőbe is kerülhet.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Azt ellenőrizni kell. A C1 az bevallottan bugos.
Ettől függetlenül fenntartom, hogy a PCI Express 3.0-nak nagyobb a füstje mint a lángja. Nem értsetek félre, örülök a fejlődésnek, de ebből a játékosok most nem profitálnak. Ha nem megy a PCI Express 3.0, akkor nem megy. Semmit sem veszt egy átlag user. Ebből a szempontból a problémázást sem értem. Persze ha valaki éghajlatot szimulál OpenCL-ben, akkor sorry, oda valóban kell a nafta a kommunikációs busz oldalán, de egy gémernek nem kell.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Arra volt játék azonnal. A BattleForge rögtön kapott DX11 patchet. Jött a STALKER: CoP és a Dirt 2, majd az AVP. A PCI Express 3.0-ra konkrétan nincs semmilyen játék, ami ebből profitál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.